Jeans voor jongen in groei

14-07-2025 19:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot kledingmaat 158 paste mijn zoon altijd perfect in de skinny spijkerbroeken van Unlocked. Maar maat 164 paste ineens niet meer, en grotere maten zijn er niet. Hij is nu 14 jaar en 1,65 meter lang. Hij is heel smal, waardoor alle spijkerbroeken die ik al uitgeprobeerd heb hem afzakken. Ook broeken met aanpasbare taille zien er nu uit als een hobbezak. Hij wil geen riem om, want dat zit niet lekker bij het fietsen naar school.
Daarnaast heeft hij in verhouding tot zijn lengte hele lange benen, waardoor de broeken snel te kort zijn.
Weet iemand een jeansmerk met echt smalle taille en lange pijpen?
WE fashion heeft smalle broeken, slim fit. Mijn zoon was ook erg slank (oftewel dun), daar zijn we altijd geslaagd.

Ook Jack & Jones heeft smalle modellen.
summer is a state of mind
c_est_moi schreef:
14-07-2025 22:10
WE fashion heeft smalle broeken, slim fit. Mijn zoon was ook erg slank (oftewel dun), daar zijn we altijd geslaagd.

Toen mijn zoon in zijn skinny fase zat slaagde hij ook altijd bij de WE. Idem, dun en lange benen.
c_est_moi schreef:
14-07-2025 22:10

Toen mijn zoon in zijn skinny fase zat slaagde hij ook altijd bij de WE. Idem, dun en lange benen.
Kwam hier om te zeggen dat je bij de WE vast zult slagen 😀
Poep, wie heeft jou gescheten?
Wil hij wel een aansluitende broek? De pubers in mijn omgeving dragen geen smalle broeken meer. Baggy en het moet juist een beetje afzakken. Dat scheelt al wat in de lengte ;-D
Ik zou met hem in wat winkels gaan passen.
Ook een hele dunne 14-jarige. Geen ervaring met de broeken van WE. Wel met:

- vingino skinny fit 176 (valt bij zoon als een ‘regular’)
- herenmaat XS en XXS in ‘slim fit’ bij Mango
- G-star slim fit (maat op leeftijd: 14, 16 enz.)

Dat zijn de broeken waarin de taille er niet uitziet als een ballonrokje vanwege de hoeveelheid extra stof die samen gefrot moet worden met elastische band of riem.
WE! Zoon droeg altijd de skinny, viel voor hem als regular.
Ik vond van de WE altijd dat de pijpen wel skinny of slim waren, maar de taille niet. Dat ging lang goed, maar op een gegeven moment niet meer, dan kon ik het elastiek bij wijze van spreken 3 keer om zijn middel wikkelen en zat de broek lelijk aan de bovenkant.

Zoon was hier ook heel lang en heel slank en kon me toen behelpen met Cars, Name It en Cool cat.
Zijn eerste heren jeans was een Diesel, die vallen en langer en smaller.
LemoosGaatDoor schreef:
15-07-2025 00:14
Ook een hele dunne 14-jarige. Geen ervaring met de broeken van WE. Wel met:

- vingino skinny fit 176 (valt bij zoon als een ‘regular’)
- herenmaat XS en XXS in ‘slim fit’ bij Mango
- G-star slim fit (maat op leeftijd: 14, 16 enz.)

Dat zijn de broeken waarin de taille er niet uitziet als een ballonrokje vanwege de hoeveelheid extra stof die samen gefrot moet worden met elastische band of riem.
Dat was dus mijn ervaring met de WE.
Nova schreef:
14-07-2025 22:26
Wil hij wel een aansluitende broek? De pubers in mijn omgeving dragen geen smalle broeken meer. Baggy en het moet juist een beetje afzakken. Dat scheelt al wat in de lengte ;-D
Ik zou met hem in wat winkels gaan passen.
Zoon is inmiddels 1,95 en draagt inderdaad baggy of hooguit straight ( maar dat valt bij hem alsnog als een loose fit) en vrij laag. Al zijn broeken, ook sportbroeken. Ik vind het niet mooi, maar het heeft wel het voordeel dat alle broeken passen qua lengte :-D.
Kijk eens op Wehkamp, genoeg jeans in de maten 170 en 176.
Cars heeft skinny en superskinny en valt lang. Ook verkopen ze Vingino en WE. Bijna alles in de sale op het moment.
Je hebt nu unlocked zeg je ik vermoed van de Jola of vdVen of iets soortgelijks ?
Daar hadden ze ook altijd Ravaggio die waren lekker smal en lang voor mijn jongste heel lang geleden .
Jillian76 schreef:
15-07-2025 06:14
WE! Zoon droeg altijd de skinny, viel voor hem als regular.
Klopt. Gold voor mijn zoon ook!
summer is a state of mind
Pelle schreef:
15-07-2025 06:40
Dat was dus mijn ervaring met de WE.
Dan hoef ik die niet te proberen :-)
Dank je wel voor jullie tips! Ik ga eens kijken naar de verschillende merken.
Bij WE heeft hij vorig jaar in de winkel broeken gepast. De taille van de skinny zat prima, maar de lengte was al direct op het randje. Misschien dat het nu met een maat groter beter gaat.
De skinny variant zit bij mijn zoon als regular. Hij interesseert zich niet voor mode, vrienden lopen ook met regular broeken, geen baggy jeans.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven