Mode & Beauty alle pijlers

Broek die lekker om het middel zit

15-07-2025 00:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet dat over iets soortgelijks een topic is geweest, maar bij mij is het misschien net iets anders dus ik doe een poging.

Ik ben op zoek naar een fijnzittende broek, vooral rond de buik. Ik heb een relatief dikke buik, veel mensen denken dat ik zwanger ben. Bij mij komt het door prikkelbare darmen en ook gewoon wat kilootjes extra die allemaal naar de buik van. Afijn. Jeans snijden altijd dus dat is geen succes.

Thuis loop ik altijd in leggings met een elastisch middel. Ik zoek geschikte broeken voor op werk (dus wel wat netter dan mijn huispakkie zeg maar).

Ik stuit online op ninepine en Halara. Iemand daar ervaring mee? En andere tips?
Heb je al eens naar Poptrash broeken van Only gekeken? (Of vergelijkbaar van de Vero Moda, Hema, New Yorker)
Ik heb een paar pantalons van Na-kd die ik heel lekker vind zitten!
Na een buikoperatie was ik heel blij met de broeken van Studio Anneloes. Gewoon een elastische band en geen rits en/of knoop. De flair is netjes en elegant en kan met met sneakers of hakken.
Ik heb een paar broeken bij Halara vandaan. En die zitten zo onwijs lekker! Ik heb de denim met stretch, en dan met elastische band. Sluit mooi aan op de buik en je ziet niet dat het elastiek is.
Ik heb totaal geen aandelen, maar wel fan geworden.
Het duurt wel een week eer je bestelling binnen is.
Darthmee schreef:
15-07-2025 01:37
Ik heb een paar broeken bij Halara vandaan. En die zitten zo onwijs lekker! Ik heb de denim met stretch, en dan met elastische band. Sluit mooi aan op de buik en je ziet niet dat het elastiek is.
Ik heb totaal geen aandelen, maar wel fan geworden.
Het duurt wel een week eer je bestelling binnen is.
Zitten daar zakken in?
Una noche loca
Oh, ik zie het al; ja dus 👍
Una noche loca
Ik heb een aantal jogjeans van Sasmode. Die zitten ook lekker.
Ik zou naar een stenen winkel gaan en daar passen. Er zijn winkels waar ze ook je kleding kunnen vermaken (als dat nodig is) terwijl je wacht. Bijvoorbeeld Van Tilburg in Nistelrode.
Qua merken zou ik zeggen
Halara
Je m'appele
Studio Anneloes
Andcowoman

Allemaal prima broeken maar ik zou niet de volle prijs betalen. Denk dat het inherent aan de stof is dat ze wat minder lang meegaan dan jeans.
Ik vind de flared pantalons van Guts&Gusto heel fijn

https://www.gutsgusto.com/en/product/hi ... eaux/82426
Ik heb bij bonprix deze gekocht :

Afbeelding

Zit heel fijn met elastiek bovenin. Gekocht toen omdat ik last had van mijn blaas en dus ook iets wilde wat niet in mijn buik drukt. Heb later ook de roze nog gekocht.
Studio Annelies en jemapelle hebben travelstof, zitten heel fijn. En je kunt terugsturen.

Halara Flexdenim zit fantastisch, maar wel redelijk strak in de taille vind ik. En grootste nadeel dat je niet gratis kunt terugsturen maar €23 euro betaalt. Daarom staan ze allemaal met prijskaartje op Marktplaats en Vinted. Ik vind de wafeltjes broeken en travelstof van Halara niet mooi. Je kunt ze makkelijk bestellen en doorverkopen. Iedereen zit met hetzelfde terugstuurprobleem.
gryla wijzigde dit bericht op 15-07-2025 21:14
Reden: MP = Marktplaats
12.41% gewijzigd
Hier ook Halara fan!
De Hema heeft broeken van wafelstof, met een brede elastische band in de taille en rechte pijpen.

Ik vind die fijn zitten, vallen vrij ruim, en netjes genoeg voor werk als je ze combineert met een leuke blouse of net truitje.
Halara is fijn én vinted staat er vol mee, vaak kan je voor 15euro goed slagen. Ideaal om te proberen
Ik heb van Norah een aantal fijne net oogende broeken met elastiek in de band. Wel wijdere modellen dus daar moet je van houden.
ChicaHolandesa schreef:
15-07-2025 05:45
Oh, ik zie het al; ja dus 👍
Ik wilde al ja komen zeggen 😃
Bij Costes en CottonClub heb je ook veel broeken met elastische tailleband:

https://www.costesfashion.com/nl-nl/sho ... ng/broeken
https://www.cottonclub.nl/nl-nl/shop/kleding/broeken
Bedankt allemaal voor het meedenken en de tips, heel fijn! Ook voor de tip om Halara op Vinted te kopen. Had er zelf niet aan gedacht. Die van Only had ik ook niet in het vizier.

Hier kan ik wat mee, echt top!
Door dit topic ben ik Halara op Vinted aan het zoeken. Wat ziet dat er anders uit dan op hun website! De stof lijkt van slechte kwaliteit en de pasvorm is matig.

Voor die prijs wil ik nog wel proberen, maar het valt me flink tegen.
Ninepine ook fantastisch broeken. Zitten heerlijk en erg goede kwaliteit. Halara ook prima spul. Most wanted heeft ook fijne nette wat dikkere broeken. Met naad boven op je been en trekkoord in de taille. Ik wacht al tijden tot de grijze weer verkocht wordt
Ik ben ook eens op Vinted aan het kijken voor Halara en ik zie vooral veel corduroy achtige broeken voorbij komen. Zijn die dan niet zo prettig om te dragen? En zijn die warm/dik genoeg voor de herfst/winter.
FlexDenim van Halara is prima hoor! Lekker flexibele spijkerstof, niet te dik. Let wel ff op de lengtematen: ze hebben petite, regular en tall. Op de website van Halara staan de cm’s. Die zetten de verkopers er niet altijd bij, maar maakt een groot verschil qua looks.

De andere stoffen van Halara (travel en wafel) vind ik persoonlijk tegenvallen. Corduroy geen idee van.
Studio Anneloes heeft via hun site ook een second hand gedeelte.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven