Hoe houden jullie muggen buiten je huis/slaapkamer?
maandag 14 juli 2025 om 08:58
Ik woon in een appartement 5 hoog met naar binnen draaiende ramen en allemaal regels van de VvE mbt kleur en wat je aan de buitenkant mag plaatsen. Ik had daardoor een hele beperkte keuze wat betreft horren in de slaapkamers van mij en dochter. En krijg de kiertjes niet helemaal weg wat resulteert in toch regelmatig muggen in de slaapkamers.
Dus ik zoek een alternatief/aanvulling. Stekkers, geurtjes, speciale lampen, wat helpt nou echt als de hor het niet helemaal doet?
Dus ik zoek een alternatief/aanvulling. Stekkers, geurtjes, speciale lampen, wat helpt nou echt als de hor het niet helemaal doet?
maandag 14 juli 2025 om 11:52
Waarom is dat niet goed voor je?Lila-Linda schreef: ↑14-07-2025 10:08Onder een ventilator slapen helpt, maar is niet zo goed voor je
maandag 14 juli 2025 om 11:53
Iets met droge lucht en uitdrogen van je slijmvliezen geloof ik.
maandag 14 juli 2025 om 12:33
Klopt, niet goed voor je luchtwegen, maar ook niet voor je spieren.Lemon_Pledge schreef: ↑14-07-2025 11:53Iets met droge lucht en uitdrogen van je slijmvliezen geloof ik.
Keelpijn, droge hoest, stijve nek
maandag 14 juli 2025 om 12:38
Lila-Linda schreef: ↑14-07-2025 12:33Klopt, niet goed voor je luchtwegen, maar ook niet voor je spieren.
Ik lig 's zomers altijd onder een draaiende ventilator. Ik heb nooit keelpijn en nooit droge hoest. Stijve nek heb ik ook zonder ventilator. En mijn echtgenoot heeft deze klachten ook niet.
maandag 14 juli 2025 om 12:46
nou ja, prima tochvivapimpelmees schreef: ↑14-07-2025 12:38Ik lig 's zomers altijd onder een draaiende ventilator. Ik heb nooit keelpijn en nooit droge hoest. Stijve nek heb ik ook zonder ventilator. En mijn echtgenoot heeft deze klachten ook niet.
maandag 14 juli 2025 om 13:52
Hier ook! Een muggenbult interesseert me niet zoveel, maar dat irritante gezoem bij mijn oor ....

Ik smeer de uiteinden van de oordopjes ook altijd in met een klein beetje citronella of deet. Geen mug die nog in de buurt van mijn oren wil komen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
maandag 14 juli 2025 om 15:56
maandag 14 juli 2025 om 18:15
Met een plisséhor op de slaapkamer inderdaad ook last van kieren en dus muggen gehad: vlug weer overgestapt op de schuif/rolhor, maar dat gaat niet met een naar binnen kantelend raam… Je zou kunnen proberen lavendelolie langs de randen van de hor te smeren: daar houden muggen niet van en dat zou ze dan misschien in elk geval bij die keren weghouden.
En anders toch overstappen op zo’n klittenbandsysteem, dan zit het in elk geval dicht. Of op maat gemaakt, maar dan geen plissé.
En anders toch overstappen op zo’n klittenbandsysteem, dan zit het in elk geval dicht. Of op maat gemaakt, maar dan geen plissé.
maandag 14 juli 2025 om 19:21
maandag 14 juli 2025 om 19:23
Plafondventilator staat hier vrijwel elke nacht aan. Beide hebben geen van deze klachten.Lila-Linda schreef: ↑14-07-2025 12:33Klopt, niet goed voor je luchtwegen, maar ook niet voor je spieren.
Maar mensen gaan voorbij
maandag 14 juli 2025 om 21:31
Ik krijg die plakkaten helaas ook, maar alleen van de tijgermug. Dan is het echt warm en jeukt het heel lang. Van de apotheek heb ik Nestosyl en dat werkt heel goed.Sterrenstof74 schreef: ↑14-07-2025 15:51Ik wil echt geen muggenbeten. Met beetje pech wordt het een enorm plakkaat en ze blijven sowieso een week jeuken en wekenlang zichtbaar.
Heb tinnitus en af en toe klinkt het als een mug![]()
maandag 14 juli 2025 om 23:22
Ik krijg soms plakkaten waar ik gewoon koorts van krijg en die wekenlang blijven zitten. Dus ik ervaar ze zeker als belastend.
dinsdag 15 juli 2025 om 10:05
Ik ook. Zeker als ik in korte tijd vaak gestoken wordt, meer kans op plakkaten, die enorm branden en inderdaad weken blijven zitten.vivapimpelmees schreef: ↑14-07-2025 23:22Ik krijg soms plakkaten waar ik gewoon koorts van krijg en die wekenlang blijven zitten. Dus ik ervaar ze zeker als belastend.
dinsdag 15 juli 2025 om 10:18
Ja, qua muggen maak je van alles mee. Ook weleens een bonk-oog gehad, van een mug of beest op mijn oog. Daar ben je dan ook echt niet lekker van. Maar goed, je komt muggen ook buitenshuis overal tegen.vivapimpelmees schreef: ↑14-07-2025 23:22Ik krijg soms plakkaten waar ik gewoon koorts van krijg en die wekenlang blijven zitten. Dus ik ervaar ze zeker als belastend.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in