Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 15 juli 2025 om 19:13
En ondertussen weet jij helemaal niet welke heftige/grote problemen mensen wel zouden kunnen hebben ook al reageren ze op iets waarvan jij denkt, waar maak je je druk om.
dinsdag 15 juli 2025 om 19:14
De bloemen bloeien maar heel kort hè, nog geen hele dag. Daarom ging ik met mijn penseel aan de slag; je moet maar net een mannelijke en vrouwelijke bloem tegelijk hebben bloeien en dan moet er ook nog eens precies een bij bij allebei op bezoek gaan.
•
dinsdag 15 juli 2025 om 19:14
Maar dat vul jij in.Kia•Ora schreef: ↑15-07-2025 19:09Het ligt aan mijn bui of ik die allerdaagse problemen leuk vind om te lezen, soms denk ik ook echt jemig waar maak je je druk om. Op het moment vind ik veel mensen vooral minimale gedoetjes hebben en moet dan echt actief gaan relativeren omdat voor de ander wat voor mij minimaal lijkt heel heftig kan zijn.
Heerlijk jullie met de plantjes.
@ Solo, dat kan. Ik vind het voor een ander ook vooral heel fijn dat ze geen heftige/grote problemen hebben en dit iets is waar ze zich druk over kunnen maken.
Geloof me: iedereen krijgt ook grote zorgen te verwerken, ook al zie jij die niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 15 juli 2025 om 19:16
Dat is het natuurlijk ook.Lady*Voldemort schreef: ↑15-07-2025 19:11Op mij komt die uitspraak altijd over als een nette variant op 'zeik niet zo'.
En: kijk mij het eens écht zwaar hebben.
Ik heb de afgelopen 25 jaar twee keer op zo'n soort uitspraak gereageerd met: tja, ik heb twee kinderen verloren, dus wat mij betreft is iedereen verder een spekkoper.
Maar dat zal ik nu niet doen.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 15 juli 2025 om 19:18
En niet die 5 gratis erbij? het blijft 5, inmiddels. 2x5 is gestoeld op die 5, bedoel ik. Maar ik zit niet jouw zoons hoofd, dus wellicht zeg iets heel doms. Sorry alvast.
/
Vanity of vanities; all is vanity
dinsdag 15 juli 2025 om 19:20
Nee, dan heeft ie teveel voorraad.Pink-Freud schreef: ↑15-07-2025 19:18En niet die 5 gratis erbij? het blijft 5, inmiddels. 2x5 is gestoeld op die 5, bedoel ik. Maar ik zit niet jouw zoons hoofd, dus wellicht zeg iets heel doms. Sorry alvast.
Ofzo.
Hij drinkt een pak per dag, dus mij lijkt 6 in voorraad ook geen onoverkomelijk probleem.
Maar ja, dat ben ik hè.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 15 juli 2025 om 19:24
Maar zo is hij niet bedoelt. Ik vind het fijn voor een ander als zij geen grote zorgen hebben en dus gezegend zijn (op dat moment) met geen heftige dingen.Lady*Voldemort schreef: ↑15-07-2025 19:11Op mij komt die uitspraak altijd over als een nette variant op 'zeik niet zo'.
Ik heb ook wel tijden gehad waarin ik gezegend was met enkel kleine problemen en later dacht kind waar heb je je toch druk om gemaakt. Beter was geweest om leren los te laten, wordt je een stuk gelukkiger van.
En zoals ik al zei, ik kan denken och dat valt reuze mee maar voor een ander is dat niet zo. Net zoals dat mensen zeiden (en zeggen) ik mag niet klagen over mijn zere teen na het stoten want van jou is "erger", vind ik ook zo'n jeuk uitspraak, voor jou doet die teen op dat moment ook gewoon pijn.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, helderder dan dit kan ik het geloof ik niet meer uitleggen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
dinsdag 15 juli 2025 om 19:25
Maar je blijft 'leed' vergelijken. Gewoon niet doen.Kia•Ora schreef: ↑15-07-2025 19:24Maar zo is hij niet bedoelt. Ik vind het fijn voor een ander als zij geen grote zorgen hebben en dus gezegend zijn (op dat moment) met geen heftige dingen.
Ik heb ook wel tijden gehad waarin ik gezegend was met enkel kleine problemen en later dacht kind waar heb je je toch druk om gemaakt. Beter was geweest om leren los te laten, wordt je een stuk gelukkiger van.
En zoals ik al zei, ik kan denken och dat valt reuze mee maar voor een ander is dat niet zo. Net zoals dat mensen zeiden (en zeggen) ik mag niet klagen over mijn zere teen na het stoten want van jou is "erger", vind ik ook zo'n jeuk uitspraak, voor jou doet die teen op dat moment ook gewoon pijn.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, helderder dan dit kan ik het geloof ik niet meer uitleggen.
Nooit.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 15 juli 2025 om 19:26
Lady*Voldemort schreef: ↑15-07-2025 19:11Op mij komt die uitspraak altijd over als een nette variant op 'zeik niet zo'.
Oh nee ik meen het echt. Ik vind het heerlijk dat een ander zich druk maakt om wat voor rugtas kind nodig heeft, oprecht fijn dat dát iemands zorgen zijn. In plaats van dat je kind niet eens naar school kán.
Het helpt mij juist om naar andere mensen zacht te blijven, als ik zo kan kijken.
•
dinsdag 15 juli 2025 om 19:28
Weer wat geleerd.
Maar mijn bloemen zijn nog zo klein (en groen) daar gaat het niet mee lukken.
Misschien van het weekend.
Ik hou ervan. Ik leer elke dag wel iets.
dinsdag 15 juli 2025 om 19:30
Frizz schreef: ↑15-07-2025 19:26Oh nee ik meen het echt. Ik vind het heerlijk dat een ander zich druk maakt om wat voor rugtas kind nodig heeft, oprecht fijn dat dát iemands zorgen zijn. In plaats van dat je kind niet eens naar school kán.
Het helpt mij juist om naar andere mensen zacht te blijven, als ik zo kan kijken.
Ja goed maar jij bent een boeddhist. De meeste mensen zijn dat niet. Ik zou het wel willen zijn, maar ik denk dat ik nog heel vaak heen en weer moet naar Nepal voordat het ergens op gaat lijken

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 15 juli 2025 om 19:30
Hoe kom je daarbij? Je kan toch gewoon dingen in perspectief plaatsen, voor jezelf?
En voor een ander blij zijn dat ze (op dat moment) geen grote problemen ervaren?
Voor de helderheid; ik zou nooit tegen iemand ZEGGEN dat ze gezegend zijn met kleine kopzorgen, dat is natuurlijk weer heel wat anders.
•
dinsdag 15 juli 2025 om 19:31
Wel opletten want ze gaan heel plotsklaps open. Van dicht naar helemaal open en uitgebloeid in een paar uur.
•
Stoeltje erbij, observeren en dan wachten op het perfecte moment. Koppie in de zon en een koude ice tea erbij. Top amusement, ik zie mijn moeder en zoon zo zitten in hun tuintje

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Maar dat gebeurt hier op het forum dus wel met grote regelmaat.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 15 juli 2025 om 19:32
dinsdag 15 juli 2025 om 19:34
Ik zeg iets vaker 'zeik niet zo', want ik ben een stuk minder aardig dan jij. Maar 'als dat je enige probleem is ben je gezegend' zul je mij nooit horen zeggen want dat vind ik vals.MyLittlePony schreef: ↑15-07-2025 19:32Ik zou het zeggen als ik nadrukkelijk bedoel “zeik niet zo”. Maar dan moet het extreem zijn, want ik ben van nature veel te aardig om zoiets te zeggen
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 15 juli 2025 om 19:34
Ik voorzie een pompoenreceptentopic.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 15 juli 2025 om 19:36
Tja, ik DENK het niet eens.Frizz schreef: ↑15-07-2025 19:30Hoe kom je daarbij? Je kan toch gewoon dingen in perspectief plaatsen, voor jezelf?
En voor een ander blij zijn dat ze (op dat moment) geen grote problemen ervaren?
Voor de helderheid; ik zou nooit tegen iemand ZEGGEN dat ze gezegend zijn met kleine kopzorgen, dat is natuurlijk weer heel wat anders.
En ik vind zoiets op een forum schrijven toch ook vervelend.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 15 juli 2025 om 19:39
Jij bent minder aardig misschien, ik ben valserLady*Voldemort schreef: ↑15-07-2025 19:34Ik zeg iets vaker 'zeik niet zo', want ik ben een stuk minder aardig dan jij. Maar 'als dat je enige probleem is ben je gezegend' zul je mij nooit horen zeggen want dat vind ik vals.

En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
dinsdag 15 juli 2025 om 19:41
Lady*Voldemort schreef: ↑15-07-2025 19:30Ja goed maar jij bent een boeddhist. De meeste mensen zijn dat niet. Ik zou het wel willen zijn, maar ik denk dat ik nog heel vaak heen en weer moet naar Nepal voordat het ergens op gaat lijken![]()
No worries, je gaat een begin maken.
•
dinsdag 15 juli 2025 om 19:46
Eerlijk gezegd snap ik het niet zo goed.
Intern doe je toch hetzelfde; soms maak je je druk om welke jas je aan moet en bedenk je even later dat dat een futiel probleem was?
Waarom mag je dat wel van je eigen problemen denken en niet van die van een ander?
Het zegt nog niks over hoe mild of bitchy ik daarbij denk over mezelf of de ander. Doorgaans ben ikzelf daarbij mild voor mezelf en ook voor andere mensen.
•
dinsdag 15 juli 2025 om 19:46
Ik heb iets raars sinds een paar dagen.
Met mijn linkeroog zie ik draadjes en stippeltjes. Dacht eerst dat er spinnetjes in mijn haar zaten of zo. Er zit wat op het netvlies dat er niet afgaat. De draadjes bewegen. Irritant met lezen. En gewoon kijken.
Wat kan dat nou weer zijn. Morgen maar even huisarts bellen of stel ik mij aan.
Met mijn linkeroog zie ik draadjes en stippeltjes. Dacht eerst dat er spinnetjes in mijn haar zaten of zo. Er zit wat op het netvlies dat er niet afgaat. De draadjes bewegen. Irritant met lezen. En gewoon kijken.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
dinsdag 15 juli 2025 om 19:47
Kan het geen eiwit zijn in je oogbol?yasmijn schreef: ↑15-07-2025 19:46Ik heb iets raars sinds een paar dagen.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in