Wat eet jij op de camping?
dinsdag 15 juli 2025 om 18:11
dinsdag 15 juli 2025 om 18:15
TO trapt af
Hier doen we niet te ingewikkeld.
Worstjes bakken met een salade erbij, bonenschotel met nacho’s, uitgebreid borrelen met lekkere hapjes, olijven, hammetjes/kaasjes, natuurlijk ook af en toe uit eten.
Of zoals vandaag lekker op een terras geluncht en vanavond een stokbroodje met wat lekkers erop.
Morgen maak ik pasta met garnalen, citroen, peterselie, en crème fraiche, maar dat is wel zo’n beetje het meest uitgebreide wat ik hier maak.
Hier doen we niet te ingewikkeld.
Worstjes bakken met een salade erbij, bonenschotel met nacho’s, uitgebreid borrelen met lekkere hapjes, olijven, hammetjes/kaasjes, natuurlijk ook af en toe uit eten.
Of zoals vandaag lekker op een terras geluncht en vanavond een stokbroodje met wat lekkers erop.
Morgen maak ik pasta met garnalen, citroen, peterselie, en crème fraiche, maar dat is wel zo’n beetje het meest uitgebreide wat ik hier maak.
dinsdag 15 juli 2025 om 19:20
Tagliatelle met ham+zalm in roomsaus
Broodje hamburger van de balplaat
Patat+salade en kip drumsticks uit de airfryer
Broodje shoarma van de bakplaat
Marokkaanse gehaktballetjes in tomatensaus met couscous
Lasagnette
Wraps uit de airfryer
Taco’s uit de airfryer
Souvlaki+brood+tzatziki
Gourmet van de bakplaat
Ik heb een grote koelkast, inductie kookplaat, airfryer en bakplaat tot mijn beschikking, kamperen moet wel leuk blijven
Lasagnette
Wraps uit de airfryer
Taco’s uit de airfryer
Souvlaki+brood+tzatziki
Gourmet van de bakplaat
Ik heb een grote koelkast, inductie kookplaat, airfryer en bakplaat tot mijn beschikking, kamperen moet wel leuk blijven

Ik doe mijn best
dinsdag 15 juli 2025 om 19:44
Wij eten echt simpeler dan simpel op de camping. Maar ook alleen twee gaspitjes en een kleine elektrische koelbox dus geen voorzieningen voor grootse maaltijden.
Favoriet wat we thuis dus echt never nooit zouden eten: ravioli uit blik, met een salade (of alleen paprika en komkommer) en stokbrood erbij.
Couscous met groenten en feta
Orzo met prei en kruidenkaas
Paar keer uit eten
Keertje patat of pizza bij het camping restaurant afhalen
Favoriet wat we thuis dus echt never nooit zouden eten: ravioli uit blik, met een salade (of alleen paprika en komkommer) en stokbrood erbij.
Couscous met groenten en feta
Orzo met prei en kruidenkaas
Paar keer uit eten
Keertje patat of pizza bij het camping restaurant afhalen
dinsdag 15 juli 2025 om 19:54
Wij gaan altijd graag samen kokkerellen. Ik maak wat ik thuis ook maak. Heb wel een fijne keuken aan de vouwwagen met koud stromend water, koelkast en alles wat ik nodig heb. Goede pannen, fijne messen, wildschaar, vleesthermometer, dat soort dingen gaan altijd mee.
Maar voorheen (met een tent) deden we dat ook met twee pitjes op een tafeltje.
We kunnen ook erg genieten van afhaalpizza, of van uit eten.
Vandaag: tournedos op de bakplaat, gebakken aardappels die ik eerst zelf moest koken, en worteltjes.
Morgen pasta met zalm, courgette, crème fraîche en citroen.
Maar voorheen (met een tent) deden we dat ook met twee pitjes op een tafeltje.
We kunnen ook erg genieten van afhaalpizza, of van uit eten.
Vandaag: tournedos op de bakplaat, gebakken aardappels die ik eerst zelf moest koken, en worteltjes.
Morgen pasta met zalm, courgette, crème fraîche en citroen.
dinsdag 15 juli 2025 om 19:59
Inductie op de camping? Hoe werkt dat met de stroom?Senseo schreef: ↑15-07-2025 19:20Tagliatelle met ham+zalm in roomsaus
Lasagnette
Wraps uit de airfryer
Taco’s uit de airfryer
Souvlaki+brood+tzatziki
Gourmet van de bakplaat
Ik heb een grote koelkast, inductie kookplaat, airfryer en bakplaat tot mijn beschikking, kamperen moet wel leuk blijven![]()
dinsdag 15 juli 2025 om 20:11
dinsdag 15 juli 2025 om 20:25
Ik heb ook een electrisch plaatje mee. Gewoon zo'n ouderwetse, maar als je niet te zwaar kiest kan dat tegenwoordig wel. Zelfs op de meest eenvoudige Franse municipalcamping ging dat vorige week goed.
We hebben ook een waterkoker en een Nespresso mee

dinsdag 15 juli 2025 om 23:03
Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑15-07-2025 20:46Inductie heeft wel meer stroom nodig dan een electrisch plaatje, daarom vraag ik het me af.
Ik gebruik ook inductie. Met 16 ampere niks aan de hand, bij 10 moet ik wel ff opletten dat in niet óók de airfryer aan heb, mijn telefoon oplaadt etc. Je kan hem ook behoorlijk laag zetten overigens.
•
dinsdag 15 juli 2025 om 23:32
Hier gaan de skotelbraai met de paella-pan en zo'n gasflesje waar je 1 pitje op draait mee.
Op de skotelbraai worden worstjes gebakken, of een hamburger of zo. Daar gaat dan de ene keer salade bij, de andere keer gebakken aardappels (kant en klaar uit zo'n zakje), ook op de skotelbraai gebakken.
Groente is vooral rauwkost.
Gebakken kipkluifjes of kipfilet met friet (van de camping-snackbar)
Heel misschien een keer pasta of zoiets.
Op de skotelbraai worden worstjes gebakken, of een hamburger of zo. Daar gaat dan de ene keer salade bij, de andere keer gebakken aardappels (kant en klaar uit zo'n zakje), ook op de skotelbraai gebakken.
Groente is vooral rauwkost.
Gebakken kipkluifjes of kipfilet met friet (van de camping-snackbar)
Heel misschien een keer pasta of zoiets.
woensdag 16 juli 2025 om 07:24
Ik ga soms met de camper en soms met de rugzak kamperen. Altijd één pitje.
Favoriet is Italiaans maar dan niet de door elkaar macaroni van Nederland, maar zoiets:
- voor de eerste ergste honger wat kaasjes oid
- pasta koken en op borden
- boter smelten, wildpluk salie erin. Dat over de pasta. Opeten.
- water koken, groente erin, weer aan de kook brengen, pan van het vuur
-biefstukje bakken en met de groente eten.
De groente is dan diepvriesgroente, die zak kan ik om vlees vouwen want er is geen koelkast.
Favoriet is Italiaans maar dan niet de door elkaar macaroni van Nederland, maar zoiets:
- voor de eerste ergste honger wat kaasjes oid
- pasta koken en op borden
- boter smelten, wildpluk salie erin. Dat over de pasta. Opeten.
- water koken, groente erin, weer aan de kook brengen, pan van het vuur
-biefstukje bakken en met de groente eten.
De groente is dan diepvriesgroente, die zak kan ik om vlees vouwen want er is geen koelkast.
woensdag 16 juli 2025 om 09:11
Sinds ik de cadac heb maak ik alles bijna zoals thuis denk ik.
Grote hapjespan en grillplaat
Pizzasteen voor pizza en afbakbroodjes.
Hier is bijv. Kapsalon favoriet
Salade met aardappeltjes en wokgroente
Natuurlijk keertje bbq
En met kookpannen maak ik rijst, pasta of een soepje klaar
Er is op fb een groep met (cadac ) campingrecepten. Daar leerde wij wat nieuwe toetjes op de cadac klaarmaken. Heel leuk
Grote hapjespan en grillplaat
Pizzasteen voor pizza en afbakbroodjes.
Hier is bijv. Kapsalon favoriet
Salade met aardappeltjes en wokgroente
Natuurlijk keertje bbq
En met kookpannen maak ik rijst, pasta of een soepje klaar
Er is op fb een groep met (cadac ) campingrecepten. Daar leerde wij wat nieuwe toetjes op de cadac klaarmaken. Heel leuk
woensdag 16 juli 2025 om 11:35
Met een dochter van 10 komen in elk geval de P's wel langs op de camping
Pannenkoeken, lekker mindful met een kleine koekenpan en klein vlammetje een uur lang bakken
Patat halen bij de snackbar
Pasta is dan meestal met met citroen/knoflook en garnaaltjes plus een pluk rucola er bovenop
Zalmpakketjes van de bbq met gepofte tomaatjes en gegrilde groene asperges
Thuis koop ik het nooit, maar op vakantie wil er nog wel eens zo'n bak aardappelsalade gekocht worden, vega hamburger erbij en wat salade
Mexicaans eenpansgerecht met rijst en aftoppen met avocado en tortillachips
Sowieso veel vaker rauwkost ipv gekookte groente en rond 17 uur een kaasplankje waardoor de trek in avondeten ook minder is
Pannenkoeken, lekker mindful met een kleine koekenpan en klein vlammetje een uur lang bakken
Pasta is dan meestal met met citroen/knoflook en garnaaltjes plus een pluk rucola er bovenop
Thuis koop ik het nooit, maar op vakantie wil er nog wel eens zo'n bak aardappelsalade gekocht worden, vega hamburger erbij en wat salade
Sowieso veel vaker rauwkost ipv gekookte groente en rond 17 uur een kaasplankje waardoor de trek in avondeten ook minder is
woensdag 16 juli 2025 om 14:06
jojojo schreef: ↑16-07-2025 11:35Met een dochter van 10 komen in elk geval de P's wel langs op de camping
Dat vond ik dus niet heel erg mindfull, want erg warme klus. Daarna zetten wij altijd een gaststelletje in de buurt van de tafel en bakte iedereen voor zichzelf een pannenkoek die direct werd gegeten. Dan zit je wel zomaar een uur aan tafel, dat wel.
woensdag 16 juli 2025 om 14:23
Koken met één gaspit, zo een in een koffertje.
Salade met een stukje vlees, of macaroni. Eerst de saus maken, die wegzetten en daarna pasta koken. De saus blijft echt wel warm genoeg.
Of kipkerrie met rijst.
Een hotdog van een worst in een stokbrood
Franse supermarkten hebben best veel maaltijden in een blik of in de diepvries.
Salade met een stukje vlees, of macaroni. Eerst de saus maken, die wegzetten en daarna pasta koken. De saus blijft echt wel warm genoeg.
Of kipkerrie met rijst.
Een hotdog van een worst in een stokbrood
Franse supermarkten hebben best veel maaltijden in een blik of in de diepvries.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in