Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Nolanollie | 31 | 2e | 18 juli | 1e | Gaan aug starten |
Juul2014 | bijna 34 | 4e | 7 aug | 1e | Medisch |
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
Vuurvlinder | 30 | 1e | 3 Aug | 2e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 12 juli | 1e | Gaan juli starten, eerst verhuizen |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER ![]() | 1e? | - |
Marlijne | 30 | 1e | 5 juni | 2e | Medisch |
Sterren | 33 | 1e | 22 juli | 5e | - |
Toetie | 28 | 1e | 30 juli | 5e | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | 26 juli | 2e | - |
Lilaloopsie | 29 | 2e | half aug | 2e | Lang spiraal gehad |
Krulala | 34 | 2e | 22 juli | 1e | Januari miskraam gehad ![]() |
Riekie | 33 | 4e | 15 aug | 2e | - |
Nimnim | 33 | 1e | NTB | 1e | - |
nolanollie wijzigde dit bericht op 19-07-2025 21:13
49.53% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
dinsdag 15 juli 2025 om 10:06
Spannend Riekie! Ik moet mezelf altijd zo inhouden met dat testen haha. Sterk als je tot einde week kunt wachten. Aangezien jullie voor de 4e gaan merk je misschien al symptomen van je vorige zwangerschap nu? Dat vergelijkbaar is? =)
Ik moet nog een weekje wachten maar verwacht er niet veel van aangezien ik super veel stress heb gehad van de verbouwing.
Ik moet nog een weekje wachten maar verwacht er niet veel van aangezien ik super veel stress heb gehad van de verbouwing.
dinsdag 15 juli 2025 om 21:38
Hoi! Ik kom me ook vast melden. In augustus gaan wij beginnen met proberen voor ons eerste kindje. NOD nog niet bekend, mijn cyclus is na stoppen met de pil drie maanden geleden nog niet helemaal stabiel. Ik lees hier al een tijdje mee en ik hoop dat het jullie allemaal snel gegund is!
Nimnim, 33 jaar, 1e kind, NOD n.t.b
Nimnim, 33 jaar, 1e kind, NOD n.t.b
woensdag 16 juli 2025 om 14:35
Jammer RubyRose, VuurVlinder en Lilaloopsie..
Riekie92 spannend! Hopelijk ook je vierde in 1x raak! Heb je symptomen van een eventuele zwangerschap?
Sterren balen van je stress.. Verloopt alles niet zoals verwacht?
Welkom Nimnim, spannend zo voor de eerste!
Hier nu op 9DPO (ongeveer). Weer lekker aan het symptoom spotten en mezelf gek aan het maken haha. Denk dat ik dit weekend een testje ga doen, dan ben ik ongeveer 12/13 DPO. Vreselijk dat wachtbankje.
Riekie92 spannend! Hopelijk ook je vierde in 1x raak! Heb je symptomen van een eventuele zwangerschap?
Sterren balen van je stress.. Verloopt alles niet zoals verwacht?
Welkom Nimnim, spannend zo voor de eerste!
Hier nu op 9DPO (ongeveer). Weer lekker aan het symptoom spotten en mezelf gek aan het maken haha. Denk dat ik dit weekend een testje ga doen, dan ben ik ongeveer 12/13 DPO. Vreselijk dat wachtbankje.
woensdag 16 juli 2025 om 15:37
Hé krulala dan lopen wij een beetje tegelijk! Symptoom spotten herken ik wel haha! Maar de verbouwing ging wel prima hoor alleen geeft het toch wel wat stress, vermoeidheid en dan ook nog doorwerken. Dus dan ben ik ook wat minder bezig en stipt zijn met de vruchtbare dagen.
Maargoed we gaan het zien=) voor jou ook spannend en succes met testen dit weekend! Ik ga misschien ook wel weer een early halen hihi!
Maargoed we gaan het zien=) voor jou ook spannend en succes met testen dit weekend! Ik ga misschien ook wel weer een early halen hihi!
donderdag 17 juli 2025 om 10:25
donderdag 17 juli 2025 om 14:17
Ah jammer! Had je er goede hoop voor? Ik merk aan mezelf dat ik er (nog niet begonnen) heel erg rekening mee houd dat het direct raak is. Geen reden daarvoor, puur een gevoel en ik heb sowieso geen reden om te twijfelen aan mijn lichaam. Heb jij dit ook gehad? (of andere mensen hier).
donderdag 17 juli 2025 om 14:52
Ja daar hoopte ik ook heel erg op, maar helaas ondanks goede timing was het bij ons niet raak eerste keer. Maar dat is normaal, de kans elke ronde is iets van 30-35% dat je een positieve test in handen hebt (bij gezonde mensen). Ik heb verder een heel regelmatige cyclus en ben verder gezond dus ook geen reden om te twijfelen aan mijn lichaam.Nimnim schreef: ↑17-07-2025 14:17Ah jammer! Had je er goede hoop voor? Ik merk aan mezelf dat ik er (nog niet begonnen) heel erg rekening mee houd dat het direct raak is. Geen reden daarvoor, puur een gevoel en ik heb sowieso geen reden om te twijfelen aan mijn lichaam. Heb jij dit ook gehad? (of andere mensen hier).
donderdag 17 juli 2025 om 15:00
donderdag 17 juli 2025 om 18:34
zaterdag 19 juli 2025 om 21:20
Hi meiden,
Zo, na een poosje offline toch weer de brainspace gevonden. Heb een aantal drukke weken achter de druk maar we komen nu goddank weer in wat rustiger vaarwater.
Welkom nieuwe meiden! Begint een gezellige, volle boel te worden. Wellicht dat het overzichtelijker wordt als er nog iemand een deel twee aanmaakt, 2 groepen om je op in te schrijven. In elk geval veel kinderwensen deze zomer haha
Hier is net de menstruatie begonnen maar ja, er was ook 0 kans deze maand aangezien we het nu nog met condoom doen en rond de vruchtbare dagen geen tango houden dus dat viel te verwachten. Moet wel zeggen dat ik nu echt de kriebels en misschien zelfs wel een beetje de zenuwen krijg. Over pakweg twee weken zouden we dus al gaan proberen en dus zou er een kans zij dat we zwanger raken (ook wij hadden bij de eerste poging raak bij de 1e) en ik moet heel eerlijk bekennen dat het me een beetje koudwatervrees geeft
Durf ik het wel nog eens (natuurlijk), kan ik wel net zoveel van een tweede houden als van de eerste (uiteraard, zal elke ouder be-amen), we gaan zo lekker in ons gezin, moeten we daar nu wel verandering in aanbrengen?
Kan ook de pms zijn die aan het praten was en is...
Gelukkig laat manlief de keuze aan mij dus als ik op moment supreme toch niet wil gebeurt het niet. Of we laten de natuur zijn beloop gaan en we doen het er niet om maar voorkomen het ook niet, vind ik ook wel een mooie gedachte gang. Dan moest het maar zo zijn...
Zo, na een poosje offline toch weer de brainspace gevonden. Heb een aantal drukke weken achter de druk maar we komen nu goddank weer in wat rustiger vaarwater.
Welkom nieuwe meiden! Begint een gezellige, volle boel te worden. Wellicht dat het overzichtelijker wordt als er nog iemand een deel twee aanmaakt, 2 groepen om je op in te schrijven. In elk geval veel kinderwensen deze zomer haha

Hier is net de menstruatie begonnen maar ja, er was ook 0 kans deze maand aangezien we het nu nog met condoom doen en rond de vruchtbare dagen geen tango houden dus dat viel te verwachten. Moet wel zeggen dat ik nu echt de kriebels en misschien zelfs wel een beetje de zenuwen krijg. Over pakweg twee weken zouden we dus al gaan proberen en dus zou er een kans zij dat we zwanger raken (ook wij hadden bij de eerste poging raak bij de 1e) en ik moet heel eerlijk bekennen dat het me een beetje koudwatervrees geeft

Kan ook de pms zijn die aan het praten was en is...
Gelukkig laat manlief de keuze aan mij dus als ik op moment supreme toch niet wil gebeurt het niet. Of we laten de natuur zijn beloop gaan en we doen het er niet om maar voorkomen het ook niet, vind ik ook wel een mooie gedachte gang. Dan moest het maar zo zijn...
zaterdag 19 juli 2025 om 21:21
Hier heb ik de betaalde versie van Femo health en vind dat een heel fijne app!PickingUpThePieces schreef: ↑12-07-2025 14:15Ik zit er nu ook bovenop met ovulatie testen maar schijnbaar klopt het toch voor de 2e keer met de “ mijn kalender” app…
Had eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in enkel de app. Gebruiken jullie apps?
Hier zou de eisprong vandaag moeten zijn volgens de app of morgen als ik naar de testen kijk.
zaterdag 19 juli 2025 om 22:03
@Toetie en Vuurvlinder; nee de kans dat het ook echt in een keer raak is, is niet heel groot. Maar ik ben wel blij dat ik in ieder geval dat vertrouwen wel heb in mijn lijf van te voren. En dat ik me er mentaal op instel dat het snel zou kunnen zijn (dan overkomt het me minder voor mijn gevoel).
@Nola dankjewel voor het toevoegen! Van een naar twee kindjes lijkt me ook wel een spannend iets. Al helemaal als je met z'n drieën helemaal je draai hebt gevonden.
@Nola dankjewel voor het toevoegen! Van een naar twee kindjes lijkt me ook wel een spannend iets. Al helemaal als je met z'n drieën helemaal je draai hebt gevonden.
zaterdag 19 juli 2025 om 22:15
Ja, we gaan zo lekker met z'n drietjes. Daarbij is ons dochtertje zo'n makkelijk kindje, de garantie dat de tweede ook zo makkelijk en gezond word heb je natuurlijk nooit. Durf ik die verandering aan. Ik ga zelf nu ook in een goede flow. Mijn cyclus is stabiel en ik leer steeds vaker omgaan met die hormonen. Borstvoeding ben ik een jaar terug mee gestopt dus sta nu voor mijn gevoel eindelijk weer op "neutraal". Ik ben langzaam maar gestaag wat gewicht aan het kwijtraken. Moet ik dat nu weer allemaal over hoop gaan geven.
Maar tegelijkertijd...
Heb ik mijn drie maanden oude neefje vast dan word ik week, zie ik haar borstvoeding geven ben ik groen van jaloezie want dat wil ik zelf ook weer en zodra mijn vriendin een fotootje stuurt van haar prachtige buikje staat de tranen in mijn ogen want oh, wat zou ik dat graag nog een keertje doen. Ons meisje is nu bijna 2, tegen die tijd bijna 3 en we willen er tussen de 2.5 en 3.5 jaar tussen hebben als het ons gegeven is dus tja.....

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in