ecoprogramma wasmachine

15-07-2025 10:27 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gebruiken jullie het ecoprogramma van de wasmachine? Wast dit even goed schoon?
Of gebruiken jullie dit enkel voor licht bevuild wasgoed?
Is het ecoprogramma geschikt om beddengoed te wassen?
jojojo schreef:
16-07-2025 12:40
Hier hetzelfde. Ik vind het veel te lang duren. Zet hem meestal gelijk in de ochtend aan en dan wil ik het opgehangen hebben voor ik wegga. En dan is 3 uur wachten te lang.
Bij mij gaat ie dan op de timer voor 4 uur 'sochtends of zo (maar de machine staat in de schuur, misschien dat dat in huis niet handig is).
Lila-Linda schreef:
16-07-2025 12:41
Wassen op 60 graden van handdoeken en beddengoed is met name ook om schimmels te bestrijden. Het is textiel dat wat vochtig wordt, dat heeft kleding toch minder.
Dat idd. Ik woon in een jaren 50 huis en dat is gevoelig voor schimmel. Dus ik ventileer goed, laat het bed luchten, maak de douche droog etc etc etc maar daar hoort ook bij dat ik beddengoed en handdoeken op 60 graden was. Geen zin in muffe luchtjes.
En ik heb eczeem en rosacea, dus ik wil ook graag mijten etc om zeep helpen (pun intended).
Hier wissel ik een beetje af. Meeste gaat op 40 graden, wel verkort want anders duurt het me veel te lang. Duurt alsnog 1,5 uur.

Beddenspul, handdoeken, keukentextiel en ondergoed op 60 graden, 2,5 uur. Korter kan niet op 60 graden.

En dan nog wat delicate stoffen enzo op wol of fijne was, 30 graden. Duurt zo'n 40 minuten.

Eco nooit, duurt me echt veel te lang.
Sinds in zonnepanelen heb, doe ik niet meer aan eco-wassen. Ik was zo heet als ik wil (als de zon schijnt tenminste). Die zelf opgewekte stroom moet ik immers zoveel mogelijk zelf gebruiken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven