ecoprogramma wasmachine
woensdag 16 juli 2025 om 12:51
Bij mij gaat ie dan op de timer voor 4 uur 'sochtends of zo (maar de machine staat in de schuur, misschien dat dat in huis niet handig is).
woensdag 16 juli 2025 om 14:32
Dat idd. Ik woon in een jaren 50 huis en dat is gevoelig voor schimmel. Dus ik ventileer goed, laat het bed luchten, maak de douche droog etc etc etc maar daar hoort ook bij dat ik beddengoed en handdoeken op 60 graden was. Geen zin in muffe luchtjes.Lila-Linda schreef: ↑16-07-2025 12:41Wassen op 60 graden van handdoeken en beddengoed is met name ook om schimmels te bestrijden. Het is textiel dat wat vochtig wordt, dat heeft kleding toch minder.
En ik heb eczeem en rosacea, dus ik wil ook graag mijten etc om zeep helpen (pun intended).
woensdag 16 juli 2025 om 14:41
Hier wissel ik een beetje af. Meeste gaat op 40 graden, wel verkort want anders duurt het me veel te lang. Duurt alsnog 1,5 uur.
Beddenspul, handdoeken, keukentextiel en ondergoed op 60 graden, 2,5 uur. Korter kan niet op 60 graden.
En dan nog wat delicate stoffen enzo op wol of fijne was, 30 graden. Duurt zo'n 40 minuten.
Eco nooit, duurt me echt veel te lang.
Beddenspul, handdoeken, keukentextiel en ondergoed op 60 graden, 2,5 uur. Korter kan niet op 60 graden.
En dan nog wat delicate stoffen enzo op wol of fijne was, 30 graden. Duurt zo'n 40 minuten.
Eco nooit, duurt me echt veel te lang.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in