Welke dweil/ welk dweilsysteem?
zaterdag 12 juli 2025 om 15:25
Hoi! Welke dweil of iets specifieker; welk dweilsysteem gebruik je en zou je aanraden? Ik gebruik nu de natte en droge dweil van Jemako. Geeft een fantastisch resultaat, maar ik ben dus 2 keer aan het “dweilen”. 1 keer met een natte dweil en daarna met een droge dweil. Als je ziet hoeveel vuil er dan van de vloer afkomt, dat is heel bevredigend. Maar veel te veel werk om iedere week te doen! Dit moet efficiënter kunnen. Wie heeft de gouden tip?
woensdag 16 juli 2025 om 10:47
Degene die ik heb, (kärcher) daar doe je water en schoonmaakmiddel in een reservoir.
Dan ga je dweilen, beetje zoals je stofzuigt, alleen hoef je geen kracht te zetten, laat het ding maar rollen over de vloer.
Hij zuigt ook meteen het vuile water op en je vloer is dus ook heel snel weer droog.
De dweilen zijn een soort van rollen, die je ook in de wasmachine kunt doen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
woensdag 16 juli 2025 om 18:22
Hier ook.Elizabethie schreef: ↑12-07-2025 19:34Elektrische dweil van Philips, de " One Up". Ideaal. Na jaren van alles te hebben geprobeerd om m'n laminaat streep en vlekvrij te dweilen is dit voor mij de oplossing. En heerlijk dat het je nauwelijks kracht kost.
Ik gebruik m voor een stuk en ga dan toch nog met een droge doek na. Die maak ik onder de Swiffer stok vast, in de gaten. Heb daardoor het gevoel dat het niet schoner kan
Heb alle genoemde systemen gebruikt. Vileda en stoomreiniger vond ik niet goed schoon maken. Bissell heb ik ook. Haalt veel vuil weg, maar omslachtig met schoonmaken.
Dat is ook een voordeel van de One up. Dweil eronder los maken, bakjes leeg kieperen, klaar. De actie om gratis produkten te krijgen is nep. Na drie maanden nog steeds niks en ook geen reactie van Philips op mijn vraag waar het blijft. Ik vraag mij wel af hoe dan de service voor garantie is als die actie al zo belabberd loopt.
Kärcher dweil ook gehad, ontevreden over het resultaat op de gresvloer.
woensdag 16 juli 2025 om 18:33
Die heb ik boven en gebruik ik tussendoor als Swiffer met keukenrol eronder i.p.v. swifferdoeken (werkt even zo statisch als dure swifferdoeken). Het systeem zelf vind ik onbevredigend. Je veegt het vuil in de vloer en verplaatst het met de microvezel doek is mij opgevallen door met keukenrol over de natte plek te gaan. En echt vuil is het niet bij mij, hier wordt zelden op schoenen binnen gelopen.
Ik test graag als werkmensen zijn geweest, want voetstappen op een gresvloer zijn moeilijk te verwijderen.
woensdag 16 juli 2025 om 19:11
cowandchicken schreef: ↑16-07-2025 10:47Degene die ik heb, (kärcher) daar doe je water en schoonmaakmiddel in een reservoir.
Dan ga je dweilen, beetje zoals je stofzuigt, alleen hoef je geen kracht te zetten, laat het ding maar rollen over de vloer.
Hij zuigt ook meteen het vuile water op en je vloer is dus ook heel snel weer droog.
De dweilen zijn een soort van rollen, die je ook in de wasmachine kunt doen.
Aha, heel bijzonder.

woensdag 16 juli 2025 om 19:11
Doe ik ook nooit. 1 keer, droogt vanzelf!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in