Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 16 juli 2025 om 22:19
Voor de medisch minder onderlegden:
Metoclopramide (primperan) is een anti-emeticum en een gastroprokineticum. Het geneesmiddel verhoogt de tonus van de onderste sluitspier van de slokdarm en versnelt de peristaltiek van de darmen en maag.
Metoclopramide (primperan) is een anti-emeticum en een gastroprokineticum. Het geneesmiddel verhoogt de tonus van de onderste sluitspier van de slokdarm en versnelt de peristaltiek van de darmen en maag.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 16 juli 2025 om 22:25
Ik zit in het laatste staartje van een migraine-aanval, dus zat een beetje onderuitgezakt te zappen.
Ben ik blijven hangen bij het programma 'Ontvoerd'.
Wat een verspilling van mijn tijd zeg.
't Kwam ook nog eens niet goed aan het eind.
Ben ik blijven hangen bij het programma 'Ontvoerd'.
Wat een verspilling van mijn tijd zeg.
't Kwam ook nog eens niet goed aan het eind.
David Dunning
David Dunning
woensdag 16 juli 2025 om 22:33
woensdag 16 juli 2025 om 22:37
Die was te moeilijk voor mij en moest ik googelen.
Hier voor zowel mijn moeder als mijn zoon vervelende uitslagen vanuit ziekenhuis.
Wil alleen nog maar huilen of heftig ruzie maken.
Omdat ik bij beide bang ben niet meer te kunnen stoppen ben ik maar begonnen aan de groepsmaaltijden en jaarplannen van komend schooljaar. Dat is tenslotte bijna hetzelfde..
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 17 juli 2025 om 01:13
Wat shit feow...feow schreef: ↑16-07-2025 22:37Die was te moeilijk voor mij en moest ik googelen.
Hier voor zowel mijn moeder als mijn zoon vervelende uitslagen vanuit ziekenhuis.
Wil alleen nog maar huilen of heftig ruzie maken.
Omdat ik bij beide bang ben niet meer te kunnen stoppen ben ik maar begonnen aan de groepsmaaltijden en jaarplannen van komend schooljaar. Dat is tenslotte bijna hetzelfde..

donderdag 17 juli 2025 om 07:08
donderdag 17 juli 2025 om 07:54
Raar toch, dat ze blijkbaar op eigen houtje een quote verwijderen, terwijl ik zelf meer dan bereid was om em weg te halen?
David Dunning
David Dunning
donderdag 17 juli 2025 om 07:56
Hij was al verwijdert door Rabarbara en zag pas nadat ik hem had weggehaald dat ze het geen probleem vond om te laten staan. Als hij weer terug gezet moet worden vind ik dat geen probleem om te doen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 17 juli 2025 om 08:03
Ah, fijn dat je even reageert.ModeratorViva schreef: ↑17-07-2025 07:56Hij was al verwijdert door Rabarbara en zag pas nadat ik hem had weggehaald dat ze het geen probleem vond om te laten staan. Als hij weer terug gezet moet worden vind ik dat geen probleem om te doen.
Ik laat de beslissing aan Rabarbara.
Edit: mmmmmmmm, of beslis ik zelf dat ie teruggezet mag worden? Ik vond het namelijk zo'n mooi duidelijk verhaal.
David Dunning
David Dunning
donderdag 17 juli 2025 om 08:55
Bij ineens draadjes, sliertjes en vlekjes zien, is er vaak sprake van glasvochtloslating. Je kunt daarbij ook flitsen zien. Die flitsen houden op een gegeven moment vanzelf op, als de loslating voltooid is. De draadjes en vlekjes (of in mijn geval witte nevel) blijven helaas, maar daar wen je wel aan.
Heel soms gaat een glasvochtloslating gepaard met een netvliesloslating. Die kan gerepareerd worden als je er snel (24-48 uur) bij bent. Anders kun je het zich in je oog blijvend verliezen.
Daarom willen ze bij een vermoeden van glasvochtloslating meestal heel snel in je oog kijken. Ik zat diezelfde avond nog in het ziekenhuis bij de oogarts.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in