Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Hier in het oosten is nog geen bui gevallen. Warm en plakkerig.
ZuurSnoepje schreef:
15-07-2025 01:11
Welkom Anna! Wat balen van de lekkage Liv, ik snap dat je tegen eventuele regen op ziet. Voel je je een beetje voorbereid voor het geval dat?

De voorspellingen vallen me mee voor deze week. Ja, wat warme dagen, maar geen hittegolven of dat soort gektes en niks boven de 27. Voor hartje zomer valt me dat nog mee.
Ik heb op de bij mij bekende zwakke plekken wel maatregelen genomen, maar die kwamen voor mij ook uit het niets dus dat zit wel in mijn achterhoofd, dat het op andere plekken ook ineens kan lekken. Maar misschien moet ik dat wat meer loslaten en dat los ik dan wel weer op.

Ik vind de voorspellingen op zich ook meevallen. Wel ineens uit het niets weer 28 en 29 graden voor dit weekend, maar daarna zakt het weer
Ik vind vandaag beter te doen dan van weekend, minder benauwd in mijn regio.
Minder hooikoorts ook vandaag, longen soort van oke.

Moet zaterdag wel echt naar buiten-buiten maar in de ochtend.
Rest van weekend zit ik lekker binnen met een mega Legokunstwerk en mijn jongste die een week kamp moet ontprikkelen en dan ook niet verder vermaakt wil worden.
Lekker samen binnen rotten met ventilator aan, gordijnen dicht en een soort van werkende airco ( zoeken een onderdeel wat niet te vinden is en hebben iets gevonden maar niet geheel wat nodig was en nu moeten we de bak elk half uur legen) als het moet.

Gelukkig komt er in de winter een echte vaste airco beneden.
Mag ik even heel hard huilen? Ik weet dat het niet helemaal het goede topic is. Maar ik kom er net achter dat een stuk vloer en ondervloer helemaal zeiknat is. De lekkage was/is dus nog veel groter dan ik dacht. Ik hoop dat het niet door is naar mijn onderburen

Ik wil verder het topic niet kapen want het is nogal offtopic dus dit is mijn laatste lekkage bericht. Maar :cry: :cry:
Liv8 schreef:
15-07-2025 17:13
Mag ik even heel hard huilen? Ik weet dat het niet helemaal het goede topic is. Maar ik kom er net achter dat een stuk vloer en ondervloer helemaal zeiknat is. De lekkage was/is dus nog veel groter dan ik dacht. Ik hoop dat het niet door is naar mijn onderburen

Ik wil verder het topic niet kapen want het is nogal offtopic dus dit is mijn laatste lekkage bericht. Maar :cry: :cry:
Van mij mag je er zo vaak over schrijven als je wilt.
Wat enorm k.u.t. dit!

Het is een huurwoning, toch? Wat doet verhuurder eraan?
Sterrenstof74 schreef:
15-07-2025 19:33
Wat enorm k.u.t. dit!

Wilde ik ook net vragen. Sterkte Liv!
To the end of my days; I will follow.
Vanochtend even om boodschappen geweest, wat was het heerlijk buiten!
Momenteel nog steeds bewolkt en een lekker windje
Liv8, wat klote zeg!!
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Het is hier ondanks de vrij lage temperatuur vies benauwd door de luchtvochtigheid.
Sterrenstof74 schreef:
15-07-2025 19:33
Wat enorm k.u.t. dit!

Ja tot nu toe zijn er steeds "pleisters" geplakt op het dak, maar geen compleet dakonderhoud. Ik weet ook niet of ik de enige ben met problemen. Het is ook een oud gebouw

Maar het regent ook zo veel hier de laatste tijd en zo hard. Haha hoe kan je perspectief zó veranderen he.

Hier inmiddels een 30 graden voor zaterdag
Waar woon je Liv?
Hier regent het juist heel weinig (uiterste puntje zuid-Limburg).

Komende dagen warm, 27 tot 30. Daarna lijkt het weer omlaag te gaan. I hope so.
Sterkte Liv. Lekkage is zo naar!

Hier in het oosten heeft het eindelijk stevig geregend. Alles opengezet (met horren). Het is hier in het appartement nog 24,5 graden, maar het voelt wel frisser.
Liv8 schreef:
16-07-2025 12:25
Ja tot nu toe zijn er steeds "pleisters" geplakt op het dak, maar geen compleet dakonderhoud. Ik weet ook niet of ik de enige ben met problemen. Het is ook een oud gebouw

Maar het regent ook zo veel hier de laatste tijd en zo hard. Haha hoe kan je perspectief zó veranderen he.

Hier inmiddels een 30 graden voor zaterdag
Schade echt bij verhuurder melden. En ook bij je inboedelverzekering. Misschien dat verhuurder dan iets meer zijn best gaat doen, want ook al is het een oud gebouw, het dient waterdicht te zijn.
Ik zie de vooruitzichten en denk dat menigeen hier er blij van wordt, maar ik zelf iets minder. Na komend weekend max 21 graden en dagelijks regen. Vooral dat laatste is jammer.

Ik ben geen pluviofiel en kan vanuit de schaduw echt wel genieten van de zon, mits niet warmer dan ca 23 graden. Zit ook graag met een boek buiten.
Sterrenstof74 schreef:
17-07-2025 09:44
Ik zie de vooruitzichten en denk dat menigeen hier er blij van wordt, maar ik zelf iets minder. Na komend weekend max 21 graden en dagelijks regen. Vooral dat laatste is jammer.

Ik ben geen pluviofiel en kan vanuit de schaduw echt wel genieten van de zon, mits niet warmer dan ca 23 graden. Zit ook graag met een boek buiten.
O ik vind dit echt heerlijk. Iedere dag dat het geen misselijkmakende hitte is maakt mij blij.
Lemoemie schreef:
17-07-2025 10:49
O ik vind dit echt heerlijk. Iedere dag dat het geen misselijkmakende hitte is maakt mij blij.
Ik begrijp je, hoor :) Maar er zit voor mij een groot verschil tussen 19 graden met regen en misselijkmakende hitte. 19 graden met zonnetje zou voor mij beter zijn geweest (en ook voor mensen op de camping)
Hopelijk in iedergeval niet de hele dag regen, maar ik ben ook blij met de lagere temperaturen volgende week. :cheer2:
Lemoemie schreef:
17-07-2025 10:49
:high5:
Pluviofiel
Aankomend weekend beginnen de hondsdagen. Weet niet of het anno 2025 nog geldt, maar ik kan me herinneren dat ik ooit een keer soep gemaakt had, die al slecht werd, voor die afgekoeld was. Zeker 25 jaar geleden.

En ik hoop op regen zondag, want :
Regent het op Sint Margriet ( 20 juli)
Zes weken boerenverdriet! ( veel regen).

Zal ook wel niks meer van kloppen.

Het goede nieuws : ''s avonds kun je het al een beetje merken dat het eerder donker wordt!
Bloedjeheet weer op het moment.
Volle bak brandende zon en het weerstation van het dorp geeft 28 aan.
Nog een paar dagen puffen en zuchten en dan hopelijk weer wat normaler zodat we weer wat kunnen doen.

Jammer dat die warmte in het weekend is. Kan ik niet veel buiten doen.
Brooklyn28 schreef:
17-07-2025 16:43
Het goede nieuws : ''s avonds kun je het al een beetje merken dat het eerder donker wordt!
Nou idd, viel me net op dat het nu al schemert buiten!
Ik vind het nu zoooo lang duren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven