Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.
vrijdag 24 november 2023 om 12:27
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter
. Daar worden we blij van.
Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
dinsdag 15 juli 2025 om 13:44
Ik heb op de bij mij bekende zwakke plekken wel maatregelen genomen, maar die kwamen voor mij ook uit het niets dus dat zit wel in mijn achterhoofd, dat het op andere plekken ook ineens kan lekken. Maar misschien moet ik dat wat meer loslaten en dat los ik dan wel weer op.ZuurSnoepje schreef: ↑15-07-2025 01:11Welkom Anna! Wat balen van de lekkage Liv, ik snap dat je tegen eventuele regen op ziet. Voel je je een beetje voorbereid voor het geval dat?
De voorspellingen vallen me mee voor deze week. Ja, wat warme dagen, maar geen hittegolven of dat soort gektes en niks boven de 27. Voor hartje zomer valt me dat nog mee.
Ik vind de voorspellingen op zich ook meevallen. Wel ineens uit het niets weer 28 en 29 graden voor dit weekend, maar daarna zakt het weer
dinsdag 15 juli 2025 om 15:02
Ik vind vandaag beter te doen dan van weekend, minder benauwd in mijn regio.
Minder hooikoorts ook vandaag, longen soort van oke.
Moet zaterdag wel echt naar buiten-buiten maar in de ochtend.
Rest van weekend zit ik lekker binnen met een mega Legokunstwerk en mijn jongste die een week kamp moet ontprikkelen en dan ook niet verder vermaakt wil worden.
Lekker samen binnen rotten met ventilator aan, gordijnen dicht en een soort van werkende airco ( zoeken een onderdeel wat niet te vinden is en hebben iets gevonden maar niet geheel wat nodig was en nu moeten we de bak elk half uur legen) als het moet.
Gelukkig komt er in de winter een echte vaste airco beneden.
Minder hooikoorts ook vandaag, longen soort van oke.
Moet zaterdag wel echt naar buiten-buiten maar in de ochtend.
Rest van weekend zit ik lekker binnen met een mega Legokunstwerk en mijn jongste die een week kamp moet ontprikkelen en dan ook niet verder vermaakt wil worden.
Lekker samen binnen rotten met ventilator aan, gordijnen dicht en een soort van werkende airco ( zoeken een onderdeel wat niet te vinden is en hebben iets gevonden maar niet geheel wat nodig was en nu moeten we de bak elk half uur legen) als het moet.
Gelukkig komt er in de winter een echte vaste airco beneden.
dinsdag 15 juli 2025 om 17:13
Mag ik even heel hard huilen? Ik weet dat het niet helemaal het goede topic is. Maar ik kom er net achter dat een stuk vloer en ondervloer helemaal zeiknat is. De lekkage was/is dus nog veel groter dan ik dacht. Ik hoop dat het niet door is naar mijn onderburen
Ik wil verder het topic niet kapen want het is nogal offtopic dus dit is mijn laatste lekkage bericht. Maar
Ik wil verder het topic niet kapen want het is nogal offtopic dus dit is mijn laatste lekkage bericht. Maar

dinsdag 15 juli 2025 om 19:33
Van mij mag je er zo vaak over schrijven als je wilt.Liv8 schreef: ↑15-07-2025 17:13Mag ik even heel hard huilen? Ik weet dat het niet helemaal het goede topic is. Maar ik kom er net achter dat een stuk vloer en ondervloer helemaal zeiknat is. De lekkage was/is dus nog veel groter dan ik dacht. Ik hoop dat het niet door is naar mijn onderburen
Ik wil verder het topic niet kapen want het is nogal offtopic dus dit is mijn laatste lekkage bericht. Maar![]()
![]()
Wat enorm k.u.t. dit!
Het is een huurwoning, toch? Wat doet verhuurder eraan?
dinsdag 15 juli 2025 om 20:15
Wilde ik ook net vragen. Sterkte Liv!Sterrenstof74 schreef: ↑15-07-2025 19:33Van mij mag je er zo vaak over schrijven als je wilt.
Wat enorm k.u.t. dit!
To the end of my days; I will follow.
woensdag 16 juli 2025 om 12:25
Ja tot nu toe zijn er steeds "pleisters" geplakt op het dak, maar geen compleet dakonderhoud. Ik weet ook niet of ik de enige ben met problemen. Het is ook een oud gebouwSterrenstof74 schreef: ↑15-07-2025 19:33Van mij mag je er zo vaak over schrijven als je wilt.
Wat enorm k.u.t. dit!
Maar het regent ook zo veel hier de laatste tijd en zo hard. Haha hoe kan je perspectief zó veranderen he.
Hier inmiddels een 30 graden voor zaterdag
donderdag 17 juli 2025 om 09:40
Schade echt bij verhuurder melden. En ook bij je inboedelverzekering. Misschien dat verhuurder dan iets meer zijn best gaat doen, want ook al is het een oud gebouw, het dient waterdicht te zijn.Liv8 schreef: ↑16-07-2025 12:25Ja tot nu toe zijn er steeds "pleisters" geplakt op het dak, maar geen compleet dakonderhoud. Ik weet ook niet of ik de enige ben met problemen. Het is ook een oud gebouw
Maar het regent ook zo veel hier de laatste tijd en zo hard. Haha hoe kan je perspectief zó veranderen he.
Hier inmiddels een 30 graden voor zaterdag
donderdag 17 juli 2025 om 09:44
Ik zie de vooruitzichten en denk dat menigeen hier er blij van wordt, maar ik zelf iets minder. Na komend weekend max 21 graden en dagelijks regen. Vooral dat laatste is jammer.
Ik ben geen pluviofiel en kan vanuit de schaduw echt wel genieten van de zon, mits niet warmer dan ca 23 graden. Zit ook graag met een boek buiten.
Ik ben geen pluviofiel en kan vanuit de schaduw echt wel genieten van de zon, mits niet warmer dan ca 23 graden. Zit ook graag met een boek buiten.
donderdag 17 juli 2025 om 10:49
O ik vind dit echt heerlijk. Iedere dag dat het geen misselijkmakende hitte is maakt mij blij.Sterrenstof74 schreef: ↑17-07-2025 09:44Ik zie de vooruitzichten en denk dat menigeen hier er blij van wordt, maar ik zelf iets minder. Na komend weekend max 21 graden en dagelijks regen. Vooral dat laatste is jammer.
donderdag 17 juli 2025 om 10:56
Ik begrijp je, hoor

donderdag 17 juli 2025 om 16:43
Aankomend weekend beginnen de hondsdagen. Weet niet of het anno 2025 nog geldt, maar ik kan me herinneren dat ik ooit een keer soep gemaakt had, die al slecht werd, voor die afgekoeld was. Zeker 25 jaar geleden.
En ik hoop op regen zondag, want :
Regent het op Sint Margriet ( 20 juli)
Zes weken boerenverdriet! ( veel regen).
Zal ook wel niks meer van kloppen.
Het goede nieuws : ''s avonds kun je het al een beetje merken dat het eerder donker wordt!
En ik hoop op regen zondag, want :
Regent het op Sint Margriet ( 20 juli)
Zes weken boerenverdriet! ( veel regen).
Zal ook wel niks meer van kloppen.
Het goede nieuws : ''s avonds kun je het al een beetje merken dat het eerder donker wordt!
donderdag 17 juli 2025 om 17:54
donderdag 17 juli 2025 om 22:19
Nou idd, viel me net op dat het nu al schemert buiten!Brooklyn28 schreef: ↑17-07-2025 16:43Het goede nieuws : ''s avonds kun je het al een beetje merken dat het eerder donker wordt!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in