2 verschillende texturen van haar bij kind.

17-07-2025 11:05 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek ervaringen van anderen. Mijn dochter is 9 jaar en heeft twee heel verschillende haarstructuren op haar hoofd: vooraan heeft ze duidelijke 3c-krullen, terwijl het haar aan de achterkant vrijwel steil is met alleen een lichte slag. Vroeger had ze overal 3c-krullen, maar dat is eruit gegroeid, behalve vooraan.

Het ziet er best gek uit en ik vroeg me af of er hier misschien meer ouders zijn met kinderen die hetzelfde hebben meegemaakt?

Hoe heeft het haar van jullie kind zich ontwikkeld in de puberteit? Bleven die twee verschillende haarstructuren bestaan, of evolueerde het uiteindelijk naar één soort haar?

Ter aanvulling: Ik hoor heel graag jullie ervaringen en tips!
Krullenkapper heb ik al geprobeerd en het stylen van de haren ook, desondanks blijft het verschil tussen de haren gigantisch groot.
Ik zou met dochter wat oefenen in half opgestoken haarstijlen. Paar leuke klemmen kopen. Misschien een brede haarband? En ondertussen ook oefenen met relativeren. Dus dat mensen het kennelijk altijd wel nodig lijken te vinden om commentaar te hebben op het uiterlijk van mensen, of het nou (op) haar is of iets anders.
Muurbloempje1119 schreef:
17-07-2025 13:33
Oh excuseer. Dit wist ik niet, ik zal mij er eens in verdiepen. Dank je wel! En heb jij altijd deze twee verschillende haar texturen gehad? Al sinds kind of heeft de puberteit verandering gebracht?
Ik had als baby/peuter krullen, toen als jong kind juist heel glad haar, en sinds de tienertijd krullen aan de onderkant en een veel lossere slag aan de bovenkant.

Mijn haar pakt heel makkelijk krul, maar is ook goed steil te föhnen. Het kan wel snel pluizen.

Het is soms wat bewerkelijk, maar ik ben vooral erg blij dat ik veel en dik haar heb. Ik kan er met wat inzet echt wel wat van maken. Met fijn en weinig haar is dat soms lastiger, dan is het een beetje wat het is.
17-07-2025 11:19
Jazeker, deze boodschap geef ik haar ook mee. Alleen krijgt ze steeds vaker opmerkingen door kindjes uit de klas. Voorheen droeg ze haar haren voornamelijk vast, maar ze wil ze ook vaker los dragen tegenwoordig. Steeds vaker spreken kinderen, maar ook volwassenen haar aan op haar haren (niet in positieve zin). Dit maakt haar erg verdrietig, maar ook onzeker merk ik. Natuurlijk steun ik haar, maar ik vroeg mij wel af of deze haartextuur misschien nog kan veranderen in de puberteit. Ze is bijna 10 jaar.
Je mag die volwassenen die haar aanspreken (in negatieve zin) wel even doorsturen naar mij… zijn ze nou helemaal
van de pot gepleurd..
A) waarom moet iemand überhaupt een opmerking maken over iemand anders
B ) het is een kind dus dan hou je helemaal je snavel
C) wie heeft die personen de “normaal politie” gemaakt.

Sorry to, ik word hier echt heel pissed van..

Je hebt een prachtige dochter, al heeft ze 6 verschillende haartexturen.. echt ik begrijp gewoon niet wat zo’n volwassene bezielt..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn zusje had vroeger echt van die pijpenkrullen.. het sprong echt alle kanten op.

Toen werd het ineens heel steil en nu heeft ze een soort van hele grove slag maar ook een mega dikke bos met haar…

De haarcyclus duurt zo ongeveer 6 jaar. En in je hele leven kan je wel 20 verschillende soorten haar textuur krijgen..

Ik hoop voor je dochter dat ze altijd haar eigen unieke zelf blijft.. eenheidsworsten genoeg, we moeten juist meer unieke mensen hebben..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
17-07-2025 16:05
Je mag die volwassenen die haar aanspreken (in negatieve zin) wel even doorsturen naar mij… zijn ze nou helemaal
van de pot gepleurd..
A) waarom moet iemand überhaupt een opmerking maken over iemand anders
B ) het is een kind dus dan hou je helemaal je snavel
C) wie heeft die personen de “normaal politie” gemaakt.

Sorry to, ik word hier echt heel pissed van..

Je hebt een prachtige dochter, al heeft ze 6 verschillende haartexturen.. echt ik begrijp gewoon niet wat zo’n volwassene bezielt..
Dit doe ik ook wel. Ik snap ook niet goed waarom mensen zulke opmerkingen maken, vooral tegen een kind.
Ik had vroeger eerst overal krul, toen onder krul en bovenop stijl en nu heel matige golven, tenzij het vochtig weer is. Een van mijn ouders had kroeshaar (was wel wit van huidskleur voor mensen denken dat ik iets verzin). Bij mij maakte de manier waarop het haar geknipt werd echt een wereld van verschil. Ik kon of heel vreemd haar hebben of echt prachtige leeuwenmanen. Na mijn eerste zwangerschap is alle krul verdwenen.
Maar goed: tip, echt een goede kapper zoeken. En dochter positief laten denken over haar haar. Pestgedrag op school moet ook aangepakt worden als het om haar gaat.
Si abra la puerta hay lobos.
Wat voor klapharke volwassenen spreken een jong kind negatief aan op haar haar! Wat zeggen ze dan? Stom volk.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
17-07-2025 18:32
Wat voor klapharke volwassenen spreken een jong kind negatief aan op haar haar! Wat zeggen ze dan? Stom volk.
“Huh heb jij nou krullend haar en steil haar? Wat gek!”

Of “waarom heb jij je haar half krul en half steil?”
Ik had als kind pijpenkrullen, vooral aan de achterkant van mijn hoofd. Daarna lange tijd stijl, echt recht en als volwassene een soort ring van slag/krullen langs de haargrens en de rest stijl. Ik kan zonder tang maar met fohn alles hetzelfde krijgen. Dus stijl met een soort grote slag ( ik kan het echt mooi laten vallen, na wassen en föhnen) of met de diffuser en producten voor krullend haar er een golf/krulachtig iets van maken. Ik kies meestal voor het eerste: snel en makkelijk. Golf krul kost veel meer tijd en kan snel uitzakken ( lukt niet altijd en het is snel te lang ervoor)

Ik denk dat mijn haar een soort light versie is van jouw dochters haar. Minder groot verschil, maar eenzelfde principe. Ik heb er nooit wat over gehoord, behalve dat mijn superstijle vriendin het leuk vond toen ze me ineens met krul golf zag nadat ik naar de kapper was geweest.

Ik ben trouwens volledig wit/ West Europees van oorsprong ( voor zover ik weet)
17-07-2025 18:39
“Huh heb jij nou krullend haar en steil haar? Wat gek!”

Of “waarom heb jij je haar half krul en half steil?”
Dit vind ik trouwens echt niet kunnen. Je kan ook gewoon je mond houden. Ik heb mensen in mijn omgeving die dit soort dingen zouden kunnen zeggen... Bah!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven