Paspoort binnenkort verlopen
donderdag 17 juli 2025 om 18:32
Hoi,
Mijn paspoort verloopt volgende maand. Die van mijn partner volgend voorjaar.
Hij heeft voorgesteld om volgend voorjaar tegelijk een nieuwe aan te vragen, zodat voortaan de data gelijk lopen.
Dat zou betekenen dat ik ruim een half jaar een verlopen paspoort heb, dat vind ik geen fijn idee, maar een goed argument heb ik verder eigenlijk niet.
Wat kan het gevolg zijn?
Mijn paspoort verloopt volgende maand. Die van mijn partner volgend voorjaar.
Hij heeft voorgesteld om volgend voorjaar tegelijk een nieuwe aan te vragen, zodat voortaan de data gelijk lopen.
Dat zou betekenen dat ik ruim een half jaar een verlopen paspoort heb, dat vind ik geen fijn idee, maar een goed argument heb ik verder eigenlijk niet.
Wat kan het gevolg zijn?
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
donderdag 17 juli 2025 om 18:36
Waarom zou je dat doen? Ik kan geen geldig argument bedenken om te wachten tot je vriend ook aan de beurt is. Tenzij jullie ver buiten de bewoonde wereld wonen en maar twee keer per jaar een boot kunnen pakken naar een gemeentehuis van je gemeente.
Een verlopen paspoort is geen geldig document meer. Je kan je niet meer identificeren en er niet meer meer reizen.
Een verlopen paspoort is geen geldig document meer. Je kan je niet meer identificeren en er niet meer meer reizen.
donderdag 17 juli 2025 om 18:37
Je mag er niet mee naar het buitenland reizen, je kunt het misschien niet gebruiken als je je moet identificeren (bijv inziekenhuis) tenzij je IDkaart of rijbewijs hebt. Je mag wel met een verlopen paspoort stemmen (tot 5 jaar verlopen).
Alternatief: partner vraagt ook nu nieuw paspoort aan als hij gelijk wil lopen.
Alternatief: partner vraagt ook nu nieuw paspoort aan als hij gelijk wil lopen.
donderdag 17 juli 2025 om 18:43
Waarom neemt hij niet lekker wat eerder een nieuw paspoort als dat voor hem zo belangrijk is.
Paspoort is een individuele aangelegenheid en je gaat niet zonder paspoort zitten voor wie dan ook. Weet jij veel wat het leven je brengt. Een vriendin moest met spoed haar vader in het buitenland ophalen na een ongeluk, om maar wat te noemen.
Ander argument, hij wil misschien lekker dezelfde datum zodat hij er zelf niet meer aan hoeft te denken. Maar je bent zijn secretaresse niet.
Paspoort is een individuele aangelegenheid en je gaat niet zonder paspoort zitten voor wie dan ook. Weet jij veel wat het leven je brengt. Een vriendin moest met spoed haar vader in het buitenland ophalen na een ongeluk, om maar wat te noemen.
Ander argument, hij wil misschien lekker dezelfde datum zodat hij er zelf niet meer aan hoeft te denken. Maar je bent zijn secretaresse niet.
pina wijzigde dit bericht op 17-07-2025 18:56
18.28% gewijzigd
donderdag 17 juli 2025 om 18:46
Hoe vaak moet je naar 't buitenland?
Heb je familie in 't buitenland?
Als morgen je grootoom in Nepal sterft of op sterven ligt moet je natuurlijk wel instant naar Nepal kunnen.
Of als je baas volgende week zegt dat je een congres in Rome moet gaan volgen ter vervanging van je zieke collega.
Heb je familie in 't buitenland?
Als morgen je grootoom in Nepal sterft of op sterven ligt moet je natuurlijk wel instant naar Nepal kunnen.
Of als je baas volgende week zegt dat je een congres in Rome moet gaan volgen ter vervanging van je zieke collega.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 17 juli 2025 om 18:48
donderdag 17 juli 2025 om 18:49
Je weet dat je met een verlopen paspoort niet kunt stemmen én dat er nieuwe verkiezingen aankomen?
Maar misschien kan je vriend wat eerder zijn nieuwe paspoort aanvragen als hij daar blij van wordt.
Maar misschien kan je vriend wat eerder zijn nieuwe paspoort aanvragen als hij daar blij van wordt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 17 juli 2025 om 18:50
donderdag 17 juli 2025 om 18:53
Dank voor de reacties.
Het is eigenlijk een no-brainer, ik heb namelijk niet ook nog een identiteitskaart, alleen een rijbewijs.
En ik doe regelmatig boodschappen in Duitsland, en we gaan eind augustus op vakantie, waarschijnlijk naar Frankrijk. Met de auto, nog nooit controle gehad, maar ja.
Het is eigenlijk een no-brainer, ik heb namelijk niet ook nog een identiteitskaart, alleen een rijbewijs.
En ik doe regelmatig boodschappen in Duitsland, en we gaan eind augustus op vakantie, waarschijnlijk naar Frankrijk. Met de auto, nog nooit controle gehad, maar ja.
donderdag 17 juli 2025 om 18:53
Dit heb ik ook gezegdShaunTheSheep schreef: ↑17-07-2025 18:50Als hij wil dat de data gelijk lopen, kan hij komende maand tegelijk met jou een nieuw paspoort aanvragen toch?
donderdag 17 juli 2025 om 18:54
Is je vriend een controlfreak? Want ik vind dit echt heel raar.Elisha schreef: ↑17-07-2025 18:53Dank voor de reacties.
donderdag 17 juli 2025 om 18:55
Als je sowieso al plannen hebt om naar het buitenland te gaan dan heb je gewoon echt een paspoort nodig. Ik ging even uit van een situatie waar je voorlopig niet naar het buitenland ging.Elisha schreef: ↑17-07-2025 18:53Dank voor de reacties.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in