Bruiloft vriendin en er gewoon geen geld geld voor

17-07-2025 17:21 249 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Maar goed hier is het issue

Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.

Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
buzziebee wijzigde dit bericht op 17-07-2025 17:24
0.27% gewijzigd
Bontebok schreef:
17-07-2025 18:41
Misschien is dit ingecalculeerd. En van al die afzeggende gasten, die ze tikkies sturen, betalen ze de bruiloft. :-D

Ja dat zei ik ook al in die zo vefoeide napraat :lol:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Bontebok schreef:
17-07-2025 18:41
Misschien is dit ingecalculeerd. En van al die afzeggende gasten, die ze tikkies sturen, betalen ze de bruiloft. :-D
:HA:

Benieuwd hoe veel er zo gek zijn om te betalen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
BuzzieBee schreef:
17-07-2025 18:04
Het advies wat ik hier krijg komt wel overeen met mijj eigen gedachten. Maar ik kan er een vriendin door verliezen, waarop mijn vriend dus zei; zij verliest een vriendin hierdoor. En daar zit wel wat in. Overigens net gebeld door weer een andere vriendin met een tikkie die ook echt niet daarheen kan financieel. Dus nu 3. Ik heb besloten niet te betalen.
die vriendschap is toch al naar de maan, want ik kan me niet voorstellen dat ook als je wel betaalt, dit niet tussen jullie in gaat staan.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
BeeDifferent schreef:
17-07-2025 17:23
Die is gek met haar tikkie.

Echt, wat denkt zo iemand 🙄
Nou inderdaad!
Laat je niet opnaaien. Gewoon niet betalen.
Had ze maar beter moeten afspreken met het hotel. Echt niet jouw probleem.
BuzzieBee schreef:
Het advies wat ik hier krijg komt wel overeen met mijj eigen gedachten. Maar ik kan er een vriendin door verliezen, waarop mijn vriend dus zei; zij verliest een vriendin hierdoor. En daar zit wel wat in. Overigens net gebeld door weer een andere vriendin met een tikkie die ook echt niet daarheen kan financieel. Dus nu 3. Ik heb besloten niet te betalen.

Je vriend heeft gelijk. Je moet de verantwoordelijkheid laten waar die hoort: zij kiest ervoor in het buitenland te trouwen, zij kiest ervoor de locatie 7000 kilometer te verplaatsen, zij kiest ervoor een Tikkie te sturen. Had ze allemaal niet hoeven doen. Zij zet de vriendschap op het spel, niet jij.

Ik ben er nogal allergisch voor (mede door eigen ervaringen) als mensen die hun grenzen aangeven de schuld krijgen in plaats van de mensen met de belachelijke acties.
ldp schreef:
Zou je normaal dan ook 200 euro geven als cadeau? Ik zou dat al een idioot bedrag vinden, helemaal voor een bruiloft waar ik niet eens heen ga.
Ook eens.
ldp schreef:
17-07-2025 18:06
Kan hij nog terug?
Echt bizar hoe mensen anderen op kosten jagen voor hun eigen feestje. Bij dat soort bruiloften voel ik me meer een figurant in hun voorstelling dan een gast. Het staat voor mij zo ver af van hoe je met gasten om gaat.
Inderdaad, je hoort het tegenwoordig steeds vaker, trouwen in het buitenland en/of in speciale kleding komen. Wat is er in vredesnaam mis met een bruiloft in Nederland waar alle gasten kunnen komen in kleding waarin ze zich thuis voelen. Waarom de gasten al bij voorbaat op kosten jagen vraag ik mij dan af.
BuzzieBee schreef:
Ik heb besloten niet te betalen.
Goed zo.
Bizar. Ik zou trouwens wel reageren. Kan gewoon netjes maar direct. Dat je niet inziet waarom je dat moet betalen gelet op de recente wijziging van locatie en de geruime tijd tussen nu en huwelijk (en dat ze dus nog wijzigingen kan doorgeven). Als ze dan nog durft te reageren dat dat niet meer kan oid dan zou ik wat botter zeggen dat dat toch echt haar probleem is. Bizar.
Ik zou niet reageren.
Dit is gewoon knettergek. Wie verwacht er nou dat haar gasten op eigen kosten naar Barbados vliegen voor haar trouwen?
Bbubbels schreef:
17-07-2025 18:57
Bizar. Ik zou trouwens wel reageren. Kan gewoon netjes maar direct. Dat je niet inziet waarom je dat moet betalen gelet op de recente wijziging van locatie en de geruime tijd tussen nu en huwelijk (en dat ze dus nog wijzigingen kan doorgeven). Als ze dan nog durft te reageren dat dat niet meer kan oid dan zou ik wat botter zeggen dat dat toch echt haar probleem is. Bizar.
Dan krijg je een hele discussie. Gewoon niet reageren op zoiets absurds. Het is haar probleem.
Je zou te laat afzeggen?
En zij verwacht dat je twee maanden van tevoren wel een ticket naar Barbados boekt :bonk:
Wat ook tig keer duurder is dan een half jaar eerder.
Hoe komt iedereen trouwens bij 21 uur vliegen naar Barbados? Het ligt in de Carribean. Uurtje of 10 rechtstreeks. Nog ver voor een bruiloft maar 21 uur is het niet.
E-biker schreef:
17-07-2025 18:55
Inderdaad, je hoort het tegenwoordig steeds vaker, trouwen in het buitenland en/of in speciale kleding komen. Wat is er in vredesnaam mis met een bruiloft in Nederland waar alle gasten kunnen komen in kleding waarin ze zich thuis voelen. Waarom de gasten al bij voorbaat op kosten jagen vraag ik mij dan af.
Ik hoor gek genoeg in mijn omgeving vooral 2de huwelijken die "bijzonder" moeten zijn.
Dus trouwen in het buitenland, een specifiek thema, een dure videograaf want een gewone fotograaf is passé, ...

Want dat simpele Nederlandse / Belgische huwelijk hebben ze al een keer gehad.

Tegelijk zijn de huwelijken vaak wel in klein comité want betalen de bruid en bruidegom vaak zowat alles.
Voor 20 man een hotel of villa 3 dagen afhuren is nog doenbaar. Voor 50 of 100 man niet.
(Waarbij die villa meestal in Spanje, Italië of Frankrijk ligt. Of voor wie gek wil doen op een Grieks eiland.)
wissewis wijzigde dit bericht op 17-07-2025 19:02
6.18% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dolfje schreef:
17-07-2025 19:00
Hoe komt iedereen trouwens bij 21 uur vliegen naar Barbados? Het ligt in de Carribean. Uurtje of 10 rechtstreeks. Nog ver voor een bruiloft maar 21 uur is het niet.
Blijf je daar dan?
lila01 schreef:
17-07-2025 18:59
Dan krijg je een hele discussie. Gewoon niet reageren op zoiets absurds. Het is haar probleem.
Sja, ik begrijp wat je zegt maar dan krijg je wel een soort hele awkward stilte in de relatie. Kan je natuurlijk zo laten omdat het verzoek bizar is, maar als je niet tegen die ongemakkelijkheid kan dan is de stilte doorbreken wellicht een optie.
ldp schreef:
17-07-2025 19:01
Blijf je daar dan?
Oh heen en terug, had ik niet aan gedacht 21 uur :P
Oh en TO, ook al had je het geld wel gehad. Dan nog had je ervoor mogen kiezen niet te gaan.
Dus ik zou vooral niet te veel ingaan op waarom je het geld er nu niet voor hebt.
Is er een ceremoniemeester?
Wellicht kan die even aan haar uitleggen dat het zo niet werkt.
Ik was ooit ceremoniemeester voor de bruiloft van een vriendin die ook richting bruiloft steeds veeleisender werd.
Want het was toch ‘ the event of the year ‘.

Het kostte me enige moeite haar duidelijk te maken dat het gewoon een leuk feest moest worden.

En dat andere mensen hun eigen hoogtepunten hadden dat jaar.
Bizar. Ik zou me echt moeten inhouden om niet héél quasi-verbaasd te vragen hoe ze dan al dat eten en drinken waar ik 250,- voor betaal helemaal van Barbados naar mij in Nederland gaat krijgen.
Auran_E schreef:
17-07-2025 19:22
Bizar. Ik zou me echt moeten inhouden om niet héél quasi-verbaasd te vragen hoe ze dan al dat eten en drinken waar ik 250,- voor betaal helemaal van Barbados naar mij in Nederland gaat krijgen.
:HA:
Nou, je bent een vriendin lichter. Wat een mafkees.

Niet betalen.
Je gaat voor die pastel-jurk wel een tikkie aan haar sturen hoop ik?

Verder, tsja. Toscane vind ik persoonlijk al belachelijk, Barbados ronduit gestoord en dsg tikkie zou voor mij einde gesprek zijn.

Ik hoop voor haar wel dat ze een goed moment kiest. Barbados is imho een beetje saai, maar het kan er echt gekmakend heet worden. Ja, ook in de ge-aircode hotels is het dan niet echt te harden.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
MyLittlePony schreef:
17-07-2025 19:33
Je gaat voor die pastel-jurk wel een tikkie aan haar sturen hoop ik?

Verder, tsja. Toscane vind ik persoonlijk al belachelijk, Barbados ronduit gestoord en dsg tikkie zou voor mij einde gesprek zijn.

Ik hoop voor haar wel dat ze een goed moment kiest. Barbados is imho een beetje saai, maar het kan er echt gekmakend heet worden. Ja, ook in de ge-aircode hotels is het dan niet echt te harden.
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
BuzzieBee schreef:
17-07-2025 17:43
Nog niet. Vanmiddag binnen gekregen pas. Vriend zei; is ze nou helemaal gek geworden. Maar het is best een goede vriendin. Daar zit een beetje het probleem.
Kan best wezen, maar ze laat een heel lelijke kant van zichzelf zien.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven