Bruiloft vriendin en er gewoon geen geld geld voor

17-07-2025 17:21 236 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Maar goed hier is het issue

Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.

Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
buzziebee wijzigde dit bericht op 17-07-2025 17:24
0.27% gewijzigd
Wat rot TO. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand die normaal gesproken een goede vriendin van je is, opeens dit gedrag laat zien, maar intussen zit je er maar mooi mee. Onze lieve heer heeft rare kostgangers, dat blijkt maar weer. Ik zou wel reageren trouwens, anders blijft het toch zo raar tussen jullie in hangen. Zie je haar vaak in real life? Kun je dit niet face-to-face met haar bespreken?
Nothing happens for a reason
BuzzieBee schreef:
17-07-2025 17:38
De toscane hadden we overigens met de auto gedaan met een overnachting. En er waren meer overnachtingsmogelijkheden daar vlakbij waar ze gingen trouwen (B&B) en de dag na de trouwerij weer terug met een overnachting. Gelukkig konden we dat annuleren nog. Maar dit nu is voor mij nu gewoon niet betaalbaar.
Maar stel je voor dat je niet kosteloos had kunnen annuleren, dan had ze jou op kosten gejaagd - want je had al overnachtingen geboekt in de veronderstelling dat er daar in de buurt een huwelijk zou zijn.
Echt bizarre actie dit.
framboise-t wijzigde dit bericht op 17-07-2025 19:50
0.65% gewijzigd
Ik zou de jurk z.s.m. op vinted zetten, die raak je nu nog mooi kwijt, voor mensen die een jurk zoeken voor een zomerbruiloft.
Qiya schreef:
17-07-2025 17:34
Ik denk dat er geen enkele gast komt joh. Hooguit paps en mams.
Het is 21 uur vliegen zag ik. Knettergek die lui.
Ik ben heel benieuwd hoeveel gasten uiteindelijk niet gaan, tikkie hebben ontvangen en deze dus niet gaan betalen, natuurlijk.

Een wel hele domme actie dit. Is ze iemand die graag in de belangstelling staat?
dolfje schreef:
17-07-2025 19:06
Oh heen en terug, had ik niet aan gedacht 21 uur :P
Kijk maar eens op Skyscanner. Vanaf Amsterdam gaan er geen regelrechte vluchten en vlieg je meestal via de VS en ben je minimaal 16 uur onder de pannen.
En dan doe je het goed, de tijdsduur kan nog veel verder oplopen.

En TO, al had je een ton op de bank en kon je het makkelijk betalen: voor mij zou het ook een principe kwestie zijn.
Zoveel geld wil ik niet besteden aan de bruiloft van een vriendin. En die vriendin bepaalt ook niet waar ik op vakantie moet gaan/zoveel van mijn vakantiedagen aan moet besteden.
dolfine wijzigde dit bericht op 17-07-2025 19:57
30.21% gewijzigd
Heeft die vriendin misschien geldproblemen? Gaat ze werkelijk trouwen op Barbados?
Van een bruiloft van Toscane naar een bruiloft op Barbados is een opvallend verschil in prijsklasse.

Echt raar dat ze zonder de bevestiging van gasten zulke belachelijke kosten maakt en vervolgens tikkies stuurt. Ik zou die werkwijze daarom niet helemaal vertrouwen. En is het wel waar dan mag ze het zelf oplossen en had ze het anders moeten aanpakken.
Susan schreef:
17-07-2025 17:39
Heel eerlijk gezegd zou ik het er persoonlijk ook gewoon niet voor over hebben, €3.600 voor de bruiloft van een vriendin.
Er zijn er genoeg die dit niet eens voor een eigen bruiloft kunnen betalen.

Ik vind het nogal arrogant van die vriendin.
Het zou me niet verwonderen moest die 205 eur gewoon dienen om haar dure bruiloft te financieren. Ik zou dat echt niet betalen en wanneer iemand in het buitenland gaat trouwen en wil dat ik er bij ben dan zou die persoon dat voor mij moeten regelen want ik bepaal graag zelf waar de vakantie die ik betaal naartoe gaat.
Erg dit.
Zou eens goed met haar praten en indien ze bij haar standpunt blijft ivm dat tikkie zou ze vriendin af zijn.
Wow, een wedding op barbados. Toe maar. En nog idioter dat zo ongeveer àlle kosten op de gasten worden verhaald en dat ze ook nog eens alles maar zelf moeten gaan regelen. The audacity, ongelooflijk. Ik zou dat zelfs van mijn (prima bemiddelde) ouders al niet durven vragen.

Zoals iedereen hier dus al unaniem zegt: dikke doei. Ook niet dat tikkie betalen.
BuzzieBee schreef:
17-07-2025 18:04
Het advies wat ik hier krijg komt wel overeen met mijj eigen gedachten. Maar ik kan er een vriendin door verliezen, waarop mijn vriend dus zei; zij verliest een vriendin hierdoor. En daar zit wel wat in. Overigens net gebeld door weer een andere vriendin met een tikkie die ook echt niet daarheen kan financieel. Dus nu 3. Ik heb besloten niet te betalen.

Je bent nu best herkenbaar door dit bizarre verhaal. Niet veel 'goede' vrienden die een actie als deze verzinnen.
Die vriendin van je is echt niet goed wijs zeg, bizar een bruiloft op Barbados, maar zo'n tikkie als dit al helemaal.
Jules schreef:
17-07-2025 20:09
Je bent nu best herkenbaar door dit bizarre verhaal. Niet veel 'goede' vrienden die een actie als deze verzinnen.

Misschien gaat het wel om een neef die op Aruba trouwt.
Of een vriend die op Bali trouwt.

Ze kan het allang aangepast hebben hé.
Dolfine schreef:
17-07-2025 19:53

En TO, al had je een ton op de bank en kon je het makkelijk betalen: voor mij zou het ook een principe kwestie zijn.
Zoveel geld wil ik niet besteden aan de bruiloft van een vriendin. En die vriendin bepaalt ook niet waar ik op vakantie moet gaan/zoveel van mijn vakantiedagen aan moet besteden.

Eens! Mijn geld mijn bestemming ervoor naar keuze.
Wissewis schreef:
17-07-2025 19:01
Ik hoor gek genoeg in mijn omgeving vooral 2de huwelijken die "bijzonder" moeten zijn.
Dus trouwen in het buitenland, een specifiek thema, een dure videograaf want een gewone fotograaf is passé, ...

Want dat simpele Nederlandse / Belgische huwelijk hebben ze al een keer gehad.

Tegelijk zijn de huwelijken vaak wel in klein comité want betalen de bruid en bruidegom vaak zowat alles.
Voor 20 man een hotel of villa 3 dagen afhuren is nog doenbaar. Voor 50 of 100 man niet.
(Waarbij die villa meestal in Spanje, Italië of Frankrijk ligt. Of voor wie gek wil doen op een Grieks eiland.)
Gekste huwelijk dat ik ooit meemaakte was in Frankrijk. Wij, het bruidspersoneel, moesten in een kerk een ludiek lied zingen (knipoog, lachen!) met daarin de zinnen: “Engelen bestaan niet” en “God heeft nooit bestaan”. Nou waren we geen van allen gelovig, maar dit hebben we toch geweigerd.
Trouwen in Italië vind ik al decadent gezien de wereldproblematiek en de klimaatdoelen die niet gehaald gaan worden dus bij trouwen op Barbados kan ik me al helemaal niets voorstellen.

Ergens vind ik het ook wel sneu voor je vriendin, haar romantische bruiloft in Italië ging al niet door, ze zit nu in een totaal andere mindset en heeft de hele boel naar Barbados verplaatst, vriendinnen haken af en zij zelf wordt er niet leuker op.
Ook goeie vriendinnen vliegen wel eens uit de bocht.

Ik zou het Tikkie negeren en over een week of 2-3 eens vragen hoe het met haar en de plannen gaat. Nog eens zeggen dat je het jammer vindt dat je er niet bij kunt zijn, en dan ná de bruiloft/huwelijksreis kun je, als je dat wilt, nog eens zeggen dat je dat Tikkie niet zo’n leuke actie vond van haar.

Je weet nu helemaal nog niet hoe de vriendschap verder gaat. Dit kan het einde zijn maar het kan ook een hik in de vriendschap zijn.
zakdoek schreef:
17-07-2025 20:29
Trouwen in Italië vind ik al decadent gezien de wereldproblematiek en de klimaatdoelen die niet gehaald gaan worden dus bij trouwen op Barbados kan ik me al helemaal niets voorstellen.

Ergens vind ik het ook wel sneu voor je vriendin, haar romantische bruiloft in Italië ging al niet door, ze zit nu in een totaal andere mindset en heeft de hele boel naar Barbados verplaatst, vriendinnen haken af en zij zelf wordt er niet leuker op.
Ook goeie vriendinnen vliegen wel eens uit de bocht.

Ik zou het Tikkie negeren en over een week of 2-3 eens vragen hoe het met haar en de plannen gaat. Nog eens zeggen dat je het jammer vindt dat je er niet bij kunt zijn, en dan ná de bruiloft/huwelijksreis kun je, als je dat wilt, nog eens zeggen dat je dat Tikkie niet zo’n leuke actie vond van haar.

Je weet nu helemaal nog niet hoe de vriendschap verder gaat. Dit kan het einde zijn maar het kan ook een hik in de vriendschap zijn.
Eigenlijk is dit natuurlijk het beste advies.

Mijn allerbeste vriendin heeft ook weleens iets heel doms en kwetsends gedaan, maar daar zat ze naderhand ook enorm mee en dat is 'uitgepraat' (benoemd en daarna nooit meer over gehad). We zijn inmiddels bijna 30 jaar verder en ze is nog steeds mijn beste vriendin.

Mss dat vriendin van TO ook weer bij zinnen komt en dan kunnen ze het mss vergeten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Sowieso vind ik dat als je in het buitenland land trouwt je je gasten vrij houdt wat betreft reis en verblijf.
Bizar om anderen op te leggen om zo veel geld voor jouw bruiloft te moeten betalen.

Het tikkie zou ik negeren, alleen al omdat ik zo boos zou zijn dat het sowieso ruzie zou worden als ik er wat van zou zeggen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
BuzzieBee schreef:
17-07-2025 18:04
Het advies wat ik hier krijg komt wel overeen met mijj eigen gedachten. Maar ik kan er een vriendin door verliezen, waarop mijn vriend dus zei; zij verliest een vriendin hierdoor. En daar zit wel wat in. Overigens net gebeld door weer een andere vriendin met een tikkie die ook echt niet daarheen kan financieel. Dus nu 3. Ik heb besloten niet te betalen.
Ik denk dat dit een goede keuze is.

Je verliest geen vriendin. Je raakt hooguit iemand kwijt uit je kennissenkring die uiterlijke schijn zo belangrijk vindt dat ze vergeet waar vriendschap, de liefde en een huwelijk echt om draait.
Groei is de reis van wie je denkt te zijn naar wie je werkelijk bent.
Wissewis schreef:
17-07-2025 18:40
De bruiloft is in september en is net van Italië naar Barbados verkast.
Niet heel vreemd dat de bride-to-be dus nu veel afzeggingen krijgt.

Ze heeft nog 2 maanden om dat hotel en restaurant te verwittigen dat het toch wat intiemer zal zijn dan verwacht.
En wie weet bedenkt de man zich ook nog wel :proud:
BeeDifferent schreef:
17-07-2025 17:23
Die is gek met haar tikkie.

Echt, wat denkt zo iemand 🙄
Zo iemand heeft vrienden teveel denk ik en zoekt nu een manier om er vanaf te raken.

Raar mens
pien6 schreef:
17-07-2025 17:27
Heel raar.
Sowieso vind ik het heel raar om in het buitenland te trouwen en te verwachten dat iedereen overkomt en zelf alles betaald.

Maargoed, ik zou dit zeker niet betalen en vriendelijk uitleggen waarom.
En ook dit. Trouwen in het buitenland en dan verwachten dat iedereen maar op komt draven. Niet mijn type vriendschap zeg maar.
Ik zou ook een tikkie terug sturen voor de jurk. Want die heb je nu voor niets gekocht.

En kunnen we afspreken dat het Toscane is en niet ‘de Toscane’? Thanks.
lila01 schreef:
17-07-2025 18:58
Ik zou niet reageren.
Dit is gewoon knettergek. Wie verwacht er nou dat haar gasten op eigen kosten naar Barbados vliegen voor haar trouwen?
Ik zou wel reageren en zeggen dat je niet betaalt.Met een tikkie heb je een x aantal weken de tijd om te betalen dus ik zou haar nu de gelegenheid geven dit te regelen met het hotel of catering.

Ze heeft een enorme plaat voor d'r kop dus wie weet gaat ze ervan uit dat iemand op het laatste moment nog betaalt en dan is ze mogelijk te laat met door te geven dat er minder gasten komen dan ze had gehoopt.... en ook minder op de foto voor het perfecte plaatje :-D .
dolfje schreef:
17-07-2025 19:00
Hoe komt iedereen trouwens bij 21 uur vliegen naar Barbados? Het ligt in de Carribean. Uurtje of 10 rechtstreeks. Nog ver voor een bruiloft maar 21 uur is het niet.
Heen en terug :-D
dolfje schreef:
17-07-2025 19:06
Oh heen en terug, had ik niet aan gedacht 21 uur :P
:-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven