Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 2366 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Zijn jullie katten ook zo enorm aan het verharen? Of zijn wij hier de lucky ones?😅

Overal ligt haar en ik haal er hele bossen uit met de kam: net maar een paar minuten gekamd en ik had een bol haar zo groot als een tennisbal 😱

(Edit: nog geen spoor van het katje waar ik het eerder over had…)
Die van ons verharen nooit zo veel, maar momenteel wel echt meer dan anders ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier ook, een uur nadat ik de stofzuiger door het huis heb gehaald, zweven de plukken haar al weer rond.
Mijn katten hebben er zelf ook last van, ze kotsen haarballen uit en dat is hier heel uitzonderlijk (ondanks dat ik ze nu ook kam om de losse haren te verwijderen)
Ja kat verhaart hier ook enorm veel, ik blijf stofzuigen, en ook haarballen waar ze anders geen last van heeft. Ik had haarbalpasta gekocht maar dat blieft ze niet.
Wat ik nu doe is haar aaien met natte handen, dan blijven de losse haren aan mijn handen plakken.
Nou, de poes is bij de tandarts geweest hoor, alles keurig schoon en één tand minder. En ik €495 minder :|

Nu twee keer per week dag medicijnen (hoe?) en volgende week weer terug voor een check. Het gaat verder prima gelukkig, al meteen eten (twee bakken, want ze had 20 uur niet gegeten) en eigenlijk gewoon nergens last van voor zover ik kan beoordelen.

En vandaag ging de afwasmachine ook stuk. Lekker dure maand dus!
mighty_macaw wijzigde dit bericht op 18-07-2025 19:43
1.27% gewijzigd
framboise-t schreef:
17-07-2025 20:24
Ja kat verhaart hier ook enorm veel, ik blijf stofzuigen, en ook haarballen waar ze anders geen last van heeft. Ik had haarbalpasta gekocht maar dat blieft ze niet.
Wat ik nu doe is haar aaien met natte handen, dan blijven de losse haren aan mijn handen plakken.
Dat doe ik ook, eerst kammen en daarna met natte handen. Ik had na een paar minuten kammen een flinke tennisbal qua grootte. Ben maar gestopt 😅.
Maar ze moest begin deze week ook haarballen overgeven. Heb het nog nooit zo erg meegemaakt 😅
Mighty_Macaw schreef:
17-07-2025 22:40
Nou, de poes is bij de tandarts geweest hoor, alles keurig schoon en één tand minder. En ik €495 minder :|

Nu twee keer per week medicijnen (hoe?) en volgende week weer terug voor een check. Het gaat verder prima gelukkig, al meteen eten (twee bakken, want ze had 20 uur niet gegeten) en eigenlijk gewoon nergens last van voor zover ik kan beoordelen.

En vandaag ging de afwasmachine ook stuk. Lekker dure maand dus!
Oei ja flinke kosten de dierenarts. Hopen dat het zo goed blijft.
Het verharen gaat hier ook goed. Ik vraag me af of iets echt helpt, behalve een naaktkat te nemen.
MEFunny schreef:
18-07-2025 07:42
Oei ja flinke kosten de dierenarts. Hopen dat het zo goed blijft.
Nou operatie antibioticapil vermalen in eten is al mislukt, dat blieft ze niet. En nu zit ik (on) geduldig te wachten tot ze in de buurt komt zodat ik haar kan vangen voor een spuitje met weer andere medicatie (plus de mislukte pil). En dit de hele week… :cat:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het verharen valt hier mee. Of ik ben er blind voor inmiddels, met vier katten in huis.
Mighty_Macaw schreef:
18-07-2025 09:34
Nou operatie antibioticapil vermalen in eten is al mislukt, dat blieft ze niet. En nu zit ik (on) geduldig te wachten tot ze in de buurt komt zodat ik haar kan vangen voor een spuitje met weer andere medicatie (plus de mislukte pil). En dit de hele week… :cat:
Is dat spuitje toevallig Metacam?
Dat vinden de meeste katten lekker.
Mijn kat zit ivm artrose structureel op metacam en ze komt aanrennen zodra ze het flesje hoort rammelen. De eerste 2 a 3 x was een dingetje, maar daarna ging het vanzelf.
De laatste antibioticakuur was hier, helaas, een gevecht.
Even een update over mijn kittens. Inmiddels zijn ze beste vrienden! Kitten 1 heeft vandaag zijn tweede vaccinatie gehad, kitten 2 moest nog even wachten omdat hij niesziekte had. De antibiotica kuur is net voorbij maar hij is nog niet helemaal opgeknapt. Kitten 1 is wel 500 gram gegroeid in 3 weken! Mijn grote kleine baby :heart: Totaal geen spijt dat ik een tweede kitten erbij heb gehaald, ze zijn zo leuk samen :cat: kitten 2 is wel een handvol, terwijl nummer 1 super makkelijk is :flirting: 1 engel en 1 bengel zeggen ze toch? :proud:
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Dolfine schreef:
18-07-2025 19:22
Mijn kat zit ivm artrose structureel op metacam en ze komt aanrennen zodra ze het flesje hoort rammelen. De eerste 2 a 3 x was een dingetje, maar daarna ging het vanzelf.
Meloxicam, klinkt wel een beetje hetzelfde. Ze was té boos on het lekker te vinden maar het werd niet uitgespuugd. Zou fijn zijn als zij net als jouw kat ook aan komt rennen maar ik geloof niet dat dat gaat gebeuren :lol:
Mighty_Macaw schreef:
18-07-2025 09:35
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het verharen valt hier mee. Of ik ben er blind voor inmiddels, met vier katten in huis.
Hahaha😁
Dolfine schreef:
18-07-2025 19:22
Metacam wil mijn katje niet, maar Solensia schijnt het beste te zijn voor katten met artrose, dus die injectie halen wij nu maar elke maand (ik kan zelf de injectie zetten, maar niet in m’n eentje de kat injecteren, dus dan maar naar de dierenarts.)

Er is trouwens een vloeibare antibiotica voor katten, ben de naam even kwijt maar kan het opzoeken. Dat vinden katten lekker, en ik gaf het gemengd door liquid snack. Dat ging er altijd in. Misschien een tip?

In ieder geval succes met je katje! Hoop dat het snel weer helemaal goed gaat 👍🏻💃🏻
loulou39 schreef:
18-07-2025 20:38
Metacam wil mijn katje niet, maar Solensia schijnt het beste te zijn voor katten met artrose, dus die injectie halen wij nu maar elke maand (ik kan zelf de injectie zetten, maar niet in m’n eentje de kat injecteren, dus dan maar naar de dierenarts.)

Er is trouwens een vloeibare antibiotica voor katten, ben de naam even kwijt maar kan het opzoeken. Dat vinden katten lekker, en ik gaf het gemengd door liquid snack. Dat ging er altijd in. Misschien een tip?

In ieder geval succes met je katje! Hoop dat het snel weer helemaal goed gaat 👍🏻💃🏻
De vloeibare antibiotica is er niet voor elk type. Dat is echt een uitkomst als dat er is.
Ik heb vorig jaar bijna 4 weken lang 3 types antibiotica aan mijn andere kat moeten geven en er was er geen van in een versie die katten lekker vonden. Nu had hij wel een uitzonderlijke (buikvlies)ontsteking na een operatie waar de antibiotica in eerste instantie ook heel slecht op aansloeg. En hij vond al die pillen vies. Liquid snacks, easy pill, leverworst, smeerkaas, tonijn: het hielp allemaal niets.
Helaas heb ik de pillen toen toen toch d.m.v. dwang in zijn bekkie gedaan.
Hij is er nog en is weer gezond, maar het was toen kantje boord. Hoe kantje boord heb ik me niet gerealiseerd tot ik met de kat op het spreekuur kwam en het eerste wat de dierenarts zei: "Hij is er nog! Zo blij mee!"
Het was "katten IC zorg" thuis.

Solensia of metacam is een keuze. De dame die metacam krijgt, wil ik het niet aandoen om elke maand naar de dierenarts te moeten zolang de metacam bij haar goed werkt.

Helaas heb ik redelijk stressgevoelige (maar wel hele lieve en leuke) katten.
1 van de 2 eet al niet als de dagelijkse routine er iets anders uit ziet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven