Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1448 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Johanna schreef:
17-07-2025 21:33
Ik wil mijn excuses aanbieden voor mijn nare manier van posten de laatste tijd.
🌻
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Fijn Yas.

En ook ik snap niets van die gelijklopende paspoorten.
Waarom zou dat in hemelsnaam handiger zijn.

Maar goed het is al weer opgelost zag ik.

Knuffel voor iedereen die het kan gebruiken.
Feli, jij ook naar de huisarts voor de vertekende woorden?
yasmijn schreef:
18-07-2025 09:28
Feli, jij ook naar de huisarts voor de vertekende woorden?
Ja, maar ik kan pas 8 augustus terecht.
Wij gaan tussendoor op vakantie, maar huisartsenpraktijk heeft volgens mij ook onderbezetting.

Ik ga zeker.
Felidaez schreef:
18-07-2025 09:47
Ja, maar ik kan pas 8 augustus terecht.
Wij gaan tussendoor op vakantie, maar huisartsenpraktijk heeft volgens mij ook onderbezetting.

Ik ga zeker.
Jeetje.
Ik ben wel blij dat mijn oogheelkundeavontuur redelijk is afgelopen.
Ik ben onderzoeker, schrijver en lezer. Ik was aan het doemdenken, over een leven zonder letters.
yasmijn schreef:
18-07-2025 11:10
Ik ben onderzoeker, schrijver en lezer. Ik was aan het doemdenken, over een leven zonder letters.
Ik ben ook blij voor je.

Maar anders had je dus ook wel wat feest van je leven gemaakt hè, de slingers hangen immers al…
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
yasmijn schreef:
Kan ik me goed voorstellen!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
yasmijn schreef:
Fijn zo! Ja, ik had precies hetzelfde. Schrok me kapot toen het ineens begon. Maar hoef me ook nog niet om te scholen gelukkig.
Ik vind dat bruiloft op Barbados-topic blijkbaar minder geloofwaardig dan de rest van het forum. Dat zal aan mijn wantrouwende levenshouding liggen.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
18-07-2025 11:47
Ik vind dat bruiloft op Barbados-topic blijkbaar minder geloofwaardig dan de rest van het forum. Dat zal aan mijn wantrouwende levenshouding liggen.
Ik weet het niet goed. TO gaat niet echt in op de - best relevante - vraag of die vriendin vaker fratsen heeft of hoe vaak ze contact hebben. Misschien omdat het voor haar financieel afgehandeld is, maar wat gaat ze met dat contact doen? Negeren? Ik zou daar ook mee in mijn maag zitten als het inderdaad tot nu toe een goede vriendschap was.
Ik denk dat het aangedikt is. Maar goed, wie weet bestaan er echt mensen die zonder overleggen reisjes naar tropische eilanden boeken en tikkies sturen. Vreemde kostgangers enzovoort.
Rabarbara schreef:
Ik geloof deze TO wel. Ze is er al lang en reageert precies zoals in haar vorige topics (en geeft details die ze eerder schreef zoals vriend die niet van verre vakanties houdt en de vakantie die ze met haar vriendin deed). Daarbij heb ik zelf ooit meegemaakt dat ik uitgenodigd werd voor de bruiloft van een collega (die ik niet eens leuk vond), in het buitenland, zonder mijn partner en met idiote dresscode: alle kosten voor reis en verblijf zelf te betalen en dan mocht ik 's avonds aanschuiven (Na de ceremonie, na het diner) bij het dansfeestje... En die was zo verbolgen dat ik nee zei want de bedoeling was wel dat ik aanstreepte op de 'cadeaulijst' welk stuk van haar huwelijksreis ik ging betalen en als iedereen... dan kon ze niet die reis niet betalen. Tja.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 18-07-2025 12:09
1.22% gewijzigd
Rabarbara schreef:
18-07-2025 12:04
Ik denk dat het aangedikt is. Maar goed, wie weet bestaan er echt mensen die zonder overleggen reisjes naar tropische eilanden boeken en tikkies sturen. Vreemde kostgangers enzovoort.
Ik kan wel eens veel druk voelen om iets te regelen of doen, anders misschien te laat of niet meer actueel/relevant. Een gevoel waar bijvoorbeeld een Booking.com gretig op inspeelt. Misschien is dit hetzelfde, maar dan in het extreme. Ik vind de switch van Toscane naar Barbados sowieso wonderlijk, maar ik kan niet in het hoofd van een bridezilla kijken. Ik vraag me af waar de bruidegom is in dit verhaal.

Ah, ik zie dat dat laatste inmiddels beantwoord is. Ik begrijp op zich dat een man bridezilla een beetje laat begaan, maar dit is toch over de grens - ook in hun eigen belang...
Rabarbara schreef:
Toen ik de openingspost las dacht ik dat moet wel een trol zijn. Maar toen ik de TO zag, wist ik wel dat het waarschijnlijk niet zo was. Wellicht heeft TO details veranderd. Haar schrijfstijl is niet anders dan anders.
OlleGrieze schreef:
18-07-2025 12:08
Ik geloof deze TO wel. Ze is er al lang en reageert precies zoals in haar vorige topics (en geeft details die ze eerder schreef zoals vriend die niet van verre vakanties houdt en de vakantie die ze met haar vriendin deed). Daarbij heb ik zelf ooit meegemaakt dat ik uitgenodigd werd voor de bruiloft van een collega (die ik niet eens leuk vond), in het buitenland, zonder mijn partner en met idiote dresscode: alle kosten voor reis en verblijf zelf te betalen en dan mocht ik 's avonds aanschuiven (Na de ceremonie, na het diner) bij het dansfeestje... En die was zo verbolgen dat ik nee zei want de bedoeling was wel dat ik aanstreepte op de 'cadeaulijst' welk stuk van haar huwelijksreis ik ging betalen en als iedereen... dan kon ze niet die reis niet betalen. Tja.
Ik schrijf het ook met opzet niet in dat topic, natuurlijk. Omdat ik ergens ook wel begrijp dat dit soort mensen theoretisch zouden moeten bestaan. Het is meer een soort opstapeling bij sommige TO's.
canis-felis schreef:
18-07-2025 12:08
. Ik vraag me af waar de bruidegom is in dit verhaal.
Eindelijk noemt iemand hem. Volgens mij ben je de eerste.

Ik denk trouwens dat het een narcist is, die deze bruid aan het isoleren is. Op een originele manier, zo doen de beter gesitueerden dit.

En toen ik op maandagochtend met twee getuigen en een kind als enige gasten had willen trouwen kwam ik er achter dat het niet altijd de bruid, of het bruidspaar, is die met de dag aan de haal gaat.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
yasmijn schreef:
Angstige gedachten! Fijn dat het meevalt
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Rabarbara schreef:
Ook ongeloofwaardig kan amusant zijn :)
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
MyLittlePony schreef:
18-07-2025 12:40
Ook ongeloofwaardig kan amusant zijn :)
Absoluut. Daarom hou ik me mooi buiten dat topic.

Mijn tuin is een ontplofte bloemenzee en ik vind het zo heerlijk. Het is dat het maatschappelijk niet geaccepteerd is, maar anders zou ik op een handdoek in de voortuin gaan liggen om naar de hommels te luisteren. Nu maar in de achtertuin.
Rabarbara schreef:
18-07-2025 13:17

Mijn tuin is een ontplofte bloemenzee en ik vind het zo heerlijk. Het is dat het maatschappelijk niet geaccepteerd is, maar anders zou ik op een handdoek in de voortuin gaan liggen om naar de hommels te luisteren. Nu maar in de achtertuin.
O hoe fijn is dat!
Rabarbara schreef:

Ik redde gisteren in huis een hommel van twee jagende katten. Glaasje erover, papiertje tussen raam en glas (tegelijk twee springende katten wegduwend) en hoppa hommel naar het balkon. Voor ik binnen was, was die hommel ook weer binnen en ik kreeg em niet meer gevangen. Gelukkig vloog ie - opgejaagd door de katten- uiteindelijk zelf naar buiten. De katten hebben nog lang zitten mauwen en zoeken.
Rabarbara schreef:

Mijn trucje: zet er gewoon twee insectenhotels op een paaltje tussen. Dan is het gelijk weer maatschappelijk geaccepteerd omdat de meeste mensen dan wel weten dat je een ‘bijenborder’ hebt geplant.
Ik heb ook het hart niet de voortuin nu een beetje in te perken, het krioelt er van de bijen en hommels. Wat ik ook wel snap gezien de meeste voortuinen uit bestrating met een zielig boompje bestaan.
Maar verwilderde bloemen zijn toch wel maatschappelijk geaccepteerd?

Dat liggen op een handdoekje ligt wat gevoeliger.
feow schreef:
18-07-2025 13:41
Maar verwilderde bloemen zijn toch wel maatschappelijk geaccepteerd?

Dat liggen op een handdoekje ligt wat gevoeliger.
Eerst even de steentjes uit het gras rapen en je ligt uitermate comfortabel :A:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven