Facebook - berichten van onbekenden op tijdlijn

17-07-2025 22:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie de laatste tijd zoveel berichten op mijn tijdlijn.
Dus van onbekende mensen, waarmee ik niet bevriend ben. En ook geen vriend van een vriend. Veel (prive)berichten in de strekking van dat hun geliefde zoon/man/dochter/ zijn gestorven. Of die de 4daagse lopen.
Zo irritant. Kan ik in instelling iets veranderen, zoja, hoe dan??

Ps: berichten waarvan ik lid ben, daar zie ik wel berichten van, maar daar ben ik ook tenslotte lid van. En berichten van reisfoto's van honden, snap ik ook wel: want die heb ik immers een keer geliked. Dus die komen dus nog regelmatig terug door "kan-niet-op-naam-komen"
....en het zijn ook geen berichten die mijn vrienden hebben geliked. Want die komen anders tevoorschijn, nu is dat in dit geval niet....
Klik je vaak nieuwe sites aan om iets te lezen wat je interessant/leukt lijk en accepteer je vervolgens alle cookies?
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
17-07-2025 22:36
Klik je vaak nieuwe sites aan om iets te lezen wat je interessant/leukt lijk en accepteer je vervolgens alle cookies?
Ik probeer juist die cookies te weigeren. Meestal lukt me dat wel.
Bizar, ik zag ook al enkele rouwkaarten/advertenties die op fb geplaatst zijn door prive-personen
Volgens mij is dat iets nieuws van FB. Ik zie ook steeds minder van mijn vrienden en de sites die ik daadwerkelijk volg, en steeds meer van personen die ik helemaal niet ken. Allemaal om meer mensen elkaar te laten volgen, terwijl ze verder steed minder van elkaar te zien krijgen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
17-07-2025 22:51
Volgens mij is dat iets nieuws van FB. Ik zie ook steeds minder van mijn vrienden en de sites die ik daadwerkelijk volg, en steeds meer van personen die ik helemaal niet ken. Allemaal om meer mensen elkaar te laten volgen, terwijl ze verder steed minder van elkaar te zien krijgen.
...ik kreeg wel even een ongepast gevoel bij met een bericht van vrouw uit Maastricht, wiens oudste zoon op jonge leeftijd is gestorven. Ik had even haar tijdlijn bekeken, oh, dagelijks schreef ze verdrietige berichtjes, hij was deze week jarig.
DG2015 schreef:
17-07-2025 22:51

Ik ook. Ik ben niet vaak op FB en als ik er op zit zie ik vnl. berichten van onbekenden en de vraag of je die persoon wilt volgen. Dan stop ik er weer snel mee.
Is het fb of Threads? Ik krijg vaak dergelijke berichten te zien die op Threads geplaatst zijn.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ja dat is facebook tegenwoordig, alleen maar troep van anderen. En berichtjes van eigen vrienden vallen al niet eens meer op door al die andere berichten. Je kunt er net zo goed mee stoppen, niemand gebruikt meer facebook.
canis-felis schreef:
18-07-2025 10:33
Is het fb of Threads? Ik krijg vaak dergelijke berichten te zien die op Threads geplaatst zijn.
Gewoon op fb: geen verhaal of reels of threads
Openbare berichten van onbekenden op je tijdlijn. En inderdaad, die van je vrienden zie je nu maar sporadisch.
.
pippie1981 wijzigde dit bericht op 18-07-2025 17:32
Reden: Dubbel
99.40% gewijzigd
.
pippie1981 wijzigde dit bericht op 18-07-2025 17:33
Reden: Dubbel
99.40% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn