Waarom vakantie?
dinsdag 15 juli 2025 om 11:45
Aangezien “iedereen “ mij glazig aan staart als ik vertel dat ik niet van vakantie hou, zet ik het maar onder Psyche.
Ik heb er verder weinig last van, maar ben benieuwd hoe raar/normaal het is. Ik ga graag een weekendje weg, met mijn laptop mee. Maar langere, buitenlandse vakanties zou ik liefst overslaan. Van de wereld heb ik, via werk vooral, alles gezien dat ik zou willen dus daar is vakantie ook niet voor nodig.
Niet dat ik nu zwaar in de stress zit, onderweg naar het zuiden. Heerlijk in de hoosbuien in de Duitse files.
Ik heb er verder weinig last van, maar ben benieuwd hoe raar/normaal het is. Ik ga graag een weekendje weg, met mijn laptop mee. Maar langere, buitenlandse vakanties zou ik liefst overslaan. Van de wereld heb ik, via werk vooral, alles gezien dat ik zou willen dus daar is vakantie ook niet voor nodig.
Niet dat ik nu zwaar in de stress zit, onderweg naar het zuiden. Heerlijk in de hoosbuien in de Duitse files.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
vrijdag 18 juli 2025 om 12:51
Doet me denken aan mijn moeder. Die zette altijd bloemen neer voor de burenLila-Linda schreef: ↑18-07-2025 10:23wij hebben met de buren een afspraak, dat we als wij/zij terugkomen we vast de ramen open zetten.
van die kleine dingen die fijn zijn
(en dan zetten we ook altijd flesje wijn koud, zakjes nootjes op tafel etc)

vrijdag 18 juli 2025 om 13:21
Ik ga ook niet graag op vakantie. Vind het maar gedoe. Sowieso al, maar met mijn katten wordt het nog meer gedoe. Maar ik heb de behoefte ook niet. Misschien dat ik nog een plek of 3 heb waar ik ooit nog eens naartoe wil, maar meer ook niet.
En voor mij is er geen meer ontspannende plek als thuis.
Vrij zijn vind ik wel lekker, maar vrij krijgen vind ik ook wel gedoe. Die laatste dagen voor je vakantie en dan uit je ritme. Maar als ik eenmaal in mijn vakantieritme zit, is het heerlijk.
Ik ben in mijn bubbel wel een flinke uitzondering. Er wordt veel en vaak ook wel ver gereisd door de mensen om me heen
En voor mij is er geen meer ontspannende plek als thuis.
Vrij zijn vind ik wel lekker, maar vrij krijgen vind ik ook wel gedoe. Die laatste dagen voor je vakantie en dan uit je ritme. Maar als ik eenmaal in mijn vakantieritme zit, is het heerlijk.
Ik ben in mijn bubbel wel een flinke uitzondering. Er wordt veel en vaak ook wel ver gereisd door de mensen om me heen
vrijdag 18 juli 2025 om 13:23
Nog een prettige bijkomstigheid van vakantie is de hernieuwde waardering van mijn eigen woonomgeving die erop volgt.
En dat kan in simpele opzichten zijn: de rust, de nabijheid van winkels en supermarkten (ja, ik woon in een van de leegste regio's van Nederland, maar met Noorwegen of Oostenrijks platteland vergeleken is het net New York), mijn vertrouwde koffiezetapparaat, mijn heerlijke bed. Ik zou dat allemaal voor lief nemen als ik niet af en toe weg zou zijn.
Oké, het is een redenering van het niveau "waarom slaat de gek zichzelf met een hamer op zijn hoofd? Omdat het zo'n lekker gevoel is als je ophoudt" maar het werkt voor mij.
En dat kan in simpele opzichten zijn: de rust, de nabijheid van winkels en supermarkten (ja, ik woon in een van de leegste regio's van Nederland, maar met Noorwegen of Oostenrijks platteland vergeleken is het net New York), mijn vertrouwde koffiezetapparaat, mijn heerlijke bed. Ik zou dat allemaal voor lief nemen als ik niet af en toe weg zou zijn.
Oké, het is een redenering van het niveau "waarom slaat de gek zichzelf met een hamer op zijn hoofd? Omdat het zo'n lekker gevoel is als je ophoudt" maar het werkt voor mij.
Si abra la puerta hay lobos.
vrijdag 18 juli 2025 om 23:56
zaterdag 19 juli 2025 om 07:56
Ik vind vliegen inderdaad erg leuk! Doe het bijna nooit, maar hou van die reuring op een vliegveld, vind het prachtig om ze te zien opstijgen en landen en vind het altijd een gezellige sfeer hebben in zo’n vliegtuig. Ik zou ook best vliegtuigspotter willen zijn haha! Geen tijd voor, maar als ik in de buurt van een vliegveld rij en zo die vliegtuigen laag over zie komen, geweldig!
zaterdag 19 juli 2025 om 13:28
Ik vind vliegen echt fantastisch.
Het is dat ik vind dat het niet mag ivm milieu, maar anders zou ik het liefst een groot deel van mijn leven in een vliegtuig zitten.
Met de auto maken we de reis vaak onderdeel van de vakantie, gewoon omdat het zo mooi en lekker is. Rustig aan, dingen zien, genieten van het uitzicht.
In een vliegtuig zit ik kwijlend bij het raam, het uitzicht is zó mooi! Ik zie ineens overal wereldvrede. En verstopplekken voor als er een einde aan die wereldvrede komt. En patronen, en landschappen en en en!
Het is dat ik vind dat het niet mag ivm milieu, maar anders zou ik het liefst een groot deel van mijn leven in een vliegtuig zitten.
Met de auto maken we de reis vaak onderdeel van de vakantie, gewoon omdat het zo mooi en lekker is. Rustig aan, dingen zien, genieten van het uitzicht.
In een vliegtuig zit ik kwijlend bij het raam, het uitzicht is zó mooi! Ik zie ineens overal wereldvrede. En verstopplekken voor als er een einde aan die wereldvrede komt. En patronen, en landschappen en en en!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in