Tentoonstelling Parijs

18-07-2025 16:38 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil heel graag naar een tentoonstelling in het Louis Vuitton centre in Parijs. Met de trein, of met de auto. Met een overnachting vóór het bezoek aan de tentoonstelling, en evt ook een na het bezoekje. En nu ben ik aan het twijfelen wat handig is om te doen: overnachten een stuk(je )van Parijs af, en ‘‘s morgens daar heen reizen? Ik heb namelijk geen behoefte om buiten deze tentoonstelling Parijs te bezoeken. Heeft iemand een goed advies? Ik ga alleen. Mijn dank is alvast groot!
De louis vuitton foundation is in het bois de boulogne toch? Daar zit een camping met huuraccommodaties, camping de paris, je kan daar overnachten, je auto daar parkeren en lopend of op een huurfiets erheen vanaf daar.
purplepeanut wijzigde dit bericht op 18-07-2025 17:39
6.34% gewijzigd
Ah dank je, daar ga ik naar kijken!
Je kan ook gratis overnachten in de Sacre coeur op Montmartre. Boeiende ervaring :bunny:
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
MyLittlePony schreef:
18-07-2025 17:57
Je kan ook gratis overnachten in de Sacre coeur op Montmartre. Boeiende ervaring :bunny:
Ik heb het opgezocht! Heel boeiend.. heb jij dit gedaan? Eenpersoonskamer 30,-
Dan moet ik alleen wel een uur in de kerk gaan zitten in de nacht.
MyLittlePony schreef:
18-07-2025 17:57
Maria1905 schreef:
18-07-2025 18:04
Da's vrij duur, voor een gratis overnachting...
Zonder gekheid, wat een bijzondere plek om de nacht door te brengen en die 30 euro is natuurlijk nog altijd een heel schappelijke prijs.
Maria1905 schreef:
18-07-2025 18:04
:) nog niet, maar ik ga het zeker een keer doen.

Zo’n uurtje in de nacht is voor mij niets nieuws, dus ik kan je niet beloven dat je dat leuk gaat vinden, wel dat het een ervaring is die je meeneemt
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Irma_3110 schreef:
18-07-2025 18:07
Da's vrij duur, voor een gratis overnachting...
Zonder gekheid, wat een bijzondere plek om de nacht door te brengen en die 30 euro is natuurlijk nog altijd een heel schappelijke prijs.
Ja, ik dacht dat het gratis was. Nou ja, wel goedkoop dus
Als je verder niets in Parijs te zoeken hebt kan je ook gewoon op en neer met de trein.
Ik zou ook gewoon op en neer als je toch veder Parijs niet in wil
Mee eens. Heel goed te doen op 1 dag. Ik heb dat een paar maanden terug voor de gein gedaan "Even lunchen in Parijs" (ik kon een goedkope Thalys ticket krijgen).

En als je niet in de buurt van Rotterdam of Amsterdam woont, dan zou je kunnen overwegen om met de auto naar Lille te rijden en daar de TGV (InOui heet dat tegenwoordig geloof ik) naar Parijs te pakken. Zo'n tickets kost maar een paar tientjes, zekerals je een beetje flexibel bent.
Op en neer naar Parijs gaat prima.

Je kan ook altijd kijken om bv via Marne la vallée (Disneyland) te gaan en daar de RER A te pakken.

Bij de stop van Charles de Gaulle étoile heb je een navette die elke 20 minuten gaat
https://www.fondationlouisvuitton.fr/fr/visiter
disney1 schreef:
18-07-2025 22:49
Op en neer naar Parijs gaat prima.

Je kan ook altijd kijken om bv via Marne la vallée (Disneyland) te gaan en daar de RER A te pakken.

Bij de stop van Charles de Gaulle étoile heb je een navette die elke 20 minuten gaat
https://www.fondationlouisvuitton.fr/fr/visiter
Wat is een navette?
Shuttle bus
Ik zou een dag heen en weer naar Parijs niet redden, veel te vermoeiend. Ik zou met de trein gaan, een hotel in de buurt van het station nemen en dan met metro of bus naar de tentoonstelling. ‘s avonds in een restaurantje of het hotel wat eten, de volgende morgen lekker ontbijten en dan weer terug.
Als je het wel prima vind om op een dag heen en weer te gaan, is het voordeel dat je niet zoveel bij je hoeft te hebben.
Misschien nog afhankelijk van waar je woont en hoelang je dan bij zo'n tentoonstelling denkt te willen zijn, maar ik zou ik ook heen en weer gaan.
Vivamensje schreef:
19-07-2025 10:08
Ik zou een dag heen en weer naar Parijs niet redden, veel te vermoeiend. Ik zou met de trein gaan, een hotel in de buurt van het station nemen en dan met metro of bus naar de tentoonstelling. ‘s avonds in een restaurantje of het hotel wat eten, de volgende morgen lekker ontbijten en dan weer terug.
Als je het wel prima vind om op een dag heen en weer te gaan, is het voordeel dat je niet zoveel bij je hoeft te hebben.
Ik ga het eens uitzoeken. Met de trein lijkt me wel wat, probleem is dat we nogal ver van een station af wonen. Met het OV naar het station kan wel, maar vroeg op station Rotterdam of Amsterdam staan is onmogelijk. Jouw tip vind ik ook nog een goeie..
Vivamensje schreef:
19-07-2025 10:08
Ik ga het eens uitzoeken. Met de trein lijkt me wel wat, probleem is dat we nogal ver van een station af wonen. Met het OV naar het station kan wel, maar vroeg op station Rotterdam of Amsterdam staan is onmogelijk. Jouw tip vind ik ook nog een goeie..

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven