Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 19 juli 2025 om 11:09
Teveel the Bold and the Beautiful

Maar mensen gaan voorbij
zaterdag 19 juli 2025 om 11:12

zaterdag 19 juli 2025 om 11:16
Ik twijfel daar in dit geval niet over. Natuurlijk zijn er ook andere gevallen (zoals vriendschappen) die ook een rol kunnen spelen en minder zwart-wit zijn/worden gezien, maar een (niet-bekende) liefdesrelatie op dit niveau heeft risico op ongewenste gevolgen voor medewerkers en die gaan wat mij betreft voor de belangen van de ceo (en het hoofd hr)
zaterdag 19 juli 2025 om 11:20
Zal ik me daar aanmelden als schrijver? Heb vaker dit soort verhalen in mijn hoofd bij soms heel onschuldige zaken. Of heel grappige beelden bij zwaar ernstige problemen. een zin n de krant een een paar jaar geleden: "de overledene fietste in de richting van..." en dan zie ik dus een lijk op de fiets, terwijl het ging om een knul die naast zijn fiets was gevonden met blijkbaar een doorgereden dader.
Een beetje fantasie kan de wereld een stuk leuker maken soms... Hoewel ook het vreselijke van zo'n bericht natuurlijk bij de doordringt.
zaterdag 19 juli 2025 om 11:21
Danae schreef: ↑19-07-2025 11:16Ik twijfel daar in dit geval niet over. Natuurlijk zijn er ook andere gevallen (zoals vriendschappen) die ook een rol kunnen spelen en minder zwart-wit zijn/worden gezien, maar een (niet-bekende) liefdesrelatie op dit niveau heeft risico op ongewenste gevolgen voor medewerkers en die gaan wat mij betreft voor de belangen van de ceo (en het hoofd hr)
Ik denk wel dat de gevolgen anders waren geweest als de relatie alleen intern was uitgekomen. Veel mensen vinden hier wat van, het bedrijf heeft een imago te beschermen, dus neemt het bedrijf heftige maatregelen. Ik vind het wel kwalijk dat de gevolgen voor de CEO en werknemer (waarschijnlijk) heftiger zijn nu het op deze manier is uitgekomen.
Edit: en niet alleen voor de CEO en de werknemer. De vrouw van de CEO heeft haar sociale media verwijderd door alle reacties die ze kreeg en de kinderen zullen er ongetwijfeld ook flink wat van meekrijgen. En dat allemaal door een "onschuldige" kiss cam.
zaterdag 19 juli 2025 om 11:34
Ik vind het hoofd hr ook niet zomaar een werknemer overigens (net zo min als de ceo). Ik weet niet of maatregelen vanuit het bedrijf zo anders waren geweest/hadden moeten zijn als het alleen intern was uitgekomen. Wel dat er minder publiciteit over was geweest en dat het wat dat betreft minder vervelend was geweest voor de betrokken vrouw en kinderen. Maar dat het niet 'gewoon aan henzelf is' om een affaire te hebben als je ceo en hoofd hr van hetzelfde bedrijf bent, maar dat (de rest van het management van) het bedrijf daar op handelt vind ik goed om de belangen van de werknemers te beschermen.nerdopviva schreef: ↑19-07-2025 11:21Ik denk wel dat de gevolgen anders waren geweest als de relatie alleen intern was uitgekomen. Veel mensen vinden hier wat van, het bedrijf heeft een imago te beschermen, dus neemt het bedrijf heftige maatregelen. Ik vind het wel kwalijk dat de gevolgen voor de CEO en werknemer (waarschijnlijk) heftiger zijn nu het op deze manier is uitgekomen.
Edit: en niet alleen voor de CEO en de werknemer. De vrouw van de CEO heeft haar sociale media verwijderd door alle reacties die ze kreeg en de kinderen zullen er ongetwijfeld ook flink wat van meekrijgen. En dat allemaal door een "onschuldige" kiss cam.
zaterdag 19 juli 2025 om 11:35
Dat allemaal door een affaire.
Ik ben een gemeen mens. Ik vind het wel prima dat sommige gedrag consequenties heeft. Fijn dat weer even duidelijk is dat bedrog niet breed maatschappelijk geaccepteerd is.
Relaties tussen collega’s boeien mij dan weer helemaal niet. Ik vind het juist raar dat dat invloed zou mogen hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 19 juli 2025 om 11:40
Eensfeow schreef: ↑19-07-2025 11:35Dat allemaal door een affaire.
Ik ben een gemeen mens. Ik vind het wel prima dat sommige gedrag consequenties heeft. Fijn dat weer even duidelijk is dat bedrog niet breed maatschappelijk geaccepteerd is.
Relaties tussen collega’s boeien mij dan weer helemaal niet. Ik vind het juist raar dat dat invloed zou mogen hebben.
Pluviofiel
zaterdag 19 juli 2025 om 11:50
feow schreef: ↑19-07-2025 11:35Dat allemaal door een affaire.
Je haalt nu alleen deze zin eruit, zonder de rest. Het gaat om de heftiger reactie nu het in de media is gekomen en iedereen er een mening over heeft. Ik ben het er helemaal mee eens dat een affaire consequenties heeft. Ik ben het er niet mee eens dat een affaire heftiger consequenties heeft als het in de media komt.
zaterdag 19 juli 2025 om 11:57
Eens.
Ik vind het kwalijk dat media dit ook vermelden als zijnde "nieuws". Het is nog altijd een prive aangelegenheid die nu gebruikt wordt voor clickbaits, met alle gevolgen van dien voor alle betrokkenen.
Daarmee keur ik een affaire niet goed, maar ik keur wel het opblazen in de media hiervan sterk af. Mensen zijn geen publiek bezit, dat willen we niet van beroemdheden, dus waarom is een anoniem stel dan wel "vermaak" voor anderen?
En vwb het bedrijf? Tja dan zal aan hun interne richtlijnen zijn hoe ze daarmee om moeten gaan. Maar door al deze aandacht staan zij ook een beetje met hun rug tegen de muur, niets doen dan keur je een affaire goed, met de daarbij behorende media aandacht wat weer slechte reclame is voor je bedrijf.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 19 juli 2025 om 12:00
Wederom eens.

Een bedrijf moet professioneel handelen hierin en niet hun oren laten hangen naar de aandacht van het moment.
Ik vraag me af of je in Nederland op deze grond en met deze informatie iemand überhaupt op non-actief mag zetten? Ook al staat het in de richtlijnen, vraag ik me af of een rechter daarin mee zou gaan.
Maar ik ben dikke mosterd zie ik nu.

Sur mes cahiers d’écolier
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 19 juli 2025 om 12:43
zaterdag 19 juli 2025 om 13:31
Dit vind ik dan wel weer een grappig gebruik maken van de mediaophef
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/y ... or-kisscam

zaterdag 19 juli 2025 om 13:54
In Nederland geldt dat er wel een reden voor ontslag is als een leidinggevende met een ondergeschikte een relatie heeft en als deze relatie niet is gemeld.MrsM schreef: ↑19-07-2025 12:00Wederom eens.![]()
Een bedrijf moet professioneel handelen hierin en niet hun oren laten hangen naar de aandacht van het moment.
Ik vraag me af of je in Nederland op deze grond en met deze informatie iemand überhaupt op non-actief mag zetten? Ook al staat het in de richtlijnen, vraag ik me af of een rechter daarin mee zou gaan.
Maar ik ben dikke mosterd zie ik nu.![]()
In dit voorbeeld is er sprake van een CEO en een hoofd-HR. Waarbij de CEO leidinggevende is. En waarschijnlijk niet gemeld, want affaire.
Die CEO is bovendien niet ontslagen, maar op non-actief gezet. Dit omdat ze een onderzoek instellen. Dat gebeurt in Nederland in andere gevallen ook weleens. Het is lastig onderzoek doen naar een leidinggevende zolang deze nog op zijn plek zit.
Dus in principe mogen relaties op de werkvloer en heb je als werknemer recht op een privé-sfeer. Maar in dit geval liggen de kaarten wat anders omdat er ongelijkwaardigheid is. En waarschijnlijk niet gemeld.
Dat is de Nederlandse situatie. Ik weet niet hoe het in de VS precies gaat.
zaterdag 19 juli 2025 om 15:02
Danae schreef: ↑19-07-2025 13:31Dit vind ik dan wel weer een grappig gebruik maken van de mediaophef![]()

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 juli 2025 om 15:24
Ach, NN wordt door meerdere mensen aangesproken op haar forumgedrag en nu wordt ze gepest. Ze is zeker vergeten dat zij zelf degene was die riep dat het belachelijk was dat haar topic over autofagie werd weggehaald want al die mensen die dat wilden waren dik dus wat wisten die er nou helemaal van

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 19 juli 2025 om 15:58
Lady*Voldemort schreef: ↑19-07-2025 15:24Ach, NN wordt door meerdere mensen aangesproken op haar forumgedrag en nu wordt ze gepest. Ze is zeker vergeten dat zij zelf degene was die riep dat het belachelijk was dat haar topic over autofagie werd weggehaald want al die mensen die dat wilden waren dik dus wat wisten die er nou helemaal van![]()
Ja, zelfinzicht is niet haar sterkste punt, zullen we maar zeggen.
zaterdag 19 juli 2025 om 17:43
zaterdag 19 juli 2025 om 18:04
zaterdag 19 juli 2025 om 18:44
Hier net zo, helaas. En ik had nog wel een flink aantal grote kamerplanten naar buiten gesjouwd om het stof eraf te laten regenen.
Jammer weer dit. Ik laat ze denk ik vannacht maar buiten in de hoop dat er nog wat regen komt.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
zaterdag 19 juli 2025 om 19:48
Hier ook. Het is om te janken.
En weet je, als het nou een paar weken zo bleef zou ik er nog wel aan wennen ook min of meer. Maar elke keer die net-niet hittegolfjes doen me echt de das om.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in