Werk & Studie alle pijlers

Weer werken na de vakantie. Jeej of nee?

19-07-2025 12:24 72 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Je vakantie is afgelopen en komende week moet je weer aan het werk. Hoe ervaar jij het?

- Fijn dat je weer kunt gaan werken. Je hebt er zelfs zin in!

- Je baalt en ziet er erg tegenop om weer te gaan werken.

- Of een beetje tussenin?
mae wijzigde dit bericht op 19-07-2025 13:03
0.42% gewijzigd
Libélula schreef:
19-07-2025 14:30
Aan de mensen die jeej zeggen omdat ze leuk werk hebben: wat doen jullie voor werk?
Iets leuks in de zakelijke dienstverlening
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Ik vind vakantie heerlijk, maar weer aan het werk gaan ook echt prima. Waar ik wel altijd een beetje somber van word, is dat dat betekent dat de zomer weer aflopend is. Ik geniet zo enorm van de zomer!
-matilda- wijzigde dit bericht op 19-07-2025 21:10
0.25% gewijzigd
Ik vind het heerlijk. Ik werk maar 2 dagen, maar die heb ik ook echt nodig voor mijn (mentale) gezondheid haha. Met 3 jonge kinderen is vakantie nooit echt vakantie, en juist heel hard werken vind ik. We genieten echt wel, maar ik ben vooral uitgeput einde van de dag.
Libélula schreef:
19-07-2025 14:30
Aan de mensen die jeej zeggen omdat ze leuk werk hebben: wat doen jullie voor werk?
Maatschappelijk relevant, met top collega's, hard werken, veel lachen, het gevoel aan het eind van de dag ook echt iets te hebben bereikt, een sector met gedreven mensen, dat soort dingen. Ik ben dol op mijn werk en mijn collega's/ de mensen met wie ik werk.
Na de vakantie altijd weer zin om aan de slag te gaan. Vijf weken vrij, dan een weekje voorbereiden, en dan echt beginnen aan het nieuwe schooljaar. De avond voor de eerste dag altijd wel een beetje last van koudwatervrees of zo. Ineens zorgen maken of ik alles wel goed heb voorbereid. Of alles wel goed staat in mijn lokaal. Of de kinderen de nieuwe projecten wel leuk zullen vinden. Of mijn rooster wel klopt etc. Maar als het dan eenmaal loopt ben ik ook wel weer blij dat ik weer aan het werk ben.
Wissewis schreef:
19-07-2025 15:01
Hangt af van wat ik gedaan heb tijdens mijn vakantie.

Als ik 2 weken heb thuisgezeten dan is het "jeej". Eindelijk terug een nuttige bezigheid.
Als ik 2 weken weg ben geweest dan ben ik de eerste dagen niet happy.

Ik heb ooit 3 jaar ziek thuisgezeten en werd daar zwaar depressief van. Mijn depressie was over toen ik 50 % aan 't werk kon. Ik ben niet gemaakt om lang vakantie te hebben / thuis te zitten.

Herkenbaar. Ik werd ook zowat depressief met de laatste coronalockdown en dat ik toen niet mocht werken 3 maanden.

De eerste lockdown ging nog wel, was mooi weer en veel buiten en ook met vrienden toch veel buiten in de tuin afgesproken. Maar was enorm blij toen ik weer mocht gaan werken. Thuiszitten, gedwongen dan toch, is niets voor mij.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
-Matilda- schreef:
19-07-2025 15:37
Ik vind vakantie heerlijk, maar weer aan het werk gaan ook echt prima. Waar ik wel altijd een beetje somber van wordt, is dat dat betekent dat de zomer weer aflopend is. Ik geniet zo enorm van de zomer!

Oh ja, dit ook. Er zijn jaren dat het na de schoolvakantie ook meteen weer weer is voor lange broeken en dichte schoenen.
Wij zijn niet meer gebonden aan de schoolvakanties dus... in juni begon mijn zomer augustus laatste dagen eeg; Weekje weg, beetje werken, weer week weg, paar weken werken etc.
Zo voelt mijn zomer echt heerlijk lang.

Ik vind mijn werk echt leuk, dus ook geen punt om straks weer echt langere tijd te werken.
Na 3 weken vind ik het prima om weer aan het werk te gaan. Genoeg geluierd en weer behoefte aan een vast dagritme.
huismuis
Toen ik nog werkte vond ik het fijn om vakantie te hebben en altijd ook weer fijn om te beginnen na de zomer. Toen ik afgekeurd werd voor 100% was dat echt een serieus mentaal iets bij me. Tegen beter in zei ik bij het UWV, ik kom over een jaar wel weer terug, dus stik in je IVA. Nu heb ik mijn dagindeling wel gevonden.
redhead70 wijzigde dit bericht op 19-07-2025 16:55
Reden: Tikfout
0.31% gewijzigd
Ik vind mijn werk leuk dus ik vind weer moeten werken niet zo vervelend. Maar die wisseling van ritme vind ik altijd wel weer wat lastig. Ik zie er dan wel tegenop dat mijn wekker weer gaat.

Maar na een uurtje werken zit je weer in dat ritme en dan is het ook allemaal weer prima
-Matilda- schreef:
19-07-2025 15:37
Ik vind vakantie heerlijk, maar weer aan het werk gaan ook echt prima. Waar ik wel altijd een beetje somber van wordt, is dat dat betekent dat de zomer weer aflopend is. Ik geniet zo enorm van de zomer!

En dat vooral inderdaad! Vandaar dat ik altijd september met vakantie ga, dan pak ik de hele zomer hier mooi mee en september nog naar het Zuiden met mooi weer, en dan is de tijd naar de kerst ook een stuk korter. :)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Verschrikkelijk, ben dan in staat ontslag te nemen. Het is ook de reden dat ik nie te vaak vakantie neem, het weer terug moeten vind ik een vreselijk gevoel.

En ik vind mijn werk nota bene leuk. Ik had vroeger ook al nooit zin in school na de vakantie. Ik zal geen moeite hebben met mijn pensioen.
pina schreef:
19-07-2025 17:44
Verschrikkelijk, ben dan in staat ontslag te nemen. Het is ook de reden dat ik nie te vaak vakantie neem, het weer terug moeten vind ik een vreselijk gevoel.

En ik vind mijn werk nota bene leuk.
:HA:
Herkenbaar, dat je voor de vakantie denkt dat je best een leuk leven hebt en na de vakantie denk je 'hell no'.
Er tussenin. Ik heb nooit zin om weer te beginnen, maar als ik eenmaal aan de slag ben is het prima.
Er ligt een bult werk voor me als ik terugkom weet ik al. Maar beter dan niks te doen hebben.

Beetje mwah dus.
Zebra tussen de paarden
Kaarsjevoordesfeer schreef:
19-07-2025 16:23
Oh ja, dit ook. Er zijn jaren dat het na de schoolvakantie ook meteen weer weer is voor lange broeken en dichte schoenen.
Heerlijk, einde zomer!
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
MrsM schreef:
19-07-2025 17:42
En dat vooral inderdaad! Vandaar dat ik altijd september met vakantie ga, dan pak ik de hele zomer hier mooi mee en september nog naar het Zuiden met mooi weer, en dan is de tijd naar de kerst ook een stuk korter. :)

Dat zou ik ook willen, maar helaas kan dat pas na mijn pensioen. Door werk gebonden aan het hoogseizoen. Zodra dat vervalt gaan we in mei/juni en in augustus/september.
TinyTiny schreef:
19-07-2025 14:00
Lange wandelingen/hikes, boekjes lezen, surfen, paragliden, mountainbiken, snowboarden/ skiën (winter dan), uitgebreid de tijd nemen om te koken, zwemmen en soms ook lekker niks en uitslapen. Ik ben niet van de op het strand de hele dag liggen vakanties, maar dit soort hobbies kan ik echt m'n dagen wel mee vullen. Helaas nu grotendeels alleen in de weekenden&vakanties.
En denk je dat dat echt leuk blijft als je het 7 dagen in de week kunt doen? Dan wordt het toch weer net zo'n sleur als werk en zie je uit naar de volgende vakantie (in wat voor vorm dan ook).
Ik vind mijn werk prima en heb ook leuke collega’s. Toch zou ik liever meer vakantie hebben (en ik heb al 30+ vakantiedagen per jaar). In de periodes dat ik wel eens langer verlof had vond ik dat heerlijk en verveelde ik mij weinig. De enige keer dat ik mij wel wat verveelde was na een operatie omdat ik toen niet zoveel mocht (zoals autorijden of sporten).

Ik moet zeggen dat parttime werken wel echt helpt om ook tijdens werkweken een betere balans te hebben. Sinds ik een dag minder werk heb ik het gevoel twee keer zoveel weekend te hebben.
Kaarsjevoordesfeer schreef:
19-07-2025 19:17
Dat zou ik ook willen, maar helaas kan dat pas na mijn pensioen. Door werk gebonden aan het hoogseizoen. Zodra dat vervalt gaan we in mei/juni en in augustus/september.

Ja dat is wel ruk. Ik heb best lang in de bouwsector gewerkt en zat daar dus ook vast aan de bouwvak. Vond ik echt 3x niks.

Nu kan ik alles zelf bepalen, ook hoeveel vrije dagen ik wil, wanneer ik vakantie wil... heerlijk!
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
19-07-2025 20:29
Ja dat is wel ruk. Ik heb best lang in de bouwsector gewerkt en zat daar dus ook vast aan de bouwvak. Vond ik echt 3x niks.

Nu kan ik alles zelf bepalen, ook hoeveel vrije dagen ik wil, wanneer ik vakantie wil... heerlijk!

De bouw is inderdaad ook zo'n ding. Laat ik vooral niet klagen met 11 weken vakantie per jaar natuurlijk. Met de kinderen niet meer mee zou het heerlijk zijn in het laagseizoen te kunnen gaan. Minder druk op campings en op de weg.
Door mijn vakanties word ik me er altijd weer pijnlijk van bewust dat wij mensen niet gemaakt zijn om week na week 36-40 uur naar een computerscherm te staren en ons druk te maken over deadlines, excelsheets en overlopende inboxen.

Dus nee, het liefste zou ik nooit meer aan het werk gaan. Maar ja, op vakantie gaan kost wel geld natuurlijk.
Appletje schreef:
19-07-2025 20:18
En denk je dat dat echt leuk blijft als je het 7 dagen in de week kunt doen? Dan wordt het toch weer net zo'n sleur als werk en zie je uit naar de volgende vakantie (in wat voor vorm dan ook).
Ik vind mijn werk echt heel erg leuk! (Basisonderwijs)
Maar ik twijfel er geen seconde aan dat ik me uitstekend zal vermaken als ik stop met werken! Thuis aanrommelen vind ik heerlijk!
Appletje schreef:
19-07-2025 20:18
Ik wel hoor! Ik vermaak me wel. Net zoals veel mensen van hun pensioen genieten. Gewoon lekker rommelen in en om het huis, niets moeten gewoon lekker je gang gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven