Gezondheid alle pijlers

Vaccineren rvp

19-07-2025 19:47 189 berichten
-
anoniem_687ce70c0eed7 wijzigde dit bericht op 20-07-2025 14:38
Reden: Besluit genomen
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
19-07-2025 20:07
Ow, dat wist ik ook niet.
Volgens mij heb ik het wel gehad, ergens begin jaren '70.

Ik werkte op een school waar iemand met mazelen gezellig naar school was gestuurd. De GGD vroeg onmiddellijk naar mensen in die leeftijdscategorie.
Inmiddels leefde mijn moeder niet meer maar had ze gelukkig wel bijgehouden (eerste kind hè 😂) welke kinderziektes ik had gehad. Ik was immuun gelukkig.

Maar je moet er toch niet aan denken dat je bovenop je hartinfarct/chemo/andere ellende nog de mazelen krijgt zeg.
Ik heb je gelooped omdat ik dacht dat je misschien een trol was maar daar kwam ik tegen dat je al een zoontje hebt. Hij is wel gewoon gevaccineerd?
Een ex vriendin van mij wilde haar kleinzoon ook niet laten vaccineren voor HPV, want hij heeft toch geen baarmoeder.

Toen ben ik wel even soort van "boos" geworden om de kortzichtigheid en het egoïsme. Nou ja, nu dus geen vriendin meer. (Om andere redenen overigens.)
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
[quote=Carpe-diem94x

1 ben geschrokken van wat er allemaal in vaccins zit. Veel hiervan lijkt me niet thuis horen in een lichaam.

2 En dan nog de eventuele vaccinatieschade, welke beschreven wordt.

3 Vriendin gaf aan dat ook mét vaccinaties de ziekten kunnen ontstaan, dus dat dat niet per se garantie geeft.

[/quote]
1 Kijk eens naar een etiket van een gemiddeld product uit de supermarkt. Kijk wat er voor rotzooi zit in cola, snoep of bier. Hoort ook niet thuis in je lichaam.
Als leek heb je geen idee waarom de expert iets in een vaccin stopt,maar ze doen dit niet voor niks. Zij hebben daar jarenlang voor geleerd. Het wordt supergoed onderzocht.

2 Zo lang je niet vaccineert wanneer je kindje ziek is, kan er weinig gebeuren. Ook daarover kun je in gesprek gaan met bijv de cb-arts. Die weet er meer van dan je vriendin.
Dit is echt bangmakerij uit de wappie hoek. Ik zou hier niet meer over spreken met je vriendin

3 klopt. je kunt zeker nog ziek worden als je gevaccineerd bent. Maar het ziekteverloop is niet te vergelijken met ongevaccineerden. Alle mazelen- en kinkhoestgevallen die zijn overleden waren niet gevaccineerd. Heb je ooit een baby met kinkhoest gezien? Er zijn filmpjes van online. Als je deze hebt gezien, verwacht/hoop ik dat je je baby een vaccin gunt
Merys schreef:
19-07-2025 20:10
Ik werkte op een school waar iemand met mazelen gezellig naar school was gestuurd. De GGD vroeg onmiddellijk naar mensen in die leeftijdscategorie.
Inmiddels leefde mijn moeder niet meer maar had ze gelukkig wel bijgehouden (eerste kind hè 😂) welke kinderziektes ik had gehad. Ik was immuun gelukkig.

Maar je moet er toch niet aan denken dat je bovenop je hartinfarct/chemo/andere ellende nog de mazelen krijgt zeg.
Nee, daarom word ik ook woedend best een beetje pissig van anti-vaxxers.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Vaccineren is een van de grootste succesvolle preventieve ontdekkingen van de medische gezondheidszorg.
Een andere is handen wassen en goede hygiëne.

Wat heb je waar allemaal gelezen? Hoe betrouwbaar is dat? Er wordt namelijk ontzettend veel op socialmedia gepost door mensen die er geen verstand van hebben maar slechts een onderbuik gevoel hebben.

Voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld dat er aluminium in het vaccin zit en dat dat autisme zou veroorzaken. Er is ooit een wetenschappelijk onderzoek gedaan waarbij zou zijn ontdekt dat er bij kinderen met autisme aluminium deeltjes in de hersenen zou zitten.
Als je hier dan vervolgens kritisch naar kijkt blijkt er geen controle groep te zijn, dus je weet niet hoe het zit met kinderen die geen autisme hebben.
Er is niet onderzocht waar die aluminium deeltjes vandaan komen, dus veronderstellen dat het uit de vaccins komt, terwijl aluminium vaak in de keuken wordt gebruikt, is ook te kort door de bocht.
En dat wetenschappelijk artikel is door de Universiteit terug getrokken omdat het gewoon niet klopt.

Er wordt al heel lang gevaccineerd. Farmaceuten verdienen weinig aan vaccins. Medicijnen bijvoorbeeld voor kanker, leveren veel meer op. En met gezondheidsschade door de kinderziektes zouden de gezondheidszorg/ farmaceuten ook meer mee kunnen verdienen.
Dus wat zou het belang van de overheid/ farmaceuten zijn om niet het beste met ons voor te hebben?
Ik ben zwanger en heb 2 weken geleden het kinkhoestvaccin genomen. Heb jij die ook genomen? Ons kind zal het volledige programma gaan volgen. We zijn vooral blij dat ons kind een van de eerste kinderen zal zijn die het RS vaccin gratis gaan krijgen. Onze visie is: wij geloven in de wetenschap. Vriend en ik zijn ook volledig gevaccineerd.
Pluviofiel
Merys schreef:
19-07-2025 20:10

Ik weet zelf nog dat ik de mazelen had, dat is helemaal fijn.

Bof weet ik ook nog, toen was ik 20. Ik liep toen stage op zo'n basisschool waar ze alles overlieten aan de Heer, en aangezien ik die BMR-prik nooit gekregen had was ik dus onmiddellijk de sjaak. En dank je wel he, Heer.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
aikidoka schreef:
19-07-2025 20:02
Vaccineren volgens rvp. Dat hebben wij gedaan. Man en ik zijn beiden gepromoveerd chemicus, dus we hebben natuurlijk zoveel mogelijk onnatuurlijke troep in ons kind laten spuiten!

Nee, we zijn beiden gepromoveerd chemicus en hebben alle vertrouwen in de experts die de programma’s hebben ontwikkeld.

Zelf ben ik van de leeftijdscategorie die geen mazelen vaccinatie heeft gehad, maar ook geen mazelen heeft gehad. Dus ik ga hopelijk dinsdag mijn mazelen vaccinatie krijgen, want ik word niet blij van de afnemende vaccinatiegraad dn daardoor toenemend risico om alsnog mazelen op te lopen.
Dankzij mensen zoals die vriendin van TO. Waanzin. Ik heb mij kortgeleden ook tegen mazelen laten vaccineren.

TO, je hebt zelf zeker wel alle (rvp) vaccinaties gehad en zit er lekker beschermd bij. Waarom gun je dat jouw kind niet? Complete idiotie om je eigen kind op te offeren aan de waan van de dag. En dat in een tijd waarin de gezondheidszorg onder druk staat, er medicijn tekorten zijn (en dreigen) en je er al niet meer van uit kan gaan dat het, mocht je kind 1 van die nare ziektes krijgen of een ander daarmee besmetten, zo hoppakee direct opgelost wordt. Oh nee, dan wil je natuurlijk ook niet die chemische medicijnen in jouw kind en moet je eerst dokter google raadplegen op de spoedeisende hulp.
PoesMinoes schreef:
19-07-2025 20:12
Ik heb je gelooped omdat ik dacht dat je misschien een trol was maar daar kwam ik tegen dat je al een zoontje hebt. Hij is wel gewoon gevaccineerd?
Ja volgens het rvp gewoon.
Tot het jouw kind is die ernstig ziek word of dood gaat aan een ziekte waar je voor gevaccineerd kan worden.

Hier in de omgeving meegemaakt en ik kan je zeggen schuldgevoel van deze ouders is zo erg dat moeder al een paar keer een poging heeft ondernomen ( ik woon zelf aan de rand van zwarte kousen gebied dus vaccinatie graad is minder dan het landelijk gemiddelde)
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2025 20:14

Bof weet ik ook nog, toen was ik 20. Ik liep toen stage op zo'n basisschool waar ze alles overlieten aan de Heer, en aangezien ik die BMR-prik nooit gekregen had was ik dus onmiddellijk de sjaak. En dank je wel he, Heer.
Ik heb de bof niet gehad, voor zover ik weet.

David Dunning
Voor degenen die dat niet weten: TO heeft in het verleden onder verschillende nicks posts gestuurd waarin ze obsessief bezig was met hoe snel mensen zwanger waren, op zoek naar zekerheid die ze niet ging krijgen.

Tegen dat achtergrond kan ik dit werkelijk niet plaatsen. "Een vriendin zei zus en zo." "Ik las op het internet blablabla." Lees: obscure website.

Vaak denk ik dat mensen het vooral zelf moeten weten, de keuzes die ze maken en de gevolgen voor hun lichaam. In dit geval kiest TO zelf voor een enorm risico voor iemand anders. Zeker zo iemand die later gaat zeggen: "Ik wist niet dat het zo erg zou zijn."

Maar hey, vriendin A zegt natuurlijk wel zus. Dus dat wetenschappers B, C, D, E, F t/m Z zo zeggen, ach ja. Schuif dat maar opzij.
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2025 20:14

Edit, ik las je verkeerd
merys wijzigde dit bericht op 19-07-2025 20:19
12.64% gewijzigd
Solomio schreef:
19-07-2025 20:12
Nee, daarom word ik ook woedend best een beetje pissig van anti-vaxxers.
Een serieuze vraag, misschien dom…
Maar dit zei ik dus ook altijd en dan gaven mensen, die niet vaccineerden, als tegen antwoord: derest is toch gevaccineerd dus waarom maken ze zich dan zorgen erover, als ze toch gevaccineerd zijn?? Ze zijn toch beschermd?

Hoe zit dit precies?
Voor mij een no-brainer, natuurlijk heb ik mijn kinderen laten vaccineren. Ik vertrouw op decennia lange ervaring en kennis van het programma en de medische wetenschap.
Mijn kind is volgend rvp gevaccineerd,ze is nu 12. Ze is bijna nooit ziek, ook niet na de vaccinaties. Ze heeft geen coronavaccin gehad, ze had toen al 2x een besmetting doorgemaakt. Oh ze heeft ook nog extra vaccinaties gehad voor een verre reis.
Goed om je te informeren, maar doe dat bij een professional en niet een vriendin en internet. Bespreek je twijfels met het cb of de huisarts.
Hoe ziet je partner dit?
Carpe-diem94x schreef:
19-07-2025 20:18
Maar dit zei ik dus ook altijd en dan gaven mensen, die niet vaccineerden, als tegen antwoord: derest is toch gevaccineerd dus waarom maken ze zich dan zorgen erover, als ze toch gevaccineerd zijn?? Ze zijn toch beschermd?

Hoe zit dit precies?
Zucht.
Als je even zoekt op veelgestelde vragen bij rivm ofzo kun je gewoon het antwoord vinden. Moeten we nu echt weer al die wappie drogedenen en fabels gaan weerleggen hier terwijl er onomstotelijk wetenschappelijk bewijs in overvloed is tegenover het gewauwel van facebook-moekes? Komop zeg. Je voedt kinderen op, informeer je en wees verantwoordelijk.
Carpe-diem94x schreef:

Hoe zit dit precies?
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/inf ... immuniteit
Vaccineren. Je wil niet weten hoe ziek je wordt van al die zogenaamde kinderziektes. Ben blij dat je dat in Nederland kosteloos krijgt, onder aantoonbare bewezen gedegen onderzoeken. En ja ik weet waarover ik praat. Dolblij dat mijn kinderen die prikken gewoon van de overheid kregen.
Carpe-diem94x schreef:

Hoe zit dit precies?

Die mensen zijn egoistisch door hun bevoorrechte positie. En opportunistisch. Meeliften op anderen, bloedzuigers, parasieten...

Ja ik heb weinig positieve woorden voor zulke mensen.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Carpe-diem94x schreef:

Hoe zit dit precies?
Kan je niet lezen? Een heleboel mensen die tussen 1965 en 1975 geboren zijn zijn niet gevaccineerd tegen van alles en nog wat, en dank zij idioten als jouw al dan niet imaginaire vriendin lopen zij nu alsnog de kans om die ziekten op te lopen. Lees je eens in op 'teruglopende vaccinatiegraad', in plaats van op die wappiesites.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
ForumFossiel schreef:
19-07-2025 20:22
Zucht.
Als je even zoekt op veelgestelde vragen bij rivm ofzo kun je gewoon het antwoord vinden. Moeten we nu echt weer al die wappie drogedenen en fabels gaan weerleggen hier terwijl er onomstotelijk wetenschappelijk bewijs in overvloed is tegenover het gewauwel van facebook-moekes? Komop zeg. Je voedt kinderen op, informeer je en wees verantwoordelijk.

Ja, voor het krijgen en opvoeden van kinderen heb je geen startkwalificatie nodig, helaas zou ik soms bijna zeggen.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Carpe-diem94x schreef:

Hoe zit dit precies?
Zolang er genoeg anderen gevaccineerd zijn liften die wappies lekker mee op de groepsimmuniteit.
Maar als er teveel mensen niet vaccineren steken die ziektes weer vaker de kop op.
Mensen die dan om wat voor reden dan ook verminderde weerstand hebben (chemo, ziektes, whatever) kunnen dan weer besmet raken. Of heel jonge kinderen, die nog niet het hele vaccinatieprogramma hebben doorlopen.

Maar dit is idd hoe wappies reageren. Dat hun eigen kind risico's loopt schijnt ze weinig uit te maken.

David Dunning
To,je hebt een kind en een verantwoording. Gewoon laten vaccineren en laat die vriendin maar lullen! Vaccinatieschade...gewoon bangmakerij! De schade die je kunt oplopen door bepaalde ziektes is vele malen groter dan door een vaccin. En de wappies die vinden ´laat de natuur maar haar gang gaan´ daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Kolere! Als jij je niet laat vaccineren tegen b.v. Mazzelen heb je grote kans op complicaties zoals een hersenvliesontsteking of doofheid.
Je pense donc je suis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven