Gezondheid alle pijlers

Vaccineren rvp

19-07-2025 19:47 183 berichten
-
anoniem_687ce70c0eed7 wijzigde dit bericht op 20-07-2025 14:38
Reden: Besluit genomen
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het best dom om je kind niet te willen beschermen tegen al die nare ziekten.

Het is er niet voor niks hè.
Iets met geschiedenis.

Echt.

Dit soort dingen.
mefunny wijzigde dit bericht op 19-07-2025 20:34
0.59% gewijzigd
Je kunt echt beter gaan luisteren naar de deskundigen in plaats van naar een vriendin die de betweterige wappie uithangt. Ik vind het gewoon heel gevaarlijk om naar haar te luisteren. En ze is heel fout en onverstandig bezig door haar kind niet te laten vaccineren.

En troep dat niet in je lichaam hoort? Cola en chips bevatten ook een hoop troep dat niet in je lichaam hoort. Als je zo moet gaan denken dan kan je niets meer eten,drinken,geen medicijnen en vaccinaties meer nemen... :facepalm:
madamebijoux wijzigde dit bericht op 19-07-2025 20:40
55.42% gewijzigd
Je pense donc je suis
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2025 19:51
Mazelen heeft helemaal geen mild beloop, daar word je strontziek van. En de kans op complicaties is heel groot. Ik ben er zelf bijna blind van geworden, in 1973. Vier weken lang in een verduisterde kamer moeten doorbrengen, en ik was net vier. Maar succes hoor, met je topic.
Dat is erg heftig.
Je pense donc je suis
Solomio schreef:
19-07-2025 20:12
Nee, daarom word ik ook woedend best een beetje pissig van anti-vaxxers.
Same here!
Je pense donc je suis
Solomio schreef:
19-07-2025 20:27
. Of heel jonge kinderen, die nog niet het hele vaccinatieprogramma hebben doorlopen.

Inderdaad. Ik was blij dat mijn kinderen na 14 maanden overal voor gevaccineerd waren. Die gekkies spelen met het leven van onschuldige baby's
Mijn vriend heeft een vriendin die gelooft in astrologie en ons een kristal heeft gegeven als bescherming voor in ons nieuwe huis.

We gaan graag met haar op de koffie hoor, maar ik wil maar zeggen dat "een vriendin" prima het beste met je voor kan hebben, maar daarmee nog geen geschikte bron voor gezondheidsvragen is. Onthoudt je kind alsjeblieft die prikken niet.
Kennissen van mij hebben een kind dat om medische redenen niet gevaccineerd mag worden. Elk kind dat niet gevaccineerd is, is een risico voor hem. En als hij een van die 'onschuldige kinderziektes' zou krijgen, is de kans dat hij heel ziek wordt en/of blijvend schade oploopt groot. Hij moet het hebben van de groeps immuniteit, dat is zijn enige bescherming.
Ik snap het niet helemaal. Je bent jarenlang voor vaccinaties, laat jezelf en je andere kind vaccineren. En je hebt één gesprek met een vriendin die anders naar de wereld van vaccineren kijkt (een foute en gevaarlijke manier als je het mij vraagt), je leest twee sites, en je bent 180 graden gedraaid.
Wat zit hier onder? Waarom ben je zo vatbaar voor haar mening en dat je nu bereid lijkt om je kind niet te laten vaccineren, terwijl je al jaren het andere doet.
Het lijkt me raar om over zoiets belangrijks (namelijk de gezondheid van je kind, en de rest van de maatschappij) ineens radicaal van mening te veranderen omdat vriendin X zei dat het allemaal niet goed is. Het lijkt me dat je het op zijn minst verplicht bent aan je kind om bij jezelf te onderzoeken waarom deze ideeën ineens vat op je krijgen en ook wat de reactie van de provaccinactiekant is op wat jij leest op deze (wat mij betreft) twijfelachtige sites.
Je bent een fertiliteitstraject in geweest voor dit kind en nu overweeg je hem mogelijk dood te laten gaan aan een makkelijk te voorkomen ziekte?
Solomio schreef:
19-07-2025 19:56
Overigens ben je al laat voor de eerste vaccinaties.
Als moeder gevaccineerd is tijdens de zwangerschap start het programma bij 3 maanden, dus dit hoeft niet zo te zijn :).

Verder eens met wat eerder genoemd is. De ziekten waartegen we vaccineren zijn bijna niet meer bekend. In het najaar komt immunisatie voor RS-virus erbij. Dat is een beeld wat veel mensen wel kennen (of uit eigen ervaring, of via via). Vaccineren doe je natuurlijk naast voor je eigen kind ook om te zorgen dat de ziekten niet meer terugkomen, en de personen die niet gevaccineerd kunnen worden ook beschermd zijn.
Veel succes met je keus, en inderdaad gebruik de juiste bronnen.
Even een hele andere invalshoek;
TO, gaat jou kind ook naar een opvang? Wat is hun beleid hierin?
Op de opvang van mijn kids zijn ongevaccineerden niet welkom. De eigenaar zegt; ‘ik heb allemaal jonge meiden aan het werk, die aan de lopende band zwanger zijn. Sommige kinderziektes zijn erg gevaarlijk voor zwangeren. Ik wil een veilige werkomgeving voor mijn personeel zijn, en daarom zijn ongevaccineerden niet welkom.’
Mariannatuin schreef:
19-07-2025 20:50
Als moeder gevaccineerd is tijdens de zwangerschap start het programma bij 3 maanden, dus dit hoeft niet zo te zijn :).

Rotavaccin wel en heeft kind van TO ook gewoon gehad.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Maisnon3 schreef:
19-07-2025 20:44
Ik snap het niet helemaal. Je bent jarenlang voor vaccinaties, laat jezelf en je andere kind vaccineren. En je hebt één gesprek met een vriendin die anders naar de wereld van vaccineren kijkt (een foute en gevaarlijke manier als je het mij vraagt), je leest twee sites, en je bent 180 graden gedraaid.
Wat zit hier onder? Waarom ben je zo vatbaar voor haar mening en dat je nu bereid lijkt om je kind niet te laten vaccineren, terwijl je al jaren het andere doet.
Het lijkt me raar om over zoiets belangrijks (namelijk de gezondheid van je kind, en de rest van de maatschappij) ineens radicaal van mening te veranderen omdat vriendin X zei dat het allemaal niet goed is. Het lijkt me dat je het op zijn minst verplicht bent aan je kind om bij jezelf te onderzoeken waarom deze ideeën ineens vat op je krijgen en ook wat de reactie van de provaccinactiekant is op wat jij leest op deze (wat mij betreft) twijfelachtige sites.
Indoctrinatie denk ik en dat is gewoon gevaarlijk. En dat ze door haar vriendin op louche sites is gaan kijken.
Je pense donc je suis
Solomio schreef:
19-07-2025 20:51
Rotavaccin wel en heeft kind van TO ook gewoon gehad.
Ja oké dat klopt inderdaad.
Maar ervaring is dat de mensen de prikken altijd als twijfelpunt noemen. al (Rota is zeker de start van het RVP natuurlijk).
Vooral niet vaccineren! Mazelen is niet zo heel onwaarschijnlijk en ik ken aardig wat mensen die een leuke baan hebben in de zorg voor doof-blinden. Mooi als je je kind beschikbaar stelt om die mensen aan het werk te houden!
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Vaccineren natuurlijk. En je 3 maanden oude kind bij je wappie vriendin en ongevaccineerde gebroed weghouden tot je kind adequaat beschermd is.

Twijfelen jullie trouwens? Of alleen jij? M.a.w. wat vindt je partner?
philó wijzigde dit bericht op 19-07-2025 21:15
23.12% gewijzigd
MyLittlePony schreef:
19-07-2025 21:01
Vooral niet vaccineren! Mazelen is niet zo heel onwaarschijnlijk en ik ken aardig wat mensen die een leuke baan hebben in de zorg voor doof-blinden. Mooi als je je kind beschikbaar stelt om die mensen aan het werk te houden!
Ik ken dan weer aardig wat mensen die hun geld verdienen aan begeleiding van autisten.
Daarom ben ik pro vaccinatie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Philó schreef:
19-07-2025 21:09
Vaccineren natuurlijk. En je 3 maanden oude kind bij je wappie vriendin en ongevaccineerde gebroed weghouden tot je kind adequaat beschermd is.

Twijfelen jullie trouwens? Of alleen jij? M.a.w. wat vindt je partner?
Zulk soort mensen ga ik nog geen eens mee om. Verder eens met je!
Je pense donc je suis
Merys schreef:
19-07-2025 20:47
Je bent een fertiliteitstraject in geweest voor dit kind en nu overweeg je hem mogelijk dood te laten gaan aan een makkelijk te voorkomen ziekte?

Ja daar is de wetenschap dus kennelijk wel goed genoeg voor.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MadameBijoux schreef:
19-07-2025 21:15
Zulk soort mensen ga ik nog geen eens mee om. Verder eens met je!
Ze zijn helaas overal en soms niet te ontwijken.
Pluviofiel
Kidneybean schreef:
19-07-2025 21:19
Ze zijn helaas overal en soms niet te ontwijken.
Nee,soms niet inderdaad. Ik heb een buurvrouw in mijn flat die helemaal antivax is en zich tijdens de Coronapandemie met mijn keuze ging bemoeien (heeft ze bij anderen trouwens ook gedaan). Ik werd toen erg boos op haar. Daar is ze van geschrokken en ze liep wekenlang met een grote boog om me heen.
Je pense donc je suis
lenthe_ schreef:
[quote=Carpe-diem94x

1 ben geschrokken van wat er allemaal in vaccins zit. Veel hiervan lijkt me niet thuis horen in een lichaam.

2 En dan nog de eventuele vaccinatieschade, welke beschreven wordt.

3 Vriendin gaf aan dat ook mét vaccinaties de ziekten kunnen ontstaan, dus dat dat niet per se garantie geeft.
1 Kijk eens naar een etiket van een gemiddeld product uit de supermarkt. Kijk wat er voor rotzooi zit in cola, snoep of bier. Hoort ook niet thuis in je lichaam.
Als leek heb je geen idee waarom de expert iets in een vaccin stopt,maar ze doen dit niet voor niks. Zij hebben daar jarenlang voor geleerd. Het wordt supergoed onderzocht.

2 Zo lang je niet vaccineert wanneer je kindje ziek is, kan er weinig gebeuren. Ook daarover kun je in gesprek gaan met bijv de cb-arts. Die weet er meer van dan je vriendin.
Dit is echt bangmakerij uit de wappie hoek. Ik zou hier niet meer over spreken met je vriendin

3 klopt. je kunt zeker nog ziek worden als je gevaccineerd bent. Maar het ziekteverloop is niet te vergelijken met ongevaccineerden. Alle mazelen- en kinkhoestgevallen die zijn overleden waren niet gevaccineerd. Heb je ooit een baby met kinkhoest gezien? Er zijn filmpjes van online. Als je deze hebt gezien, verwacht/hoop ik dat je je baby een vaccin gunt
[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens. To,ik hoop dat je deze post van lenthe goed hebt gelezen (deel 1-3).
Je pense donc je suis
Maisnon3 schreef:
19-07-2025 20:44

Zal wel (weer) door angsten komen en daardoor niet helder na kunnen denken. Gelukkig lijkt TO wel weer enigszins voor rede vatbaar en de verstandige kant weer op te gaan. Het is te hopen voor haar kind (en diens omgeving) in elk geval.
MrsM schreef:
Een ex vriendin van mij wilde haar kleinzoon ook niet laten vaccineren voor HPV, want hij heeft toch geen baarmoeder.

Toen ben ik wel even soort van "boos" geworden om de kortzichtigheid en het egoïsme. Nou ja, nu dus geen vriendin meer. (Om andere redenen overigens.)
Mijn schoonzus kiest er ook voor haar zoon niet te laten vaccineren voor HPV. Ik vind dat ze zich te weinig heeft ingelezen. Ze heeft namelijk ook een dochter, die wordt wel gevaccineerd waarschijnlijk. Maar ondertussen zou zoon het wel kunnen oplopen en doorgeven. Alleen zijn ze ook redelijk koppig dus ben discussie nog niet aangegaan.

Mijn zoons zijn nog te jong voor hpv vaccinatie maar dat ze die gaan krijgen is geen enkel discussiepunt. Mijn beste vriendin kreeg voor haar 30e kanker door hpv virus.
Zebra tussen de paarden
Niet doen en dan vooral ook zo stoer zijn om geen medische zorg te vragen als je kind wel een van die ziektes op loopt. Te slotje krijgt het dan ook “troep” toegediend.
Dat vind ik altijd zo hypocriet, niet vaccineren maar wel hulp verwachten als je beslissing de verkeerde blijkt te zijn.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven