Gezondheid alle pijlers

Vaccineren rvp

19-07-2025 19:47 189 berichten
-
anoniem_687ce70c0eed7 wijzigde dit bericht op 20-07-2025 14:38
Reden: Besluit genomen
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogogo schreef:
19-07-2025 21:32
Mijn schoonzus kiest er ook voor haar zoon niet te laten vaccineren voor HPV. Ik vind dat ze zich te weinig heeft ingelezen. Ze heeft namelijk ook een dochter, die wordt wel gevaccineerd waarschijnlijk. Maar ondertussen zou zoon het wel kunnen oplopen en doorgeven. Alleen zijn ze ook redelijk koppig dus ben discussie nog niet aangegaan.

Mijn zoons zijn nog te jong voor hpv vaccinatie maar dat ze die gaan krijgen is geen enkel discussiepunt. Mijn beste vriendin kreeg voor haar 30e kanker door hpv virus.
Vanaf hoe oud wordt die gegeven? Puberteit toch? Dan hebben ze zelf ook wat in te brengen lijkt me.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Philó schreef:
19-07-2025 21:09
Vaccineren natuurlijk. En je 3 maanden oude kind bij je wappie vriendin en ongevaccineerde gebroed weghouden tot je kind adequaat beschermd is.

Twijfelen jullie trouwens? Of alleen jij? M.a.w. wat vindt je partner?
Ze heeft tegen iedereen verteld dat haar dochter wel gevaccineerd is, terwijl dat niet zo is.

Mijn partner is meer “tegen” vaccins als ik. Tegen tussen haakjes, omdat hij vaccins die al jaaaaren er zijn, vertrouwd. Maar covid, hpv bijv. Wilt hij liever niet.

Hpv vaccin heb ik overigens zelf nooit gehad.
Bel de twijfeltelefoon 088-755577 (gebruikelijke kosten) of www.twijfeltelefoon.nl
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bedankt allemaal voor de wijze, soms harde, woorden! Het is me (weer) duidelijk waarom ik altijd pro vaccin was. Ze krijgt dus gewoon komende week haar prikjes.
Carpe-diem94x schreef:
19-07-2025 21:36
Ze heeft tegen iedereen verteld dat haar dochter wel gevaccineerd is, terwijl dat niet zo is.
Wat een kreng, zeg.

Dat je je eigen kind risico laat lopen, daar vind ik al wat van. Maar dat je - stiekem - anderen ook risico laat lopen vind ik schofterig.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 19-07-2025 21:45
26.65% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Carpe-diem94x schreef:

Mijn partner is meer “tegen” vaccins als ik. Tegen tussen haakjes, omdat hij vaccins die al jaaaaren er zijn, vertrouwd. Maar covid, hpv bijv. Wilt hij liever niet.

Nou lekker dan... Gaat haar dochter naar een kdv?

Goed dat je besloten hebt jouw dochter gewoon te laten vaccineren. Beter voorkomen dan genezen. Of erger.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Moiren schreef:
19-07-2025 21:35
Vanaf hoe oud wordt die gegeven? Puberteit toch? Dan hebben ze zelf ook wat in te brengen lijkt me.
Je krijgt de oproep in het jaar dat het kind 10 jaar wordt.

@TO, gewoon vaccineren dat lijkt me een no brainer.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ik heb mijn kinderen laten vaccineren volgens het rvp. Zou niet weten waarom ik de jarenlange deskundigheid van het RIVM in twijfel zou moeten trekken. Online wordt veel nepinformatie over vaccins verspreid. Je vriendin is die desinformatie gaan geloven, met helaas veel anderen waardoor de vaccinatiegraad is gedaald en gevaarlijke infectieziekten weer de kop op steken met alle gevolgen van dien. Ik bescherm liever mijn kinderen. Heb je vragen over vaccins, stel ze dan aan professionals die jou echt kunnen vertellen hoe het zit.
Johanna schreef:
19-07-2025 21:45
Nou lekker dan... Gaat haar dochter naar een kdv?

Goed dat je besloten hebt jouw dochter gewoon te laten vaccineren. Beter voorkomen dan genezen. Of erger.
Ja gaat naar een kdv. Hun weten het wel.
Carpe-diem94x schreef:

Het hpv vaccin is sinds 2009 in het vaccinatieprogramma opgenomen. Dat is alweer 16 jaar. Dus dat is ook al jaaaaaaren.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Carpe-diem94x schreef:
19-07-2025 21:40
Bedankt allemaal voor de wijze, soms harde, woorden! Het is me (weer) duidelijk waarom ik altijd pro vaccin was. Ze krijgt dus gewoon komende week haar prikjes.
Wel erg bijzonder dat je zo beïnvloedbaar bent voor andermans mening.
Eerst ben je voor, dan ben je een soort van tegen, en nu weer voor.
Carpe-diem94x schreef:
19-07-2025 21:50
Ja gaat naar een kdv. Hun weten het wel.
En hun vinden het wel best?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Quinnepin schreef:
19-07-2025 21:50
Het hpv vaccin is sinds 2009 in het vaccinatieprogramma opgenomen. Dat is alweer 16 jaar. Dus dat is ook al jaaaaaaren.

Google daar anders ook even op TO. En dan met name op hpv gerelateerde kankers en hun behandelingen.
ForumFossiel schreef:
19-07-2025 20:06
Als jij leest welke stoffen en chemische verbindingen er in een willekeurig snoepje, een paracetamol of zelfs babymelkpoeder zitten, denk je als leek ook: dit ‘hoort niet in een menselijk lichaam.’

En daar spelen wappies en alternatieve genezers die grof geld verdienen met hun kolder, grif op in.

Gewoon rvp volgen, laat jezelf en je baby niet de dupe worden van de internet fabeltjesfuik.
Dit!!!!!!

Zou je de volgende stoffen in jouw menselijk lichaam stoppen:
kalium-40, 3-methyl-1-butylacetaat, Tryptofaan, amino zuren, asparginezuur....

Klinkt ook allemaal eng hé? Het zijn de stoffen die in een doodgewone banaan zitten...

TO: vaccineer alsjeblieft je kindjes volgens het programma en help die ziektes de wereld uit. Het gros van de antivaxxers kikt op survivorbias, "ja, maar mijn kinderen zijn er nooit ziek van geworden"... Fijn joh, anderen wel. Mijn oudtante is doodziek geweest door mazelen en nooit meer helemaal beter geworden. Doe die optie je kinderen niet aan. Of gehandicapt worden door Polio, wat ook vaak zat gebeurde... Waarom dat risico lopen? Als ze wel Polio oplopen en ze houden er erge complicaties aan over vergeven ze het je nooit...
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2025 21:52
Ja kdv heeft daar (nog) geen problemen mee.
Merys schreef:
19-07-2025 21:53
Google daar anders ook even op TO. En dan met name op hpv gerelateerde kankers en hun behandelingen.
Ik ken ze idd.
Mijn ouders hebben toen ik de leeftijd had voor het hpv vaccin, ervoor gekozen deze niet te nemen ivm dat deze er net was en nog onvoldoende onderzocht was. Vandaar dat ik dit vaccin nooit heb gehad. Ikzelf was toen nog te jong om daarin een keuze te maken.
Carpe-diem94x schreef:
19-07-2025 21:57
Ja kdv heeft daar (nog) geen problemen mee.
Nou lekker dan. Je zal je kind dat nog te jong is om gevaccineerd te worden maar naar zo'n kdv toe brengen waar zo'n antivaxx-jong huist. Klaar ben je.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2025 21:52
Er is geen vaccinatieplicht op kinderdagverblijven. Daarnaast zijn ouders ook niet verplicht (ivm privacy) de vaccinatiestatus te melden.
Carpe-diem94x schreef:
19-07-2025 22:01
Ik ken ze idd.
Mijn ouders hebben toen ik de leeftijd had voor het hpv vaccin, ervoor gekozen deze niet te nemen ivm dat deze er net was en nog onvoldoende onderzocht was. Vandaar dat ik dit vaccin nooit heb gehad. Ikzelf was toen nog te jong om daarin een keuze te maken.
Ah, die waren ook al beïnvloedbaar.

Denk je echt dat een vaccin op de markt kont voordat het voldoende onderzocht is? :facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2025 22:01
Nou lekker dan. Je zal je kind dat nog te jong is om gevaccineerd te worden maar naar zo'n kdv toe brengen waar zo'n antivaxx-jong huist. Klaar ben je.
In Nederland mag je toegang niet ontzeggen als een kind niet gevaccineerd is.
Ruin it yourself.
Assiral schreef:
19-07-2025 22:02
Er is geen vaccinatieplicht op kinderdagverblijven. Daarnaast zijn ouders ook niet verplicht (ivm privacy) de vaccinatiestatus te melden.
Hoogste tijd dat daar verandering in komt.

David Dunning
Solomio schreef:
19-07-2025 22:04
Ah, die waren ook al beïnvloedbaar.

Denk je echt dat een vaccin op de markt kont voordat het voldoende onderzocht is? :facepalm:
Nu komt het nog pharma argument.
Ruin it yourself.
Solomio schreef:
19-07-2025 22:04
Hoogste tijd dat daar verandering in komt.
Ik ben benieuwd… ik denk niet dat dat gaat gebeuren, denk je? Gezien Nederland altijd zo aan de “privacy” van de inwoners hangt.
Carpe-diem94x schreef:
Alsjeblieft laat later je kind ook vaccineren tegen HPV.
Ik ben van 1983, dus toen ik jong was kon ik me nog niet laten vaccineren. Wat was mij veel ellende bespaard gebleven als ik dat vaccin had gehad. Sinds mijn 30e (ik deed wel uitstrijkje via bevolkingsonderzoek) kamp ik met ellende rondom voorstadia baarmoederhalskanker. Tig behandelingen gehad, steeds controles. Dan weer stress van verkeerde uitslagen. Echt, wat had ik graag dat vaccin gewild.
Assiral schreef:
19-07-2025 22:06
Ik ben benieuwd… ik denk niet dat dat gaat gebeuren, denk je? Gezien Nederland altijd zo aan de “privacy” van de inwoners hangt.
Ik ben bang dat dat idd niet gaat gebeuren. Niet vanwege privacy, maar vanwege vrijheid. Eigen verantwoordelijkheid. Eigen keuze. Het liberale gedachtegoed zeg maar.

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven