Burenoverlast ervaringen, deel 3

08-03-2023 21:03 1770 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder. Helaas is deel 2 ook alweer vol geschreven.
Schrijf hier lekker van je af als je (over)last hebt van de buren of als je gewoon even lekker wil klagen. Lucht hier je hart en vind een luisterend oor :hug:
boro_ schreef:
20-07-2025 23:27
mijn buren die denken dat het een prima idee is om hun 'jenkend jong' om 8 uur in de tuin los te laten.

Wij hebben ook een peuter, maar die mag gewoon voor 10.00 niet de tuin in.

Als je buren avonddienst hebben, of nachtdienst, is het echt een zegen dat je voor 10.00 geen kinderen hoort gillen, krijsen en schreeuwen.

*mochten jouw kinderen helemaal zenn een puzzel maken in de tuin, dikke prima. Maar krijsende en jankende kinderen.. gewoon ff niet door voor 10 uur in de ochtend. (En eigenlijk erna ook niet, maar ja..)
Hier had ik dezelfde regel, pas vanaf 10 uur in de tuin en bij gegil/geschreeuw/gehuil ging ze naar binnen. Lachen en plezier maken mag, maar niet onnodig gillen en schreeuwen. Nu hebben we gelukkig geen kind dat gilt, dat scheelde al :)
Redhead70 schreef:
20-07-2025 16:08
. Zou je in ploegen werken en er op zaterdag en zondag om 4.00 uit moeten wordt het heel anders. Eye opener. Treinmachinisten, buschauffeurs, verpleging etcetera. Maar och. Er zijn alleen banen van 9.00 tot 17.00. Edit en iedereen is zaterdag en zondag vrij. Wereldvreemd wat mij betreft.
ik vind het vooral wereldvreemd dat je zo'n beroep uitvoert waarbij je weet dat de standaard anders is dan jouw werktijden en dat je dan niet zorgt voor aanpassingen. ik ken alleen maar mensen die in ploegendienst werken die bijvoorbeeld rolluiken hebben tegen licht en geluid en die snappen dat de standaard overdag is en dat er dan dus meer geluid is.

van je omgeving verwachten dat ze rekening houden met jouw ploegendienst of dutje van je baby is in mijn ogen nog veel meer wereldvreemd
En doooooor!
Irregular_Choice schreef:
21-07-2025 08:32
Hier had ik dezelfde regel, pas vanaf 10 uur in de tuin en bij gegil/geschreeuw/gehuil ging ze naar binnen. Lachen en plezier maken mag, maar niet onnodig gillen en schreeuwen. Nu hebben we gelukkig geen kind dat gilt, dat scheelde al :)

Gillen en schreeuwen in de tuin mocht van mij ook nooit.
Pas na 10:00 uur de tuin in mogen zou mij te ver gaan.
9:00 uur is prima (zonder kabaal te maken dan).
Ik probeer niemand tot last te zijn maar soms kun je er niet altijd wat aan doen.
Mijn bejaarde, demente hond moet tegenwoordig tussen 4:00 en 5:00 uur plassen. En of ik hem nu in de achtertuin laat, of aangelijnd even met hem naar buiten loop, hij gaat keihard blaffen.
Volgens de dierenarts kan dit komen doordat hij weet dat hij zwakker en niet weerbaar meer is, wellicht is hij zelfs angstig. Waardoor hij bij voorbaat maar meteen een grote bek opzet om eventuele anderen af te bluffen.
Maar ja, dat maakt het niet minder vervelend voor de buren. Begrijp ik. Maar wat kan ik doen?😔
daar doe je niets aan hallodaar.
mijn bejaarde hond doet hetzelfde. gelukkig doet hij het niet als ik hem binnen al aanlijn om naar de boom voor het huis te gaan, maar lopen we ""los" naar de poort dan blaft hij van achterdeur tot poort...
En doooooor!
Hallodaar schreef:
21-07-2025 09:52
Ik probeer niemand tot last te zijn maar soms kun je er niet altijd wat aan doen.
Mijn bejaarde, demente hond moet tegenwoordig tussen 4:00 en 5:00 uur plassen. En of ik hem nu in de achtertuin laat, of aangelijnd even met hem naar buiten loop, hij gaat keihard blaffen.
Volgens de dierenarts kan dit komen doordat hij weet dat hij zwakker en niet weerbaar meer is, wellicht is hij zelfs angstig. Waardoor hij bij voorbaat maar meteen een grote bek opzet om eventuele anderen af te bluffen.
Maar ja, dat maakt het niet minder vervelend voor de buren. Begrijp ik. Maar wat kan ik doen?😔
https://www.medpets.nl/dementie-en-hers ... ond-en-kat

Ik zou hier als buren toch zwaar de pest in hebben, vrees ik. Ook al snap ik het.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Voor de zoveelste keer dezelfde ellende hier. De gestoorde gekken van hiernaast buren maken hun dakgoot nooit schoon want die zitten liever de hele dag op hun luie reet biertjes te drinken i.p.v. hun koopwoning te onderhouden, dus net tijdens een enorme bui is het afvoerputje tussen mij en de andere buren alwéér verstopt door al hun blad, wat altijd onze kant op drijft.
Met als gevolg dat de dakgoot overstroomde. En wie hing er met keihard onweer en in een wolkbreuk uit het raam met een bezem om verwoede pogingen te doen een berg blad weg te krijgen bij het putje? Ik haat die luie varkens :@ :steam: :swear:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ik zou zoiets in de dakgoot zetten, op de plek waar jou dakgoot over gaat in die van de buren.

https://www.garmundo.nl/products/bladvanger

Dan hou je daar lekker de bladeren tegen en hebben ze er zelf last van.
Wij hebben een buurjongen die ‘s avonds uren lang met de bal stuitert in de tuin (van ca 18 tot 21.45 uur) . Ik vind het echt een enorm storend geluid. Dan maar weer alles potdicht doen en de tv op standje 30. Ik hoop dat ze snel op vakantie gaan, onze andere buren met veel kinderen zijn nu 3 weken op vakantie.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Sun.lover schreef:
22-07-2025 09:36
Wij hebben een buurjongen die ‘s avonds uren lang met de bal stuitert in de tuin (van ca 18 tot 21.45 uur) . Ik vind het echt een enorm storend geluid. Dan maar weer alles potdicht doen en de tv op standje 30. Ik hoop dat ze snel op vakantie gaan, onze andere buren met veel kinderen zijn nu 3 weken op vakantie.
Oh dat is echt irritant ja. Heb je er wel eens iets over gezegd?
Ook een Pluviofiel
22-07-2025 09:29
Ik zou zoiets in de dakgoot zetten, op de plek waar jou dakgoot over gaat in die van de buren.

Dat is nou nog eens een fijne, concrete oplossing.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Hallodaar schreef:
21-07-2025 09:52
nee,daar kan je niets aan doen. Nou ja, dan moeten je buren er maar aan wennen en wakker geblaft worden. Of je valt je buren niet lastig en staat zelf op en gaat een blokje met hem lopen.
boro_ schreef:
20-07-2025 23:30
ergens komende week hebben we een feestje van 1 van onze jong volwassenen.
Ze mogen tot 22.00 'herrie' maken ( praten en muziek op normaal niveau) na 22.00 moet de muziek op zacht en de stemmen ook.

Dat ze buiten blijven is prima, maar geen harde geluiden.
Heeeeeel netjes.

Hier helaas achterburen die het normaal vinden met een feestje buiten de speakers op standje 100 te zetten met harde bas en dan verbaasd zijn dat de politie gebeld wordt. Vervolgens doen ze het paar weken later gewoon weer.
Ook irritant is als er een groepje savonds laat/snachts samen naar een auto loopt die onder je slaapkamer raam geparkeerd staat en dan nog uitgebreid gaan kletsen en lachen voordat een van de vrienden uiteindelijk al toeterend weg rijd :furious:

Echt ik snap dat je nog even gedag wilt zeggen maar houd het kort en pas je volume aan en laat het toeteren achterwege.
Mensen hebben vaak geen idee hoe ver geluid 's avonds en 's nachts draagt als er geen (of minder) andere omgevingsgeluiden zijn. Ik woonde op 3 hoog en kon gesprekken op straat letterlijk volgen als ik in bed lag, daar hoefde ik niet eens m'n best voor te doen.

Ik pas mijn volume dus wel aan omdat ik weet hoe vervelend het is. En toeteren bij het wegrijden is helemaal idioot, dat heb ik nooit begrepen.
22-07-2025 09:29

Het is dermate veel blad (notabene van hun eigen bomen) dat zo'n bladvanger ook gewoon gaat verstoppen en/of overloopt bij hevige regenval. En zou ik het ding op de plek zetten waar mijn dakgoot overgaat in die van de buren dan heb ik binnen een dag een steen door mijn raam of erger.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Muziek in de tuin is eigenlijk altijd asociaal. Al vind je zelf dat het zacht staat, het kan alsnog rete irritant zijn voor een ander. Zet gewoon een koptelefoon op als je zo nodig buiten muziek moet luisteren.

En een feestje buiten waar ze 'zachtjes' moeten doen is natuurlijk jezelf voor de gek houden. Zou ze gewoon om 12 uur naar binnen jagen.

En een schreeuwend en janekend kind om 7, 8, 9 of 14 uur in de tuin is ook al irritant, ook al hoort het bij de gewone leefgeluiden.

Mijn buren hebben nu een puppy die de hele dag en vroeg op de ochtend keffend binnen en buiten door het leven gaat. Wordt nul gecorrigeerd. Want zo schattig hè!

Mensen denken altijd dat hun eigen overlast wel meevalt.
20-07-2025 15:36
Het moet om 22:00 stil zijn op deze camping. Daar kies ik voor ja :) en op de meeste campings is overlast veroorzaken dmv muziek ook niet toegestaan gedurende de dag. Maar het is ook gewoon goed fatsoen om anderen niet lastig te vallen met jou muziek. Gelukkig zijn de meeste campinggasten ook wel gewoon zo.
Heb je ze aangesproken?
Zo ja en het stopt niet, de volgende dag toch even een gesprek met de eigenaar.
Een jong stel zegt verder niets.
Wij hadden naast ons op de camping een jong stel staan, niets van gehoord. Vertrokken 's morgens vroeg voor een wandeling en kwamen rond 18 uur weer terug, douchen, eten koken, vroeg naar bed en de volgende dag hetzelfde programma.
Stormke81 schreef:
20-07-2025 22:29
Het begint uiteindelijk met wederzijds begrip. Mijn man werkt in ploegen en als er in de buurt iets gebeurt qua verbouwen wippen ze altijd even langs om ons te informeren. In hele specifieke overlast kan man dan bij zijn moeder slapen. Ik vind dat erg lief van de buurt. Wij zitten nu in een verbouwing maar ook dat delen wij met de buren.
Precies, als ik zou weten dat de buurman overdag zou slapen, dan zou ik niet gaan klussen als ik dat kan voorkomen.
Het vervelende is dat wij het niet weten, omdat de buren niet met ons willen praten.
En ja, toen hebben we toch een keer de badkamer verbouwd. Hebben ze echt last van gehad, maar als zij hun hoofd omdraaien als ik ze groet, dan vind ik het wel mooi geweest. Dan wil je niet praten en ja, dan heb je last van onze verbouwing.
In het appartementencomplex waar ik jaren heb gewoond, kon je niet iedereen informeren, maar hing je beneden op het het prikbord bij de lift een briefje dat je ging klussen en wanneer je ongeveer veel herrie dacht te maken.
Ik ben ook wel eens een dag weg geweest, omdat ik daar helemaal geen zin in had.
Ik zou wat geven voor zulke buren, Stormke
Dolfine schreef:
22-07-2025 18:13
Heb je ze aangesproken?
Zo ja en het stopt niet, de volgende dag toch even een gesprek met de eigenaar.
Een jong stel zegt verder niets.
Wij hadden naast ons op de camping een jong stel staan, niets van gehoord. Vertrokken 's morgens vroeg voor een wandeling en kwamen rond 18 uur weer terug, douchen, eten koken, vroeg naar bed en de volgende dag hetzelfde programma.
We stonden er maar een paar dagen, dus nee. Voor die paar dagen ga ik niet zeuren verder :) als ik er 2 weken naast had moeten staan, had ik wel wat gezegd ja.
Attraverso schreef:
21-07-2025 07:08
Om vóór de files ter plaatse te zijn.
Ja en das ook vooral zodat ze ‘s avonds nog kunnen beunen…

Maar vind herrie in de vroege ochtend sws veel erger dan in de avond. Word hier in t weekend wel eens wakker van een hele actieve straatvegende buuf, grrrr

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven