Bijzondere vakantie van een week
maandag 21 juli 2025 om 07:07
Ik wordt volgend jaar 50 en ik wil dan in mijn eentje een week weg. Veel langer kan niet want ik heb niet zo lang een oppas voor mijn hond. Ik kan 8 of 9 dagen is wel echt de max.
Ik wil echter wel wat bijzonders doen die week. Iets wat je normaal niet zo snel zou doen.
Ik heb al van alles zitten bedenken van een deel van de camino wandelen tot een vakantie in Jordanië.
Belangrijk is: ik reis als vrouw alleen dus het moet veilig zijn.
Uit milieu oogpunt liever geen cruise. Een huurauto is een optie maar ik ben geen held in rijden op vreemde plekken. Dus bergweggetjes liever niet.
Vliegen kan maar wel in verhouding voor een week.
Budget is bespreekbaar, je wordt maar 1 keer 50 maar 5000 euro is weer overdreven.
Ik hou niet van stilliggen. Ik ben dus niet iemand voor een all inclusive resort met strand, duiken kan ik niet.
Ik hou van vakanties waar je niet perse bij stil zit. Je kunt dingen zien, afwisselen. Van alles wat.
Wat zou voor jullie de ultieme vakantie zijn binnen die voorwaarden?
Ik wil echter wel wat bijzonders doen die week. Iets wat je normaal niet zo snel zou doen.
Ik heb al van alles zitten bedenken van een deel van de camino wandelen tot een vakantie in Jordanië.
Belangrijk is: ik reis als vrouw alleen dus het moet veilig zijn.
Uit milieu oogpunt liever geen cruise. Een huurauto is een optie maar ik ben geen held in rijden op vreemde plekken. Dus bergweggetjes liever niet.
Vliegen kan maar wel in verhouding voor een week.
Budget is bespreekbaar, je wordt maar 1 keer 50 maar 5000 euro is weer overdreven.
Ik hou niet van stilliggen. Ik ben dus niet iemand voor een all inclusive resort met strand, duiken kan ik niet.
Ik hou van vakanties waar je niet perse bij stil zit. Je kunt dingen zien, afwisselen. Van alles wat.
Wat zou voor jullie de ultieme vakantie zijn binnen die voorwaarden?
maandag 21 juli 2025 om 20:46
maandag 21 juli 2025 om 20:47
Hier wil ik ook nog eens naar kijken. Gek genoeg ken ik deze landen bijna nietHangmat24 schreef: ↑21-07-2025 18:13Misschien is het al genoemd, maar is Centraal Azië een optie? Als je van natuur bent zou ik naar Kirgizië gaan (of Tadzjikistan, maar daar is het lastiger reizen omdat er geen bussen zijn) of als je meer van cultuur bent Oezbekistan. In allebei de landen heb ik me geen moment onveilig gevoeld als vrouw alleen, in Oezbekistan kan je makkelijk per trein reizen en in Kirgizie is een goed bus systeem. En niet al je vrienden zullen tips hebben
Of wandelen in het noorden van Albanië? Prachtig bergachtig daar en je kan van dorpje naar dorpje lopen.
maandag 21 juli 2025 om 23:05
Misschien al genoemd, maar Zwitserland is goed bereikbaar met de trein. De Glacier Express is echt een fantastische ervaring (vond ik dan), dus als je dat kan combineren met andere toffe activiteiten daar, denk ik dat je een hele bijzondere reis kunt creëren.
Heel leuk trouwens om jezelf zoiets bijzonders cadeau te doen.
Heel leuk trouwens om jezelf zoiets bijzonders cadeau te doen.
maandag 21 juli 2025 om 23:31
Leuk dat je jezelf een mooi cadeau, cadeau doet.
Binnen de dingen en voorwaarden die je benoemde zou ik gaan voor een stuk van het Santiago de Compostela pad lopen.
En een mooi trajekt uitkiezen, qua landschap,variatie, goed bereikbaar met openbaar vervoer.
Waarom:
-Het is op een goede afstand vanaf Nederland, niet te ver.
-Het klimaat trekt je aan.
-Het is een mooie combinatie tussen aktief zijn, maar je kunt ook lekker ergens op een heuvel liggen en van het uitzicht genieten, een ijsje eten in plaatsje en jezelf feliciteren met je 50e.
-Prima om als vrouw om te doen.
-Je bent al iets bekend met die regio dus niet compleet buiten je comfortzone. Maar absoluut genoeg nieuws voor een mooie ervaring. Het maakt dat je in je eentje denk ik, een goede balans hebt tussen genieten, iets origineels/speciaaals, buiten zijn en aktiviteit.
-Je eigen bedevaartstocht voor je Sarah mijlpaal.
Ik heb hem niet gelopen maar heb wel een lange afstand wandeltocht met mijn moeder gelopen. Heel lang geleden.
Van Nederland naar Zuid Frankrijk.
Ik droeg een rugzak en mijn moeder had een karretje wat ze achter zich aantrok.
Het was een geweldige ervaring.
maandag 21 juli 2025 om 23:39
Jordanië in juli zou ik alvast niet doen. Bloedje heet.
Wat ik afgelopen week weer een keer voorbij zag flitsen op mijn Facebook ... Een week zeilen in Griekenland.
Je reist naar 1 eiland, stapt op een zeilboot (met nog allemaal mensen die niet kunnen zeilen) en wisselt een week zeilen tussen eilanden af met zwemmen en eilanden verkennen.
Wat ik afgelopen week weer een keer voorbij zag flitsen op mijn Facebook ... Een week zeilen in Griekenland.
Je reist naar 1 eiland, stapt op een zeilboot (met nog allemaal mensen die niet kunnen zeilen) en wisselt een week zeilen tussen eilanden af met zwemmen en eilanden verkennen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 21 juli 2025 om 23:46
Dat is niet zo leuk als het klinkt, je hebt daar echt geen privehut (tenzij je echt heel veel geld wilt besteden) dus ligt met minimaal 1 of meerdere mensen in een hut en de rest van de dag zit je ook op elkaars lip. Alleen s'avonds als je uit eten gaat hoef je dat niet perse met de anderen te doen maar ik denk dat TO dit echt niet leuk gaat vinden.
dinsdag 22 juli 2025 om 09:01
Is dit wellicht een leuk idee voor je? Dit is wel een oude blog maar de lijn ligt er nog steeds, er zijn vast wel dingen gewijzigd qua info maar het is echt een hele mooie route en dat smalspoor is ook leuk.
https://sandergroen.nl/noord-spanje-trein/
https://sandergroen.nl/noord-spanje-trein/
dinsdag 22 juli 2025 om 09:22
Ik zou niet zo snel naar het midden-oosten gaan als vrouw alleen. Voor een week zou ik in Europa blijven. Er zijn al heel veel opties genoemd, waar je niet op reageert, behalve dat iets niet 'bijzonder' genoeg is.
Wil je een mooie, memorabele reis? Of wil je alleen maar iets bijzonders?
dinsdag 22 juli 2025 om 09:51
Binnen Europa zijn de volgende een serieuze overweging. De camino of een andere meerdaagse wandeltocht. Madeira Zwitserland etc al vind ik de Camino nog het meeste tot de verbeelding spreken. Ik moet alleen kijken of het niet zelfs voor mij te warm is, Treinreis Zwitserland of Scandinavië. Noorwegen moet ook een prachtige treinreis naar Bergen hebben.
De Azoren lijken me supergaaf.
En IJsland uiteraard. Dat zou voor mij echt buiten mijn comfort zone zijn want koud.
Zeiltocht Griekenland trekt me niet zo maar eilandhoppen daar weer wel. Ik ben nog nooit in Griekenland geweest.
Ik denk dat ik vanwege de reistijd ook liever binnen Europa blijf. Anders ben je al zo twee dagen volledig kwijt aan reizen en dat vind ik zonde.
En IJsland uiteraard. Dat zou voor mij echt buiten mijn comfort zone zijn want koud.
Zeiltocht Griekenland trekt me niet zo maar eilandhoppen daar weer wel. Ik ben nog nooit in Griekenland geweest.
Ik denk dat ik vanwege de reistijd ook liever binnen Europa blijf. Anders ben je al zo twee dagen volledig kwijt aan reizen en dat vind ik zonde.
dinsdag 22 juli 2025 om 09:51
Taskmaster schreef: ↑22-07-2025 09:22Wil je een mooie, memorabele reis? Of wil je alleen maar iets bijzonders?
Dat laatste denk ik. Want bijvoorbeeld treinen door Schotland hebben vrienden al gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 22 juli 2025 om 10:30
Zo'n zeiltocht lijkt me verschrikkelijk. Met vreemden op een boot en een hut delen, en ik hou helemaal niet van zeilen. Gedoe.lonelycat schreef: ↑22-07-2025 09:51Binnen Europa zijn de volgende een serieuze overweging. De camino of een andere meerdaagse wandeltocht. Madeira Zwitserland etc al vind ik de Camino nog het meeste tot de verbeelding spreken. Ik moet alleen kijken of het niet zelfs voor mij te warm is, Treinreis Zwitserland of Scandinavië. Noorwegen moet ook een prachtige treinreis naar Bergen hebben.
dinsdag 22 juli 2025 om 11:31
Camino de Santiago in juli: collega liep twee weken geleden de 100km die minimaal verplicht zijn voor een certificaat.lonelycat schreef: ↑22-07-2025 09:51Binnen Europa zijn de volgende een serieuze overweging. De camino of een andere meerdaagse wandeltocht. Madeira Zwitserland etc al vind ik de Camino nog het meeste tot de verbeelding spreken. Ik moet alleen kijken of het niet zelfs voor mij te warm is, Treinreis Zwitserland of Scandinavië. Noorwegen moet ook een prachtige treinreis naar Bergen hebben.
Alles was supergoed geregeld volgens haar. Je kan zelfs je rugzak voor 4 euro naar de volgende acco laten brengen.
Zij begonnen rond 7 uur ´s ochtends te lopen, zodat ze na aankomst konden lunchen en rusten. Het werd pas in het laatste uurtje warm ofzo.
Het kan daar 30C zijn, maar ook 18C met regen.
En net als dat Spanje in juli niet persé heet is, is IJsland in juli is niet persé koud. Ik ben er jaren geleden in juni geweest en het was 16-20 graden. Geen lekker zomerweer, maar ook geen winterjassenweer.
Ik zou me er bij beide opties niet door laten tegenhouden.
dinsdag 22 juli 2025 om 12:03
dinsdag 22 juli 2025 om 12:18
dinsdag 22 juli 2025 om 12:49
Weergegevenskwijt schreef: ↑22-07-2025 12:02Ik zou niet weten waarom, er is maar een iemand die daar een bepaalde draai aan geeft.
Vind je?
Wilde eerst ooit een treinreis door Schotland maken maar ken te veel mensen die het recent hebben gedaan. Voelt dan voor deze gelegenheid niet bijzonder genoeg.
Maar gelukkig zijn er nog vele andere bijzondere plekken waar TO heen kan gaan en waar nog niet te veel mensen dat recent hebben gedaan.
Nu nog kiezen

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in