Vriend te weinig tijd vanwege baan
maandag 21 juli 2025 om 14:29
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Ik heb een account aangemaakt omdat ik niet meer weet wat ik moet doen en er met niemand over kan praten.
4 jaar geleden ben ik gescheiden en ik heb een dochterje van 7 jaar. Sinds 3 jaar heb ik weer een nieuwe relatie. Wij wonen niet samen. Vriend is altijd bij mij omdat ik in de avond niet weg kan vanwege dochter.
Het eerste jaar van onze relatie had vriend een "normale" baan van 8 tot 17, maandag tot vrijdag. Daarna heeft hij een hele mooie kans gekregen en werkt nu aan de andere kant van nederland. Het gaat om avonddiensten. hij is nu 5 dagen per week van 12 tot 2 aan het werk. Zelf werk ik in de zorg van 7 tot 12. We lopen elkaar dus helemaal mis! Als hij wel vrij is ligt hij rustig tot 2 uur op bed, wat ik wel snap want dit werk breekt je ook op. Maar we kunnen zo eigenlijk nooit iets leuks samen doen. Alle uitjes met dochter, verjaardagen, familie bezoekjes doe ik alleen. 5 dagen per week zit ik hier alleen de bank. Hij werkt en slaapt alleen maar. Verder is zijn motor zijn grote hobby. Hij is ook gek op gamen. Dat moet dus ook nog allemaal gebeuren. Er blijft echt niks over voor tijd samen! We hebben hier al 2 jaar discussies over. Ik wil eigenlijk gewoon dat hij een andere baan neemt. Wat ik natuurlijk helemaal niet kan vragen, maar ik trek dit niet. Hij wil geen andere baan omdat hij hier bijzonder goed verdiend. Dat geld interesseert mij niet. Ik ben liever gewoon meer samen. Hij snapt dit niet en dat geeft mij heel erg het gevoel dat ik meer van hem hou dan hij van mij.
Vanmorgen heb ik een punt achter de relatie gezet. Omdat ik er gewoon echt niet meer tegen kan. Maar dat is eigenlijk helemaal niet wat ik wil. Er zijn zoveel vrouwen met een vent is het leger, of op een schip. Maar ik voel me gewoon zo alleen. Ik wil zijn baan graag accepteren, maar wekelijks maak ik hier toch weer een hele discussie van. Hoe doen andere vrouwen dit? Hebben jullie tips? Of toch maar zo laten omdat ik er blijkbaar niet mee kan leven...
Alvast bedankt!
Ik ben nieuw hier. Ik heb een account aangemaakt omdat ik niet meer weet wat ik moet doen en er met niemand over kan praten.
4 jaar geleden ben ik gescheiden en ik heb een dochterje van 7 jaar. Sinds 3 jaar heb ik weer een nieuwe relatie. Wij wonen niet samen. Vriend is altijd bij mij omdat ik in de avond niet weg kan vanwege dochter.
Het eerste jaar van onze relatie had vriend een "normale" baan van 8 tot 17, maandag tot vrijdag. Daarna heeft hij een hele mooie kans gekregen en werkt nu aan de andere kant van nederland. Het gaat om avonddiensten. hij is nu 5 dagen per week van 12 tot 2 aan het werk. Zelf werk ik in de zorg van 7 tot 12. We lopen elkaar dus helemaal mis! Als hij wel vrij is ligt hij rustig tot 2 uur op bed, wat ik wel snap want dit werk breekt je ook op. Maar we kunnen zo eigenlijk nooit iets leuks samen doen. Alle uitjes met dochter, verjaardagen, familie bezoekjes doe ik alleen. 5 dagen per week zit ik hier alleen de bank. Hij werkt en slaapt alleen maar. Verder is zijn motor zijn grote hobby. Hij is ook gek op gamen. Dat moet dus ook nog allemaal gebeuren. Er blijft echt niks over voor tijd samen! We hebben hier al 2 jaar discussies over. Ik wil eigenlijk gewoon dat hij een andere baan neemt. Wat ik natuurlijk helemaal niet kan vragen, maar ik trek dit niet. Hij wil geen andere baan omdat hij hier bijzonder goed verdiend. Dat geld interesseert mij niet. Ik ben liever gewoon meer samen. Hij snapt dit niet en dat geeft mij heel erg het gevoel dat ik meer van hem hou dan hij van mij.
Vanmorgen heb ik een punt achter de relatie gezet. Omdat ik er gewoon echt niet meer tegen kan. Maar dat is eigenlijk helemaal niet wat ik wil. Er zijn zoveel vrouwen met een vent is het leger, of op een schip. Maar ik voel me gewoon zo alleen. Ik wil zijn baan graag accepteren, maar wekelijks maak ik hier toch weer een hele discussie van. Hoe doen andere vrouwen dit? Hebben jullie tips? Of toch maar zo laten omdat ik er blijkbaar niet mee kan leven...
Alvast bedankt!
dinsdag 22 juli 2025 om 10:54
Ten eerste een knappe prestatie om met een dochter van 7 jaar ook van 7 tot 12 uur te werken. Dat zal 's ochtends druk zijn om dochter met een volle buik, gewassen en aangekleed bij de opvang te krijgen.
Ik vermoed dat TO tussen de 35-40 jaar oud is. Dat is een drukke periode in het leven. Deze man richt zich op werken maar een andere man heeft bijvoorbeeld zelf kinderen en moet daar ook aandacht heen.
TO vind ik wel realistisch. Andere reactie wat minder. Denken dat de nieuwe partner op 1 moet staan in deze periode van het leven is bijna niet mogelijk. Zorgtaken voor kinderen zijn ten minste even belangrijk. Werk is ook belangrijk. Er moet heel veel gebeuren.
In dit geval zijn de werktijden wel erg extreem. Ook met reguliere werktijden is een nieuwe relatie lastig. Na mijn scheiding heb ik geen nieuwe relatie meer gehad met name vanwege dit probleem. Je wilt wel investeren in een nieuwe relatie maar waar haal je de tijd vandaan. Lastige situatie. Alleen gelukkig worden en blijven is dat de oplossing tot de kinderen zelfstandig zijn.
Ik vermoed dat TO tussen de 35-40 jaar oud is. Dat is een drukke periode in het leven. Deze man richt zich op werken maar een andere man heeft bijvoorbeeld zelf kinderen en moet daar ook aandacht heen.
TO vind ik wel realistisch. Andere reactie wat minder. Denken dat de nieuwe partner op 1 moet staan in deze periode van het leven is bijna niet mogelijk. Zorgtaken voor kinderen zijn ten minste even belangrijk. Werk is ook belangrijk. Er moet heel veel gebeuren.
In dit geval zijn de werktijden wel erg extreem. Ook met reguliere werktijden is een nieuwe relatie lastig. Na mijn scheiding heb ik geen nieuwe relatie meer gehad met name vanwege dit probleem. Je wilt wel investeren in een nieuwe relatie maar waar haal je de tijd vandaan. Lastige situatie. Alleen gelukkig worden en blijven is dat de oplossing tot de kinderen zelfstandig zijn.
dinsdag 22 juli 2025 om 10:59
Ik lees dat ze veel discussies hebben gehad hierover dus ik gok dat vriend het gewoon anders ziet dan TO. En dat is inderdaad prima maar met een jong kind bij TO kan zij gewoon weinig aanpassen. Zijn werk- en leeftijden wijken daar gewoon erg van af, dus ik vind het logisch dat de verandering dan vanuit hem zou moeten komen.misspatrice schreef: ↑22-07-2025 10:39Maar waarom alleen bij hem leggen? Hij vindt zijn baan leuk. Waarom zou hij die op moeten geven voor to zodat ze samen op de bank kunnen zitten? Ze geeft aan dat ze dat niet aan hem kan vragen. En dat is ook zo. Ze hadden samen moeten kijken wat er eventueel mogelijk was. Niet vanuit 1 kant. Verwachtingen bijstellen. En als je dat niet wilt, is uit elkaar gaan beter.
Maar zoals je terecht zegt: dat hoeft hij natuurlijk niet te doen, en dat doet hij nu dus blijkbaar ook niet. Dan zou ik er ook een punt achter zetten als ik haar was. Niet omdat hij een lul is ofzo, maar omdat hij heel anders in deze relatie staat dan TO.
dinsdag 22 juli 2025 om 11:22
Hij heeft hier bewust voor gekozen, terwijl het voor iedereen duidelijk moet zijn geweest dat de kans dat jij hier ongelukkig van zou worden groot is. Hierboven zei iemand het al; eigenlijk heeft hij het met die keuze 2 jaar geleden al uitgemaakt.
Vrij vertaald, hij geeft geen ruk om jou.
Vrij vertaald, hij geeft geen ruk om jou.
Lorem Ipsum
dinsdag 22 juli 2025 om 11:22
Wauw! Bedankt voor alle reacties. Ik denk inderdaad ook dat ik er wel goed aan heb gedaan na 2 jaar discussies er een punt achter te zetten. Maar het is zo moeilijk! Want verder is het echt een hele leuke vent en voelt het alsof ik een grote fout maak. Het grootste probleem is inderdaad dat ik me geen prioriteit voel. Zijn werktijden vind ik heel vervelend, maar inderdaad zonder relatie zit ik ook alleen op de bank. Ik kan nou eenmaal niet weg in de avond. Als ik het bekijk vanuit de ogen van mijn vriend snap ik het ook wel weer. Hij is ook wat tijd voor zichzelf nodig. Dat zijn we allemaal. Hij gamed ongeveer 3 uurtjes per week, en gaat met mooi weer een uurtje of 2 met de motor rijden. Het is dus niet zo dat hij idioot veel tijd in hobby's stopt. Het is gewoon teveel met al zo weinig tijd samen. Zijn werk verdiend echt belachelijk goed. Het gaat echt om halvering in het inkomen als hij een andere baan zoekt. Dit was een buitenkansje. Het is gewoon echt heel erg balen dat de relatie hierop stukloopt! Ook omdat de band tussen dochter en hem heel goed is. Ik wou dat ik zijn baan gewoon kon accepteren. Bedankt allemaal! Ik was het even nodig te lezen dat dit wel een reden kan zijn om uit de relatie te stappen.
dinsdag 22 juli 2025 om 11:28
Want verder is het echt een hele leuke vent en voelt het alsof ik een grote fout maak.
Wat is er dan echt heel leuk aan hem? Jullie zien elkaar amper, hij gaat niet mee naar verjaardagen/sociale dingen, naast zijn werk- en reistijden slaapt hij uit, gamed hij en rijdt hij motor.
Blijft over ‘hij verdient belachelijk veel geld’. Wat merk jij daarvan? Betaalt hij (evenredig) mee aan de vaste lasten, boodschappen, uitjes, trakteert hij jullie op een vakantie ofzo?
Doet hij dingen in huis, of heeft hij daar geen tijd voor?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 22 juli 2025 om 11:37
Joh, als het zo'n super vent die belachelijk goed verdiend is volgens jou dan kun je hem toch als minnaar houden? Dan regel jij voor de momenten die hij beschikbaar heeft voor jou een oppas zodat hij jou kan trakteren op een luxe uitje inclusief wellness, hotel, chic uiteten, kortom alles waar je zin in hebt. Maar goed, wellicht ben ik wat pragmatischer ingesteld dan jij bent TO.
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 22-07-2025 11:39
Reden: typfout
Reden: typfout
2.23% gewijzigd
dinsdag 22 juli 2025 om 11:38
Zijn dat daadwerkelijke werktijden of zit hier ook reistijd bij in. Je mag gemiddeld niet meer dan 55 uur per week werken.
Denk dat het verschil met andere beroepen die veel van huis zijn is, dat ze tussendoor ook wel tijden thuis zijn. Een schipper is x aantal weken/ maanden weg en dan weer een tijdje thuis. En dan is het natuurlijk wel belangrijk dat je in die tijd ook aandacht hebt voor elkaar.
In dit geval heb je er denk ik goed aan gedaan er een punt achter te zetten. Jullie ritme sluit gewoon niet op elkaar aan.
Denk dat het verschil met andere beroepen die veel van huis zijn is, dat ze tussendoor ook wel tijden thuis zijn. Een schipper is x aantal weken/ maanden weg en dan weer een tijdje thuis. En dan is het natuurlijk wel belangrijk dat je in die tijd ook aandacht hebt voor elkaar.
In dit geval heb je er denk ik goed aan gedaan er een punt achter te zetten. Jullie ritme sluit gewoon niet op elkaar aan.
dinsdag 22 juli 2025 om 11:40
Waarom niet? Enkele uitzonderingen daargelaten (bijvoorbeeld als je kind speciale zorg nodig heeft die alleen jij kunt geven) is dat toch je eigen keus?X-Laura-X schreef: ↑22-07-2025 11:22Wauw! Bedankt voor alle reacties. Ik denk inderdaad ook dat ik er wel goed aan heb gedaan na 2 jaar discussies er een punt achter te zetten. Maar het is zo moeilijk! Want verder is het echt een hele leuke vent en voelt het alsof ik een grote fout maak. Het grootste probleem is inderdaad dat ik me geen prioriteit voel. Zijn werktijden vind ik heel vervelend, maar inderdaad zonder relatie zit ik ook alleen op de bank. Ik kan nou eenmaal niet weg in de avond. Als ik het bekijk vanuit de ogen van mijn vriend snap ik het ook wel weer. Hij is ook wat tijd voor zichzelf nodig. Dat zijn we allemaal. Hij gamed ongeveer 3 uurtjes per week, en gaat met mooi weer een uurtje of 2 met de motor rijden. Het is dus niet zo dat hij idioot veel tijd in hobby's stopt. Het is gewoon teveel met al zo weinig tijd samen. Zijn werk verdiend echt belachelijk goed. Het gaat echt om halvering in het inkomen als hij een andere baan zoekt. Dit was een buitenkansje. Het is gewoon echt heel erg balen dat de relatie hierop stukloopt! Ook omdat de band tussen dochter en hem heel goed is. Ik wou dat ik zijn baan gewoon kon accepteren. Bedankt allemaal! Ik was het even nodig te lezen dat dit wel een reden kan zijn om uit de relatie te stappen.
dinsdag 22 juli 2025 om 11:59
Waarom zou hij meebetalen aan de vaste lasten? In zijn vrije tijd is hij bij mij omdat ik niet makkelijk naar hem kan vanwege kind. Hij woont hier niet. Als hij hier is doet hij inderdaad gewoon dingen in huis en boodschappen.himalaya schreef: ↑22-07-2025 11:28Wat is er dan echt heel leuk aan hem? Jullie zien elkaar amper, hij gaat niet mee naar verjaardagen/sociale dingen, naast zijn werk- en reistijden slaapt hij uit, gamed hij en rijdt hij motor.
Blijft over ‘hij verdient belachelijk veel geld’. Wat merk jij daarvan? Betaalt hij (evenredig) mee aan de vaste lasten, boodschappen, uitjes, trakteert hij jullie op een vakantie ofzo?
Doet hij dingen in huis, of heeft hij daar geen tijd voor?
dinsdag 22 juli 2025 om 12:04
to, je bent al 2 jaar ongelukkig met zijn keuze en hij voelt geen reden om het aan te passen. Er verandert dus niks. Als jij dan geen manier vindt om er wél gelukkig mee te zijn, dan houdt het op. Het heeft geen zin om nog drie jaar door te gaan met discussiëren, want hij heeft een andere behoefte dan jij.
Dus zie wat er voor je staat, dit is de man die hij is met de keuzes die hij maakt. Accepteer dat of maak het uit (en blijf daarbij). Meer smaken zijn er niet.
Dus zie wat er voor je staat, dit is de man die hij is met de keuzes die hij maakt. Accepteer dat of maak het uit (en blijf daarbij). Meer smaken zijn er niet.
dinsdag 22 juli 2025 om 12:16
Er is niks aan de hand met mijn kind. Maar oppas in de avond is lastig. Dat is geen bso waar ik vergoeding voor krijg. Ik heb het niet heel breed.Lalaloepsie schreef: ↑22-07-2025 12:10Wat is er trouwens aan de hand met jouw kind dat je een oppas geen optie vind?
dinsdag 22 juli 2025 om 12:18
Nee helaas. Haar vader woont bij zijn vriendin in een ander land.
dinsdag 22 juli 2025 om 12:26
Je had een belachelijk goed verdiende vriend, die dus afgezien van een tas boodschappen (waarvan hij zelf vermoedelijk de helft op at) en het schoonmaken van de douche (nadat hij die zelf had gebruikt denk ik) nooit eens heeft aangeboden een oppas voor jullie (datenight) te regelen?
dinsdag 22 juli 2025 om 12:27
Wellicht is er een oplossing met gesloten portemonnee mogelijk? Bijvoorbeeld met een vriendje of vriendinnetje van school, dat die de ene avond bij jullie komt eten en je kind dan ook bij hen?
dinsdag 22 juli 2025 om 12:36
Je hebt er goed aan gedaan om te stoppen met deze relatie. Je bent voor hem geen prioriteit. En de kans is nihil dat dat zal veranderen, want je hebt hier twee jaar ruzie over gemaakt en dat heeft niet geholpen. Dus regel af en toe oppas, ga iets leuks doen met een vriendin, en ga over een tijdje op zoek naar een vent met tijd.
dinsdag 22 juli 2025 om 12:40
Gamen vind ik sowieso een buitengewoon onaantrekkelijke activiteit voor volwassen mensen maargoed, ik hoef er geen verkering mee.
Er zijn best oplossingen voor vriend waardoor hij meer tijd met TO kan spenderen. Maar hij laat duidelijk merken dat hij daar niet aan wil. Dan houdt het op, ik vind de schuld bij to leggen in dit geval onterecht. Het is zuur voor je en je zult door het hartzeer heen moeten, maar ik denk en hoop dat er uiteindelijk een last van je schouders valt als je van het ergeren, wachten en tevergeefs hopen af bent.
Hoe reageerde hij op jouw besluit? Gouden bergen beloven of meer ‘oh okee nou ajuu’?
Er zijn best oplossingen voor vriend waardoor hij meer tijd met TO kan spenderen. Maar hij laat duidelijk merken dat hij daar niet aan wil. Dan houdt het op, ik vind de schuld bij to leggen in dit geval onterecht. Het is zuur voor je en je zult door het hartzeer heen moeten, maar ik denk en hoop dat er uiteindelijk een last van je schouders valt als je van het ergeren, wachten en tevergeefs hopen af bent.
Hoe reageerde hij op jouw besluit? Gouden bergen beloven of meer ‘oh okee nou ajuu’?
dinsdag 22 juli 2025 om 12:41
Lalaloepsie schreef: ↑22-07-2025 12:26Je had een belachelijk goed verdiende vriend, die dus afgezien van een tas boodschappen (waarvan hij zelf vermoedelijk de helft op at) en het schoonmaken van de douche (nadat hij die zelf had gebruikt denk ik) nooit eens heeft aangeboden een oppas voor jullie (datenight) te regelen?
Of ‘joh, je zit zoveel avonden alleen als ik aan het werk ben/reistijd heb, ik betaal een oppas en een avondje theater/film, geniet lekker met je vriendin’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 22 juli 2025 om 13:23
Dit dus. Als je samen wil zijn en je weet dat je partner het niet zo breed heeft betaal je die oppas wel om wat quality time door te brengen of je gunt je psrtner even een leuke avond met anderen als je zelf niet kan.
dinsdag 22 juli 2025 om 14:00
Hij was erg verdrietig. Maar dat gebeurd wel vaker tijdens de discussies over zijn werk. Hij beloofd geen gouden bergen. Is er altijd duidelijk over geweest dat hij geen andere baan gaat zoeken. Hij heeft het hier erg naar zijn zin en vind het nodig voor de toekomst. Hij wil een huis kopen enz. En dat is nou eenmaal niet goedkoop meer. Hij is ouderwets en vind dat de man het geld moet verdienen. Hij voelt zich niet mannelijk als hij in zijn ogen te weinig brengt. Ik geef aan dat ik liever in een huurwoning zit met meer tijd samen dan is een groot vrijstaand huis met een vent die er niet is. Tis gewoon balen. Hij ziet dit ook echt als iets wat hij doet voor ons. We komen er niet uit samen.ForumFossiel schreef: ↑22-07-2025 12:40Hoe reageerde hij op jouw besluit? Gouden bergen beloven of meer ‘oh okee nou ajuu’?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in