Mode & Beauty alle pijlers

Infinity dress

22-07-2025 22:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoorde op Reddit over een infinity dress en ben er eens naar gaan zoeken. Het lijkt me eigenlijk wel heel erg leuk en de prijs valt heel erg mee. Maar vraag me af of het nou in het echt wel zo leuk is/eruit ziet. Hoe is de kwaliteit in het echt en lukt dat vouwen en zo wel echt?

Is er iemand die er ervaring mee heeft?
https://www.infinitydress.com/collecti ... ty-dresses
Ik heb er een, vorig jaar gekregen als bruidsmeisje. Vond het daarvoor best leuk, iedereen knoopte hem anders.

Maar verder doe ik hem niet aan. Vind het zelf wel erg een amerikaanse bruidsmeisjes stijl hebben. Ook de gladde stof maakt dat ik het niet snel voor normaal zou dragen. Heb wel de lange versie.
Lekker Chinees, zou het niet doen.
Die vertalingen verbrand oranje , stoffig blauw , stofroze . Ziet er uit als een dropshipper .
Een bekende had onderstaande jurk aan op een bruiloft. Wel een andere stof dan in jouw voorbeeld.

https://www.nextdirect.com/nl/nl/style/su458419/ag5163
Whadiepooh schreef:
22-07-2025 22:18
Ik heb er een, vorig jaar gekregen als bruidsmeisje. Vond het daarvoor best leuk, iedereen knoopte hem anders.

Maar verder doe ik hem niet aan. Vind het zelf wel erg een amerikaanse bruidsmeisjes stijl hebben. Ook de gladde stof maakt dat ik het niet snel voor normaal zou dragen. Heb wel de lange versie.
Ik zou ook niet voor de gladde stof gaan, ze hebben ook mat. Hoe is de kwaliteit verder? Ik hoef inderdaad geen product wat dus eigenlijk meer ali kwaliteit is...
Yavanna schreef:
22-07-2025 23:28
Ik zou ook niet voor de gladde stof gaan, ze hebben ook mat. Hoe is de kwaliteit verder? Ik hoef inderdaad geen product wat dus eigenlijk meer ali kwaliteit is...
Het schreeuwt Ali/Shein. Moet ook wel voor die prijs.
Gemaakt van polyester, ik zeg niet doen. Slecht voor het milieu en zweterig.
Maar mensen gaan voorbij
Toevallig recent een review ervan gezien op YouTube:

https://youtu.be/cj9k1-TfzWQ?si=YyLI1cKOaagg3Fa_
De stof lijkt me afschuwelijk en zweterig.

Qua idee van de jurk krijg ik Cora Kemperman vibes :-D
smorre schreef:
23-07-2025 09:15
De stof lijkt me afschuwelijk en zweterig.

Qua idee van de jurk krijg ik Cora Kemperman vibes :-D
Ha! Cora Kemperman :) dat is lang geleden! Daar heb ik zelf overigens heel andere associaties bij. Dat waren meer linnen wijde gewaden en veel lagen over elkaar en schuine zoom etc. Type galleriehouder. Mijn moeder droeg een paar dingen van Cora Kemperman en we maakten er graag grappen over. Dat ze nog even haar gekke bril op moest zetten ofzo.
Ah Cora Kemperman. Ik had een collega met een grotere maat die graag dit soort gewaden droeg (en er altijd leuk uitzag). Ik ben zelf ook wel van de jurken dus toen ik heel erg zwanger was, heb ik er twee van haar mogen lenen. Die heb ik toen wel veel gedragen.
Van die site: " Gemaakt van onze luxe stof: polyester, spandex, 4-weg rekbaar"

Super luxe ja :sarcastic:
borboletas schreef:
23-07-2025 11:49
Van die site: " Gemaakt van onze luxe stof: polyester, spandex, 4-weg rekbaar"

Super luxe ja :sarcastic:
En giga stinkend dus.
Ik vind ze er wel mooi uitzien eigenlijk…..
Denk wel dat het best moeilijk is om mooi te knopen en dat het meteen weer verschuift als je gaat lopen.
Afschuwelijk, fast fashion voor die prijs en kwaliteit. Gewoon niet doen.

Ik heb ook zo’n model jurk, en die bevalt prima omdat je hem op zoveel manieren kunt dragen. En mijne is geen fast fashion, gekocht in een gerenommeerde boutique, goede kwaliteit en ongeveer het tienvoudige betaald dan die uit de link. Dus verantwoord.
Geen bijzonderheden
Ik heb deze ooit op Ali gekocht, hij is heel mooi en het is niet moeilijk om hem mooi te knopen. Ik vind het ook geen zweetstof, maar daar heb ik sowieso niet snel last van :)
Mijn ervaring met dit soort knoopconcepten is dat de meeste manieren van knopen niet werken voor me omdat de rug dan open is waardoor er geen beha onder kan. Van de paar knoopmanieren waarbij de beha wel bedekt is, zijn er dan maar een paar die me goed staan en die lekker dragen (de 'mouwtjes' bijvoorbeeld zijn geen echte mouwtjes en schuiven omhoog tijdens het dragen), en daarvan blijft er uiteindelijk maar eentje over die me echt leuk staat en die ik echt draag.

Voor mij heeft het dus geen enkele toegevoegde waarde tov een jurk met een normaal patroon.
kweepeer wijzigde dit bericht op 23-07-2025 14:08
2.64% gewijzigd
Dit soort jurken zijn overigens supermakkelijk zelf te maken.
Yildizlar2 schreef:
22-07-2025 23:01
Die vertalingen verbrand oranje , stoffig blauw , stofroze . Ziet er uit als een dropshipper .
:mrgreen: heerlijk die vertalingen!

Zo wilde ik laatst een nieuwe maatbeker kopen en bij de helft van de maatbekers stond de aanprijzing ‘afgestudeerd’. Een maatbeker!
(Ik vermoed dat van die streepjes erin in het Engels ‘graduated’ heet.)
pina schreef:
23-07-2025 10:20
Ha! Cora Kemperman :) dat is lang geleden! Daar heb ik zelf overigens heel andere associaties bij. Dat waren meer linnen wijde gewaden en veel lagen over elkaar en schuine zoom etc. Type galleriehouder. Mijn moeder droeg een paar dingen van Cora Kemperman en we maakten er graag grappen over. Dat ze nog even haar gekke bril op moest zetten ofzo.
Haha ja dat klopt. Ik droeg ze zelf ook en het klopt wat je zegt qua hoe die gewaden eruit zagen. Van veel kledingstukken kreeg ik uitleg (soms op papier) mee met drie of vier manier waarop je het kon vastmaken/aandoen/omdoen.
Dat bedoelde ik :-D
Yildizlar2 schreef:
22-07-2025 23:01
Inderdaad, website ziet er echt uit als dropshipper site. Verzenden duurt zeker 8-12 werkdagen, retouradres wordt niet vermeld. En dan nog eens al die slechte vertalingen.
yasmijn schreef:
23-07-2025 12:51

Ik heb ook zo’n model jurk, en die bevalt prima omdat je hem op zoveel manieren kunt dragen. En mijne is geen fast fashion, gekocht in een gerenommeerde boutique, goede kwaliteit en ongeveer het tienvoudige betaald dan die uit de link. Dus verantwoord.
Jammer genoeg zegt de prijs niet alles over of het verantwoord is geproduceerd. De ene kant op wel: voor 5 euro kun je geen fatsoenlijke blouse produceren, maar dat het duur was en/ of uit een gerenommeerde boetiek (whatever that might be) komt betekent dan weer niet perse dat het verantwoord geproduceerd is.
In de jaren 0 had je nog een ander type multiknoopjurk, die gemaakt werd van oude sari's. Dat was een wikkelrok met twee lagen over elkaar heen, de ene wat langer dan de andere, en die kon je als rok of als top dragen (op vele manieren), en dan ook nog als jurk waarbij je de bovenste rok op duizend manieren kon knopen als bovenlijfje. Waarvan er ook 999 resulteerden in een onbedekte rug.

Ik heb ze al jaren niet meer gezien, en ik kan niet echt goede instructies meer vinden, maar dit idee: https://www.darngoodyarn.com/blogs/darn ... -good-yarn
ldp schreef:
23-07-2025 14:49
Jammer genoeg zegt de prijs niet alles over of het verantwoord is geproduceerd. De ene kant op wel: voor 5 euro kun je geen fatsoenlijke blouse produceren, maar dat het duur was en/ of uit een gerenommeerde boetiek (whatever that might be) komt betekent dan weer niet perse dat het verantwoord geproduceerd is.
Inderdaad. Ik heb echt al in heel veel zogenaamd gerenommeerde boetiekjes gewoon Ali-rommel zien hangen.
yasmijn schreef:
23-07-2025 12:51

Ik geloof je meteen maar helaas is het niet altijd een gegeven dat een gerenommeerde boutique en/of een hoge prijs een garantie is dat het geen fast fashion of verantwoorde mode is.

On topic: Tsja, voor mij is het een lap stof die je kunt draperen. "Jurk" vind ik een groot woord.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven