Vriend te weinig tijd vanwege baan

21-07-2025 14:29 119 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik heb een account aangemaakt omdat ik niet meer weet wat ik moet doen en er met niemand over kan praten.

4 jaar geleden ben ik gescheiden en ik heb een dochterje van 7 jaar. Sinds 3 jaar heb ik weer een nieuwe relatie. Wij wonen niet samen. Vriend is altijd bij mij omdat ik in de avond niet weg kan vanwege dochter.

Het eerste jaar van onze relatie had vriend een "normale" baan van 8 tot 17, maandag tot vrijdag. Daarna heeft hij een hele mooie kans gekregen en werkt nu aan de andere kant van nederland. Het gaat om avonddiensten. hij is nu 5 dagen per week van 12 tot 2 aan het werk. Zelf werk ik in de zorg van 7 tot 12. We lopen elkaar dus helemaal mis! Als hij wel vrij is ligt hij rustig tot 2 uur op bed, wat ik wel snap want dit werk breekt je ook op. Maar we kunnen zo eigenlijk nooit iets leuks samen doen. Alle uitjes met dochter, verjaardagen, familie bezoekjes doe ik alleen. 5 dagen per week zit ik hier alleen de bank. Hij werkt en slaapt alleen maar. Verder is zijn motor zijn grote hobby. Hij is ook gek op gamen. Dat moet dus ook nog allemaal gebeuren. Er blijft echt niks over voor tijd samen! We hebben hier al 2 jaar discussies over. Ik wil eigenlijk gewoon dat hij een andere baan neemt. Wat ik natuurlijk helemaal niet kan vragen, maar ik trek dit niet. Hij wil geen andere baan omdat hij hier bijzonder goed verdiend. Dat geld interesseert mij niet. Ik ben liever gewoon meer samen. Hij snapt dit niet en dat geeft mij heel erg het gevoel dat ik meer van hem hou dan hij van mij.

Vanmorgen heb ik een punt achter de relatie gezet. Omdat ik er gewoon echt niet meer tegen kan. Maar dat is eigenlijk helemaal niet wat ik wil. Er zijn zoveel vrouwen met een vent is het leger, of op een schip. Maar ik voel me gewoon zo alleen. Ik wil zijn baan graag accepteren, maar wekelijks maak ik hier toch weer een hele discussie van. Hoe doen andere vrouwen dit? Hebben jullie tips? Of toch maar zo laten omdat ik er blijkbaar niet mee kan leven...

Alvast bedankt!
rosanna08 schreef:
22-07-2025 17:50
kortom, jullie passen niet bij elkaar. Zijn manier van denken is niet beter of slechter dan de jouwe, maar niet verenigbaar.
niks aan toe te voegen. Jullie willen allebei iets anders uit het leven.
nerdopviva schreef:
22-07-2025 16:55
Dat vind ik wel heel makkelijk gezegd. En ook wel wat naïef. Je hebt gewoon een inkomen nodig om te leven. En de meeste mensen doen dat door te werken. En als je wat meer kan verdienen en daarmee een onbezorgder leven kan leiden, dan doen de meeste mensen dat.
To zegt dat toch dat zij niet zoveel waarde aan een baan hecht? Dat kan toch? Ze zegt toch niet dat dat voor iedereen moet gelden?

En hoezo is dat naïef? Ik vind 4 uur per dag onderweg zijn voor meer geld en meer inkomen ook een forse opoffering. Ik vind die 4 uur reistijd en 5 keer per week om 2 uur 's nachts thuis zijn, nu niet echt het goed voorbeeld van een 'onbezorgder leven'.

Maar ik weet dat veel mensen zo denken: als er maar genoeg geld binnenkomt, zijn er ook weinig zorgen. Ik vind dat op mijn beurt naïef.
paradise wijzigde dit bericht op 22-07-2025 18:02
7.86% gewijzigd
Marcella22 schreef:
22-07-2025 17:02
Dit ja. En dan doet hij dat ook nog eens voor haar, voor een toekomst samen. Ik zou juist dankbaar zijn dat hij dat serieus neemt.
Dat harde werken stopt bij de mensen niet. Ook niet als het geld er eenmaal is. Want de hypotheek van dat dure huis moet ook worden opgehoest elke maand.

Dus hoezo moet TO daar dankbaar voor zijn?
Ik denk dat ik nu genoeg meningen heb gehad. Bedankt allemaal! We zijn inderdaad helaas gewoon geen match. Willen beide wat anders in het leven. Is wel ontzetted balen! Maar we worden beide niet gelukkig van opofferen voor de ander.
-Matilda- schreef:
22-07-2025 14:52
Is het een optie op met z'n drieën naar de kant van het land te verhuizen waar je partner werkt? (En daar dus te gaan samenwonen?).

Als gezin zouden wij dat nl wel doen, zeker als de kinderen nog zo jong waren. 4 uur reistijd per dag vind ik niet realistisch. Dat gaat hoe dan ook opbreken.
Wat een onzalig plan, om kind weg te halen uit de vertrouwde omgeving vanwege de baan van de verkering van mams.

En al helemaal niet wanneer die verkering al 2 jaar moeizaam gaat.
Vivalafete25 schreef:
22-07-2025 19:30
Wat een onzalig plan, om kind weg te halen uit de vertrouwde omgeving vanwege de baan van de verkering van mams.

En al helemaal niet wanneer die verkering al 2 jaar moeizaam gaat.
Ik ga er bovendien vanuit dat er ook nog een vader is, nog oma's en opa's, ...

Je trekt met een kind van 7 niet zomaar naar de andere kant van 't land. Weg uit haar vertrouwde omgeving.
Om het nog maar niet te hebben over zelf weer een job vinden aan de andere kant van 't land met kind-vriendelijke uren.

Opstartster, jullie levens matchen gewoon niet.
Je hebt het 2 jaar geprobeerd en het werkt gewoon niet.

Zelfs zonder kinderen zou ik het ook niets vinden dat mijn partner een dergelijke job aanneemt op zo'n klote-eind rijden.
En dat we elkaar dus nagenoeg nooit zien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
En vervolgens vindt die kerel weer een baan ergens anders in het land met een nog hoger salaris.

Die man is niet bereid serieus te investeren in een relatie. Het heeft weinig zin zo’n man achterna te reizen.
Paradise schreef:
22-07-2025 18:00
To zegt dat toch dat zij niet zoveel waarde aan een baan hecht? Dat kan toch? Ze zegt toch niet dat dat voor iedereen moet gelden?

En hoezo is dat naïef? Ik vind 4 uur per dag onderweg zijn voor meer geld en meer inkomen ook een forse opoffering. Ik vind die 4 uur reistijd en 5 keer per week om 2 uur 's nachts thuis zijn, nu niet echt het goed voorbeeld van een 'onbezorgder leven'.

Maar ik weet dat veel mensen zo denken: als er maar genoeg geld binnenkomt, zijn er ook weinig zorgen. Ik vind dat op mijn beurt naïef.
Die man wil misschien even lekker cashen voor een hypotheek ov-fiets dergelijks. Hoeft toch niet tot zijn pensioen? Even een paar jaar knallen.
pina schreef:
22-07-2025 20:20
Die man wil misschien even lekker cashen voor een hypotheek ov-fiets dergelijks. Hoeft toch niet tot zijn pensioen? Even een paar jaar knallen.
Volgens mij werkt het vaak niet zo.

Mensen die dit soort offers brengen voor een ‘mooi huis’ blijven dat vaak doen.

Er is altijd een nieuw doel. Of het doel is werken an sich,
Je overdrijft ontzettend Paradise. Alsof jij de waarheid in pacht hebt.
X-Laura-X schreef:
22-07-2025 15:38
Daar heb je gelijk in. Is ook niet netjes van mij en inderdaad een drukmiddel. Ik hoopte dat hij dan misschien toch van baan zou veranderen. Zeker niet netjes! Dit is voor mij al 2 jaar zo groot probleem. Zoveel discussies gehad. En dan doe je in grote frustratie soms iets stoms zoals dit. Ik weet het gewoon niet meer. Wil hem niet kwijt. Maar wil ook geen partner die er zo wenig is.
Misschien is hij wel heel anders, maar ik zou iemand die zo met issues om gaat. Het is uit, je bent hem al kwijt. Je kunt altijd blijven twijfelen of je er goed aan hebt gedaan, maar je zult er toch aan moeten wennen.
Groei is de reis van wie je denkt te zijn naar wie je werkelijk bent.
Paradise schreef:
22-07-2025 20:34

Och, dat met extreme reistijden doen mensen meestal tijdelijk
MissButterflyyy schreef:
22-07-2025 16:25
Ben je zelf redenen aan het zoeken het uit te maken TO? Je kan zelf niks veranderen, maar hij moet wel veranderen.
Ze heeft het de ochtend dat ze dit topic schreef al uitgemaakt.
Groei is de reis van wie je denkt te zijn naar wie je werkelijk bent.
Paradise schreef:
22-07-2025 20:34

Dit herken ik wel. Toen mijn man zijn nieuwe auto kreeg was hij ondertussen al bezig met dat de volgende auto een maat groter moest zijn en wat ie daar voor moest doen.

Het gaat bij hem er voornamelijk om zichzelf uit te dagen om het te behalen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
dweedledee schreef:
22-07-2025 20:53
Je overdrijft ontzettend Paradise. Alsof jij de waarheid in pacht hebt.
Nee hoor. Heb jij de waarheid in pacht ofzo?
paradise wijzigde dit bericht op 23-07-2025 00:35
23.72% gewijzigd
pina schreef:
22-07-2025 21:12
Och, dat met extreme reistijden doen mensen meestal tijdelijk
Het gaat niet om de reistijden. Maar om maximalisatie van inkomsten.
X-Laura-X schreef:
22-07-2025 16:29
Klopt, dat zegt hij ook vaak: dat hij wou dat ik trots op hem was. En waardeerd wat hij allemaal doet voor een fijne toekomst samen. Bedankt voor je mening! Ik weet dat ik hier ook erg moeilijk om doe. Wou dat het anders was maar kan er niet mee omgaan. Moet aan mezelf werken denk ik. En meer zelf invulling geen aan de avonden alleen.
En wat gaat de relatie beëindigen hieraan bijdragen want dan ben je nu de weekenden ook alleen.

Hij klinkt als een fijne man en heeft veel voor je over zo te lezen. In de weekenden komt hij naar jou, als er wat is maakt hij tijd, hij vindt het belangrijk om in jullie toekomst te investeren, hij is lief voor je dochter en houdt er rekening mee dat jij daardoor minder flexibel bent.

Zonde om een fijne relatie te beëindigen omdat je een man wil die iedere avond bij je op de bank zit omdat jij niet alleen kunt zijn.
Het gevoel dat jij niet belangrijk genoeg bent voor hem is echt een gevoel wat bij jou hoort maar totaal niet realistisch is.
En zijn baan is normaal. Wat dacht je van al die mensen met onregelmatige werktijden, of die regelmatig voor werk in het buitenland zijn etc. Ook allemaal normale banen en die mensen hebben ook relaties en/of kinderen.

Waar is de biologische vader in dit verhaal? Je kind is daar nooit doordeweeks?
En met schoolvakanties, studiedagen? In vakantieperiodes kan je ook met kind af en toe eens naar hem gaan?

Zonde hoor. Als je straks weer gaat daten dan kun je al het gros van de mannen afstrepen en alleen gaat daten met een man die van 9 tot 17 werkt, of die partime werkt of die een uitkering hebben.
Is dat echt wat je wil?
Jammer dat het zo gelopen is TO, maar het is waarschijnlijk wel de beste stap voor jou en je kind. Je partner proberen te veranderen is sowieso een slechte optie, dan worden ze iemand op wie jij niet verliefd bent geworden.
Is er misschien de mogelijkheid voor co-ouderschap met de vader van je kind? Dat is niet alleen voor het kind heel goed, maar daar krijg je veel tijd zonder kind voor terug die je kan steken in bijvoorbeeld een nieuwe relatie. Dan zit je ook niet steeds klem dat je nooit weg kunt, stiefproblemen zijn er nauwelijks en je kind blijft in de vertrouwde omgeving.
TO heeft al geschreven dat de vader in het buitenland woont.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven