Vragen aan andere vrouw of man vreemdgaat?
donderdag 24 juli 2025 om 10:39
Hi, ik heb al een tijdje vermoedens dat mijn man vreemdgaat.
Ik ben er net achter gekomen dat hij ook een rechtzaak die tegen hem loopt voor mij verzwegen heeft gehouden.
Als ik hem vraag naar zijn affaire ontkent hij. Ik denk ook te weten wie het is. En ik wil zo graag bewijs zodat ik ook verder kan. En een keuze kan maken of ik therapie sessies wil met hem om hier samen uit te komen of niet.
Kan ik de vrouw in kwestie bellen/een appje sturen en het aan haar vragen? Hopen dat ze wel eerlijk is.
En zo ja, wat vraag ik dan in vredesnaam?
Hij zegt (hij heeft haar in april op een retraite ontmoet) dat hij daarna nog een paar appjes heeft gestuurd en dat daarna het contact is verwaterd.
Terwijl hij in mei heeft gezegd dat hij het leuk zou vinden als ik haar zou ontmoeten.
Zaterdag heb ik een boek in zijn kast gevonden (we hebben een lat relatie) met een lieve tekst er in. Dus ze moet in ieder geval of zijn adres hebben gevraagd om het op te sturen of ze hebben elkaar gezien.
Ik ben er net achter gekomen dat hij ook een rechtzaak die tegen hem loopt voor mij verzwegen heeft gehouden.
Als ik hem vraag naar zijn affaire ontkent hij. Ik denk ook te weten wie het is. En ik wil zo graag bewijs zodat ik ook verder kan. En een keuze kan maken of ik therapie sessies wil met hem om hier samen uit te komen of niet.
Kan ik de vrouw in kwestie bellen/een appje sturen en het aan haar vragen? Hopen dat ze wel eerlijk is.
En zo ja, wat vraag ik dan in vredesnaam?
Hij zegt (hij heeft haar in april op een retraite ontmoet) dat hij daarna nog een paar appjes heeft gestuurd en dat daarna het contact is verwaterd.
Terwijl hij in mei heeft gezegd dat hij het leuk zou vinden als ik haar zou ontmoeten.
Zaterdag heb ik een boek in zijn kast gevonden (we hebben een lat relatie) met een lieve tekst er in. Dus ze moet in ieder geval of zijn adres hebben gevraagd om het op te sturen of ze hebben elkaar gezien.
donderdag 24 juli 2025 om 11:21
Hoezo moet je bewijs? Het vertrouwen is gewoon weg. Je hoeft geen bewijs te hebben om uit elkaar te gaan. Ik zou het al erg genoeg vinden dat mijn man een rechtszaak voor me verzwijgt!
Geen andere mensen erbij betrekken en vragen om bewijs in elk geval. Straks ontkent deze vrouw. En dan? Zit je alsnog met je gevoel.
Geen andere mensen erbij betrekken en vragen om bewijs in elk geval. Straks ontkent deze vrouw. En dan? Zit je alsnog met je gevoel.
donderdag 24 juli 2025 om 11:23
Dit! Het vertrouwen lijkt sowieso al ver zoek.Lila-Linda schreef: ↑24-07-2025 11:16maar, als jij je man al zo verschrikkelijk niet meer vertrouwt, mag je ook gewoon bij hem weg hoor
Ikzelf zou de vrouw in kwestie niet zelf benaderen, grote kans dat ook zij niet eerlijk gaat zijn en zij samen nóg voorzichtiger gaan worden (als ze al iets hebben samen).
Live Life to the fullest
donderdag 24 juli 2025 om 11:32
Ik zou zelf geen relatie kunnen hebben met iemand die ik niet kan vertrouwen. Hoe leuk en lief hij verder ook is, als hij dingen voor me verzwijgt, dan is het over en uit.
Ik neem dan dus op de koop toe dat ik het lieve en leuke ga missen.
Als je bij hem blijft, neem je dus op de koop toe dat hij er een stiekem leven naast heeft waarvan hij niet wil dat jij het weet. Maar je hebt dan wel het leuke en lieve.
Wat is voor jou van 2 kwaden de minst kwade?
Ik neem dan dus op de koop toe dat ik het lieve en leuke ga missen.
Als je bij hem blijft, neem je dus op de koop toe dat hij er een stiekem leven naast heeft waarvan hij niet wil dat jij het weet. Maar je hebt dan wel het leuke en lieve.
Wat is voor jou van 2 kwaden de minst kwade?
donderdag 24 juli 2025 om 11:56
Dat boek kan hij niet op de retraite van haar gekregen hebben?
Is je wantrouwen alleen daarop gebaseerd?
Die rechtszaak staat hier los van?
Als zij zou zeggen dat er nooit iets is gebeurd tussen hen, geloof je haar dan?
En dan wil je alsnog in therapie samen? Waarom dan therapie? Vanwege die rechtszaak?
En als zij zegt dat er wel een affaire is/was, dan maak je het uit?
Is je wantrouwen alleen daarop gebaseerd?
Die rechtszaak staat hier los van?
Als zij zou zeggen dat er nooit iets is gebeurd tussen hen, geloof je haar dan?
En dan wil je alsnog in therapie samen? Waarom dan therapie? Vanwege die rechtszaak?
En als zij zegt dat er wel een affaire is/was, dan maak je het uit?
donderdag 24 juli 2025 om 12:17
Ik heb ooit zo'n situatie gehad en toen heb ik wél aan de andere vrouw direct gevraagd of er iets gaande was. Uiteindelijk heeft zij het toegegeven en heb ik urenlange gesprekken gehad met mijn vriend.
Nu na zoveel jaar en relatietherapie en persoonlijke therapie voor hem zijn we nog steeds samen.
Ik zeg niet dat je bij hem moet blijven of moet weggaan, maar ik zou het niet perse een slechte actie vinden om het gewoon te vragen. Het meteen uitmaken alleen maar vanwege wantrouwen zonder bewijs is altijd zo lekker makkelijk gezegd dan gedaan.
Nu na zoveel jaar en relatietherapie en persoonlijke therapie voor hem zijn we nog steeds samen.
Ik zeg niet dat je bij hem moet blijven of moet weggaan, maar ik zou het niet perse een slechte actie vinden om het gewoon te vragen. Het meteen uitmaken alleen maar vanwege wantrouwen zonder bewijs is altijd zo lekker makkelijk gezegd dan gedaan.
donderdag 24 juli 2025 om 12:23
donderdag 24 juli 2025 om 12:24
Kan je die keuze niet maken zonder dat je het aan deze vrouw vraagt? Je hebt geen vertrouwen in je partner, vind je dat genoeg basis om verder met hem te gaan?
Ik werd ook eens gebeld door een voor mij onbekende vrouw over een man waarmee in datete. Het was zijn echtgenote en hij bleek ook kinderen te hebben. En eerder met andere vrouwen te hebben gedate/ relaties te hebben gehad tijdens hun huwelijk.
Ze wilde van mij graag weten of er iets tussen ons was gebeurd, m.a.w. of wij met elkaar naar bed waren geweest, dat vond ze heel belangrijk voor haar keuze om haar relatie met hem weer voort te zetten.
Toen ik zei dat er niets tussen ons was gebeurd (had zelfs niet met hem gezoend) was ze opgelucht. Ik vond het een leuke man, tenminste het leek mij een leuke man, en wilde na die 1e date nog wel een keer met hem afspreken, maar... toen ik hoorde dat hij getrouwd was ben ik daar zo op afgeknapt. Een onbetrouwbare vent, vader, die meerdere vrouwen in de maling neemt, bah.
Ik werd ook eens gebeld door een voor mij onbekende vrouw over een man waarmee in datete. Het was zijn echtgenote en hij bleek ook kinderen te hebben. En eerder met andere vrouwen te hebben gedate/ relaties te hebben gehad tijdens hun huwelijk.
Ze wilde van mij graag weten of er iets tussen ons was gebeurd, m.a.w. of wij met elkaar naar bed waren geweest, dat vond ze heel belangrijk voor haar keuze om haar relatie met hem weer voort te zetten.
Toen ik zei dat er niets tussen ons was gebeurd (had zelfs niet met hem gezoend) was ze opgelucht. Ik vond het een leuke man, tenminste het leek mij een leuke man, en wilde na die 1e date nog wel een keer met hem afspreken, maar... toen ik hoorde dat hij getrouwd was ben ik daar zo op afgeknapt. Een onbetrouwbare vent, vader, die meerdere vrouwen in de maling neemt, bah.
donderdag 24 juli 2025 om 12:30
Ook dat. Geen idee waar die rechtzaak precies over gaat, maar ik vind het sowieso wel heftig om een rechtzaak die tegen je loopt, voor je partner te verzwijgen.Maleficent schreef: ↑24-07-2025 12:12Dat hij over een rechtszaak liegt tegen jou is al voldoende TO. Wil je dit echt? Een man die zoiets belangrijks voor jou verzwijgt?
donderdag 24 juli 2025 om 12:43
Jullie latten dus er zijn genoeg mogelijkheden voor hem om ongezien dingen te doen. Dat was zo, dat is zo en dat blijft zo.
Die rechtszaak die hij voor je heeft verzwegen doet natuurlijk niet veel goeds voor zijn geloofwaardigheid. Wat was de reden van het verzwijgen?
Als je het echt wil weten wat hij allemaal uitspookt dan moet je spysoftware op zijn telefoon installeren of zo maar waar ben je dan mee bezig.
Die rechtszaak die hij voor je heeft verzwegen doet natuurlijk niet veel goeds voor zijn geloofwaardigheid. Wat was de reden van het verzwijgen?
Als je het echt wil weten wat hij allemaal uitspookt dan moet je spysoftware op zijn telefoon installeren of zo maar waar ben je dan mee bezig.
donderdag 24 juli 2025 om 12:46
Voor mij is een relatie gebaseerd op vertrouwen en wederzijds respect. Als een van die twee gevoelens bij mij hapert, dan neem ik dat serieus. Ik kan anders nooit rust vinden en als een relatie voor mij iets is dat ik moet kunnen vinden, dan is het rust en veiligheid. Ik moet me geborgen kunnen voelen.
Een partner die me dat gevoel niet kan geven, is voor mij geen relatiemateriaal. Of hij nu daadwerkelijk wél iets doet of net niet. Blijkbaar loopt hij daarmee dan continue op het randje van onrust en dat zoek ik gewoon niet in een relatie.
Dat mag ook jouw conclusie zijn he to? Je hoeft niet te wachten totdat hij over het randje stapt of dat jij genoeg bewijs hebt opgebouwd. Blijkbaar loopt hij al lange tijd op jouw randje van veiligheid. En mijn mening? Dat zijn doorgaans geen leuke mensen. Iig zeker niet geschikt voor mij. En dat mag ook jouw conclusie zijn.
Een partner die me dat gevoel niet kan geven, is voor mij geen relatiemateriaal. Of hij nu daadwerkelijk wél iets doet of net niet. Blijkbaar loopt hij daarmee dan continue op het randje van onrust en dat zoek ik gewoon niet in een relatie.
Dat mag ook jouw conclusie zijn he to? Je hoeft niet te wachten totdat hij over het randje stapt of dat jij genoeg bewijs hebt opgebouwd. Blijkbaar loopt hij al lange tijd op jouw randje van veiligheid. En mijn mening? Dat zijn doorgaans geen leuke mensen. Iig zeker niet geschikt voor mij. En dat mag ook jouw conclusie zijn.
donderdag 24 juli 2025 om 12:51
Ja, precies dit TO. Hoe kun je nou ooit nog rust en veiligheid voelen in aanwezigheid van die man? Hij verzwijgt een rechtszaak voor je nota bene.NomenNesci0 schreef: ↑24-07-2025 12:46Voor mij is een relatie gebaseerd op vertrouwen en wederzijds respect. Als een van die twee gevoelens bij mij hapert, dan neem ik dat serieus. Ik kan anders nooit rust vinden en als een relatie voor mij iets is dat ik moet kunnen vinden, dan is het rust en veiligheid. Ik moet me geborgen kunnen voelen.
donderdag 24 juli 2025 om 13:09
Wat als je de vrouw in kwestie vraagt, wat gaat dat opleveren?
Als ze zegt dat ze geen affaire hebben, dan kan dat gelogen zijn. Wellicht staat er voor haar ook wat op het spel.
Als ze zegt wel een affaire te hebben, dan kan dat ook gelogen zijn. Wellicht heeft ze een oogje op hem en zou het haar goed uitkomen als jij hem dumpt. Dat zal waarschijnlijk ook zijn reactie zijn als jij hem zou confronteren.
Ik zou deze relatie sowieso beëindigen, als je al zo ver bent dat je vreemdgaan vermoed. zelfs al zou hij niet vreemdgaan, dan zit hier iets gewoon niet goed. Nog los van dat het verzwijgen van een rechtszaak tegen hem voor mij al genoeg reden zou zijn om er direct mee te kappen. En als je perse bewijs wil schakel je een privédetective in.
Als ze zegt dat ze geen affaire hebben, dan kan dat gelogen zijn. Wellicht staat er voor haar ook wat op het spel.
Als ze zegt wel een affaire te hebben, dan kan dat ook gelogen zijn. Wellicht heeft ze een oogje op hem en zou het haar goed uitkomen als jij hem dumpt. Dat zal waarschijnlijk ook zijn reactie zijn als jij hem zou confronteren.
Ik zou deze relatie sowieso beëindigen, als je al zo ver bent dat je vreemdgaan vermoed. zelfs al zou hij niet vreemdgaan, dan zit hier iets gewoon niet goed. Nog los van dat het verzwijgen van een rechtszaak tegen hem voor mij al genoeg reden zou zijn om er direct mee te kappen. En als je perse bewijs wil schakel je een privédetective in.
donderdag 24 juli 2025 om 13:16
Nou, een rechtszaak op zakelijk vlak (ik neem eigenlijk al aan dat het hier geen strafzaak betreft) wil ik ook wel weten.EstelleGallois schreef: ↑24-07-2025 13:13Ik ben ook wel benieuwd waar die rechtszaak over gaat eigenlijk. Als het iets zakelijks is zou ik het ook wel heel anders vinden dan een verkrachting bijvoorbeeld.
donderdag 24 juli 2025 om 13:41
Maakt toch niet uit?Vivamensje schreef: ↑24-07-2025 13:37Weet je waar de rechtszaak over gaat? En ben je met hem getrouwd?
elke rechtszaak verzwijgen is raar
ook als je niet getrouwd bent
donderdag 24 juli 2025 om 13:48
donderdag 24 juli 2025 om 14:01
Je formuleert het wat hysterisch, maar zeker, natuurlijk is dat makkelijk typen. Feit is echter dat er een fundamentele basiswaarde hier niet aanwezig is, namelijk vertrouwen. Waar is de relatie dan nog op gebaseerd, zou ik zeggen. Natuurlijk, vandaag de scheiding aanvragen is wat drastisch, maar dit huwelijk heeft geen basis in mijn beleving. Dus ja, misschien makkelijk typen, maar ik wil zelf heel graag een partner die betrouwbaar/ te vertrouwen is.zoetjerminder schreef: ↑24-07-2025 13:48En vooral het hier gillen dat je dat meteen moet doen. Erg gemakkelijk om te typen als je zelf niet in die situatie zit...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in