Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 2008 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wat een tegenvaller grobbekuiken :hug:
Gatver Grob, dat is een tegenvaller.
4 dagen is dan echt wel heel lang. Blegh.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
En ik had net weer wat rust. Zoon ook. Hmpf.
Ga zo maar een beetje wandelen hier, beetje m'n zinnen verzetten.
There is always something happening, and it's usually right now
Hè bah, wat een narigheid toch.
Geen bijzonderheden
Gatverdamme Grob, wat een sof weer.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
In Duitsland lig je gemiddeld veel langer in het ziekenhuis dan in Nederland voor dezelfde operatie. Dat hoeft niet perse beter of slechter te zijn, maar is nu wel heel naar voor jullie. Sterkte.
Och, wat een tegenvaller Grobbekuiken :hug:
Maar mensen gaan voorbij
Oh Grobje, wat een ellende toch.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Grobbekuiken_ schreef:
24-07-2025 10:20
Het valt dus wéér tegen 😡
Operatie gaat morgen tussen 9 en 10 gebeuren maar naar huis een dag later (wat ze dus wel in eerste instantie zeiden)? Vergeet het maar. Hij mag daarna nog gezellig een dag of 4 blijven. Ik blijf uiteraard morgen en rij wss zaterdag dan toch naar huis, alleen dus (kut).
Baas heeft geprobeerd via hun verzekering wat te regelen maar die zeggen 'ziekenhuis bepaalt en die zeggen nee, dus wij doen niks'. Zit vast nog meer achter die motivatie maar dat heb ik effe niet opgeslagen. Ben effe leeg nu.
Zaterdag naar huis dus, en dan zo gauw het mag in grote auto met voldoende ruimte van baas weer terug... denk ik.
Oh, man, wat een ellende 😫 Kind zit er nu weer even doorheen en ik mag pas om 14:00 uur weer naar hem toe.
Fuck 😢
Gelukkig hoeft zijn been er niet af ;) Tegenvaller, maar te overzien toch?

Laat hem vast fysio regelen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
24-07-2025 12:18
Gelukkig hoeft zijn been er niet af ;) Tegenvaller, maar te overzien toch?

Laat hem vast fysio regelen.
Wat een rare opmerking. Zo kun je alles wel bagatelliseren.

David Dunning
Grob :hug:
Pieremachochel
Balen grob. Je wil dan toch het liefste in een beetje een vertrouwde omgeving zijn. Zowel jij als je zoon.
Och mijn hemel Grob, wat ontzettend stom.
Enne, Vakantie.
Mijn hemel wat ben ik daar aan toe, de laatste weken is het zo'n enorme chaos op het werk. Niet normaal.

Maar vroeg in de ochtend op weg naar Italië..
Echt zo veel zin in.
@Grob, dochter van vriendin 3 dubbele breuk en geopereerd in het buitenland.
Na 2 dagen terug met eigen vervoer naar NL, huis, waar het veel voeten in de aarde had voor ze gezien werd op trauma-chirurgie in UMC Utrecht. Ontsteking van de wond bij de hechtingen, de HA keek er naar en schudde zijn hoofd.
Kortom 4 dagen langer is nu niet leuk, maar voorkomt mss wel veel onzekerheid over wondverzorging enz. straks.
Alles sal reg kom
Felidaez schreef:
24-07-2025 17:37
Enne, Vakantie.
Mijn hemel wat ben ik daar aan toe, de laatste weken is het zo'n enorme chaos op het werk. Niet normaal.

Maar vroeg in de ochtend op weg naar Italië..
Echt zo veel zin in.
Fijne vakantie!
Wij zijn op de terugweg, morgen wieder da Heim.
Pieremachochel
Sorry mensen, na dit hele gedoe kan ik op anoniem want staat ook op fb maar nu dit weer:

En de volgende update.
Ik.Ben.Woest!!
Vanmiddag belt de arts met dat de verzekering niet rond zou zijn, zij wilden een verklaring dat vgz de kosten betaalt. Zucht... jullie hebben zijn gegevens incl. verzekeringsgegevens toch? Ja, maar we willen het toch zwart op wit. Oef. Oké, ik bel de alarmcentrale wel weer. Terwijl ik met de centrale aan de lijn ben faxen én mailen ze dat formulier. Geregeld zou je denken. Nou...nee dus. Vraag ik vanmiddag hoe laat ik bij hem mag als ie uit de operatie komt, is het antwoord van een chagrijnige doos daar 'tussen 14 en 18 uur is bezoekuur'. Best, maar dat vraag ik dus niet.
Komt er een ander bij (beter op de hoogte) en zegt 'nou... verzekering is niet rond hoor, verklaring moeten we'. WTF?! Die héb je, dubbel zelfs, in je eigen mailbox, die je me zélf hebt gegeven!
'Oh, ja maar de administratie en hoofdarts zijn er niet zeker van dat het gedekt is'. Sorry, wát?! #-insert hier de eerste oerhollandse vloeken#.
Alarmcentrale maar weer gebeld, dame nog maar 's gefaxt terwijl we aan de telefoon zaten, ding komt binnen, en toen was het 'ja maar, is Nederlands hè, moet in Duitsland of Engels'. Dame van de centrale nog uitleggen dat dat bullshit is en ze dit ook nog nooit heeft meegemaakt maar nee hoor. Onverbiddelijk.
#-insert hier volgende serie vloeken#
Dus wat nu dan? 'Tsjah, misschien wordt ie dan toch niet geopereerd, horen jullie morgenochtend'. #-insert hier nog een setje meer vloeken#
'Als hij niet geopereerd wordt kunt u hem in de auto zetten en hem naar Nederland rijden en kan hij daar geopereerd worden'.
#-nu komen er nog meer oerhollandse woorden uit#
Had dat gvd gisteren gezegd, dan was dit hele drama al achter de rug geweest!! 'We snappen u hoor, maar....'. M'n reet!!
Jullie maken je niet druk om dat hij hier al drie dagen ligt? Zelfde verzekering hè!
Echt hoor, on-be-grijpelijk. Ik ben hier waarschijnlijk veel te blond voor ofzo.
Wéér afwachten, wéér onzekerheid.
Moet er niet aan denken dat het joch daar nu helemaal alleen was geweest...

Had ik al gezegd dat ik WOEST ben?
Ach Sis... wat een ellende.
Kolere Grob, razend word je daar toch van.

David Dunning
VGZ hoort inderdaad een internationale verklaring af te geven. Die had ik ook nodig voorheen. Dus je hebt inderdaad een verschrikkelijke muts getroffen. Die gewoon niet op de hoogte is. Vakantiemederwerker?
Mijn hemel Grob, ik deel je woesternij, wat ontzettend vervelend is dit.
Ach Grob wat ontzettende klote. Logisch dat jij woest bent. Wat een kereltjes :steam:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Redhead70 schreef:
24-07-2025 19:27
VGZ hoort inderdaad een internationale verklaring af te geven. Die had ik ook nodig voorheen. Dus je hebt inderdaad een verschrikkelijke muts getroffen. Die gewoon niet op de hoogte is. Vakantiemederwerker?
Weet ik niet, volgens mij niet, maar interesseert me ook niet eerlijk gezegd.
Die verklaring is er gewoon, net als de internationale zorgpas die dan kennelijk wel voldoet voor de opname maar niet voor de operatie.
Grobbekuiken_ schreef:
24-07-2025 19:43
Weet ik niet, volgens mij niet, maar interesseert me ook niet eerlijk gezegd.
Die verklaring is er gewoon, net als de internationale zorgpas die dan kennelijk wel voldoet voor de opname maar niet voor de operatie.
Wat een bureaucratische ellende zeg. Ik heb ook zo'n ehic pas en daarmee is zorg in Europa gedekt. En voor Spanje heb ik een eigen pas. De verzekering klinkt echt onwelwillend. Nu lees ik wel vaker dat Duitsland heel erg van de regeltjes is en voor alles een formulier nodig. Maar daar heb jij niks aan. Kan rabarbara niet voor je bellen?
Kolere. Er komen nu een heleboel nare woorden in me op inzake onze Oosterburen, maar ik hou me in. Tenslotte zijn er ook genoeg lieve Oosterburen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven