Roddels buurvrouw

23-07-2025 20:53 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Begin mei hebben wij onze nieuwe woning opgeleverd gekregen. Het betreft woningen die helemaal gerenoveerd zijn. Een klein deel van de bewoners woonde hier al en is teruggekeerd na de renovaties, maar de meeste buren zijn hier (net als wij) helemaal nieuw.

Nu woont er een vrouw in de straat die allerlei roddels verspreidt. Ik "ken" haar oppervlakkig omdat ze jaren terug kleding heeft opgehaald bij mij via de weggeefhoek. Daarna voegde ze me toe op Facebook en hebben we zo nu en dan contact gehad. De laatste keer was enkele jaren geleden. We hadden het toen over fietstochten en ik stelde voor eens samen te gaan fietsen. Daar kwam nooit een reactie op, dus voor mij was het duidelijk dat ze hierin geen interesse had (helemaal prima trouwens).

Verder nooit meer met haar bezig geweest en op een gegeven moment had ze me ontvriend. Ik stond daar niet zo bij stil. Maar nu (járen later) wonen we dus bij haar in de straat en hoor ik van verschillende buren allerlei verhalen terug die zij over mij verspreidt. Dat ik dólgraag vrienden met haar wilde zijn, haar bestookte met berichten en zij absoluut geen interesse in mij had. En dat ik super raar en opdringerig ben, haar stalkte en dat mensen met me moeten oppassen.

Ik heb het Messengergesprek van jaren geleden er eens bij gepakt om er kritisch naar te kijken, maar met de beste wil van de wereld kun je het niet opdringerig noemen. En ook geen storm aan berichten. Ik bleef juist op de vlakte, en heb luchtig voorgesteld eens samen te fietsen als zij dat ook leuk vond. Ik heb het meerdere mensen in mijn omgeving laten lezen en allemaal snapten ze er niets van.

Moet ik het gesprek met haar aangaan? Sinds we hier wonen negeert ze me volledig. Wel staat ze altijd met iedereen te kletsen en is ze ontzettend geliefd in deze buurt. Iedereen vindt haar aardig. Ik heb dan ook het gevoel dat mensen mij daarom niet moeten in de buurt. Mensen doen heel aardig hoor, maar contact met buren komt niet echt van de grond terwijl ik dat bij anderen wel zie gebeuren (samen bbq'en, wijntjes drinken in de tuin etc.)

Ik voel me hier echt heel naar bij. Wat zouden jullie doen?
martje55 schreef:
24-07-2025 13:51
Ik heb laatst een boek gelezen van een vrouw met ASS en ADHD. Daarin beschreef ze welke sociale trucjes zij zich eigen had gemaakt. Deze is bij mij blijven hangen. Als mensen in een groep staan met de voeten naar binnen wijzend, staan ze niet open voor contact met anderen. Staan de voeten naar buiten, dan wel.
Het zijn waarschijnlijk clues die door neurotypische mensen als vanzelf opgepikt worden, maar door neurodiverse mensen veel minder.

Ik word er blij en gerustgesteld van om het toch te snappen.
Oeh, dit vind ik een hele goede! Ik ga er eens op letten in groepen :)
martje55 schreef:
24-07-2025 13:51
Ik heb laatst een boek gelezen van een vrouw met ASS en ADHD. Daarin beschreef ze welke sociale trucjes zij zich eigen had gemaakt. Deze is bij mij blijven hangen. Als mensen in een groep staan met de voeten naar binnen wijzend, staan ze niet open voor contact met anderen. Staan de voeten naar buiten, dan wel.
Het zijn waarschijnlijk clues die door neurotypische mensen als vanzelf opgepikt worden, maar door neurodiverse mensen veel minder.

Ik word er blij en gerustgesteld van om het toch te snappen.
Fijn dat je er blij van wordt :) Werkt het ook met meer contact maken?
EstelleGallois schreef:
24-07-2025 13:57
Oeh, dit vind ik een hele goede! Ik ga er eens op letten in groepen :)
Veel non-verbale cues zijn te subtiel om in één zin uit te leggen, maar let ook eens op hoeveel oogcontact je zelf maakt en hoeveel oogcontact anderen maken.
Iemand de hele tijd aan blijven kijken vinden veel mensen te intens en dat vatten mensen op als een waarschuwingssignaal: pas op, van deze persoon kom je niet meer af.
Als je met iemand anders in gesprek bent en diegene laat overwegend zijn blik ronddwalen en kijkt over je schouder naar andere mensen, dan is de kans groot dat diegene het gesprek wil beëindigen.
EstelleGallois schreef:
24-07-2025 07:00
Wat is genoeg omhanden? Ik heb werk, kinderen, man en hobby's. Maar qua sociale contacten is het hier heel rustig idd.
Dat verklaart een heleboel.
O.a. waarom je zo op de contacten van anderen gefocust bent.
Eens met iedereen die een online clubje voorstelt. Top idee. Misschien is vrijwilligerswerk ook nog iets om over na te denken?
Lorem Ipsum
Ik denk echt dat het geen zin heeft om dit (houdingen, non-verbale cues, etc.) allemaal zo te bestuderen, geef het gewoon tijd. Je bent waarschijnlijk geen persoon waar mensen meteen op af vliegen, maar gaandeweg wen je aan elkaar en wordt het contact vanzelf vertrouwder.
Ik denk dat dat wel zin heeft hoor.
Waarom zou je je er niet in verdiepen? Ik heb geen moeite meer met contacten leggen maar dit soort dingen blijven interessant. Mijn man helpt mij nog wel eens met trucjes ook en ik hem in meer verdiepende gesprekken en opvoedingsvraagstukken. Je kunt echt wel iets hebben aan de ideeën van een ander.
Lorem Ipsum
Ik herken wat je schrijft Estelle. Vooral nieuwe sociale contacten kunnen voor mij ook lastig zijn. Ik heb mij weleens verdiept in non verbale signalen maar dit heeft mij nooit veel geholpen. Het probleem namelijk is dat je dan bewust, je onbewuste signalen moet aan gaan passen. Voor mij is dat veel te geforceerd en het zorgt ervoor dat ik alleen maar in mijn hoofd blijf zitten.

Voor mij is het belangrijkste nu acceptatie. Nee ik ben niet de persoon die binnen een uur 10 nieuwe vrienden maakt, maar ik ben veel meer dan dat. Die acceptatie zorgt voor meer ontspanning waardoor ik steeds dichterbij mijzelf kan blijven en ik uiteindelijk de mensen aantrek die echt goed bij me passen.
turquasi schreef:
24-07-2025 17:01
Ik denk dat dat wel zin heeft hoor.
Waarom zou je je er niet in verdiepen? Ik heb geen moeite meer met contacten leggen maar dit soort dingen blijven interessant. Mijn man helpt mij nog wel eens met trucjes ook en ik hem in meer verdiepende gesprekken en opvoedingsvraagstukken. Je kunt echt wel iets hebben aan de ideeën van een ander.
Het doet af aan het daadwerkelijke contact.

Bovendien denk je dan dus al snel dat het cliché dat iemand met de armen over elkaar zich afsluit voor het gezelschap, terwijl het voor velen gewoon een comfortabele houding is. En meer van dat soort dingen.

Met je voeten naar buiten staan is bijvoorbeeld niet netjes volgens de etiquette, of iemand is simpelweg pigeon-toed. Maar dat wordt dan weer opgevat als iemand die wel of geen contact wil.

Je ziet hier ook al dat TO conclusies verbindt aan bepaalde dingen, terwijl je helemaal niet weet of het echt zo zit. Maar ze probeert toch die puzzel te leggen.
Lilla schreef:
24-07-2025 08:12
Dit! Buurvrouw X vertelt verhalen over jou, andere buren hebben tegen jou weer over die verhalen en over buurvrouw X, iedereen vindt wat van jou/buurvrouw X/de verhalen.... En dat allemaal al binnen 2 maanden. Klinkt alsof er nog veel meer gevonden en gepraat wordt over een heleboel van deze buren. Lijkt mij een basisschoolpleinsfeertje, ik zou er nog niet direct veel zin in hebben... Maargoed, daar heb jij ook weer weinig aan.
Eens, ik zou je adviseren heel veel afstand te houden. Dit klinkt verre van een leuke buurt. Het is roddelen, elkaar uitspelen, kijken hoe een ander reageert.
Ik denk dat er een paar slangen bij zitten die je het liefst op afstand kan houden.

Volgens mij ben jij heel kwetsbaar en gevoelig voor de mening en kritiek van anderen,hmmmm ik weet het eigenlijk wel zeker ;-).
Dit gaat je op termijn meer verdriet geven dan iets positiefs opleveren.

En ik denk dat je idd iets uitstraalt dat je erbij wilt horen. Soms hoor je er gewoon niet bij, is er geen klik met een groep en jou. Ja dat is heel verdrietig maar nogmaals dit gaat jou niets opleveren.
EstelleGallois schreef:
24-07-2025 08:03
Zo heb ik er nog niet naar gekeken, het kwam vrij oprecht over.

Ik was overigens wel blij dat ik dit hoorde. Op de eerste dag had ik die buurvrouw gegroet en negeerde ze me straal. Daarna viel me op dat ze me gewoon negeerde en deed ik dus maar hetzelfde. Maar ik wist toen dus nog niet wat er speelde, en dat ze ook actief over mij roddelde.

Blij?
Omdat deze schijnheilige zonder eigen mening rare buurvrouw jou een tijd negeerde obv een roddel?
En dan ben jij blij te horen dat ze hun mening hebben bijgesteld en dat je niet zo bent als ze eerder hadden gedacht obv een roddel?

Meid hou op, wie heeft het lef zo over jou te denken. Je woont er nog maar net en ze kenden jou niet, je hebt geen rare fratsen uitgehaald of iets anders. Hoe dan.
Ik zou met niemand van deze mensen contact willen.
jules wijzigde dit bericht op 24-07-2025 21:25
0.23% gewijzigd
Jules schreef:
24-07-2025 20:49
Eens, ik zou je adviseren heel veel afstand te houden. Dit klinkt verre van een leuke buurt. Het is roddelen, elkaar uitspelen, kijken hoe een ander reageert.
Ik denk dat er een paar slangen bij zitten die je het liefst op afstand kan houden.

Volgens mij ben jij heel kwetsbaar en gevoelig voor de mening en kritiek van anderen,hmmmm ik weet het eigenlijk wel zeker ;-).
Dit gaat je op termijn meer verdriet geven dan iets positiefs opleveren.

En ik denk dat je idd iets uitstraalt dat je erbij wilt horen. Soms hoor je er gewoon niet bij, is er geen klik met een groep en jou. Ja dat is heel verdrietig maar nogmaals dit gaat jou niets opleveren.
Hoeft niet perse verdrietig te zijn. Als de klik er niet is heeft dat vaak wel redenen: je past als personen gewoon niet bij elkaar. Dan is "erbij horen " ook niet logisch, en niet wat je moet willen. (Al is dat gevoel natuurlijk heel logisch!)
Een van mijn kinderen paste in haar eerste twee jaren middelbare school ook niet in de groep. Ze deed enorm haar best, niemand vond haar echt stom, maar vriendschappen kwamen niet. Ze leek gewoon niet zo handig op sociaal vlak, het paste allemaal steeds net niet. Heel verdrietig kind, echt rotjaren. Tot ze naar een ander (achteraf dus veel passender) niveau overstapte: direct leuke klasgenoten, en er ontstonden vriendschappen. Nu drie jaar verder, en als een vis in t water met echt heel veel leuke en lieve vrienden die voor haar door t vuur gaan, en andersom.
Ik zeg, twijfeld niet al te hard aan jezelf: het moet ook gewoon maar net passen. En zeker bij buren is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat interesses, wereldbeeld enz enigszins overeen komen. En dat zijn wel dingen die helpen in vriendschappen.
EstelleGallois schreef:
24-07-2025 08:54
Maar dat zijn juist allemaal dingen waarvan ik me continu bewust ben in aanwezigheid van anderen. Vandaar dat ik dacht dat er misschien wel iets aan te doen is als ik het maar snap.
Je bent te alert, teveel met andere dingen bezig, hoe kom ik over, vinden ze me aardig, doe ik niet stom, heb ik iets doms gezegd.
Klinkt als chaotisch en misschien straal je dat wel uit. Angst, onzekerheid, uitvergroten, alles behalve comfortabel, je loopt op je tenen in de aanwezigheid.
Backpack10 schreef:
24-07-2025 09:52
Woont zij al lang in die buurt? En kent zij de buren met wie ze zo goed kan ook al lang?

Als ze zo over jou praat zal ze dat ook misschien over anderen doen. En vroeg of laat knappen mensen daar op af.
Precies. Misschien lijkt ze wel goed met al die anderen te kunnen, maar laten die haar gewoon maar wat lullen. Omdat ze wel beter weten.

Ik woon sinds november in een nieuwe buurt en heb al met verschillende buren gesproken en contact gehad. 1 buurvrouw steekt er met kop en schouders bovenuit en zit echt altijd te roddelen, alles is negatief en zij en haar man zijn geweldig (ook voor de buurt en blabla). Ze woont hier al 35 jaar en gedraagt zich ook echt als de koningin van de buurt. In praatjes met andere buren heb ik inmiddels, zonder over buurvrouw te roddelen, wel opgemerkt dat 'de koningin' eigenlijk bij niemand echt goed ligt, maar dat ze haar maar gewoon wat laten gaan.

Ik ben sowieso erg op mezelf en heb niet zo'n zin om me in die burengroepjes te mengen eigenlijk. Dus ik houd het allemaal een beetje op afstand.
Nog een kleine toevoeging. Ik vind dat afstand houden wel lastig. Want ik heb ADHD en ben een enorm zacht ei en wil dat echt IEDEREEN me leuk vindt. Ik ben dus ook gauw geneigd om dingen goed te willen praten en te verduidelijken en ook om in roddelgesprekken mee te gaan. Maar sinds een tijdje moet ik wat vaker voor mezelf op komen en ben ik er wel achtergekomen dat ik niet iedereen maar kan pleasen. Sindsdien is er wel wat meer rust. Ik laat alle buren lekker lullen en doe gewoon m'n eigen ding. Schijnbaar werkt het, want ik heb pas nog een grote parasol gekregen van mijn achterbuurman, totaal onverwacht. Maar hij zegt niet altijd gedag, dus ik dacht alweer dat hij me stom vond, krjig ik gewoon een parasol.
_melon2 wijzigde dit bericht op 24-07-2025 21:28
24.37% gewijzigd
Gewoon _melon met login problemen
"..maar dingen waar mensen dan op kunnen afknappen is als je teveel op de vlakte blijft en mensen dus niet dichtbij je kunnen komen (wat je vindt en denkt, wat voor humor je hebt)..."

Dit herken ik. Ik laat ook niet het achterste van mijn tong zien, spontaniteit lange tijd verloren, ben meer op de achtergrond en hou mensen graag op afstand.
Weinig mensen hebben een klik met mij.
Niet alle reacties gelezen, maar ik herken me wel in jouw verhaal. Ik heb ook ASS en vriendschappen opdoen is erg lastig. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik niet zoveel sociale contacten heb. Het is niet anders en daarbij doe ik het ook zelf. Heb ook minder behoefte aan contacten dan vroeger. Maar ik snap goed dat je graag leuk contact met de buren wilt en dat het gewoon niet leuk is om deze gevoelens te ervaren. Ik heb helaas geen andere tips dan je buren een keer uit te nodigen voor koffie of bbq.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Lilla schreef:
24-07-2025 21:04
Hoeft niet perse verdrietig te zijn. Als de klik er niet is heeft dat vaak wel redenen: je past als personen gewoon niet bij elkaar. Dan is "erbij horen " ook niet logisch, en niet wat je moet willen. (Al is dat gevoel natuurlijk heel logisch!)
Een van mijn kinderen paste in haar eerste twee jaren middelbare school ook niet in de groep. Ze deed enorm haar best, niemand vond haar echt stom, maar vriendschappen kwamen niet. Ze leek gewoon niet zo handig op sociaal vlak, het paste allemaal steeds net niet. Heel verdrietig kind, echt rotjaren. Tot ze naar een ander (achteraf dus veel passender) niveau overstapte: direct leuke klasgenoten, en er ontstonden vriendschappen. Nu drie jaar verder, en als een vis in t water met echt heel veel leuke en lieve vrienden die voor haar door t vuur gaan, en andersom.
Ik zeg, twijfeld niet al te hard aan jezelf: het moet ook gewoon maar net passen. En zeker bij buren is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat interesses, wereldbeeld enz enigszins overeen komen. En dat zijn wel dingen die helpen in vriendschappen.

Ik ben inmiddels 50 plusser en ik heb echt wel goede tijden gehad in teams. Daar voelde ik me veilig en geaccepteerd. Ik ben ook wat onhandig maar daar had ik niet het gevoel dat ik erop beoordeeld werd dus ontspande ik enigzins. 10 jaar verder, meerdere baantjes gehad, geen klik gevoeld, heb ik me erbij neergelegd en hou ik mezelf wat op afstand.
Ik wil niet zeggen dat dit met het hele team zo is, een paar zijn gewoon aardig en oprecht naar mij toe.
Maar ik ben beschadigd vanaf kindertijd, thuissituatie en schooltijden en door relaties. En ik weet hoe het de rest van mijn leven zal uitzien. Ik zie patronen die zich herhalen.

Edit en wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik er wel verdrietig van word.
Jules schreef:
24-07-2025 21:18
"..maar dingen waar mensen dan op kunnen afknappen is als je teveel op de vlakte blijft en mensen dus niet dichtbij je kunnen komen (wat je vindt en denkt, wat voor humor je hebt)..."

Dit herken ik. Ik laat ook niet het achterste van mijn tong zien, spontaniteit lange tijd verloren, ben meer op de achtergrond en hou mensen graag op afstand.
Weinig mensen hebben een klik met mij.
Onze achtergronden zijn anders. Toch herken ik dit in gezelschappen waar ik me niet op mijn plek voel. Ik ben gelukkig zo veilig opgegroeid dat ik daar dan niet onzeker van wordt: ik zie waar de verschillen zitten en vind het logisch dat t niet past. Dus ik houd afstand, deel alleen oppervlakkige zaken, ben vrij secundair. Die mensen beschrijven mij dan ook als iemand die niet zo spontaan is, niet het achterste van haar tong laat zien. Zij hebben dan dus ook echt geen klik met mij, dat merk ik heel duidelijk en voelt heel kloppend.
Bij collega's en vrienden waarmee ik die klink wél voel is het heel anders, daar delen we veel, heb ik geen enkele moeite me kwetsbaar op te stellen, daar vraag ik advies en neem ik het nog aan ook, we hebben samen de slappe lach, enz enz. Ik ken van het laatste type mensen echt veel minder dan van het eerste type. Zo zit de (mijn) wereld volgens mij gewoon in elkaar.
Maar het zit ‘m helemaal niet altijd in het oppervlakkig zijn, ik denk echt niet dat die borrelende buren nou wel zo de diepte in gaan.
pina schreef:
24-07-2025 21:58
Maar het zit ‘m helemaal niet altijd in het oppervlakkig zijn, ik denk echt niet dat die borrelende buren nou wel zo de diepte in gaan.
Dat weet je niet. Misschien kenden ze elkaar al langer, misschien hebben ze heel veel overeenkomsten waardoor ze snel erg vertrouwd met elkaar zijn en misschien is het alleen maar holladijo met een flinke laag alcohol, maar daar hebben ze elkaar dan ook in gevonden.

Ik zie in dit topic veel mensen zeggen dat ze moeilijk vriendschappen sluiten. Is maar een ideetje, hoor : maar start met elkaar een appgroepje en wie weet wat daar uit voortkomt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
24-07-2025 22:14
Dat weet je niet. Misschien kenden ze elkaar al langer, misschien hebben ze heel veel overeenkomsten waardoor ze snel erg vertrouwd met elkaar zijn en misschien is het alleen maar holladijo met een flinke laag alcohol, maar daar hebben ze elkaar dan ook in gevonden.

Ik zie in dit topic veel mensen zeggen dat ze moeilijk vriendschappen sluiten. Is maar een ideetje, hoor : maar start met elkaar een appgroepje en wie weet wat daar uit voortkomt.
Alles kan, maar het is niet zo dat aan de oppervlakte blijven de reden is dat je geen aansluiting vindt. Genoeg mensen doen dat, terwijl ze zich toch makkelijk in groepen bewegen.
pina schreef:
24-07-2025 23:06
Alles kan, maar het is niet zo dat aan de oppervlakte blijven de reden is dat je geen aansluiting vindt. Genoeg mensen doen dat, terwijl ze zich toch makkelijk in groepen bewegen.

Vaak is het zo dat als iemand op de achtergrond blijft en niet veel van zichzelf laat zien dat anderen geen hoogte krijgen van je. Dus kunnen ze geen mening vormen en onstaat er geen klik.

Dan is het hmmm tja ik ken die persoon niet goed genoeg. En als er dan ook geen interesse wordt getoond kan voelt dat voor die ander verdrietig en geïsoleerd. En sta je buiten een groep.

TO haar situatie/karakter is anders. Een overeenkomst is wel het buitengesloten worden of voelen.
Jules schreef:
25-07-2025 09:14
Vaak is het zo dat als iemand op de achtergrond blijft en niet veel van zichzelf laat zien dat anderen geen hoogte krijgen van je. Dus kunnen ze geen mening vormen en onstaat er geen klik.

Dan is het hmmm tja ik ken die persoon niet goed genoeg. En als er dan ook geen interesse wordt getoond kan voelt dat voor die ander verdrietig en geïsoleerd. En sta je buiten een groep.

TO haar situatie/karakter is anders. Een overeenkomst is wel het buitengesloten worden of voelen.
Oh sorry, dan zeg ik het verkeerd. Op de achtergrond blijven is inderdaad wat anders.

Maar ik had het over niet het achterste van je tong laten zien en aan de oppervlakte blijven. Menig gangmaker laat helemaal niet het achterste van zijn tong zien.
Nu ik erover nadenk, heb maar 1 buurvrouw waar ik af en toe koffie mee doe. Dat is iemand waar ik anders ook bevriend mee zou zijn. En een hele leuke buuf die helaas is verhuisd. Verder vind ik vriendschappen tussen buren nogal overrated. Het kan leuk zijn als het goed klikt - en ook weer helemaal fout gaan na een meningsverschil of ruzie tussen de kinderen, dat is hier in de buurt ook al gebeurd - maar verder heb je in principe alleen je wijk of je straatnaam gemeen.

Ik heb eerlijk gezegd nul behoefte aan burencontacten die verder gaan dan groeten, daar heb ik andere vrienden voor. Je buren zitten in Nederland toch al zo op je lip door de drukte, dat vind ik meer dan genoeg. Roddelen doen ze ook daardoor toch wel.
Oh ik heb ook totaal geen behoefte aan dieper contact met buren dan vriendelijk groeten, af en toe een praatje op straat doen bij het overhandigen van een pakketje ofzo. Maar verder is mijn motto: beter een verre vriend dan een goede buur. Als zich een vriendschap echt organisch ontwikkelt, dan houd ik het niet tegen. Maar ik zoek het niet op.

Ik heb dat intensieve burengedoe ook vaak genoeg zien klappen en dan zit je met de gebakken peren. Zeker in nieuwbouwwijken zie je dat vaak. Het begint heel gezellig als iedereen tegelijk komt wonen. Maar gaandeweg zie je dat toch niet iedereen zo goed bij elkaar past als aanvankelijk gedacht werd.
Jeetje wat vervelend zeg. Hoe reageerde jij toen buren jou vertelden dat er nare roddels over jou verspreid werden door dat mens? En hoe reageerden jouw buren op jouw reactie?
Ik zou wel zeggen dat je dat erg naar vindt om te horen en dat er niks van klopt, en dat je het ook erg onprettig vindt dat er überhaupt geroddeld wordt.
Verder sluit ik me aan bij de andere adviezen. Gewoon oppervlakkig aardig doen tegen die roddeltante (vriendelijk groeten), en laat haar dan maar voor lul staan door jou te negeren als je haar gedag zegt. Zij weet tenslotte niet dat die roddels jou bereikt hebben, dus zou ook gek zijn haar te negeren.
En ook tegen je buren vriendelijk zijn, en jezelf blijven. Niks forceren en ook niet onzeker worden hoor.
Je directe buren zou ik wel benaderen voor een keer een koffie of een borrel, puur omdat het je directe buren zijn dus belangrijk elkaar wat beter te leren kennen. Daar is niks geks aan, kan je prima doen. Zonder de intentie te hebben om direct vrienden te worden, maar puur omdat je nou eenmaal naast elkaar woont en het dan fijn is wat beter contact te hebben.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven