Vriend te weinig tijd vanwege baan
maandag 21 juli 2025 om 14:29
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Ik heb een account aangemaakt omdat ik niet meer weet wat ik moet doen en er met niemand over kan praten.
4 jaar geleden ben ik gescheiden en ik heb een dochterje van 7 jaar. Sinds 3 jaar heb ik weer een nieuwe relatie. Wij wonen niet samen. Vriend is altijd bij mij omdat ik in de avond niet weg kan vanwege dochter.
Het eerste jaar van onze relatie had vriend een "normale" baan van 8 tot 17, maandag tot vrijdag. Daarna heeft hij een hele mooie kans gekregen en werkt nu aan de andere kant van nederland. Het gaat om avonddiensten. hij is nu 5 dagen per week van 12 tot 2 aan het werk. Zelf werk ik in de zorg van 7 tot 12. We lopen elkaar dus helemaal mis! Als hij wel vrij is ligt hij rustig tot 2 uur op bed, wat ik wel snap want dit werk breekt je ook op. Maar we kunnen zo eigenlijk nooit iets leuks samen doen. Alle uitjes met dochter, verjaardagen, familie bezoekjes doe ik alleen. 5 dagen per week zit ik hier alleen de bank. Hij werkt en slaapt alleen maar. Verder is zijn motor zijn grote hobby. Hij is ook gek op gamen. Dat moet dus ook nog allemaal gebeuren. Er blijft echt niks over voor tijd samen! We hebben hier al 2 jaar discussies over. Ik wil eigenlijk gewoon dat hij een andere baan neemt. Wat ik natuurlijk helemaal niet kan vragen, maar ik trek dit niet. Hij wil geen andere baan omdat hij hier bijzonder goed verdiend. Dat geld interesseert mij niet. Ik ben liever gewoon meer samen. Hij snapt dit niet en dat geeft mij heel erg het gevoel dat ik meer van hem hou dan hij van mij.
Vanmorgen heb ik een punt achter de relatie gezet. Omdat ik er gewoon echt niet meer tegen kan. Maar dat is eigenlijk helemaal niet wat ik wil. Er zijn zoveel vrouwen met een vent is het leger, of op een schip. Maar ik voel me gewoon zo alleen. Ik wil zijn baan graag accepteren, maar wekelijks maak ik hier toch weer een hele discussie van. Hoe doen andere vrouwen dit? Hebben jullie tips? Of toch maar zo laten omdat ik er blijkbaar niet mee kan leven...
Alvast bedankt!
Ik ben nieuw hier. Ik heb een account aangemaakt omdat ik niet meer weet wat ik moet doen en er met niemand over kan praten.
4 jaar geleden ben ik gescheiden en ik heb een dochterje van 7 jaar. Sinds 3 jaar heb ik weer een nieuwe relatie. Wij wonen niet samen. Vriend is altijd bij mij omdat ik in de avond niet weg kan vanwege dochter.
Het eerste jaar van onze relatie had vriend een "normale" baan van 8 tot 17, maandag tot vrijdag. Daarna heeft hij een hele mooie kans gekregen en werkt nu aan de andere kant van nederland. Het gaat om avonddiensten. hij is nu 5 dagen per week van 12 tot 2 aan het werk. Zelf werk ik in de zorg van 7 tot 12. We lopen elkaar dus helemaal mis! Als hij wel vrij is ligt hij rustig tot 2 uur op bed, wat ik wel snap want dit werk breekt je ook op. Maar we kunnen zo eigenlijk nooit iets leuks samen doen. Alle uitjes met dochter, verjaardagen, familie bezoekjes doe ik alleen. 5 dagen per week zit ik hier alleen de bank. Hij werkt en slaapt alleen maar. Verder is zijn motor zijn grote hobby. Hij is ook gek op gamen. Dat moet dus ook nog allemaal gebeuren. Er blijft echt niks over voor tijd samen! We hebben hier al 2 jaar discussies over. Ik wil eigenlijk gewoon dat hij een andere baan neemt. Wat ik natuurlijk helemaal niet kan vragen, maar ik trek dit niet. Hij wil geen andere baan omdat hij hier bijzonder goed verdiend. Dat geld interesseert mij niet. Ik ben liever gewoon meer samen. Hij snapt dit niet en dat geeft mij heel erg het gevoel dat ik meer van hem hou dan hij van mij.
Vanmorgen heb ik een punt achter de relatie gezet. Omdat ik er gewoon echt niet meer tegen kan. Maar dat is eigenlijk helemaal niet wat ik wil. Er zijn zoveel vrouwen met een vent is het leger, of op een schip. Maar ik voel me gewoon zo alleen. Ik wil zijn baan graag accepteren, maar wekelijks maak ik hier toch weer een hele discussie van. Hoe doen andere vrouwen dit? Hebben jullie tips? Of toch maar zo laten omdat ik er blijkbaar niet mee kan leven...
Alvast bedankt!
donderdag 24 juli 2025 om 11:37
X-Laura-X schreef: ↑24-07-2025 09:59Nou dat is natuurlijk niet zo. Ik kan ook echt geen andere baan nemen. Ik werk van 7 tot 12 wat een hele normale tijd is als je een kind hebt. Ik kan toch niet savonds gaan werken. Dat zou heel raar zijn om te doen met een dochter van 7.
Verder heb ik genoeg te doen en hoeft hij ook echt niet mijn vertier te zijn. Ik zou hem alleen bijna elke dag even willen zien. Niet 5 dagen per week mislopen. Ik vind dat te weinig tijd samen.
Hij hoeft echt niet mijn kant op te komen. Dit wilt hij zelf en is gewoon makkelijker. Vriend woont in een studio wat lastig is als kind moet slapen.
Ik wil er heel veel aan doen. Maar er is niks wat ik kan veranderen waardoor we wel genoeg tijd hebben samen.
Oef, dit vind ik wel veel hoor, zo in jullie levensfase. Iedere dag wat contact met een appje of belletje snap ik, maar elke dag zien als je niet bij elkaar in de buurt woont, er een kind betrokken is en een drukke baan.....Dat zou mij erg benauwen. Temeer omdat hij dus dan élke dag naar jou moet komen. Dat is toch best wel stressvol? Ook als hij een 9 tot 5 baan had gehad
Het is natuurlijk je goed recht om het te willen en je mag daar relaties om verbreken, dat is helemaal aan jou.
donderdag 24 juli 2025 om 12:53
donderdag 24 juli 2025 om 13:01
Mijn man heeft jarenlang op speciale missies gezeten in het buitenland, soms 3 maanden, soms langer en soms korter. Daar moet je inderdaad tegen kunnen, heb er genoeg relaties op zien kapot gaan.
Dat is niet eens iets verwijtbaars zolang als je partner thuis is jij wel de absolute prioriteit bent (vind ik dan)
Als de motor of de PS5 belangrijker is dan houdt het wel op.
Dat is niet eens iets verwijtbaars zolang als je partner thuis is jij wel de absolute prioriteit bent (vind ik dan)
donderdag 24 juli 2025 om 13:04
Dat is natuurlijk ook een kwestie van perceptie. TO geeft zelf aan dat het niet eens zoveel tijd inneemt, maar het schuurt met haar wens om elkaar (bijna) dagelijks te zien.poohtjesschrijft schreef: ↑24-07-2025 13:01Mijn man heeft jarenlang op speciale missies gezeten in het buitenland, soms 3 maanden, soms langer en soms korter. Daar moet je inderdaad tegen kunnen, heb er genoeg relaties op zien kapot gaan.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
donderdag 24 juli 2025 om 15:50
Nee sorry, 7-12 zijn geen normale tijden. Jij begint extreem vroeg, hij juist laat en daardoor lopen jullie elkaar mis.
Het ligt overigens maar net aan je werk of je het wel of niet s avonds kan doen. Als je kan thuiswerken en je eigen tijd in kan delen zijn er zat beroepen waarin je s avonds achter de laptop kan gaan zitten.
Ik vraag me af hoe jullie elkaar hebben ontmoet? Want zelfs met dat uur reistijd tussen jullie huizen en normale kantoortijden lijkt het me al niet realistisch om elkaar iedere dag te zien.
donderdag 24 juli 2025 om 15:55
TO: Hoe doe je dat in de ochtend met je kind? Moet dat elke dat voor 6 uur opstaan en waar is kind dan vanaf 7 uur? Dan is er toch oppas/opvang?
donderdag 24 juli 2025 om 21:07
De voorschoolse opvang begin om 7 uur. En 7:05 begin ik dan met werken. Dochter heeft dus alleen maar 1,5 uur voorschoolse opvang. Wat ideaal voor haar en mij is. Ik ben verpleegkundige. Dus thuiswerken gaat hem niet worden hoor. Is 4 ochtenden per week. Mijn dochter is altijd een vroege vogel geweest dus inderdaad rond 6 uur opstaan, dat is geen probleem. Doet ze ook in het weekend.OlleGrieze schreef: ↑24-07-2025 15:55TO: Hoe doe je dat in de ochtend met je kind? Moet dat elke dat voor 6 uur opstaan en waar is kind dan vanaf 7 uur? Dan is er toch oppas/opvang?
donderdag 24 juli 2025 om 21:08
Bij de bezinepomp hier in de buurt toen hij een motorrit aan het maken was.
donderdag 24 juli 2025 om 21:17
Ik heb besloten dat ik de relatie toch nog een kans ga geven. We zijn er beide erg verdrietig onder geweest en willen elkaar echt niet kwijt. Ik moet alleen leren hiermee om te gaan. Dat probleem ligt bij mij. Maarja, een andere vent hoef ik ook niet en die heeft natuurlijk ook wel weer iets wat niet geweldig is. Het grootste ding is dat mijn hoofd ervan maakt dat vriend niet zo graag bij mij is als ik bij hem. Gewoon heel zwart wit, hij kiest voor zijn baan dus ik ben niet belangrijk genoeg. Daardoor voelt het heel alleen. Want ik kan mijzelf best wel vermaken in huis. Bedankt allemaal!
vrijdag 25 juli 2025 om 09:25
X-Laura-X schreef: ↑24-07-2025 21:17Ik heb besloten dat ik de relatie toch nog een kans ga geven. We zijn er beide erg verdrietig onder geweest en willen elkaar echt niet kwijt. Ik moet alleen leren hiermee om te gaan. Dat probleem ligt bij mij. Maarja, een andere vent hoef ik ook niet en die heeft natuurlijk ook wel weer iets wat niet geweldig is. Het grootste ding is dat mijn hoofd ervan maakt dat vriend niet zo graag bij mij is als ik bij hem. Gewoon heel zwart wit, hij kiest voor zijn baan dus ik ben niet belangrijk genoeg. Daardoor voelt het heel alleen. Want ik kan mijzelf best wel vermaken in huis. Bedankt allemaal!
Hou dan alsjeblieft op met die manipulatieve spelletjes van je. De relatie verbreken als een pressiemiddel en het vervolgens weer goed maken, is ontzettend naar en ongezond gedrag.
Je komt best wel claimerig en onzeker over. Ga dus vooral aan jezelf werken. Als jij je vent elke dag moet zien, kun je jezelf dus NIET vermaken. En denk ook even aan je dochter. Als hij nu definitief verdwijnt, omdat hij het gedram van jou zat is, verdwijnt hij ook uit haar leven.
vrijdag 25 juli 2025 om 10:02
Ik mag hopen dat je dit niet meent toch?
In de zorg is dit misschien een normale tijd. In gezinnen met 2 ouders is er misschien een die zo vroeg begint, zodat in de ochtend ouder 1 thuis is en in de middag ouder 2. Maar als 1-oudergezin vind ik het echt heel erg vroeg hoor! Ik ken maar 1 kind dat altijd zo vroeg bij de opvang staat!
Kijk eens goed rond hoeveel kinderen er al om 7:00 op de opvang zijn en kijk daar om een uur of 16:00 eens rond. Misschien zie het verschil?
Het zijn maar 5 uurtjes per dag. Ik zou eens kijken of ik de uren van 1 dag er niet aan zou kunnen plakken bij de andere dagen zodat je een dag overhoudt. Misschien zou het een optie zijn voor je vriend om op die dag (samen overleggen welke dag dat zou zijn) ook een paar uur later te kunnen beginnen zodat jullie elkaar op die dag even kunnen zien?
vrijdag 25 juli 2025 om 10:30
Meen je dat? Ik heb het altijd normaal en ideaal gevonden. Mijn dochter is toch altijd 6 uur wakker. Er zijn ongeveer 10 kindjes bij de opvang om 7 uur. Ja oke, smiddags wel 50. Maar ik weet zeker dat mijn dochter dit liever heeft dan dat ze na school nog naar de opvang moet. Ze gaat al vanaf 3 maanden. Mijn zusjes doen dit ook. Ik denk dat het ook maar net is wat je gewend bent. Vind dat je nu doet alsof alsof het iets is wat ik echt niet kan maken.-Matilda- schreef: ↑25-07-2025 10:02Ik mag hopen dat je dit niet meent toch?
In de zorg is dit misschien een normale tijd. In gezinnen met 2 ouders is er misschien een die zo vroeg begint, zodat in de ochtend ouder 1 thuis is en in de middag ouder 2. Maar als 1-oudergezin vind ik het echt heel erg vroeg hoor! Ik ken maar 1 kind dat altijd zo vroeg bij de opvang staat!
Kijk eens goed rond hoeveel kinderen er al om 7:00 op de opvang zijn en kijk daar om een uur of 16:00 eens rond. Misschien zie het verschil?
Het zijn maar 5 uurtjes per dag. Ik zou eens kijken of ik de uren van 1 dag er niet aan zou kunnen plakken bij de andere dagen zodat je een dag overhoudt. Misschien zou het een optie zijn voor je vriend om op die dag (samen overleggen welke dag dat zou zijn) ook een paar uur later te kunnen beginnen zodat jullie elkaar op die dag even kunnen zien?
vrijdag 25 juli 2025 om 10:31
Klopt, ik moet aan mezelf werken.dweedledee schreef: ↑25-07-2025 09:25Hou dan alsjeblieft op met die manipulatieve spelletjes van je. De relatie verbreken als een pressiemiddel en het vervolgens weer goed maken, is ontzettend naar en ongezond gedrag.
Je komt best wel claimerig en onzeker over. Ga dus vooral aan jezelf werken. Als jij je vent elke dag moet zien, kun je jezelf dus NIET vermaken. En denk ook even aan je dochter. Als hij nu definitief verdwijnt, omdat hij het gedram van jou zat is, verdwijnt hij ook uit haar leven.
zaterdag 26 juli 2025 om 08:02
Het is idd net wat je gewend bent maar het is niet 'normaal'. Ik was ook alleenstaande ouder en heb bij de keuze van mijn werk altijd mijn kind op 1 gezet en hem om 7u in de opvang afzetten was absoluut geen optie.X-Laura-X schreef: ↑25-07-2025 10:30Meen je dat? Ik heb het altijd normaal en ideaal gevonden. Mijn dochter is toch altijd 6 uur wakker. Er zijn ongeveer 10 kindjes bij de opvang om 7 uur. Ja oke, smiddags wel 50. Maar ik weet zeker dat mijn dochter dit liever heeft dan dat ze na school nog naar de opvang moet. Ze gaat al vanaf 3 maanden. Mijn zusjes doen dit ook. Ik denk dat het ook maar net is wat je gewend bent. Vind dat je nu doet alsof alsof het iets is wat ik echt niet kan maken.
Dat jij dat doet is jouw zaak, de enige reden dat ik dit zeg is omdat jij zeurt over de werkuren van je vriend terwijl je zelf toch ook niet zo'n voor de hand lliggende uren hebt ondanks dat je zelf beweert van wel.
zaterdag 26 juli 2025 om 08:53
Attraverso schreef: ↑26-07-2025 08:02Het is idd net wat je gewend bent maar het is niet 'normaal'. Ik was ook alleenstaande ouder en heb bij de keuze van mijn werk altijd mijn kind op 1 gezet en hem om 7u in de opvang afzetten was absoluut geen optie.
Dat jij dat doet is jouw zaak, de enige reden dat ik dit zeg is omdat jij zeurt over de werkuren van je vriend terwijl je zelf toch ook niet zo'n voor de hand lliggende uren hebt ondanks dat je zelf beweert van wel.
Want ouders die in de zorg werken en om 7 uur moeten beginnen zetten hun kind niet op 1 als ze die zo vroeg naar de opvang brengen? Aparte conclusie dame…
Levensgenieter

zaterdag 26 juli 2025 om 08:59
zaterdag 26 juli 2025 om 09:25
Voor jouw kind en jouw situatie was dit misschien niet passend. Voor TO en haar kind werkt het wel. Dat betekent niet dat zij haar kind niet op 1 zet. Wellicht doet ze dat met deze keuze juist wel. En is 1,5 uur voorschoolse opvang minder belastend voor haar kind dan 2 uur BSO.Attraverso schreef: ↑26-07-2025 08:02Het is idd net wat je gewend bent maar het is niet 'normaal'. Ik was ook alleenstaande ouder en heb bij de keuze van mijn werk altijd mijn kind op 1 gezet en hem om 7u in de opvang afzetten was absoluut geen optie.
zaterdag 26 juli 2025 om 09:40
Ik vind dat je het goed hebt geregeld TO dat je met voorschoolse opvang en schooltijden kan werken. En dan in de middag lekker je kind uit school halen. Ook handig met speelafspraken net vriendjes. En ook niks mis met ouders die het anders regelen trouwens.
En ik snap je openingspost ook. Toen jullie iets kregen had jij al wel deze werktijden. Zijn werktijden zijn veranderd en daardoor zien jullie elkaar amper. Dan wil hij ook nog gamen en met de motor. En als er tijd over is mag jij. Hij wil zijn werktijden niet aanpassen. Hij kent je dochter ook neem ik aan? Is het voor haar niet gek dat ze hen opeens amper ziet?
Ik begrijp dat jullie weer samen zijn maar ik zou niet zo onderaan het lijstje willen staan bij iemand.
En ik snap je openingspost ook. Toen jullie iets kregen had jij al wel deze werktijden. Zijn werktijden zijn veranderd en daardoor zien jullie elkaar amper. Dan wil hij ook nog gamen en met de motor. En als er tijd over is mag jij. Hij wil zijn werktijden niet aanpassen. Hij kent je dochter ook neem ik aan? Is het voor haar niet gek dat ze hen opeens amper ziet?
Ik begrijp dat jullie weer samen zijn maar ik zou niet zo onderaan het lijstje willen staan bij iemand.
zaterdag 26 juli 2025 om 09:42
Daar mag ieder zijn eigen mening over hebben. Mijn kind naar voorschoolse opvang brengen was geen optie.MissButterflyyy schreef: ↑26-07-2025 08:53Want ouders die in de zorg werken en om 7 uur moeten beginnen zetten hun kind niet op 1 als ze die zo vroeg naar de opvang brengen? Aparte conclusie dame…
Lang niet iedereen die in de zorg werkt moet shiften werken of om 7u beginnen trouwens. Dat is een keuze die je kan maken net zoals ik en de meerderheid van mijn collega's.
En zoals ik al zei zeg ik dat enkel tegen to omdat ze zeurt over de werkuren van haar vriend terwijl ze zelf als alleenstaande moeder niet zo'n handige keuze heeft gemaakt. Vind zij het geen probleem om haar kind om 7u al af te zetten dan is dat haar keuze.
Vind het jammer dat we zo ver gekomen zijn dat velen dat maar 'normaal' vinden.
zaterdag 26 juli 2025 om 09:43
Nu heb je het toch tegen to he? Over hoe ze haar vriend behandeld?MissButterflyyy schreef: ↑26-07-2025 08:59Dat vind ik toch zo vreselijk, vrouwen die vinden dat ze het ontzettend goed doen en gaan wijzen naar hoe andere moeders het doen. Bah.
zaterdag 26 juli 2025 om 09:47
Wat oordeel je hard over een alleenstaande moeder. Ze zeurt omdat haar partner andere werktijden is gaan werken? Daar mag ze niks van vinden. Hou op zeg.Attraverso schreef: ↑26-07-2025 09:42Daar mag ieder zijn eigen mening over hebben. Mijn kind naar voorschoolse opvang brengen was geen optie.
Lang niet iedereen die in de zorg werkt moet shiften werken of om 7u beginnen trouwens. Dat is een keuze die je kan maken net zoals ik en de meerderheid van mijn collega's.
En zoals ik al zei zeg ik dat enkel tegen to omdat ze zeurt over de werkuren van haar vriend terwijl ze zelf als alleenstaande moeder niet zo'n handige keuze heeft gemaakt. Vind zij het geen probleem om haar kind om 7u al af te zetten dan is dat haar keuze.
En slechte keuze? Hoe kunnen we dit normaal vinden? Ben jij de moraalridder? Voorschoolse opvang ipv BSO. Met een kind dat standaard vroeg wakker is. Niks geks aan de hand.
zaterdag 26 juli 2025 om 09:50
Dan vind jij dat maar jammer. Kijk aub naar jezelf.Attraverso schreef: ↑26-07-2025 09:42Daar mag ieder zijn eigen mening over hebben. Mijn kind naar voorschoolse opvang brengen was geen optie.
Het is niet voor niks dat op veel plaatsen de kinderopvang al zo vroeg open is. Veel mensen hebben geen baan van 9 tot 17, en dat zegt niks over hun kwaliteiten als ouder.
Levensgenieter

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in