Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 2017 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Redhead70 schreef:
24-07-2025 19:58
Wat een bureaucratische ellende zeg. Ik heb ook zo'n ehic pas en daarmee is zorg in Europa gedekt. En voor Spanje heb ik een eigen pas. De verzekering klinkt echt onwelwillend. Nu lees ik wel vaker dat Duitsland heel erg van de regeltjes is en voor alles een formulier nodig. Maar daar heb jij niks aan. Kan rabarbara niet voor je bellen?
Nee hoor, alarmcentrale werkt wel degelijk mee, alleen het zh is nu kennelijk aan het mierenneuken lijkt het.

In dit geval is mijn Duits toereikend, met Nederlandse vloeken (want dat weet ik dan weer niet, hoe te vloeken in het Duits), maar ze weten haarfijn waar ik het over heb.
There is always something happening, and it's usually right now
De intonatie maakt je vloeken internationaal...
Zo, wat een bureaucratische ellende, en dat op het allerlaatste moment. Ik zou ook vloeken, en daarbij janken, schreeuwen, stampvoeten, van complete onmacht. Ik duim voor je en voor je zoon, dat ze toch het licht gaan zien en gewoon opereren.

Maar bel morgenochtend alvast je zoon's huisarts, dat die een verwijzing kan regelen, zodat je gelijk door kan rijden naar de spoedeisende hulp.Ook voor de nazorg, want ik zou nu niet zomaar rekenen op een normale overdracht.
Grobbekuiken_ schreef:
24-07-2025 20:05
Nee hoor, alarmcentrale werkt wel degelijk mee, alleen het zh is nu kennelijk aan het mierenneuken lijkt het.

In dit geval is mijn Duits toereikend, met Nederlandse vloeken (want dat weet ik dan weer niet, hoe te vloeken in het Duits), maar ze weten haarfijn waar ik het over heb.
Verdammt, ihr dummen Mistkerle. Ich wünsche euch allen Fernweh und sehr kurze Arme. Und einen sehr langen Spaziergang auf einem kurzen Pier.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alarmcentrale maar weer gebeld. Nope, verklaring is toch echt zo als ie is. Kan ik het niet even voorschieten? Ja joh, tuurlijk, onze geldboom staat stom toevallig net in volle bloei, geen probleem! 🤦‍♀️
Na maar weer een boel nijdig geroep komt er dan nu een Engelstalige brief waarin staat dat de verklaring toch echt voldoet. Die brief gaat per mail naar zh, zoon en mij.
't Is toch godsgeklaagd die bullshit 🤬
Irma_3110 schreef:
24-07-2025 20:17
De intonatie maakt je vloeken internationaal...
Zo, wat een bureaucratische ellende, en dat op het allerlaatste moment. Ik zou ook vloeken, en daarbij janken, schreeuwen, stampvoeten, van complete onmacht. Ik duim voor je en voor je zoon, dat ze toch het licht gaan zien en gewoon opereren.

Maar bel morgenochtend alvast je zoon's huisarts, dat die een verwijzing kan regelen, zodat je gelijk door kan rijden naar de spoedeisende hulp.Ook voor de nazorg, want ik zou nu niet zomaar rekenen op een normale overdracht
.
Totaal niet aan gedacht, ga ik zeker doen. Dank voor de tip.
charlottew88 schreef:
24-07-2025 20:34
Verdammt, ihr dummen Mistkerle. Ich wünsche euch allen Fernweh und sehr kurze Arme. Und einen sehr langen Spaziergang auf einem kurzen Pier.
Sorry, vind 'm nu effe niet leuk geloof ik.
Grobbekuiken_ schreef:
24-07-2025 20:48
Alarmcentrale maar weer gebeld. Nope, verklaring is toch echt zo als ie is. Kan ik het niet even voorschieten? Ja joh, tuurlijk, onze geldboom staat stom toevallig net in volle bloei, geen probleem! 🤦‍♀️
Na maar weer een boel nijdig geroep komt er dan nu een Engelstalige brief waarin staat dat de verklaring toch echt voldoet. Die brief gaat per mail naar zh, zoon en mij.
't Is toch godsgeklaagd die bullshit 🤬
Ik hoop heel erg dat die verklaring wel volstaat. Wat een gedoe waar je nu helemaal niet op zit te wachten. Ik hoop ook dat de operatie snel zal plaatsvinden. :hug:
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Goddorie Grob, wat een gezeik van dat ziekenhuis :thunder:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mijn man heeft die verklaring bij VGZ voor mij moeten regelen toen we net in Spanje waren en ik heel erg ziek werd, zomaar. En zelf niet capabel was. Dat was ff gedoe zei hij. Maar daarna super geregeld. Inclusief een tolk en medische papieren. Ik was wel aanvullend verzekerd. Maar niet de duurste.
Grobbekuiken_ schreef:
24-07-2025 20:53
Sorry, vind 'm nu effe niet leuk geloof ik.
Is nu ik het teruglees ook niet. Sterkte Grob :hug:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
rosanna08 schreef:
24-07-2025 21:06
Goddorie Grob, wat een gezeik van dat ziekenhuis :thunder:
Dat dubbele ook steeds.
Ja hoor!
Oh nee, toch niet.
Nu dan!
Nope, wordt 'm niet.
Oké, zwelling weg, nú gaat het gebeuren!
Haha, grapje zeker!

Wij zéggen wel vanalles toe maar de uitvoering is een soort Russisch roulette. Leuk hè! Hah, wij kunnen dat!
Het klinkt ook allemaal zo verschrikkelijk wiebelig van het ziekenhuis. Heel vervelend. Daarbij kunnen de meeste Duitsers echt wel een Nederlandse verklaring van verzekering ontcijferen, dat is ook gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen.
Ik heb helaas geen goede tips in de praktische situatie nu, maar alvast contact opnemen met de Nederlandse zorgverleners lijkt me inderdaad heel verstandig.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik ben nu al de hele dag bezig, ik stop er even mee.
Heb net nog wel mijn vriendin gesproken. Zij heeft ook een transportbedrijf en wil altijd het naadje van de kous weten. Is gaan spitten en werkgever laat het hier nét iets te makkelijk liggen. Weet ik veel? Geen idee dus ik ga uit van wat ik hoor. Morgen maar weer babbeltje houden want kennelijk zit ik me hier suf te bellen en regelen terwijl zíj veel meer hadden kunnen doen. Zal wel weer centenkwestie zijn. Zij wil mijn backup zijn als ik er niet uitkom. Ben nu gewoon té boos en verdrietig om redelijk te blijven en da's ook niet fantastisch natuurlijk.

Maar goed, eerst maar weer zien wat er morgen gebeurt.

God, alle steun, hier en irl. Moet er een beetje van huilen.
Waarschijnlijk vindt werkgever het wel handig, zo'n moeder die ter plekke aanwezig is. Maar goed, ik begrijp ook volledig dat je je kind daar niet alleen hebt laten zitten. Fijn dat zij je wil helpen. Goed idee om nu even op adem te komen. Zit je een beetje in een prettige omgeving? Kun je een beetje wandelen ofzo?
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
24-07-2025 22:03
Waarschijnlijk vindt werkgever het wel handig, zo'n moeder die ter plekke aanwezig is. Maar goed, ik begrijp ook volledig dat je je kind daar niet alleen hebt laten zitten. Fijn dat zij je wil helpen. Goed idee om nu even op adem te komen. Zit je een beetje in een prettige omgeving? Kun je een beetje wandelen ofzo?
Zou zomaar de reden kunnen zijn. Zijn echt geen verkeerde mensen, zoon heeft het ook prima naar z'n zin daar, maar dit is een tegenvaller.

Niet gaan was niet eens een optie. Hij is mijn enige kind, ik heb de gelegenheid (vervoer en vakantie) en dus was het inpakken en wegwezen. Ik had me echt een beroerde moeder gevoeld als ik het niet gedaan had. Vind het nu al een drama dat als alles goed gaat ik zaterdag eerst alleen terugrij om later met man terug te komen om hem te halen.
Gelukkig heeft ie ook echt goeie vrienden. Als alles morgen volgens plan verloopt komen er twee zaterdag deze kant op.

Best een leuke stad ja. Fijn centrum, mooie gebouwen, fijne terrasjes, wandelroutes, uitgebreide info voorzieningen qua 'wat is er te doen'... hotel op nog geen 10 min lopen van het zkh. Dat zit iig wel goed.
Grobbekuiken_ schreef:
24-07-2025 22:01
Heb net nog wel mijn vriendin gesproken. Zij heeft ook een transportbedrijf en wil altijd het naadje van de kous weten. Is gaan spitten en werkgever laat het hier nét iets te makkelijk liggen. Weet ik veel? Geen idee dus ik ga uit van wat ik hoor. Morgen maar weer babbeltje houden want kennelijk zit ik me hier suf te bellen en regelen terwijl zíj veel meer hadden kunnen doen. Zal wel weer centenkwestie zijn. Zij wil mijn backup zijn als ik er niet uitkom. Ben nu gewoon té boos en verdrietig om redelijk te blijven en da's ook niet fantastisch natuurlijk.

Lekker even een flinke jankbui, alles eruit huilen, daarna moe in slaap vallen en dan morgen vanuit rust alles wat je moet en kunt regelen, gaan regelen. Lijkt me de beste houding voor nu...
Met een dikke virtuele knuffel van mij.
Grobbekuiken_ schreef:
24-07-2025 22:21
Zou zomaar de reden kunnen zijn. Zijn echt geen verkeerde mensen, zoon heeft het ook prima naar z'n zin daar, maar dit is een tegenvaller.

Niet gaan was niet eens een optie. Hij is mijn enige kind, ik heb de gelegenheid (vervoer en vakantie) en dus was het inpakken en wegwezen. Ik had me echt een beroerde moeder gevoeld als ik het niet gedaan had. Vind het nu al een drama dat als alles goed gaat ik zaterdag eerst alleen terugrij om later met man terug te komen om hem te halen.
Gelukkig heeft ie ook echt goeie vrienden. Als alles morgen volgens plan verloopt komen er twee zaterdag deze kant op.

Best een leuke stad ja. Fijn centrum, mooie gebouwen, fijne terrasjes, wandelroutes, uitgebreide info voorzieningen qua 'wat is er te doen'... hotel op nog geen 10 min lopen van het zkh. Dat zit iig wel goed.
Wat fijn dat je afgelost wordt! Dan laat je hem tenminste niet alleen in dat land met die vreemde taal en vreemde gewoontes achter... Want dat is het toch, als je de taal niet goed machtig bent en allerlei cultuurverschilletjes en zo tegenkomt in deze omstandigheden. Het is goed geregeld, dus jij gaat (moet!) met een gerust hart even je rust pakken hier in Nederland.
Grobbekuiken_ schreef:
24-07-2025 22:01

Dat is logisch vooral huilen :hug:
Ik weet niet hoe het daar gaat maar ik ging hier gewoon naar binnen in het ziekenhuis buiten de bezoektijden er lopen sowieso de hele tijd mensen naar binnen.
Als mijn kind me nodig heeft zijn er geen regels, en dat gevoel heb jij ook toch !
.
Zeg ik ook zomaar hoor, maar mij is het gelukt en jou hopelijk ook <3
.
tweeling schreef:
24-07-2025 23:37
Dat is logisch vooral huilen :hug:
Ik weet niet hoe het daar gaat maar ik ging hier gewoon naar binnen in het ziekenhuis buiten de bezoektijden er lopen sowieso de hele tijd mensen naar binnen.
Als mijn kind me nodig heeft zijn er geen regels, en dat gevoel heb jij ook toch !
Dan weet je inderdaad niet hoe het hier, iig in dit zh, gaat nee.
Dinsdagavond lieten ze me al niet bijna niet bij hem,moest morgen tijdens bezoekuur maar terugkomen. Heb behoorlijk moeten soebatten. En geloof me, ik trek echt mijn scheur wel open en vloek je desnoods de hel in als het om mijn kind gaat, maar tegen zoveel starheid kan ook ik nauwelijks op.

Ben inmiddels doodmoe maar slapen zit er niet in nu.
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 00:22
Dan weet je inderdaad niet hoe het hier, iig in dit zh, gaat nee.
Dinsdagavond lieten ze me al niet bijna niet bij hem,moest morgen tijdens bezoekuur maar terugkomen. Heb behoorlijk moeten soebatten. En geloof me, ik trek echt mijn scheur wel open en vloek je desnoods de hel in als het om mijn kind gaat, maar tegen zoveel starheid kan ook ik nauwelijks op.

Ben inmiddels doodmoe maar slapen zit er niet in nu.
Wat verdrietig om te lezen ik snap jouw gevoel
idd niet tegen te vechten, zo verdrietig
Je hebt iig een kind die weet dat haar moeder heeft gevochten als een leeuw
.
zijn moeder ! hopelijk kun je nog een een beetje slapen en heb je je kind snel thuis <3
.
Wat een gedoe Grob, dit had ik niet verwacht van onze oosterburen.
Sterkte :hug:
Pieremachochel
Je volwassen zoon ligt veilig in een ziekenhuis. Dat is niet handig en ook niet wat je graag ziet, maar misschien moet je ook even rustig ademhalen. Er wordt voor hem gezorgd, er gebeurt hem niks. Het is geen peuter met een open vleeswond in de jungle zo.

In jouw stress en paniek maak je dingen nog veel groter dan ze zijn. Alleen al in de berichten hier ze je jou jezelf in toenemende mate gek maken.
Oh. Neem me niet kwalijk dat ik inderdaad nu behoorlijk gestresst ben. Natuurlijk weet ik dat allemaal wel maar ik ben er gewoon helemaal klaar mee nu en mijn manier van afreageren is bijvoorbeeld te schrijven zoals ik zou vertellen.

Ik ga nu ook op anoniem, had ik al gezegd, want ik ben me er echt wel van bewust dat ik veel heb gedeeld. Maar had het nodig en ben echt dankbaar dat dat kon hier.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven