Einde vriendschap?
donderdag 24 juli 2025 om 18:31
Eigenlijk is ze mijn beste vriendin. We kennen elkaar 12 jaar, denk ik inmiddels. We zijn verschillend, maar klikken supergoed met elkaar.
Zolang ik haar ken, cancelt ze kort van tevoren afspraken. Ze is mentaal niet altijd even stabiel wat ook meespeelt, heeft ze weleens aangegeven. Ik heb naar haar uitgesproken dat ik hier moeite mee heb en ook rekening met haar houd. Ook heb ik de vraag gesteld of ze nog wel wil afspreken, omdat ik onderhand het idee krijg dat ze niet wil. Ze gaf nadrukkelijk aan dat ze echt heel graag wil, maar dat er onverwachts dingen zijn/gebeuren waardoor ze dan niet kan.
Haar man werkt zo’n beetje 24/7 en ze kunnen met gemak rondkomen. Zo heeft ze op de ochtend van een festival toch afgezegd. Toch niet zo’n zin. Hen interesseert het geld van de tickets niet en ook niet dat mijn man en ik ongelofelijk veel zin hadden… En dit is eigenlijk maar één keer van de zoveel keren. Het vervelendste vind ik nog dat ze mij hierdoor het gevoel geeft dat ik een ‘lulletje rozenwater’ ben, een majorette die op ieder moment gecanceld mag worden.
Buiten dit om is het oprecht een goede vriendin van mij, maar ik weet echt even niet hoe verder…
Zolang ik haar ken, cancelt ze kort van tevoren afspraken. Ze is mentaal niet altijd even stabiel wat ook meespeelt, heeft ze weleens aangegeven. Ik heb naar haar uitgesproken dat ik hier moeite mee heb en ook rekening met haar houd. Ook heb ik de vraag gesteld of ze nog wel wil afspreken, omdat ik onderhand het idee krijg dat ze niet wil. Ze gaf nadrukkelijk aan dat ze echt heel graag wil, maar dat er onverwachts dingen zijn/gebeuren waardoor ze dan niet kan.
Haar man werkt zo’n beetje 24/7 en ze kunnen met gemak rondkomen. Zo heeft ze op de ochtend van een festival toch afgezegd. Toch niet zo’n zin. Hen interesseert het geld van de tickets niet en ook niet dat mijn man en ik ongelofelijk veel zin hadden… En dit is eigenlijk maar één keer van de zoveel keren. Het vervelendste vind ik nog dat ze mij hierdoor het gevoel geeft dat ik een ‘lulletje rozenwater’ ben, een majorette die op ieder moment gecanceld mag worden.
Buiten dit om is het oprecht een goede vriendin van mij, maar ik weet echt even niet hoe verder…
vrijdag 25 juli 2025 om 12:11
Precies dit.FawleyFlame schreef: ↑25-07-2025 10:14Ik beëindig de vriendschap dus niet, maar ik verwacht er gewoon niets meer van. Het staat op een laag pitje, en ondanks dat het me verdriet doet heb ik de situatie geaccepteerd. Want veranderen doe ik het niet. Dus het was of accepteren of stopzetten. Voor mijn rust in de kop heb ik het geaccepteerd en onderneem ik dingen met anderen. Ik mis mijn beste vriendin, maar zou haar dus ook niet kwijt willen omdat de weinige keren dat we elkaar spreken het dan dus zoals gezegd wel gewoon als vanouds is
Maar ik weet dus ook dat ik niet op haar kan rekenen. Dus als zij aanbiedt om me te helpen ergens mee (inpakken voor een verhuizing, in de tuin werken, een tas boodschappen brengen als ik ziek ben) reken ik erop dat dat niet gaat gebeuren. Zelfs afspreken voor een film vind ik lastig, want als ik met haar heb afgesproken om film X te kijken en ze zegt af, kan ik dan wel gewoon naar de bioscoop met iemand anders? Ik had veel fruit in de tuin vorig jaar, ze wilde graag langskomen om te plukken en dan samen jam te maken. Op zaterdagmiddag: nee, ik kom niet, ziek en hoofdpijn. OK, dan doen we het niet. Zondag kon ze ook niet. De week erna ook niet. Uiteindelijk heb ik zelf geplukt en jam gemaakt, met een beetje lullig gevoel. En twee weken later een appje: zullen we nu jam maken? Eh...
Wat eten we vanavond?
vrijdag 25 juli 2025 om 12:15
Als ik met mensen afspreek om zaterdagavond samen te eten, dan verheug ik me daar echt op. Anders spreek ik niet met ze af.Claire45 schreef: ↑25-07-2025 10:11Het is gewoon heerlijk om de tijd helemaal aan jezelf te hebben en met niemand rekening te hoeven houden. Maar voor vriendschappen moet je moeite doen. En sommige mensen lijken te denken dat ‘geen zin hebben’ een prima excuus is. Nee dus. Zaterdagmiddag heeft bijna niemand zin om zich klaar te maken voor dat etentje en om iets leuks aan te trekken en nog snel een fles wijn te kopen en om daarna helemaal naar vriendin B te rijden. Maar uiteindelijk wordt het 9 van de 10 keer een leuke avond.
Soms voelen dat soort afspraken als verplichte nummers, dat wil ik tot een minimum beperken. Maar als het me niet leuk lijkt, spreek ik niet af.
En moe zijn van een harde week werken... ach, ik denk altijd dat het wel meevalt. We hoeven niet met de hand aardappelvelden om te ploegen of zonder rekenmachine raketlanceringen te berekenen, dus het zal allemaal wel loslopen.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 25 juli 2025 om 12:19
Jeetje dat is gewoon echt niet leuk. Dus ze laat je gewoon zitten als jullie naar de bios zouden gaan? Dan moet je maar alleen ofzo? Ik vind dat best onbeschoft en vind het ook een beetje slappe hap en weinig doorzettingsvermogen/discipline. Zegt ze haar werk ook zo makkelijk af, of heeft ze geen werk?makreel schreef: ↑25-07-2025 12:11Precies dit.
Maar ik weet dus ook dat ik niet op haar kan rekenen. Dus als zij aanbiedt om me te helpen ergens mee (inpakken voor een verhuizing, in de tuin werken, een tas boodschappen brengen als ik ziek ben) reken ik erop dat dat niet gaat gebeuren. Zelfs afspreken voor een film vind ik lastig, want als ik met haar heb afgesproken om film X te kijken en ze zegt af, kan ik dan wel gewoon naar de bioscoop met iemand anders? Ik had veel fruit in de tuin vorig jaar, ze wilde graag langskomen om te plukken en dan samen jam te maken. Op zaterdagmiddag: nee, ik kom niet, ziek en hoofdpijn. OK, dan doen we het niet. Zondag kon ze ook niet. De week erna ook niet. Uiteindelijk heb ik zelf geplukt en jam gemaakt, met een beetje lullig gevoel. En twee weken later een appje: zullen we nu jam maken? Eh...
vrijdag 25 juli 2025 om 12:22
Maar van tevoren weet ik niet altijd of ik opgelucht zal zijn. Of ik vind het zelf allebei prima (als wel doorgaat ok, als het niet doorgaat ook ok, behalve bij iemand die continu afzegt). Ik kan het die week ervoor druk hebben, slecht slapen of weet ik veel wat waardoor het mij eigenlijk niet goed uitkomt. Dat is voor mij geen reden om dan zelf af te zeggen trouwens, ik ga dan wel gewoon.
In de periodes dat ik minder aankon hield ik daar rekening mee en plande ik eromheen weinig. Ook dan vind ik het lullig als een ander zomaar afzegt, helemaal als het vlak van tevoren is.
vrijdag 25 juli 2025 om 12:28
makreel schreef: ↑25-07-2025 12:11Precies dit.
Ik vind het knap dat je dan vrienden blijft. Heel egoïstisch misschien maar dit zou mij teveel energie kosten en ik zou afhaken. Hoe legitiem het afzeggen van de vriendin misschien ook is.
vrijdag 25 juli 2025 om 12:37
Niet als ik al kaartjes heb, maar wel als we de afspraak hebben om die-en-die film te gaan bekijken. Dan app ik: zullen we woensdagavond gaan? Nee, kan ze niet. Dit weekend? Doen we. Op vrijdagavond: ik ben te moe om naar de bioscoop te gaan dit weekend. En dan wil ik die film graag zien, dus ik denk: kan ik nou gewoon iemand anders vragen, of alleen gaan, of is dat flauw als zij weer in de lucht komt? Want vooral filmhuisfilms draaien soms maar een week of drie. Dus dat spreek ik nu niet meer met haar af, het zijn theedrink-afspraken en ik plan er ook rustig wat anders voor of na want dikke kans dat het niet doorgaat.framboosje123 schreef: ↑25-07-2025 12:19Jeetje dat is gewoon echt niet leuk. Dus ze laat je gewoon zitten als jullie naar de bios zouden gaan? Dan moet je maar alleen ofzo? Ik vind dat best onbeschoft en vind het ook een beetje slappe hap en weinig doorzettingsvermogen/discipline. Zegt ze haar werk ook zo makkelijk af, of heeft ze geen werk?
Ze heeft een drukke baan, werkt fulltime. Ik neem aan dat ze daar niet de ene na de andere vergadering afzegt.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 25 juli 2025 om 12:46
Nou da’s dan toch eigenlijk heel makkelijk? Ik zou niet twijfelen en zeggen dat je de film graag wilt zien dit weekend, dus dat je dan iemand anders zoekt om mee te gaan. Ik zou niet op haar blijven wachten en me ook niet schuldig voelen. Dat lijkt zij zich tenslotte ook niet te voelen.makreel schreef: ↑25-07-2025 12:37Niet als ik al kaartjes heb, maar wel als we de afspraak hebben om die-en-die film te gaan bekijken. Dan app ik: zullen we woensdagavond gaan? Nee, kan ze niet. Dit weekend? Doen we. Op vrijdagavond: ik ben te moe om naar de bioscoop te gaan dit weekend. En dan wil ik die film graag zien, dus ik denk: kan ik nou gewoon iemand anders vragen, of alleen gaan, of is dat flauw als zij weer in de lucht komt? Want vooral filmhuisfilms draaien soms maar een week of drie. Dus dat spreek ik nu niet meer met haar af, het zijn theedrink-afspraken en ik plan er ook rustig wat anders voor of na want dikke kans dat het niet doorgaat.
Ze heeft een drukke baan, werkt fulltime. Ik neem aan dat ze daar niet de ene na de andere vergadering afzegt.
vrijdag 25 juli 2025 om 13:00
Ik heb ook een vriendin die vaak afzegt. Ik vond dat in het begin ook irritant, totdat ze me een keer heeft verteld wat er in haar hoofd gebeurt voorafgaand aan sociale afspraken. Voor mij onnavolgbare gedachtengangen, maar toen ik het hoorde begreep ik wel dat de uitkomst dan is dat je een afspraak afzegt. Ik heb overigens ook met haar bij hetzelfde bedrijf gewerkt en hoewel ze haar werk goed deed, zag ik ook wel dat het haar moeite kost. Het vele onder de mensen zijn, de sociale interactie etc. En dan snap ik ook nog wel dat dat je naast die 40 uur allemaal niet altijd meer lukt. Inmiddels is ze gediagnosticeerd met autisme en neemt ze me nog steeds af en toe mee "in haar hoofd". Dat maakt mij mild, ik vind het niet erg als ze wat afzegt.
vrijdag 25 juli 2025 om 13:07
Ja mee eens. Ik snap het gevoel wel, ik kan ook niet tegen veel afspraken. Maar daar hou ik rekening mee en als ik iets heb afgesproken ga ik gewoon en is het eigenlijk altijd leuk.
vrijdag 25 juli 2025 om 13:19
Wat een aanmatigende reactie. Jij denkt te weten wat beter is voor mij, jij zal mij wel even uitleggen dat er anders een vicieuze cirkel ontstaat? Of ik dat gvd niet zelf weet.framboosje123 schreef: ↑25-07-2025 10:06Deze vriendin zei af omdat ze “geen zin” had. Dat is iets anders dan je bed niet uit kunnen komen.
Overigens lijkt het me voor je mentale gezondheid beter om juist wel actief te blijven, hoe moeilijk ook. Want anders krijg je een vicieuze cirkel van weinig energie, weinig doen en daardoor nog minder energie hebben (en geen positieve dingen meer meemaken dus nog meer somberheid/eenzaamheid).
En bedankt voor dit fijne stukje victimblaiming.
To the end of my days; I will follow.
vrijdag 25 juli 2025 om 13:34
Hoe weet jij dat? Geen zin kan voor jou iets anders zijn, maar je kan niet in het hoofd van iemand anders kijken. Voor mij is 'geen zin' soms de vertaling van 'ik heb te veel energie uitgegeven vandaag en als ik nu over die grens ga, dan heb ik daar morgen last van. Dus heb ik geen zin in die prikkels.' En ook je mening over actief blijven kan voor jou zo werken, maar misschien voor iemand anders niet. En het is vervolgens aan jou (of TO) om wel of niet te accepteren dat dit voor andere mensen anders werkt.framboosje123 schreef: ↑25-07-2025 10:06Deze vriendin zei af omdat ze “geen zin” had. Dat is iets anders dan je bed niet uit kunnen komen.
Overigens lijkt het me voor je mentale gezondheid beter om juist wel actief te blijven, hoe moeilijk ook. Want anders krijg je een vicieuze cirkel van weinig energie, weinig doen en daardoor nog minder energie hebben (en geen positieve dingen meer meemaken dus nog meer somberheid/eenzaamheid).
Dat het vervelend kan zijn, snap ik heel goed. Maar ik zou zelf niet willen dat iemand nul zin heeft om met mij naar de bios te gaan, en heb liever dat iemand daar eerlijk over is. Op basis van die informatie kan ik dan namelijk mijn eigen keuze weer maken; met iemand anders naar de bios of niet naar de bios.
vrijdag 25 juli 2025 om 13:39
Dit!
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
vrijdag 25 juli 2025 om 13:42
Oei, ik zou dit heel heel slecht trekken. Ik heb hier eerder een vriendschap om verbroken en vermoed dat ik dat ook dan zou doen.makreel schreef: ↑25-07-2025 12:11Precies dit.
Voor mij is het waardevol dat ik op iemand kan rekenen en daarmee kan iemand nog wel gezellig zijn, maar dan wordt een vriendin meer een kennis en laat ik initiatief bij de ander. Mag je me altijd bellen of appen voor spontaan af te spreken en als het uitkomt, gezellig. En als dat leuk lijkt te gaan, zal ik ook spontane voorstellen doen. Gewoon iemand voor spontane afspraakjes.
Maar een vriendschap is voor mij ook op iemand kunnen rekenen.
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 25-07-2025 13:43
3.93% gewijzigd
vrijdag 25 juli 2025 om 13:42
Ken je haar? Kan jij in haar hoofd kijken? Met zo iemand als jij heb je geen vijanden meer nodig.framboosje123 schreef: ↑25-07-2025 12:46Nou da’s dan toch eigenlijk heel makkelijk? Ik zou niet twijfelen en zeggen dat je de film graag wilt zien dit weekend, dus dat je dan iemand anders zoekt om mee te gaan. Ik zou niet op haar blijven wachten en me ook niet schuldig voelen. Dat lijkt zij zich tenslotte ook niet te voelen.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
vrijdag 25 juli 2025 om 13:43
Mijn eigen ervaring om af te zeggen, omdat het niet lukt met energie is wel eerlijk zeggen en open kaart spelen. Dus niet 'geen zin in', maar 'ik zit momenteel slecht met mijn energie en dit lukt mij nu niet'. Dit wordt meestal goed opgepakt (anders weet je ook meteen genoeg).Nadinexxx schreef: ↑25-07-2025 13:34Hoe weet jij dat? Geen zin kan voor jou iets anders zijn, maar je kan niet in het hoofd van iemand anders kijken. Voor mij is 'geen zin' soms de vertaling van 'ik heb te veel energie uitgegeven vandaag en als ik nu over die grens ga, dan heb ik daar morgen last van. Dus heb ik geen zin in die prikkels.' En ook je mening over actief blijven kan voor jou zo werken, maar misschien voor iemand anders niet. En het is vervolgens aan jou (of TO) om wel of niet te accepteren dat dit voor andere mensen anders werkt.
Dat het vervelend kan zijn, snap ik heel goed. Maar ik zou zelf niet willen dat iemand nul zin heeft om met mij naar de bios te gaan, en heb liever dat iemand daar eerlijk over is. Op basis van die informatie kan ik dan namelijk mijn eigen keuze weer maken; met iemand anders naar de bios of niet naar de bios.
In geval van TO kan ik mij wel goed inleven in steeds afzeggen vervelend wordt, omdat dit een vriendin van mij vrijwel altijd deed. Soms echt uur van te voren. TO heeft het zelfs al eens besproken, ik toen niet, maar heb mezelf in bescherming genomen om meer teleurstellingen te voorkomen. Ik houd meer afstand en verwacht niks meer van haar.
vrijdag 25 juli 2025 om 13:47
Pfff, wat een gebrek aan empathie zeg. Blij dat mijn vriendinnen en ik elkaar serieus nemen, zonder van dit soort stomme oordelen, en elkaar vrij laten.makreel schreef: ↑25-07-2025 12:15Als ik met mensen afspreek om zaterdagavond samen te eten, dan verheug ik me daar echt op. Anders spreek ik niet met ze af.
Soms voelen dat soort afspraken als verplichte nummers, dat wil ik tot een minimum beperken. Maar als het me niet leuk lijkt, spreek ik niet af.
En moe zijn van een harde week werken... ach, ik denk altijd dat het wel meevalt. We hoeven niet met de hand aardappelvelden om te ploegen of zonder rekenmachine raketlanceringen te berekenen, dus het zal allemaal wel loslopen.
vrijdag 25 juli 2025 om 13:57
Claire45 schreef: ↑25-07-2025 10:11
Het is toch algemeen bekend dat bijna iedereen opgelucht is als een etentje op zaterdagavond de dag ervoor onverwachts wordt afgezegd? Dat voelt als een vrije avond, een bonus! En dat is niet omdat mensen een hekel hebben aan etentjes, maar omdat dit soort afspraken, hoe leuk en gezellig ook, niet voor niks sociale verplichtingen worden genoemd. En we moeten al zo veel. De tijd gaat altijd sneller dan we denken en de dagen vliegen voorbij. En opeens is het zaterdag en ben je moe, of wil je niets liever dan een boek lezen. Maar ja, dat etentje…
Eh. Nee.
Ik woon alleen en het is zo midden in de zomer al best wat geregel om in het weekend wat aan plannen te verzamelen doordat iedereen op vakantie is etc. Dus als ik dan een etentje heb staan en iemand zegt op het laatste moment af want 'geen zin', dan baal ik wel hard.
Mensen lijken zich niet altijd te realiseren dat cancelen met mij betekent dat ik een avond alleen op de bank zit. Alweer. En als iemand met een gezin cancelt, dan zijn er alsnog mensen om haar heen, om het gezellig mee te hebben. En als diegene dan ook alleen op de bank komt te zitten, dan is het juist even heerlijk want 'rust'. Maar dat geldt dus niet voor iedereen.
Ik vind mensen die telkens last-minute cancelen daarom rete irritant en ik zou daar geen vrienden mee kunnen zijn. En ik vind een diagnose als excuus erin gooien wel een extreem zwaktebod in deze tijd. Iedereen heeft een labeltje lijkt wel, en daarmee een excuus voor al zijn/haar irritante gedrag.
vrijdag 25 juli 2025 om 13:58
vrijdag 25 juli 2025 om 14:02
Ligt bij mij echt aan de reden van afzegging. Als mijn vriendinnen afzeggen weet ik gewoon dat hun emmer vol zit en andersom weten ze dat ook (of dat ik lichamelijke klachten heb). Geen verwijten, geen gedoe, gewoon een andere keer proberen af te spreken.framboosje123 schreef: ↑25-07-2025 13:58Iemand die continue zo makkelijk afzegt houdt ook geen rekening met de ander. Waarom zou je dan andersom wel rekening houden, dan trek je toch ook je eigen plan?
Vriendinnen die afzeggen zonder reden vind ik wel vervelend. Het onderscheid bij mijn vriendschappen was duidelijk. Kan het niet uitleggen, maar was gewoon zo.
vrijdag 25 juli 2025 om 14:03
Andersom getuigd het ook van weinig inlevingsvermogen om iemand keer op keer te laten zitten omdat je “moe” bent. Natuurlijk kan iemand een label hebben, zoals autisme of een burn out waardoor je overprikkeld bent en echt niet kán afspreken. Of door omstandigheden tijdelijk bent uitgeput. Prima. Maar dat geldt echt niet voor iedereen, en ik zou geen vrienden willen zijn met iemand die me vaak laat zitten. Af en toe kan gebeuren, maar niet structureel. Gelukkig herken ik dit ook niet in mijn vriendenkring.
vrijdag 25 juli 2025 om 14:08
Dit herken ik bij mezelf ook. Ik raak overweldigd bij het idee, maar op het moment zelf geniet ik oprecht van het gezelschap of de activiteit. Wat ik nu doe is mijn huidige toestand loslaten en me richten op hoe ik me tijdens het na het contact of een activiteit voel.Celine29 schreef: ↑24-07-2025 19:17Ik noemde een voorbeeld over een festival, maar dit komt ook voor met koffie drinken etc.
Laatst gingen mijn man en ik bij hen borrelen en voor de tijd vroeg ze: “jullie blijven toch niet tot laat?”. Dat was niet eens onze intentie en dat heb ik haar uitgelegd. Ik heb haar gezegd dat als ze ons liever niet had, ze het gewoon mocht aangeven. Toen zei ze dat ze er juist zin in had. Om 22.00 uur zei ik dat we zouden gaan, maar ze drong aan dat we zouden blijven en zette steeds een nieuw drankje voor mijn man neer. Uiteindelijk was het 2.30 uur (en heel gezellig). Maar zo’n opmerking vooraf is zo’n dikke dooddoener.
Het afzeggen is echt niet ok en juist als ze mentaal niet ok is zou ik haar een handje helpen door het of niet te groot te maken (dus alleen koffie).
vrijdag 25 juli 2025 om 14:13
Ik had een vriendin die best wel eens afzei. Dan zei ze tegen mij: je gaat woensdag
winkelen in Amsterdam? Oh, wat leuk. Ik wil graag met je mee.
Natuurlijk, dat kan.
Even later: woensdag kan ik niet. Volgende week lukt het wel.
Oke, doen we het volgende week woensdag.
Een paar dagen van te voren zei ze af.
Dus ik had mijn plannen gewijzigd voor haar, maar uiteindelijk kwam er niets van. Is meerdere keren gebeurd.
Of ze zei: ja, leuk, ik kan wel, en we zouden bijv. om 14.00 gaan. Dan kwam ze later aan met: ik moet nog werken, het kan vanaf 18.00. Maar als ik een stuk moet rijden, en ik moet eten, dan zou er geen tijd meer overblijven.
Daar was ik toen ook klaar mee en ben gewoon mijn eigen zin gaan doen en heb dit soort dingen niet meer gedeeld.
Tegenwoordig gaat alles door wat we afspreken, geen idee hoe dit zo veranderd is.
Wel is ze vrij makkelijk. Willen dat ik haar ophaal, terwijl het mij extra tijd kost en zij er binnen 10 minuten op de fiets is, en ik de hele stad moet doorsukkelen.
winkelen in Amsterdam? Oh, wat leuk. Ik wil graag met je mee.
Natuurlijk, dat kan.
Even later: woensdag kan ik niet. Volgende week lukt het wel.
Oke, doen we het volgende week woensdag.
Een paar dagen van te voren zei ze af.
Dus ik had mijn plannen gewijzigd voor haar, maar uiteindelijk kwam er niets van. Is meerdere keren gebeurd.
Of ze zei: ja, leuk, ik kan wel, en we zouden bijv. om 14.00 gaan. Dan kwam ze later aan met: ik moet nog werken, het kan vanaf 18.00. Maar als ik een stuk moet rijden, en ik moet eten, dan zou er geen tijd meer overblijven.
Daar was ik toen ook klaar mee en ben gewoon mijn eigen zin gaan doen en heb dit soort dingen niet meer gedeeld.
Tegenwoordig gaat alles door wat we afspreken, geen idee hoe dit zo veranderd is.
Wel is ze vrij makkelijk. Willen dat ik haar ophaal, terwijl het mij extra tijd kost en zij er binnen 10 minuten op de fiets is, en ik de hele stad moet doorsukkelen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
vrijdag 25 juli 2025 om 14:54
Of je goed genoeg bent voor haar, zou ik niet durven zeggen. Kan best zijn dat ze met iedereen zo omgaat en dat het vanuit haar niks over jou zegt. Maar het zegt wel alles over de waarde die ze hecht aan gemaakte afspraken. Voor haar werkt dit zo. Dat hoeft voor jou niet hetzelfde te zijn en mag voor jou reden zijn om niet verder te willen met de vriendschap.Celine29 schreef: ↑24-07-2025 23:39Ik heb het meerdere keren met haar besproken, maar ik merk dat ik het lastig vind om te ‘accepteren’. Ik maak tijd voor haar vrij. Ik houd rekening met haar. Kom haar tegemoet door ergens anders dan bij haar thuis af te spreken (vanwege smetvrees). Ik ben daar heel open in. Maar als het voor de zoveelste keer gebeurd, begin ik echt aan mezelf te twijfelen en me af te vragen dat ik niet goed genoeg voor haar ben. Ook al zegt ze dat dat het niet is…

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in