Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1974 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Veilige thuisreis morgen Grob en sterkte voor je zoon.
Pieremachochel
S-Groot schreef:
25-07-2025 21:30
Wat een ongelofelijk machteloos en frustrerend gedoe Grob.

Hoe gaat het met zoon als hij zijn been beweegt, doet dat geen pijn (meer)? Zit zoon zijn been in het gips?

Duimen dat de reis naar huis voorspoedig zal verlopen.
Geen gips, kan niet gezet worden. Heeft een brace om de boel een beetje op z'n plek te houden. De boel moet met schroeven en platen weer aan elkaar gebakken worden.
Pijn gaat gelukkig heel redelijk. Maar auto in zal nog wel gedoe zijn.
Hebben gelukkig net een 4 deurs gekocht want hij zal achterin moeten. Hij is vrij lang en omdat ie het been nu niet kan buigen vrees ik dat ie net te weinig ruimte heeft, zelfs al staat de stoel op standje reus. Maar dan kan ie iig wel het been laten rusten.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 21:38
Geen gips, kan niet gezet worden. Heeft een brace om de boel een beetje op z'n plek te houden. De boel moet met schroeven en platen weer aan elkaar gebakken worden.
Hebben gelukkig net een 4 deurs gekocht want hij zal achterin moeten. Hij is vrij lang en omdat ie het been nu niet kan buigen vrees ik dat ie net te weinig ruimte heeft, zelfs al staat de stoel op standje reus. Maar dan kan ie iig wel het been laten rusten.
Kofferbak plat en dan een bed maken?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
S-Groot schreef:
25-07-2025 21:31
Proest. Dan zit je toch wel even raar te kijken als je je eigen katten in het vizier hebt :proud:
Er was wel een klein alarmbelletje aan het rinkelen doordat die ene kat zo onrustig was, maar ik kon me toch niet voorstellen dat een kat mijn hele woonkamer doorgewandeld was zonder dat ik dat had gemerkt.
Realiseerde me pas later dat ik zeker een uur aan mijn bureau had gezeten, met de rug naar de kamer.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Grobbekuiken_ schreef:
Kan zijn baas niet een vrachtwagen sturen?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Moiren schreef:
25-07-2025 21:40
Kofferbak plat en dan een bed maken?
Dat is idd ook nog een optie.
Vriend van zoon kwam met 'zet voorstoel in de voorste stand met rugleuning zo ver mogelijk achterover plat op de bank, kan de rugleuning als beensteun dienen'. Klinkt ook goed maar is misschien net te hoog als steun.
En anders toch maar met rug in de kussens tegen de bank/deur (op slot uiteraard) en een kussen onder het been. Maar hij moet zelf maar even kijken wat het prettigst is.
Goede terugreis, Grob&zoon!
Geen bijzonderheden
Solomio schreef:
25-07-2025 21:44
Ja maar dan zit Grob weer met haar eigen bolide.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
Nou dát, op zn minst!
Pieremachochel
Solomio schreef:
Maar heeft dat zin of snap ik je grapje niet?
Je kunt geen mensen vervoeren in het laadruim en alhoewel het lang geleden is dat ik in een vrachtwagen gezeten heb, zoveel ruimer is zo'n cabine niet.
Si abra la puerta hay lobos.
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 21:45
Dat is idd ook nog een optie.
Vriend van zoon kwam met 'zet voorstoel in de voorste stand met rugleuning zo ver mogelijk achterover plat op de bank, kan de rugleuning als beensteun dienen'. Klinkt ook goed maar is misschien net te hoog als steun.
En anders toch maar met rug in de kussens tegen de bank/deur (op slot uiteraard) en een kussen onder het been. Maar hij moet zelf maar even kijken wat het prettigst is.
Dat lijkt me te hoog. Ik zou gaan voor de laatste optie. Ik weet niet hoe hoog je auto is maar als ie flink rechtop kan zitten is er genoeg ruimte over voor het been lijkt me. En dan flink wat pijnstillers erin, niet al te hard over de drempels kachelen en dan zou het gewoon moeten kunnen lukken. Wel fijn dat je nu een 4deurs hebt, anders was je nog niet jarig geweest.
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
Daar komt ie niet in, die dingen moet je met een trapje bestijgen.
En z'n baas kan me nu even wat.
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2025 21:51
Dat lijkt me te hoog. Ik zou gaan voor de laatste optie. Ik weet niet hoe hoog je auto is maar als ie flink rechtop kan zitten is er genoeg ruimte over voor het been lijkt me. En dan flink wat pijnstillers erin, niet al te hard over de drempels kachelen en dan zou het gewoon moeten kunnen lukken. Wel fijn dat je nu een 4deurs hebt, anders was je nog niet jarig geweest.
Denk ook dat dat het gaat worden.

Als we een vervoersproblemen hadden gehad stonden er al wel wat vrienden klaar om hem op te halen. Tof vriendenclubje heeft ie. Maar ik ben er toch al, ik neem 'm lekker zelf mee.
Het regent hier ineens nogal flink.
Ik hoop dat jullie morgen een soepele reis naar huis hebben!
Wat een ellende bovenop sowieso al een ellendige situatie.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
En anders kan je altijd nog een dakkoffer huren :hihi:
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
25-07-2025 22:21
Grappig hoor. Zeg dan gewoon helemaal niks of zo.
(Herman Finkers)
Grobbekuiken_ schreef:

Dat moest het bij mij ook. Was uiteraard een andere breuk, maar ik kon door zwelling ook niet meteen geopereerd worden en toen werd het gegipst tot ik later wel geopereerd kon.

Op de heenweg naar de SEH zat ik met mijn gebroken pootje in een auto (niet met ondersteuning van kussens, moest zelf mijn pootje vasthouden) en dat was om het maar even heel erg zacht uit te drukken geen pretje (hobbels, drempels, bochten, remmen). En dat was een rit van een half uur.
Maar dat was binnen een paar uur nadat het gebroken was en zonder brace, pijnstilling of kussens, dus geen idee hoe het gevoeld zou hebben een paar dagen na het ongeval en met al die aanpassingen.

De terugrit na het SEH-bezoek kan ik me niet goed meer herinneren, ik zat toen dus in gips en had pijnstilling neem ik aan. Toen was het in elk geval een heel stuk beter te doen want die rit heeft niet echt indruk gemaakt blijkbaar. Terwijl je toen nog steeds nog niet met een vinger tegen mijn gips aan mocht komen want dan ging dat als een golf door die breuk :@ . Dus schijnbaar was het in de auto zitten ermee dan toch veel minder pijnlijk. Hopelijk helpt die brace dan ook genoeg.

Maar mocht je nou onderweg gaan en het gaat toch niet, dan is omkeren en overleggen over gips misschien toch een idee (of van tevoren nog bespreken of gips een goede optie is voor de reis).
s-groot wijzigde dit bericht op 25-07-2025 22:23
0.08% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2025 22:22
Oh we moeten alleen maar zwaar op de hand zijn? En omdat?
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
25-07-2025 22:21
:hihi:
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Lady*Voldemort schreef:
Oh, maar dat zei ik gisteren zelf ook tegen iemand hoor, dat ik altijd nog een flinke schoonmoedervervoerskoffer op het dak kon laten monteren.
Maar ik hou het toch maar gewoon op de achterbank.
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 22:26
Oh, maar dat zei ik gisteren zelf ook tegen iemand hoor, dat ik altijd nog een flinke schoonmoedervervoerskoffer op het dak kon laten monteren.
Maar ik hou het toch maar gewoon op de achterbank.
Foei hoor! Zeg dan maar niets ;)
Ruin it yourself.
S-Groot schreef:
Dat moest het bij mij ook. Was uiteraard een andere breuk, maar ik kon door zwelling ook niet meteen geopereerd worden en toen werd het gegipst tot ik later wel geopereerd kon.

Op de heenweg naar de SEH zat ik met mijn gebroken pootje in een auto (niet met ondersteuning van kussens, moest zelf mijn pootje vasthouden) en dat was om het maar even heel erg zacht uit te drukken geen pretje (hobbels, drempels, bochten, remmen). En dat was een rit van een half uur.
Maar dat was binnen een paar uur nadat het gebroken was en zonder brace, pijnstilling of kussens, dus geen idee hoe het gevoeld zou hebben een paar dagen na het ongeval en met al die aanpassingen.

De terugrit na het SEH-bezoek kan ik me niet goed meer herinneren, ik zat toen dus in gips en had pijnstilling neem ik aan. Toen was het in elk geval een heel stuk beter te doen want die rit heeft niet echt indruk gemaakt blijkbaar. Terwijl je toen nog steeds nog niet met een vinger tegen mijn gips aan mocht komen want dan ging dat als een golf door die breuk :@ . Dus schijnbaar was het in de auto zitten ermee dan toch veel minder pijnlijk. Hopelijk helpt die brace dan ook genoeg.

Maar mocht je nou onderweg gaan en het gaat toch niet, dan is omkeren en overleggen over gips misschien toch een idee (of van tevoren nog bespreken of gips een goede optie is voor de reis).
Het gaat vast lukken. Zal idd niet prettig zijn, maar ik krijg zoon daar echt never nooit meer naar binnen. En we rijden natuurlijk veel snelwegen, dat hobbelt niet zo erg.
Kolere. Eigenlijk is hij dus helemaal niet fit to drive. Ik vind het echt belachelijk van die stomme alarmcentrale.

Ik wens jullie snelle en veile reis!
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2025 20:25
Ach, die mevrouw die zo loslippig was over al die vrouwen die valse aangifte doen van naar mannengedrag gaat op anoniem. Maar ze heeft haar zegje wel even gezegd :sick:

Ze zegt zulke dingen veel vaker. Komt vast terug.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven