Femicide

18-07-2025 19:39 281 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaar weer 3 berichten in 1 week. In 1 week! Twee vrouwen van het leven beroofd waar haar kind of kinderen bij waren. Ondanks signalen en veroordelingen vooraf en een blijf van mijn lijf huis....

En 2 dagen geleden, een rechtszaak: waar een vrouw maar 13 dagen van haar pasgeboren baby kon genieten, omgebracht werd door de vader van de baby, met 258 messteken. Een baby die nog maanden later signalen laat zien van trauma.

Nederland staat in de top 3 van landen met de hoogste femicidecijfers in Europa. Wat gaat er hier verkeerd, of, nou ja dat zien we wel: waarom is onze wetgeving zo slecht als het gaat om het beschermen van vrouwen die gestalkt of mishandeld worden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Kia•Ora schreef:
25-07-2025 21:51
Ah nee, ben je mal. :lips:

Ik deel dit soort dingen niet voor knuffels hoor, ik hoop altijd dat er maar iemand is die wat aan je verhaal heeft, een mede slachtoffer die een stap durft te zetten of iemand die zo'n mindset heeft als Krulliebollie en eens gaat denken over of ze (nog) wel geschikt is voor het werk dat ze doen. En niet (on)bewust door blijven gaan met traumatiseren van al getraumatiseerde mensen.
Dat zeker! En er over schrijven of het uitspreken maakt het voor mij meer werkelijk, waar gebeurd. En dat helpt weer met traumaverwerking enzo
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
25-07-2025 21:57
Dat zeker! En er over schrijven of het uitspreken maakt het voor mij meer werkelijk, waar gebeurd. En dat helpt weer met traumaverwerking enzo
Ja dat snap ik ook, gaslighten gaat ook diep in je zitten dat je zo gaat twijfelen..
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Moiren schreef:
25-07-2025 20:37
Stond die ook in het rijtje? Alleen controle geld en social media (was sowieso nog niet echt iets toen) kon ik niet aanvinken.

Zeker. Puntje 8.
Overigens zijn er inmiddels best wat vrouwen die zich vanuit ervaringsdeskundigheid inzetten voor meer bekendheid en die bv ook blogs schrijven of in podcast zijn verschenen.
Als er interesse is wil ik best een lijstje maken (moet ik ff alles bij elkaar sprokkelen).
https://pointer.kro-ncrv.nl/als-je-part ... oord-groot

Incl interessante uitzending onderaan
Voor iedereen een groene tuin
https://npo.nl/luister/podcasts/470-ik- ... ang/123352

En podcast over dit onderwerp
Voor iedereen een groene tuin

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven