Minnaar deel 43

donderdag 27 mei 2021 om 10:55
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519
Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519
Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
zondag 27 juli 2025 om 19:16
2 weken even niet neuken voelt echt meteen als je leven on hold zetten? Wat een armoe.
Volgens mij staat het leven nooit on hold, niet in de vakantie, niet in de gewone weken, ik vind dat dan ook een vrij achterlijke term.
En natuurlijk staat het elke minnaar of res vrij de ogen open te houden voor het ontvangen van eventueel relatiemateriaal of beter neukmateriaal maar dat betekent toch niet dat je je minnaar of res, die het toch al een beetje lastig heeft met de situatie, van elke gedachtenscheet op de hoogte moet brengen? Houd gewoon je mond terwijl jij je leven lekker niet on hold zet, hoe lastig is dat nu helemaal?
Volgens mij staat het leven nooit on hold, niet in de vakantie, niet in de gewone weken, ik vind dat dan ook een vrij achterlijke term.
En natuurlijk staat het elke minnaar of res vrij de ogen open te houden voor het ontvangen van eventueel relatiemateriaal of beter neukmateriaal maar dat betekent toch niet dat je je minnaar of res, die het toch al een beetje lastig heeft met de situatie, van elke gedachtenscheet op de hoogte moet brengen? Houd gewoon je mond terwijl jij je leven lekker niet on hold zet, hoe lastig is dat nu helemaal?
.
zondag 27 juli 2025 om 19:20
Snap ik. In die zin werkt het gegeven "in de vakantie geen contact hoor, dan kan ik me volledig op mn gezin concentreren" totaal niet, dat is mijn ervaring ook. Ik denk niet dat je hier heel veel aan kunt doen, het is nu eenmaal een lastige situatie waar je in zit.Yoekiweerstand schreef: ↑27-07-2025 16:12Merk tijdens mijn vakantie hij ook steeds in m’n hoofd zit.
Misschien ben je inderdaad niet zo heel geschikt voor een relatie naast je huwelijk. Was ik eigenlijk ook niet.
.
zondag 27 juli 2025 om 20:39
Dus jij was nr. 2 en daar nam jij genoegen mee?
Ik niet. En ik denk maar weinig met mij.
zondag 27 juli 2025 om 20:39
Dus jij was nr. 2 en daar nam jij genoegen mee?
Ik niet. En ik denk maar weinig met mij.
zondag 27 juli 2025 om 20:45
Tenzij je echt verliefd bent. En de hele situatie je gewoon enorm pijn doet. Dan zit je echt in een enorme fuikevelien2010 schreef: ↑27-07-2025 14:39Als vrijgezel in zo'n situatie heb je toch alle vrijheid? Lijkt mij erg vreemd dat je verplichtingen of exclusiviteit aangaat terwijl je een minnaar/es bent. Je hebt het gezellig samen. Maar gaat niet je eigen leven on hold zetten. Dat doet de ander immers ook niet. Die heeft gewoon een gezin of partner en jij bent voor erbij. Je kiest niet echt voor elkaar en iemand kan ieder moment besluiten te stoppen. Daar kies je ook voor. Wel zo eerlijk om dan gewoon aan te geven dat er iets anders langs kan komen. En dwingende verzoeken om langs te komen passen daar niet bij. Je eigen leven en gezin gaan voor. Dat werkt beide kanten op. In de vakantie gaan zitten afwachten zou ik nooit doen. Waarom zou je??
zondag 27 juli 2025 om 20:54
Ik ben daar dus ook heel erg veel over aan het nadenken.
Normaal als je elkaar ontmoet en je vindt elkaar leuk ga je samen ontdekken of je elkaar echt wel.zo leuk vindt.
Nu kan dat niet. En er hangt ook zo'n grote en pinlijke beslissing aan vast. Daarom moet hij deze beslissing ook nooit om mij maken. Dat ik hem nu extra aan het denken zet, is een ander verhaal.
En dat in mijn hoofd zitten.. zo herkenbaar! Het is een soort verslaving. Heel vermoeiend.
zondag 27 juli 2025 om 21:00
Is ook zo. Ik ben nr. 2 en ontzettend verliefd. Geen behoefte (op dit moment) aan een ander. Maar ik geef wel aan dat hij niet kan verwachten dat mijn leven stil staat.
En misschien is een ander juist wel goed voor mij op dit moment zodat ik wat minder met hem bezig ben (verslavingsgedrag).
zondag 27 juli 2025 om 21:20
Heb je veel last van de situatie?aurora79 schreef: ↑27-07-2025 21:00Is ook zo. Ik ben nr. 2 en ontzettend verliefd. Geen behoefte (op dit moment) aan een ander. Maar ik geef wel aan dat hij niet kan verwachten dat mijn leven stil staat.
En misschien is een ander juist wel goed voor mij op dit moment zodat ik wat minder met hem bezig ben (verslavingsgedrag).
Of is t zo ook oké
zondag 27 juli 2025 om 21:34
zondag 27 juli 2025 om 21:40
Een relatie zonder enige garanties. En niet gelijkwaardig zolang er voor beiden andere regels gelden. Waarom zou jij je verbinden aan regels die jou beperkingen opleggen?
zondag 27 juli 2025 om 22:46
Heel lastig om dit op te lossen.
Ik heb eigenlijk maar 1 advies….. en dat is dat jij met jezelf aan het werk gaat (met die bindingsangst en wat je zoekt bij een man). Want je wil niet dat een man volledig voor je gaat maar je wil ook niet alleen zijn en dus zit je nu met een getrouwde.
Dus met die bindingsangst aan de slag en al die moeilijke beslissingen van die affaire maar ff laten gaan.
Zo ben ik in ieder geval uit de mijne gekomen…. Ik moest eerst rockbottom komen en eigenlijk “opgeven” en toen pas lukte het.
Mijn verhaal: hij was getrouwd en werd verliefd op mij en zocht toenadering.
Ik werd toen ook verliefd en toen zijn we wat begonnen. Daarna cliché verhaal van man die veel voor mij voelde, maar echtgenote niet wilde verlaten. Moeilijk voor de kinderen. Blabla. Stomme relatie (zei hij) maar op vakantie groeiden ze altijd weer naar elkaar toe. Ik had nog geen kinderen, geen gezin en stond met alles met lege handen, behalve dat stukje vrijheid dat ik zogenaamd had
Veel pogingen gedaan om het uit te maken. Lukte niet. Daarna veel pogingen gedaan om inderdaad maar verder te gaan met mn leven en gewoon naar andere mannen te kijken. Maar in hen was ik niet geïnteresseerd. Lukte ook niet.
Toen het maar opgegeven en met hem gebleven. Dan kom je jezelf ook wel behoorlijk tegen als je dat onder ogen moet zien. Besloten dat ik me maar niet meer ging wagen in proberen er los van te komen. Ik ging ook niet op zoek naar een andere man.
Maar in dat “opgeven” had ik me er ook (half onbewust) bij neergelegd dat er gewoon geen toekomst in zat. En ik bleef wel met hem optrekken maar ik begon in mijn hoofd steeds meer het leven te leiden zonder hem. Begon met kleine dingetjes. Bijv hem niet als eerste contacten als ik iets te vertellen had maar gewoon een andere vriendin. Ik verlegde m’n focus gewoon. Blokte alle gedachten aan een gezamenlijke toekomst uit m’n hoofd
Op een dag kreeg ik toen de kans om met een andere man te gaan eten (mijn latere echtgenoot). Ik deed dat toen ook maar gewoon. Overigens zat ik toen dat hele etentje te balen dat ik daar niet met minnaar zat. Daarna begon mijn echtgenoot to be me leuk te vinden en vroeg me opnieuw mee. En toen ben ik er gewoon op ingegaan. Van mijn kant zonder veel bijbedoelingen. Maar ik voelde me wel zo schuldig om met deze nieuwe man te daten terwijl ik een getrouwde minnaar had dat ik minnaar toen in 1 klap aan de kant heb gezet (voor ik wist of t wat zou worden met toekomstige echtgenoot)
Dat kwam voor minnaar wel als een onaangename verrassing. Heeftie het erg moeilijk mee gehad. Ik ook. Maar ik heb toen aangegeven dat er geen toekomst in zat. Na jaren had hij nog steeds niet voor mij gekozen. Dat begreep hij.
Wat de doorslag gaf dat deze breuk nu wel definitief werd was dat ik niet nog een persoon in zo’n situatie wilde meeslepen. Mijn echtgenoot to be verdiende dat niet. Dus ik ben er nooit meer op teruggekomen.
Het is wat geworden met echtgenoot. Ik heb hem alles eerlijk verteld. Jaren later zijn we getrouwd en kinderen gekregen. In die jaren weinig contact gehad met voormalig minnaar. Die moest er ook even van bekomen.
Inmiddels zijn we meer dan 10 jaar verder. Het beëindigen van de affaire heeft zowel mij als minnaar goed gedaan ookal heeft het (vooral minnaar) veel pijn gedaan. Minnaar was ook opgelucht dat het bedriegen van z’n vrouw klaar was. Nooit meer wilde hij zoiets zei hij.
Hij is nu nog steeds met haar, al klaagt hij nog steeds steen en been. Maar hij heeft na mij nooit meer buiten de pot gepiest (bij mijn weten). Hij zegt dat dubbelleven wil ik niet meer, dan liever relatie ookal geeft hem dat niet alles wat hij zoekt. Alleen zijn wil ie ook niet.
We zijn nog steeds vrienden na al die jaren. Eten circa 1x per jaar samen en kletsen dan een beetje bij. Mijn man is daarvan op de hoogte. Puur platonisch, alle gevoelens zijn weg.
Hoe ik ertegenaan kijk?
- ik voel me nog steeds schuldig naar zijn vrouw. Dat we al 10 jaar schoon schip hebben gemaakt is nauwelijks een schrale troost. We zijn altijd zeer discreet geweest. Behalve mijn man weet niemand het, na al die jaren nog steeds niet. Zij kan er dus niet achter komen.
- naar minnaar voel ik me niet schuldig (dat ik het in 1 klap ineens heb beëindigd). It is what it is
- bij mijn man ben ik blij dat ik schoon schip kon maken en onze relatie zowel voor als tijdens ons huwelijk clean heb kunnen houden. Geen geheimen, vanaf het begin niet. En dat kan ik iedereen aanbevelen. Ongeacht hoe goed die geheime relatie voelt
zondag 27 juli 2025 om 23:57
Waarom niet? Als dit is wat beiden fijn vinden dan is het prima toch? Zij monogaam, hij alleen haar als minnares naast zijn vrouw. Waarom zou dat anders moeten...omdat jij het niet eerlijk vindt?evelien2010 schreef: ↑27-07-2025 21:40Waarom zou jij je verbinden aan regels die jou beperkingen opleggen?
.
maandag 28 juli 2025 om 00:22
@April
Als je nog steeds schuldig voelt tegenover zijn vrouw waarom zoeken jullie elkaar dan toch weer op? Is dat niet een beetje spelen met vuur gezien jullie verleden?
Toch ontzettend onaantrekkelijk ook zo een man die blijft klagen over hoe slecht hij het heeft thuis, maar toch geen ruggengraat lijkt te hebben om de knoop door te hakken..tientallen jaren na dato en hij zit nog in hetzelfde schuitje. En dat bespreekt hij met de vrouw waarmee hij is vreemdgaan notabene. Ik zou het echt niet willen aanhoren.
Als je nog steeds schuldig voelt tegenover zijn vrouw waarom zoeken jullie elkaar dan toch weer op? Is dat niet een beetje spelen met vuur gezien jullie verleden?
Toch ontzettend onaantrekkelijk ook zo een man die blijft klagen over hoe slecht hij het heeft thuis, maar toch geen ruggengraat lijkt te hebben om de knoop door te hakken..tientallen jaren na dato en hij zit nog in hetzelfde schuitje. En dat bespreekt hij met de vrouw waarmee hij is vreemdgaan notabene. Ik zou het echt niet willen aanhoren.
maandag 28 juli 2025 om 01:06
Het vuur is geheel gedoofd. We zijn zoveel jaar verder, ik heb een ander leven opgebouwd en ik voel dat gewoon niet meer. Hij ook niet. We hebben het er nooit over. Over dit stuk voel ik me niet schuldig (wel over wat er destijds is gebeurd). Ons contact is heel oppervlakkig en vrij weinig. Vaak ook zelfs met mijn man erbij. We appen ook niet. Het is ook niet zo dat we constant zijn relatie bespreken. Daar heb ik inderdaad weinig zin in. Wat ik net vertelde in m’n post was de opsomming van meer dan 10 jaar, waarin hij weleens wat heeft laten vallen.chessnut schreef: ↑28-07-2025 00:22@April
Waarom nog steeds bevriend? We hebben nog steeds best veel dingen gemeen qua activiteiten, sport en interesses. En we gaven om elkaar. En in die jaren heb je veel gedeeld, oa dat hij met me mee ging naar het zkh toen ik ziek was etc (voor ik met man was). En we zijn nooit met ruzie uit elkaar gegaan.
Maar alle ratio ten spijt, over wat wel en niet onaantrekkelijk is en wel en niet goed, zo’n minnaars relatie is toch nooit rationeel? Het is nooit zwart wit. Dat is nou precies de crux van dit topic
-april- wijzigde dit bericht op 28-07-2025 01:11
6.56% gewijzigd
maandag 28 juli 2025 om 01:07
Wat houd je tegen?Yoekiweerstand schreef: ↑28-07-2025 00:42Ik ben wel langer na aan het denken om te scheiden. Want wij leven al zo lang langs elkaar heen. En ben niet gelukkig.
maandag 28 juli 2025 om 08:29
@ April: Bedankt voor je uitbreide uitleg wat jouw situatie toen was. Ik denk niet echt dat ik met mezelf aan de slag moet. Ik heb ook nooit gezegd dat ik niet alleen wil zijn, juist wel! Ik heb helemaal geen behoefte aan een relatie. Ben ontzettend gelukkig in mijn eentje. Helemaal geen zin meer in die verwachtingen/ verplichtingen van een relatie (dat noem ik dan bindingsangst). Dat vertel ik ook altijd duidelijk tegen de mannen die ik ontmoet. Maar nu ben ik verliefd geworden… en dat is helaas op een getrouwde inderdaad.
Ik wil ook helemaal niet dat hij weggaat bij zijn vrouw voor mij. Als hij die keus maakt, is dat puur voor hemzelf. En daarna kunnen we (misschien) uitzoeken hoe het met ons verder gaat.
Heel eerlijk: ik vind jou minnaar een laffe zak. Zijn vrouw verdient zoveel beter!
Maar misschien blijkt mijn minnaar ook wel een laffe zak. We zullen het zien.
En daarbij zeg niet ik dat scheiden een makkelijke keus is. In tegendeel! Maar als je beslist om bij je partner te blijven, moet je er ook voor gaan en niet lopen zeiken hoe moeilijk en lastig je het wel niet hebt. Ik vind dit zo min naar zijn vrouw toe. Ontzettend onaantrekkelijk.
@ Yoekiweerstand: is ook zo ontzettend moeilijk. Ik heb zelf ook jaren gedaan om de knoop door te hakken. Eerst zelfs apart gewoond, therapie, toen toch weer samenwonen, etc. Alles om het ‘kerngezin’ maar geen pijn te hoeven doen. Maar achteraf had ik het veel eerder moeten doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden..
Ik wil ook helemaal niet dat hij weggaat bij zijn vrouw voor mij. Als hij die keus maakt, is dat puur voor hemzelf. En daarna kunnen we (misschien) uitzoeken hoe het met ons verder gaat.
Heel eerlijk: ik vind jou minnaar een laffe zak. Zijn vrouw verdient zoveel beter!
Maar misschien blijkt mijn minnaar ook wel een laffe zak. We zullen het zien.
En daarbij zeg niet ik dat scheiden een makkelijke keus is. In tegendeel! Maar als je beslist om bij je partner te blijven, moet je er ook voor gaan en niet lopen zeiken hoe moeilijk en lastig je het wel niet hebt. Ik vind dit zo min naar zijn vrouw toe. Ontzettend onaantrekkelijk.
@ Yoekiweerstand: is ook zo ontzettend moeilijk. Ik heb zelf ook jaren gedaan om de knoop door te hakken. Eerst zelfs apart gewoond, therapie, toen toch weer samenwonen, etc. Alles om het ‘kerngezin’ maar geen pijn te hoeven doen. Maar achteraf had ik het veel eerder moeten doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden..
maandag 28 juli 2025 om 08:30
Precies dit!chessnut schreef: ↑28-07-2025 00:22@April
maandag 28 juli 2025 om 08:44
Verdient de vrouw van jouw minnaar niet ook beter? Ook zij zit in een relatie waarin haar partner zijn relatieshit niet opruimt maar zijn gerief buiten de deur zoekt. Toch?
En ook jij blijft gewoon aan die man hangen en bent nog verliefd op hem ook. Vind je je reactie naar April echt terecht? Ik vind m op zn zachtst gezegd enorm onaardig en ik snap niet waar je behoefte vandaan komt April in de verdediging te duwen richting haar ooit geliefde. Jij kent de omstandigheden en de emoties om en rond een minnaarrelatie toch ook? Waarom elkaar dan zo de maat nemen vraag ik af.
.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in