Body shape groepsles

28-07-2025 17:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi
Ik volg sinds vandaag bij ons op de sportschool de groepsles body shape.
Het begint met een minuut of 20 steps.
Nou ben ik dus superslecht met pasjes :cry:
Ik weet dat dit natuurlijk de eerste les is maar ik weet al uit het verleden dat dit bij mij helaas niet beter gaat worden; ik mis dat coördinatie gen gewoon.
Qua conditie is het prima te doen maar de pasjes gaan zooo snel.
Nou vind ik het wel leuk an sich maar ja, ik sta dan dus 20 minuten maar wat te doen, totaal uit de maat.
De spieroefeningen erna zijn ook geen probleem
Alleen dus die k*tpasjes.

Herkenning mss? Gaan jullie gewoon door en boeit het je niet dat je als een soort zwabber mee staat te doen? Of ben je wat anders gaan doen.
Una noche loca
Met pasjes en coördinatie kan ik ook weinig. Wel geprobeerd maar ik word er niet blij van. Daarom doe ik alleen langzame lessen met spieroefeningen.
Ja, ik doe ook body balance en pilates. Maar wil ook graag mijn conditie iets verbeteren.
Wat voor groepslessen doe jij?
Una noche loca
Ik zou bijvoorbeeld het liefste zumba doen maar dat gaat het dus echt echt niet worden :roll:
Una noche loca
Hahahahaha, ja , ik kan dat ook niet, pasjes onthouden. Ik doe krachttraining en ik wandel veel met de hond, dat vind ik wel genoeg.
Maar pasjes...als kind al: ik was goed in turnen, deed mee aan wedstrijden met het ploegje, maar we moesten ook een dansje doen bij elke wedstrijd, ik ben bang dat ze door mij veel punten zijn misgelopen toen.
Body pump?
Voor mij zijn pasjes ook niets; gaat de hele zaal links en dan ga ik rechts. Maar van body pump word ik echt heel blij.
Is body pump geen pasjes? Ik weet niet zo goed wat dat inhoudt
Una noche loca
Een groepsles dat sculpt heet met gewichtjes, elastieke band en ring. Daarnaast pilates. Er is een warming up van 10 minuten waarbij de hartslag even omhoog gaat maar het zijn elke keer dezelfde oefeningen. Dat trek ik nog wel.

Zumba ziet er gezellig uit totdat ik zelf mee moet doen. Estatic dance misschien? Beetje improviserend dansen? Is ook best actief.

Cardio doe ik niet behalve veel wandelen. Fietsen erbij zou goed zijn.
Ah ja, thnx.
Ik wel wel ook iets met wat meer cardio ook.
Una noche loca
Zat ook aan body pump te denken. Dat is met gewichten, geen pasjes.
Voor cardio losse spinning lessen.
Oe spinning lijkt me heel heftig!
Toch maar een keertje body pump proberen dan
Una noche loca
Bodypump is wel vrij statisch. Bodyattack is ook Les Mills, wel wat pasjes maar heel simpel en veel meer gericht op conditie / cardio. Lukte mij zelfs om dat te volgen :proud:

Als je een conditionele les wilt: HIIT, spinning, ergometer (in groepsverband). Maar het is een beetje afhankelijk van waar je woont en wat het lokale sportaanbod is.

Als je toevallig in Amsterdam woont heb ik wel wat tips.
Wat kan helpen is het hardop uitspreken: jongens, ik ben gruwelijk slecht in pasjes! Ik doe mijn eigen ding
Lila-Linda schreef:
28-07-2025 18:41
Wat kan helpen is het hardop uitspreken: jongens, ik ben gruwelijk slecht in pasjes! Ik doe mijn eigen ding
Ja dat vind ik ook niet zo'n probleem; zo'n eerste les is het wel wat gênant maar dat boeit me niet echt. Ik vind het voor mezelf zo jammer :facepalm:
Una noche loca
Ravintola schreef:
28-07-2025 18:32

Als je toevallig in Amsterdam woont heb ik wel wat tips.
Haha, ik woon in ee klein dorpje in de Achterhoek :-D
Una noche loca
ChicaHolandesa schreef:
28-07-2025 18:50
Ja dat vind ik ook niet zo'n probleem; zo'n eerste les is het wel wat gênant maar dat boeit me niet echt. Ik vind het voor mezelf zo jammer :facepalm:
Tja, je kunt niet alles het beste
Geeft niks
Hoe lang heb je het de vorige keer volgehouden om te proberen te wennen aan de pasjes? Ik doe zelf Zumba en het kostte toch echt wel een paar maanden om er een beetje in te komen en na een jaar gaat het vlotjes.
Tja weinig mensen zijn dat direct goed in. Maar er wordt toch geoefend? Gaat vanzelf wel beter :cheer2:
Nee hoor, het gaat niet vanzelf beter.
En met oefenen gaat het ook niet beter.
Het blijft gewoon niet best, die pasjes.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Pasjes. Jaren geprobeerd.
Het blijft niet hangen, ik ga altijd verkeerd.

Bodypump is prima te volgen voor een pasjes-malloot. Spier-uithoudingsvermogen training, verzuring door herhaling.

Als je op cardio beter wil worden zonder pasjes: spinning.
Hiit jaagt je hartslag lekker omhoog, door de cardio pieken en het gebrek aan rustpauzes, maar vind ik zelf geen cardiotraining.
Het is een full body workout met hogere hartslagzone en weinig rust.
ChicaHolandesa schreef:
28-07-2025 18:06
Oe spinning lijkt me heel heftig!
Toch maar een keertje body pump proberen dan
Dat valt echt mee als je eenmaal weet hoe de fiets en de weerstandsknop werken, en als je jezelf de tijd geeft om rustig op te bouwen. Overleg dat gewoon met de instructeur en ga ergens achterin zitten zodat je lekker je eigen gang kunt gaan.

Toen ik mijn eerste spinningles deed, ruim 15 jaar geleden, dacht ik dat al die mensen aan de speed zaten: hoe hielden ze dat moordende tempo vol en bleven ze er ook nog bij lachen?! Ik kon hooguit de halve les meedoen en dan niet eens op het juiste tempo. Maar de instructeur was heel aardig en moedigde me steeds aan, waardoor ik het volhield. Hij zei dat ik met de groep zou kunnen meedoen als ik gedurende 6 weken 2-3 keer per week ging spinnen en hij kreeg gelijk.

Spinning is niet alleen conditie maar ook techniek, en dat leer je redelijk snel. Het fijne is dat iedereen op z’n eigen fiets zit en z’n eigen ding doet, dus je huppelt niemand in de weg en kunt lekker een uurtje in het donker van de muziek en de les genieten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven