Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
donderdag 24 juli 2025 om 18:28
Meer mensen problemen met DPD? Ik heb iets gekocht wat gister verzonden is door de verkoopster. Pakketje was onderweg en nu opeens bericht dat hij retour gaat naar verkoopster?! Mijn pakketpunt is gewoon open… Nou lees ik ook als ik op “ik heb een probleem” klik dat er een technische storing is. Hoop eigenlijk dat de info niet klopt. Ik kijk erg uit naar dit pakketje namelijk!
zaterdag 26 juli 2025 om 08:12
zaterdag 26 juli 2025 om 10:45
zaterdag 26 juli 2025 om 18:40
Thanks Aikidoka!aikidoka schreef: ↑18-07-2025 21:36Als zij jou eerst het geld betaalt van de aankoop en de verzendkosten en de verzendkosten naar Polen en jij het dan koopt, dan kun jij het kopen en naar haar doorsturen. Het enige is wel dat als jij het koopt en afhaalt, je het pakket wel open moet maken en checken, want jij moet de koop goedkeuren, zodat de verkoopster haar geld krijgt. Als je dat nalaat dan gebeurt het na 48 uur automatisch en dan is dat pakket nog niet in Polen. Dan kan het theoretisch gebeuren dat er iets verkeerds in het pakket zit en dan heeft je kennis in Polem heel veel geld betaalt voor iets wat ze niet wilde hebben. Dus daarom zou jij het moeten checken. Dan kun jij een probleem melden als het niet goed is.
M’n kennis heeft het uiteindelijk via een nichtje kunnen regelen, dus daarmee is het vraagstuk opgelost.
zaterdag 26 juli 2025 om 21:17
Wij bewaren dozen en zo hiervoor. Ik heb altijd wel iets dat past. Kleding zit ook regelmatig in dubbele plastic zakken of een plastic zak met veel tape eromheen. Ik heb nog nooit gehad dat er iets beschadigd was geraakt.
zaterdag 26 juli 2025 om 21:20
Qua opbrengst vind ik het ook niet de moeite waard, maar ik ben zo blij dat kleding van mijn zoon en leesboeken en speelgoed hergebruikt worden, dat ik er daarom super graag tijd en moeite in stop. En soms ook iets van mezelf dat ik niet meer draag of zo.
maandag 28 juli 2025 om 11:59
Ik had een jas gekocht op Vinted. Verkoopster stuurde het maar niet op dus op de eennalaatste dag haar een berichte gestuurd. Ze ging het morgen doen. Niet gebeurd, ook geen bericht dus geld terug gekregen.
Nu stuurt ze me een berichtje dat ik als ik het nog wilt, ze het vandaag nog stuurt. Dan moet ik het wel eerst opnieuw kopen.
Wat zouden jullie doen? Ik vertrouw het niet meer, daarbij vind ik het ook een beetje een principe kwestie dat zij zich zonder enige communicatie niet aan de orginele koop heeft gehouden. Bied me dan op zn minst een korting aan.
Nu stuurt ze me een berichtje dat ik als ik het nog wilt, ze het vandaag nog stuurt. Dan moet ik het wel eerst opnieuw kopen.
Wat zouden jullie doen? Ik vertrouw het niet meer, daarbij vind ik het ook een beetje een principe kwestie dat zij zich zonder enige communicatie niet aan de orginele koop heeft gehouden. Bied me dan op zn minst een korting aan.
maandag 28 juli 2025 om 12:02
maandag 28 juli 2025 om 12:21
SunShine35 schreef: ↑28-06-2025 09:01Gisteren leuke nieuwe zwarte enkellaarsjes binnengekregen. Nieuw 50 euro, Vinted 5 euro. Meteen gedragen bij een bruiloft. Samen met mijn mooie gratis jurk van de clothing loop. Ik ben blij![]()
Wat een leuke tip was dit! Ik had er nog nooit van gehoord, maar had even gegoogled en zit nu in twee loops en heb de eerste tas in huis. Een heel leuke manier om nieuwe items te vinden en je eigen items door te geven!
maandag 28 juli 2025 om 12:41
Ik heb dit al heel vaak gehad en koop het altijd gewoon opnieuw. Niet iedereen is even georganiseerd, het zijn vaak jonge mensen waarbij dit gebeurt en dan denk ik altijd maar dat het leven ook wel lastig is met zo'n nog niet geheel volgroeide frontaalkwab. Je loopt verder geen risico natuurlijk, als ze het de tweede keer niet opstuurt krijg je gewoon weer je geld terug.care_ schreef: ↑28-07-2025 11:59Ik had een jas gekocht op Vinted. Verkoopster stuurde het maar niet op dus op de eennalaatste dag haar een berichte gestuurd. Ze ging het morgen doen. Niet gebeurd, ook geen bericht dus geld terug gekregen.
Ik vind het wel belangrijk dat ze even excuses maken en dat die enigszins gemeend overkomen. Bij iemand die doet of het de normaalste zaak van de wereld is, zou ik niet nog een keer kopen.
maandag 28 juli 2025 om 13:15
Ik controleer eigenlijk nooit de afmetingen van mijn dozen, is ook nooit iets over gezegd. Zullen ook een aantal te groot zijn geweest, oeps.
Ik heb op Ali een hoop verzendzakken gekocht, ideaal voor kleding!
maandag 28 juli 2025 om 13:20
Ik vind het eigenlijk allemaal een kleine moeite en vind het vooral fijn dat je spullen zo een tweede leven krijgen. En een paar 5 euro'tjes bij elkaar, zijn ook gewoon een leuk bedrag. Ik let altijd erg op wat ik koop omdat ik niet teveel wil consumeren, dus heb ook niet veel te verkopen, maar in 5 jaar toch 875 euro verdiend.
maandag 28 juli 2025 om 22:32
Ah, vervelend! Ik zou de koper zelf contact op laten nemen met Vinted. Laat het probleem vooral bij haar, en maak jezelf niet probleemeigenaar.
dinsdag 29 juli 2025 om 11:47
Ik had al contact gezocht met DHL. Die kunnen niets doen omdat het via Vinted gaat. Vinted kan niets doen omdat ze al op alles is oke heeft gedrukt. Toen las ik dit. Die tip ook nog even doorgegeven en nu is klaar. Gelukkig is het een klein bedrag.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in