Corfu
woensdag 30 juli 2025 om 09:34
Hoi!
Vriend en willen eind september nog op vliegvakantie. We gaan normaal altijd kamperen maar willen toch nog eens een keer naar een Zuid Europees land. Nu staat Griekenland al langer op m'n lijstje. En nu dachten we aan Corfu. Vriend en ik houden van wandelen en natuur. En natuurlijk het water. We zijn geen mega standtypes maar lekker zwemmen, snorkelen etc is wel leuk.
Iemand wel eens in Corfu geweest? Is dat wat ? Er zijn zoveel Griekse eilanden dat het lastig kiezen is
Vriend en willen eind september nog op vliegvakantie. We gaan normaal altijd kamperen maar willen toch nog eens een keer naar een Zuid Europees land. Nu staat Griekenland al langer op m'n lijstje. En nu dachten we aan Corfu. Vriend en ik houden van wandelen en natuur. En natuurlijk het water. We zijn geen mega standtypes maar lekker zwemmen, snorkelen etc is wel leuk.
Iemand wel eens in Corfu geweest? Is dat wat ? Er zijn zoveel Griekse eilanden dat het lastig kiezen is
woensdag 30 juli 2025 om 12:12
wij zijn een paar jaar geleden midden/eind september naar Corfu geweest. Wij hadden dikke pech want regen, heel veel regen en de stroom viel continu uit op het eiland (ook geen koude drankjes bijv) Dus ook niet veel gezien daar en in mijn herinnering was het vooral heel erg saai want het hoogseizoen was voorbij en er waren dus ook veel winkeltjes en restaurants gesloten.
Ik zou dus voor een zuidelijkere plek kiezen dan Corfu.
Ik zou dus voor een zuidelijkere plek kiezen dan Corfu.
woensdag 30 juli 2025 om 12:36
Ik kom al ca. 19 jaar op Corfu, al ruim 40x geweest. Ik ga altijd begin mei en midden oktober. Eind september is het nog prima op Corfu. Bijna alle restaurants en andere toeristenvoorzieningen zijn nog open, zeker in de plaatsen waar de toeristen komen, en waarnaar je een pakketreis kan boeken. De temperaturen zijn perfect, 25-30 graden. In hoogzomer 35-40 graden wil je ook niet. Het zeewater is nog heerlijk. Natuurlijk zou het zo af en toe eens kunnen regenen, maar de hele week regen is echt zeldzaam.
Corfu is een prachtig eiland, groen, mooi heuvelachtig binnenland, noordwestkust is heel mooi, rotskust met idyllische strandjes. Je kan natuurlijk een auto huren om mooie tochtjes te maken, maar een fiets of ebike is ook leuk. Ik fiets altijd op Corfu, de laatste jaren op een ebike. Corfu Stad is een prachtige stad, met veel bezienswaardigheden en een mooi oud gedeelte.
Kortom, laat je niet afschrikken door verhalen dat eind september 'alles' al dicht is en dat het heel veel regent. Het is juist de mooiste tijd om te gaan, omdat het hoogseizoen voorbij is en het niet meer heel druk is.
Corfu is een prachtig eiland, groen, mooi heuvelachtig binnenland, noordwestkust is heel mooi, rotskust met idyllische strandjes. Je kan natuurlijk een auto huren om mooie tochtjes te maken, maar een fiets of ebike is ook leuk. Ik fiets altijd op Corfu, de laatste jaren op een ebike. Corfu Stad is een prachtige stad, met veel bezienswaardigheden en een mooi oud gedeelte.
Kortom, laat je niet afschrikken door verhalen dat eind september 'alles' al dicht is en dat het heel veel regent. Het is juist de mooiste tijd om te gaan, omdat het hoogseizoen voorbij is en het niet meer heel druk is.
woensdag 30 juli 2025 om 17:33
Wij hadden de enige keer dat we op Corfu zijn geweest (was in het najaar) de hele week regen. Elke dag. De hele dag.Nognietoveralgeweest schreef: ↑30-07-2025 12:36Natuurlijk zou het zo af en toe eens kunnen regenen, maar de hele week regen is echt zeldzaam.
Heeft mijn beeld van het eiland helaas goed verpest.
woensdag 30 juli 2025 om 17:53
Was dit recent ?ShaunTheSheep schreef: ↑30-07-2025 17:33Wij hadden de enige keer dat we op Corfu zijn geweest (was in het najaar) de hele week regen. Elke dag. De hele dag.
Heeft mijn beeld van het eiland helaas goed verpest.
Wij hadden 25 jaar terug een keer een hele week regen in Turkije in oktober .
Daarna nooit meer gebeurd hooguit een dag of twee wat regen . Ik had de vraag op een Corfu forum gesteld voor ik boekte en de meeste mensen zeiden echt nog mooi weer met af en toe een bui in die periode .
woensdag 30 juli 2025 om 18:40
Wel pech voor al die mensen die één keer op Corfu zijn geweest, de hele week regen hebben gehad en daarna nooit meer terug zijn geweest naar dit prachtige eiland.
Zoals ik al eerder schreef, al die keren dat ik op Corfu was (ben de tel kwijt, meer dan 40x), nog nooit de hele vakantie regen gehad. Heel af en toe een hele dag, soms een flinke bui, of 's nachts regen, maar meestal heerlijk weer, en dat altijd in het voor- en naseizoen. September is echt de beste maand om Corfu te bezoeken en een beetje actief te zijn, en ook nog zo af en toe op het strand te liggen en in zee te zwemmen.
Echt, hoogzomer wil je er niet zijn. Vol Engelse en Italiaanse toeristen, maar ook iedere dag temperaturen boven de 30 graden en geregeld tegen de 40. Dan wil je echt liever af en toe een buitje.
Zoals ik al eerder schreef, al die keren dat ik op Corfu was (ben de tel kwijt, meer dan 40x), nog nooit de hele vakantie regen gehad. Heel af en toe een hele dag, soms een flinke bui, of 's nachts regen, maar meestal heerlijk weer, en dat altijd in het voor- en naseizoen. September is echt de beste maand om Corfu te bezoeken en een beetje actief te zijn, en ook nog zo af en toe op het strand te liggen en in zee te zwemmen.
Echt, hoogzomer wil je er niet zijn. Vol Engelse en Italiaanse toeristen, maar ook iedere dag temperaturen boven de 30 graden en geregeld tegen de 40. Dan wil je echt liever af en toe een buitje.
woensdag 30 juli 2025 om 21:56
woensdag 30 juli 2025 om 22:32
Vorig jaar zijn we de 2e week van oktober vanuit Albanië een week naar Corfu geweest. Het was zonnig en warm (tussen 25 en 30 graden). Geen regen waarmee we geluk hebben gehad.
Voordeel was dat de appartementen en hotelprijzen een stuk lager waren. We verbleven in Corfu stad en aantal dagen in het westen, Paleokastritsa met een appartement aan een privé strand (eindelijk betaalbaar omdat het einde seizoen was).
Vooral Corfu stad was goed toeven omdat er minder of soms geen cruiseschepen meer waren.
Nadeel in Paleokastritsa was dat veel restaurants gesloten waren hoewel er nog een goeie open was maar de keuze is beperkter.
Voordeel was dat de appartementen en hotelprijzen een stuk lager waren. We verbleven in Corfu stad en aantal dagen in het westen, Paleokastritsa met een appartement aan een privé strand (eindelijk betaalbaar omdat het einde seizoen was).
Vooral Corfu stad was goed toeven omdat er minder of soms geen cruiseschepen meer waren.
Nadeel in Paleokastritsa was dat veel restaurants gesloten waren hoewel er nog een goeie open was maar de keuze is beperkter.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in