Brief retour afzender
donderdag 31 juli 2025 om 11:37
Sinds een tijdje wonen we in ons nieuwe huis. Vrij vlot kregen we een brief geadresseerd aan een voor ons onbekende naam. We hebben bij de vorige bewoner nagevraagd of deze ermee bekend was, maar de vorige bewoner gaf aan al een aantal brieven op deze naam gehad te hebben maar geen idee had wie het was. Niet netjes misschien, maar ik heb de brief opengemaakt omdat ik het vermoeden had dat het een aanmaning was, en dat bleek zo te zijn. Een paar weken later kregen we weer een zelfde soort brief. Die heb ik retour afzender gestuurd en op de envelop geschreven dat deze persoon nooit op dit adres gewoond heeft. Krijgen we vandaag weer een zelfde soort brief.. Kan ik deze gewoon in de prullenbak gooien, of zouden jullie hem weer retour afzender sturen?
donderdag 31 juli 2025 om 12:09
Volgens mijnOverheid zijn het er maar 2 dus dat klopt. Ik neem aan dat een deurwaarder in BRP kan zien of iemand staat ingeschreven toch? Mochten ze tot die stap overgaan.
Het is Klarna, ik heb niet zo’n zin om die op te moeten gaan bellen. Zal de brief nog maar een keer retourneren.
donderdag 31 juli 2025 om 12:11
Ik heb in ons gebouw een heel naar gevalletje meegemaakt van iemand die zich blijkbaar bij één van de buren ingeschreven had (hoe dat kon is nooit boven water gekomen) en het heeft heel veel voeten in de aarde gehad om van de deurwaarders af te komen en die persoon uitgeschreven te krijgen.
donderdag 31 juli 2025 om 12:59
donderdag 31 juli 2025 om 13:24
Klarna hebben wij op het werk dik probleem mee gehad . Iemand bestelde op ons adres wij stuurden retour maar vervolgens bleef klarna aanmaningen sturen . Met klarna gebeld die konden zogenaamd niets doen omdat we geen e-mailadres of telefoonnummer konden geven die klopte met het account . Ja duh .Badeendje92 schreef: ↑31-07-2025 12:09Volgens mijnOverheid zijn het er maar 2 dus dat klopt. Ik neem aan dat een deurwaarder in BRP kan zien of iemand staat ingeschreven toch? Mochten ze tot die stap overgaan.
Het is Klarna, ik heb niet zo’n zin om die op te moeten gaan bellen. Zal de brief nog maar een keer retourneren.
Uiteindelijk deurwaarder op ons dak en die geloofde gelukkig ons verhaal en heeft het opgelost .
donderdag 31 juli 2025 om 13:45
donderdag 31 juli 2025 om 13:53
Ik zou een mail sturen aan klantenservice@klarna.com.
donderdag 31 juli 2025 om 14:36
Hier was dat zo gepiept gelukkig. Online een aanvraag adresonderzoek gedaan, er kwamen 2 brieven in 4 weken gericht aan die persoon die dus niet beantwoord werden, en werd de persoon uitgeschreven. Een kopie van de boel hiervan aan de deurwaarder, en ook daar was het opgelost.OlleGrieze schreef: ↑31-07-2025 12:11Ik heb in ons gebouw een heel naar gevalletje meegemaakt van iemand die zich blijkbaar bij één van de buren ingeschreven had (hoe dat kon is nooit boven water gekomen) en het heeft heel veel voeten in de aarde gehad om van de deurwaarders af te komen en die persoon uitgeschreven te krijgen.
Als het een drama wordt bij de gemeente, dan zou ik daar een klacht over indienen.
donderdag 31 juli 2025 om 15:13
donderdag 31 juli 2025 om 15:31
Hier even een advies van een postbezorger :
Als je de brief retour stuurt, kras dan met een pen ook de code rechtsonder die op de envelop staat door. Dat is nl de code die door de machine bij de postsortering wordt gelezen. Doe je dit niet, heb je kans dat dezelfde brief een paar dagen later weer in je bus ligt.
Als je de brief retour stuurt, kras dan met een pen ook de code rechtsonder die op de envelop staat door. Dat is nl de code die door de machine bij de postsortering wordt gelezen. Doe je dit niet, heb je kans dat dezelfde brief een paar dagen later weer in je bus ligt.
donderdag 31 juli 2025 om 16:53
Dat laatste inderdaad. Of op zijn minst even een email sturen. Die brieven worden vaak automatisch gegenereerd en als er geen koppeling is tussen teruggekeerde post en het systeem dan stoppen de brieven niet. Door even contact te hebben met de verzender kan iemand het aanpassen en kunnen ze persoon voor wie het is weer gaan opsporen.Pimpelmeesje87 schreef: ↑31-07-2025 11:56Ik zou retour afzender blijven doen. En misschien eens bellen met de afzender (als het je de keel uit hangt).
donderdag 31 juli 2025 om 17:58
Dat is mij overkomen. Die man bewoonde een adresloos kamertje van onze huisbaas, en huisbaas had de beste man aangeraden zich bij ons (!) in te schrijven dus zo geschiedde. Wat heb ik daar een gezeik van gehad zeg, de ene deurwaarder na de andere. Ik kon mijn kinderen (toen 15 en 12) niet eens een middagje alleen thuis laten, want ik kreeg die beslaglegger nog wel weg geblaft maar dat liet ik toch maar liever niet aan mijn pubertjes over. En huisbaas nog boos ook toen ik een adresonderzoek liet doen, want waar bemoeide ik me mee. Maar toen ik klaar was met schelden heb ik huisbaas er nooit meer over gehoord en hij heeft nimmer meer zoiets geprobeerd ook. De gemeente verleende trouwens alle medewerking, die vonden het ook van de ratten besnuffeld wat die huisbaas had gedaan.OlleGrieze schreef: ↑31-07-2025 12:11Ik heb in ons gebouw een heel naar gevalletje meegemaakt van iemand die zich blijkbaar bij één van de buren ingeschreven had (hoe dat kon is nooit boven water gekomen) en het heeft heel veel voeten in de aarde gehad om van de deurwaarders af te komen en die persoon uitgeschreven te krijgen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
donderdag 31 juli 2025 om 19:25
Maar dan wordt de rekening dus ook nooit betaald.EefjeEverzwijn schreef: ↑31-07-2025 15:13Ik heb dat ook gehad. Alleen die van de belastingdienst heb ik achteraan gebeld, maar de rest heb ik retour afzender gestuurd en met grote letters ‘overleden’ op de envelop geschreven. Dan houd het meteen op. Echt geen enkel bedrijf wil namelijk post sturen naar een overleden persoon.
donderdag 31 juli 2025 om 19:28
Ik heb in het begin ook wel eens de bedrijven gebeld.Appletje schreef: ↑31-07-2025 16:53Dat laatste inderdaad. Of op zijn minst even een email sturen. Die brieven worden vaak automatisch gegenereerd en als er geen koppeling is tussen teruggekeerde post en het systeem dan stoppen de brieven niet. Door even contact te hebben met de verzender kan iemand het aanpassen en kunnen ze persoon voor wie het is weer gaan opsporen.
Het standaard antwoord was "We kunnen niet zomaar van u aannemen dat deze persoon er niet meer woont want misschien bent u die persoon wel zelf en probeert u zo onder uw verplichtingen uit te komen"
Daar hang je dan 10+ minuten voor in de wacht
donderdag 31 juli 2025 om 19:37
donderdag 31 juli 2025 om 20:35
Als je een mail stuurt, komt je bericht in een ticketsysteem terecht.
Stuur een mail aan
klant@klarna.nl
Onderwerp:Klarna klant niet bekend op dit adres. S.v.p. geen post meer sturen
Beste klantenservice van Klarna,
Klarna heeft post gestuurd aan de heer Pieter de Wolf, Lupoboulevard 23, 1111AA Pieterburen.
Op dit adres woont geen Pieter de Wolf. (Dit kunt u checken in de BRP.)
Ik heb de post retourgestuurd aan Klarna.
Nu heeft Klarna deze week nogmaals post voor Pieter de Wolf aan mijn adres gestuurd.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om geen post voor Pieter de Wolf aan dit adres te sturen.
Graag ontvang ik een bevestiging hiervan.
Met vriendelijke groet,
Esmee Konijn
de enige echte bewoner van Lupoboulevard 23
Stuur een mail aan
klant@klarna.nl
Onderwerp:Klarna klant niet bekend op dit adres. S.v.p. geen post meer sturen
Beste klantenservice van Klarna,
Klarna heeft post gestuurd aan de heer Pieter de Wolf, Lupoboulevard 23, 1111AA Pieterburen.
Op dit adres woont geen Pieter de Wolf. (Dit kunt u checken in de BRP.)
Ik heb de post retourgestuurd aan Klarna.
Nu heeft Klarna deze week nogmaals post voor Pieter de Wolf aan mijn adres gestuurd.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om geen post voor Pieter de Wolf aan dit adres te sturen.
Graag ontvang ik een bevestiging hiervan.
Met vriendelijke groet,
Esmee Konijn
de enige echte bewoner van Lupoboulevard 23
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in