Geld & Recht alle pijlers

Brief retour afzender

31-07-2025 11:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een tijdje wonen we in ons nieuwe huis. Vrij vlot kregen we een brief geadresseerd aan een voor ons onbekende naam. We hebben bij de vorige bewoner nagevraagd of deze ermee bekend was, maar de vorige bewoner gaf aan al een aantal brieven op deze naam gehad te hebben maar geen idee had wie het was. Niet netjes misschien, maar ik heb de brief opengemaakt omdat ik het vermoeden had dat het een aanmaning was, en dat bleek zo te zijn. Een paar weken later kregen we weer een zelfde soort brief. Die heb ik retour afzender gestuurd en op de envelop geschreven dat deze persoon nooit op dit adres gewoond heeft. Krijgen we vandaag weer een zelfde soort brief.. Kan ik deze gewoon in de prullenbak gooien, of zouden jullie hem weer retour afzender sturen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou retour afzender blijven doen. En misschien eens bellen met de afzender (als het je de keel uit hangt).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook retour afzender blijven doen.

Check ook even bij de gemeente wie er bij jullie op het adres staat ingeschreven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Karrota schreef:
31-07-2025 11:58
Ik zou ook retour afzender blijven doen.

Check ook even bij de gemeente wie er bij jullie op het adres staat ingeschreven.
Volgens mijnOverheid zijn het er maar 2 dus dat klopt. Ik neem aan dat een deurwaarder in BRP kan zien of iemand staat ingeschreven toch? Mochten ze tot die stap overgaan.

Het is Klarna, ik heb niet zo’n zin om die op te moeten gaan bellen. Zal de brief nog maar een keer retourneren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Karrota schreef:
31-07-2025 11:58
Ik zou ook retour afzender blijven doen.

Check ook even bij de gemeente wie er bij jullie op het adres staat ingeschreven.
Ik heb in ons gebouw een heel naar gevalletje meegemaakt van iemand die zich blijkbaar bij één van de buren ingeschreven had (hoe dat kon is nooit boven water gekomen) en het heeft heel veel voeten in de aarde gehad om van de deurwaarders af te komen en die persoon uitgeschreven te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg al 15 jaar brieven van Intrum voor een bewoner waarvan zelfs de woningbouw niet weet hoe lang geleden die hier heeft gewoond.
In het begin heb ik de brieven trouw retour gestuurd maar inmiddels gaan ze ongeopend de vuilnisbak in
Alle reacties Link kopieren Quote
Badeendje92 schreef:
31-07-2025 12:09
Volgens mijnOverheid zijn het er maar 2 dus dat klopt. Ik neem aan dat een deurwaarder in BRP kan zien of iemand staat ingeschreven toch? Mochten ze tot die stap overgaan.

Het is Klarna, ik heb niet zo’n zin om die op te moeten gaan bellen. Zal de brief nog maar een keer retourneren.
Klarna hebben wij op het werk dik probleem mee gehad . Iemand bestelde op ons adres wij stuurden retour maar vervolgens bleef klarna aanmaningen sturen . Met klarna gebeld die konden zogenaamd niets doen omdat we geen e-mailadres of telefoonnummer konden geven die klopte met het account . Ja duh .
Uiteindelijk deurwaarder op ons dak en die geloofde gelukkig ons verhaal en heeft het opgelost .
Alle reacties Link kopieren Quote
Retour blijven sturen met mededeling. Misschien heeft klarna ook een chatoptie waar je het een en ander aan kunt geven als je niet wilt bellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een mail sturen aan klantenservice@klarna.com.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stuurde alles retour en heb alleen gebeld bij brieven van deurwaaders.
Alle reacties Link kopieren Quote
OlleGrieze schreef:
31-07-2025 12:11
Ik heb in ons gebouw een heel naar gevalletje meegemaakt van iemand die zich blijkbaar bij één van de buren ingeschreven had (hoe dat kon is nooit boven water gekomen) en het heeft heel veel voeten in de aarde gehad om van de deurwaarders af te komen en die persoon uitgeschreven te krijgen.
Hier was dat zo gepiept gelukkig. Online een aanvraag adresonderzoek gedaan, er kwamen 2 brieven in 4 weken gericht aan die persoon die dus niet beantwoord werden, en werd de persoon uitgeschreven. Een kopie van de boel hiervan aan de deurwaarder, en ook daar was het opgelost.

Als het een drama wordt bij de gemeente, dan zou ik daar een klacht over indienen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat ook gehad. Alleen die van de belastingdienst heb ik achteraan gebeld, maar de rest heb ik retour afzender gestuurd en met grote letters ‘overleden’ op de envelop geschreven. Dan houd het meteen op. Echt geen enkel bedrijf wil namelijk post sturen naar een overleden persoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier even een advies van een postbezorger :
Als je de brief retour stuurt, kras dan met een pen ook de code rechtsonder die op de envelop staat door. Dat is nl de code die door de machine bij de postsortering wordt gelezen. Doe je dit niet, heb je kans dat dezelfde brief een paar dagen later weer in je bus ligt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
31-07-2025 11:56
Ik zou retour afzender blijven doen. En misschien eens bellen met de afzender (als het je de keel uit hangt).
Dat laatste inderdaad. Of op zijn minst even een email sturen. Die brieven worden vaak automatisch gegenereerd en als er geen koppeling is tussen teruggekeerde post en het systeem dan stoppen de brieven niet. Door even contact te hebben met de verzender kan iemand het aanpassen en kunnen ze persoon voor wie het is weer gaan opsporen.
Alle reacties Link kopieren Quote
OlleGrieze schreef:
31-07-2025 12:11
Ik heb in ons gebouw een heel naar gevalletje meegemaakt van iemand die zich blijkbaar bij één van de buren ingeschreven had (hoe dat kon is nooit boven water gekomen) en het heeft heel veel voeten in de aarde gehad om van de deurwaarders af te komen en die persoon uitgeschreven te krijgen.
Dat is mij overkomen. Die man bewoonde een adresloos kamertje van onze huisbaas, en huisbaas had de beste man aangeraden zich bij ons (!) in te schrijven dus zo geschiedde. Wat heb ik daar een gezeik van gehad zeg, de ene deurwaarder na de andere. Ik kon mijn kinderen (toen 15 en 12) niet eens een middagje alleen thuis laten, want ik kreeg die beslaglegger nog wel weg geblaft maar dat liet ik toch maar liever niet aan mijn pubertjes over. En huisbaas nog boos ook toen ik een adresonderzoek liet doen, want waar bemoeide ik me mee. Maar toen ik klaar was met schelden heb ik huisbaas er nooit meer over gehoord en hij heeft nimmer meer zoiets geprobeerd ook. De gemeente verleende trouwens alle medewerking, die vonden het ook van de ratten besnuffeld wat die huisbaas had gedaan.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Alle reacties Link kopieren Quote
EefjeEverzwijn schreef:
31-07-2025 15:13
Ik heb dat ook gehad. Alleen die van de belastingdienst heb ik achteraan gebeld, maar de rest heb ik retour afzender gestuurd en met grote letters ‘overleden’ op de envelop geschreven. Dan houd het meteen op. Echt geen enkel bedrijf wil namelijk post sturen naar een overleden persoon.
Maar dan wordt de rekening dus ook nooit betaald.
Alle reacties Link kopieren Quote
Appletje schreef:
31-07-2025 16:53
Dat laatste inderdaad. Of op zijn minst even een email sturen. Die brieven worden vaak automatisch gegenereerd en als er geen koppeling is tussen teruggekeerde post en het systeem dan stoppen de brieven niet. Door even contact te hebben met de verzender kan iemand het aanpassen en kunnen ze persoon voor wie het is weer gaan opsporen.
Ik heb in het begin ook wel eens de bedrijven gebeld.
Het standaard antwoord was "We kunnen niet zomaar van u aannemen dat deze persoon er niet meer woont want misschien bent u die persoon wel zelf en probeert u zo onder uw verplichtingen uit te komen"
Daar hang je dan 10+ minuten voor in de wacht 😡
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al die rommel brieven hardnekkig blijven retourneren. De aanhouder wint en uiteindelijk kwam de boodschap door. Bellen zou ik mijn tijd niet aan verdoen. Jouw naam staat niet op de aanmaning, dus niet jouw probleem. Laten ze het zelf maar uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met meldingen op de envelop 'geadresseerde verhuisd', doet een bedrijf niets.

De maand erna weer zooi in je brievenbus.
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een mail stuurt, komt je bericht in een ticketsysteem terecht.

Stuur een mail aan
klant@klarna.nl

Onderwerp:Klarna klant niet bekend op dit adres. S.v.p. geen post meer sturen

Beste klantenservice van Klarna,

Klarna heeft post gestuurd aan de heer Pieter de Wolf, Lupoboulevard 23, 1111AA Pieterburen.
Op dit adres woont geen Pieter de Wolf. (Dit kunt u checken in de BRP.)
Ik heb de post retourgestuurd aan Klarna.

Nu heeft Klarna deze week nogmaals post voor Pieter de Wolf aan mijn adres gestuurd.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om geen post voor Pieter de Wolf aan dit adres te sturen.
Graag ontvang ik een bevestiging hiervan.

Met vriendelijke groet,
Esmee Konijn
de enige echte bewoner van Lupoboulevard 23
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven