Kledingmerken
vrijdag 9 september 2022 om 13:15
Hoi,
Ik wil graag wat veranderen aan mijn kledingkast. Hier hangen veel goedkope kledingstukken van merken als Zara, Only, Vero Moda, H&M etc. en ik merk dat ik daar klaar mee ben en hier niet meer wil kopen. Ik wil graag eerlijkere en duurzamere kleding dat van goede kwaliteit is.
Ik ben bereid om meer te betalen of via Vinted kleding te kopen.
Heeft iemand tips voor kwalitatief goede, duurzame kleding(merken/-winkels)?
Ik ben 30 en heb geen bijzondere kledingsmaak maar basic en casual.
Ik wil graag wat veranderen aan mijn kledingkast. Hier hangen veel goedkope kledingstukken van merken als Zara, Only, Vero Moda, H&M etc. en ik merk dat ik daar klaar mee ben en hier niet meer wil kopen. Ik wil graag eerlijkere en duurzamere kleding dat van goede kwaliteit is.
Ik ben bereid om meer te betalen of via Vinted kleding te kopen.
Heeft iemand tips voor kwalitatief goede, duurzame kleding(merken/-winkels)?
Ik ben 30 en heb geen bijzondere kledingsmaak maar basic en casual.
zaterdag 10 september 2022 om 16:44
Yes!Regenfeestje schreef: ↑09-09-2022 13:39Ik volg! Heb namelijk dezelfde vraag en denk ik dezelfde kledingstijl.
Kuyichi is een duurzaam Nederlands merk dat ik laatst heb gevonden, ik vond daar wel wat tussen zitten.
Ik vind het ook een mooi merk met fijne spijkerbroeken die je figuur mooi accentueren. Pas geleden een van die spijkerbroeken gekocht ( sorry Levis voor mijn ontrouw ) en was positief verrast!
De andere kledingstukken op hun site vind ik ook leuk maar het is wel duur.
zaterdag 29 oktober 2022 om 23:50
Ik heb een tip, geen aandelen: Otrium.nl
Veel merkkleding voor een fractie van de prijs van heel veel verschillende merken.
Expresso, Scotch & soda, LTB, Pepe Jeans, Comma, Freebird, Geisha , Sandwich, Reiss.
En nog veeel meer. Ik heb hetzelfde en probeer nu ook wat dingen te kopen die wat langer meegaan en wat duurzamer zijn.
Veel merkkleding voor een fractie van de prijs van heel veel verschillende merken.
Expresso, Scotch & soda, LTB, Pepe Jeans, Comma, Freebird, Geisha , Sandwich, Reiss.
En nog veeel meer. Ik heb hetzelfde en probeer nu ook wat dingen te kopen die wat langer meegaan en wat duurzamer zijn.
zaterdag 2 augustus 2025 om 17:54
Ik kaap dit oude topic even, en ben benieuwd of er nu ook nog mensen bezig zijn met bewust goede en duurzame kledingmerken. Ik koop regelmatig tweedehands maar let dan niet zo op merken.
Ik merk dat ik het steeds belangrijker vind dat een merk goede arbeidsomstandigheden biedt een ook let op welke materialen ze gebruiken. Ik wil proberen om een paar fijne merken te vinden waar ik kan slagen, die voldoen aan deze “eisen”. Ik heb de app Good on you geïnstalleerd waar je dit precies kan zien. Normaal gesproken draag ik een beetje de basics: C&A, Vila, Cotton Club, We etc…
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben, liefst ook voor merken die in fysieke winkels verkocht worden.
Ik merk dat ik het steeds belangrijker vind dat een merk goede arbeidsomstandigheden biedt een ook let op welke materialen ze gebruiken. Ik wil proberen om een paar fijne merken te vinden waar ik kan slagen, die voldoen aan deze “eisen”. Ik heb de app Good on you geïnstalleerd waar je dit precies kan zien. Normaal gesproken draag ik een beetje de basics: C&A, Vila, Cotton Club, We etc…
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben, liefst ook voor merken die in fysieke winkels verkocht worden.
zaterdag 2 augustus 2025 om 21:32
Als je echt opzoek bent naar eerlijke kleding kijken dan eens op deze sites.
Van deze Nederlandse dame heb ik ook veel in de kast.
Ze is nu helaas iets minder kleding aan het aanvullen, maar wat ze nog heeft is goede en eerlijke kwaliteit.
https://www.wolfandstorm.com/
Deze site is een verzameling van kleding merken die voor eerlijk en duurzaam zijn.
https://www.shoplikeyougiveadamn.nl/?ga ... QAvD_BwE
Het merk Armedangels is ook voor eerlijk en duurzaam.
Ze is nu helaas iets minder kleding aan het aanvullen, maar wat ze nog heeft is goede en eerlijke kwaliteit.
Deze site is een verzameling van kleding merken die voor eerlijk en duurzaam zijn.
anoniem_68beec127142a wijzigde dit bericht op 02-08-2025 21:36
Reden: Aangepast. Nieuw bericht in oud topic later pas gelezen
Reden: Aangepast. Nieuw bericht in oud topic later pas gelezen
8.20% gewijzigd
zaterdag 2 augustus 2025 om 21:34
Vooral fysieke winkels. Als ik eenmaal de juiste maat weet en wil iets soortgelijks dan bestel ik weleens online.
Ivy Oak had toevallig een pop up winkel waardoor ik jassen kon passen.
De andere merken heb ik in Berlijn (veel aanbod duurzame kleding) in winkels gepast en enkele kledingstukken gekocht. Een aantal van deze merken is ook in Nederland te koop.
Ivy Oak had toevallig een pop up winkel waardoor ik jassen kon passen.
De andere merken heb ik in Berlijn (veel aanbod duurzame kleding) in winkels gepast en enkele kledingstukken gekocht. Een aantal van deze merken is ook in Nederland te koop.
.
zaterdag 2 augustus 2025 om 21:57
Geen idee of het ook wat voor jullie is maar ik ben heel blij met de kledingruiltas. Ik koop bijna nooit meer kleding en heb nu heel veel kleding die ik mooi vindt.
Www.clothingloop.org
Www.clothingloop.org
zondag 3 augustus 2025 om 06:45
Dank je! Die verzamel website is echt top, die kende ik nog niet. Hier staat ook een lijst met ale merken, fijnTeddydeniffler schreef: ↑02-08-2025 21:32Als je echt opzoek bent naar eerlijke kleding kijken dan eens op deze sites.
De kledingruiltas doe ik ook aan mee, maar soms wil ik graag een specifiek item (bv een witte midi rok) en dan moet dat er maar net bijzitten.
In de good for you app zag ik dat King Louie en Zeeman ook redelijk hoog scoren (4/5), dus die heb ik ook op mijn lijst gezet.
Hier kom ik wel mee verder, vooral gaan uitvogelen wat mijn smaak is en lekker zit!
dinsdag 19 augustus 2025 om 09:43
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in