Welke e-reader?

05-08-2025 13:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals de titel al zegt, welke e-reader kunnen jullie aanbevelen? De prijs maakt niet uit. Er hoeft niet teveel poespas op te zitten. Gewoon een die makkelijk mee te nemen is, waar flink wat boeken op kunnen en die fijn in de hand ligt.
De goedkoopste Kobo.
Ik vind Boox voor mij erg prettig omdat die via de WiFi de boeken van de online bibliotheek kan downloaden. Ik heb geen laptop/computer dus zou met een andere ereader niet uitkomen.
Kobo H2O, kan je er ook mee in bad ;-) Mijn vriend heeft er eentje waar ook luisterboeken op kunnen.
Karrota schreef:
05-08-2025 14:05
De goedkoopste Kobo.

Dit.

Ik heb de Kobo nia. Zit alles op wat ik nodig heb.
Met de nia ga ik ook in bad. Dompel 'm niet onder water.
Ik heb een Kindle Paperwhite Signature; ben ik erg blij mee.
Pocketbook vind ik veel beter dan Kobo. Als je alleen leest, voldoet de goedkoopste al. Check wel of het verlichting heeft, want dat is echt een must als je 's-avonds wilt lezen.
De beste is nog steeds de Sony die al heel lang niet meer gemaakt wordt.
Inderdaad, de Sony was de beste!
Ik heb een Kobo gehad, maar die van mij ging heel snel stuk.
Nu aan mijn 2e Pocketbook bezig, vind het handig dat je de boeken naar de reader kan mailen.
Geen gedoe met snoertjes.
Komt ook heel goed uit de test bij de Consumentenbond.
Kobo libra heb ik een heel tevreden mee, vooral door de knoppen.
Zeester1807 schreef:
05-08-2025 14:41
De beste is nog steeds de Sony die al heel lang niet meer gemaakt wordt.
Echt nog steeds zo jammer.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik heb ook een Kobo, het simpelste model, wel de kleurvariant. Ik heb een abonnement op Kobo Plus, dus dat vond ik zelf het handigste.

Sony heb ik ook ooit gehad, maar dat was helemaal in het begin van het e-readertijdperk. Ik vond het een heel traag ding en destijds sowieso heel onhandig met die kabeltjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb ook een Pocketbook. Je kunt inderdaad mailen, ik gebruik Dropbox, werkt ook erg goed. Ik vind het handig dat je zelf kunt instellen wat het touchscreen doet (dus aan de rechterkant tikken: volgende pagina, aan de bovenkant tikken: open het menu, etc.). Zou kunnen dat dat met elke e-reader kan, ik vind het handig.

Ik heb destijds aan aanbieding gekocht met een cover van Pocketbook erbij. Daar ben ik misschien nog wel het meest blij mee. Ik neem hem overal mee naartoe in mijn tas, maar zo blijft hij netjes.
Kobo Clara nog wat. Met een kobo plus abonnement. Ik lees hier over mailen en snoertjes etc, daar heb ik allemaal geen verstand van hoe dat werkt. Met het kobo plus abonnement is het ideaal. Je kan alles er zo opzetten zonder gedoe en het kost echt geen drol. 12 euro per mnd, maar je kan het met 6 mensen delen, dus dan is het 2 euro per mnd. Enige nadeel is dan dat je de boeken van de anderen op je e- reader ziet. Maar heb daar geen problemen mee. Je leest toch in je eigen boek. Heb verder de Hebban app. Daar zet ik in welke boeken ik gelezen heb. Vind ik zomaar leuk om terug te zien.
Kobo Clara BW (dus niet met kleur) icm een kobo plus abonnement via Bol.
Tulpje22 schreef:
05-08-2025 20:32
Kobo Clara nog wat. Met een kobo plus abonnement. Ik lees hier over mailen en snoertjes etc, daar heb ik allemaal geen verstand van hoe dat werkt. Met het kobo plus abonnement is het ideaal. Je kan alles er zo opzetten zonder gedoe en het kost echt geen drol. 12 euro per mnd, maar je kan het met 6 mensen delen, dus dan is het 2 euro per mnd. Enige nadeel is dan dat je de boeken van de anderen op je e- reader ziet. Maar heb daar geen problemen mee. Je leest toch in je eigen boek. Heb verder de Hebban app. Daar zet ik in welke boeken ik gelezen heb. Vind ik zomaar leuk om terug te zien.
Je kunt categorieën aanmaken, en jouw boeken in je eigen map zetten!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven