Aanbellen in appartementen complex

17-08-2025 00:31 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon sinds 3 weken in een appartementen complex in de stad. Best groot gebouw met zo 250 appartementen. Om binnen te komen moet je bij iemand aanbellen met camera. En dan heb je voor de deur nog een eigen deurbel. Nu worden er al 3 nachten op een rij om 00:30/01:30 aangebeld bij mijn deur.

Ik heb nog geen buren gesproken of gezien. Hooguit een paar mensen die via de algemene ingang naar binnen komen begroet.

Ik woon hier alleen en ben een vrouw van 27. Ik voel me hier absoluut niet fijn bij. Ik schrik er wakker van en ben dan te laat bij de deur om bij om in het kijkgaatje te kunnen kijken. Niet dat ik van plan ben om alleen snachts open te doen, maar om een idee te hebben wie dit is.

Ik wou dit gewoon even van me af schrijven en probeer hier nuchter in te blijven staan maar vind het toch best spannend. Hebben jullie adviezen?
Stekker eruit voor je gaat slapen?
Zet je bel ‘s nachts uit.

Ga vannacht in de gang slapen.

Plaats een camera.

Smeer je deurbel in met iets vies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat vervelend! En ook een beetje eng.

Misschien is het iemand die gewend was om rond dat tijdstip aan te bellen bij de vorige bewoner?
What would Patsy do?
Overdag informeren bij de buren of zij ook wakkergebeld worden?
Naambordje op de deur zodat niemand zich kan vergissen?

Ik zou ervan uitgaan dat het dronken / idioot gedoe is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Frizz schreef:
17-08-2025 00:36
Stekker eruit voor je gaat slapen?
Dit ja. Idioten zullen idiote dingen doen, beter maximaal vermijden
Een paar dagen terug werd er 's nachts bij mij aangebeld. Toen ik uit het raam keek zag ik een man op straat staan. Ik hoorde dat hij ook bij de buren aanbelde. Ik begon opeens te twijfelen of ik mijn deuren wel goed had afgesloten. Deed voorzichtig mijn balkon deur open en hoorde dat mijn buurvrouw de deur voor hem had geopend. Hij vroeg met een smoes om geld. Ik heb de politie gebeld die hem snel heeft opgespoord. Woon dichtbij een opvang, maar echt... 's nachts bij mensen aanbellen om om geld te vragen, ben me echt rot geschrokken.
Stekker eruit.

Klinkt als hele lollige pubers die te lang vakantie hebben.
Ik woon ook in zo'n complex maar er is echt geen stekker die ik eruit kan halen voor de bel. Geluid kan ik ook alleen maar uitzetten voor de bel van de toegangsdeur.

Een naam op de deur zou ik zeker niet doen.

Kan me voorstellen dat dit best eng is om mee te maken. Ik zou zeker bij andere buren informeren of dat ook bij hun gebeurd op zo'n vreemd tijdstip. Nadeel van zo'n groot complex is dat mensen die er totaal niets te zoeken hebben, met anderen mee naar binnen kunnen lopen.

En doe de deur in ieder geval op het nachtslot.
DronkenAardbei schreef:
17-08-2025 01:37
Ik woon ook in zo'n complex maar er is echt geen stekker die ik eruit kan halen voor de bel. Geluid kan ik ook alleen maar uitzetten voor de bel van de toegangsdeur.

Kan me voorstellen dat dit best eng is om mee te maken. Ik zou zeker bij andere buren informeren of dat ook bij hun gebeurd op zo'n vreemd tijdstip. Nadeel van zo'n groot complex is dat mensen die er totaal niets te zoeken hebben, met anderen mee naar binnen kunnen lopen.

En doe de deur in ieder geval op het nachtslot.

Die zit meestal in je meterkast.
Ook een Pluviofiel
Heb ik ook al een paar keer gehad. Nog later, rond 3.00 in de nacht.

Niet mijn voordeurbel aan de deur maar mijn bel op het centrale bellenbord. Ik zet de volume schijf van dat ding nu in de nacht helemaal omlaag zodat ik het niet meer hoor als zo een sneuneus dat doet.
DronkenAardbei schreef:
17-08-2025 01:37

Want? Op het bellenbord staan je naam en huisnummer... Het is dus niet dat je iets ' prijs' geeft met een naambordje bij je eigen voordeur. Wij hebben de twee achternamen op het bellenbord en bij de deur. Een single vriendin heeft haar achternaam in combi met de achternaam van haar moeder op de bordjes zodat het niet duidelijk is dat er maar 1 persoon woont.
En verder: Er is altijd een manier om het geluid van je bellen uit de zetten. En ik zou even het bestuur van de VvE contacteren met de vraag of hier meer mensen last van hebben en of ze zicht hebben op de 'beller'. In ons gebouw hangen camera's waarvan de beelden door het bestuur bekeken kunnen worden en eventueel geven zij die beelden met de klacht door aan de politie.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
OlleGrieze schreef:
17-08-2025 09:16
Want? Op het bellenbord staan je naam en huisnummer... Het is dus niet dat je iets ' prijs' geeft met een naambordje bij je eigen voordeur. Wij hebben de twee achternamen op het bellenbord en bij de deur. Een single vriendin heeft haar achternaam in combi met de achternaam van haar moeder op de bordjes zodat het niet duidelijk is dat er maar 1 persoon woont.
En verder: Er is altijd een manier om het geluid van je bellen uit de zetten. En ik zou even het bestuur van de VvE contacteren met de vraag of hier meer mensen last van hebben en of ze zicht hebben op de 'beller'. In ons gebouw hangen camera's waarvan de beelden door het bestuur bekeken kunnen worden en eventueel geven zij die beelden met de klacht door aan de politie.
Bij ons appartementencomplex niet. Misschien bij TO ook niet.
dronkenaardbei wijzigde dit bericht op 17-08-2025 09:32
1.56% gewijzigd
DronkenAardbei schreef:
17-08-2025 09:30
x
Oh ja. Herkenbaar. Zijn hier altijd jongelui die uit de kroeg komen. Het is ook altijd in het weekend. Gewoon de bel eraf halen 's nachts.
Ik heb wel eens ergens gewoon waar voor mij kennelijk iemand drugs dealde... dus ja er werd snachts aangebeld. Niet leuk... ging wel over na een tijdje.
Galileogalilei schreef:
17-08-2025 01:36
Een paar dagen terug werd er 's nachts bij mij aangebeld. Toen ik uit het raam keek zag ik een man op straat staan. Ik hoorde dat hij ook bij de buren aanbelde. Ik begon opeens te twijfelen of ik mijn deuren wel goed had afgesloten. Deed voorzichtig mijn balkon deur open en hoorde dat mijn buurvrouw de deur voor hem had geopend. Hij vroeg met een smoes om geld. Ik heb de politie gebeld die hem snel heeft opgespoord. Woon dichtbij een opvang, maar echt... 's nachts bij mensen aanbellen om om geld te vragen, ben me echt rot geschrokken.
En wat is hierbij het advies voor TO
OlleGrieze schreef:
17-08-2025 09:16
Nee hoor. Mijn kind wil graag zijn bel uit, maar dat kan niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Theeleutje schreef:
17-08-2025 09:59
En wat is hierbij het advies voor TO
Dat je de politie moet bellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wel vervelend. Ik zou even gaan kennismaken met je buren en daar informeren.

Ik heb een keer op een avond gehad dat er heel indringend aan mijn appartementsdeur werd gebeld en geklopt. Dat vond ik ook eng. Uiteindelijk werd via de centrale toegangsdeur beneden nogmaals gebeld. Toen via intercom gesproken en de beller(s) vroegen naar mijn niet zo frisse, toenmalige buurman. Gezegd dat die hier op mijn nr. niet woonde en daarmee was de kous af gelukkig.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Bel uitzetten kan hier ook niet. Ook niet via meterkast of wat dan ook.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Solomio schreef:
17-08-2025 10:12
Nee hoor. Mijn kind wil graag zijn bel uit, maar dat kan niet.
En de hoorn ernaast leggen?
Ook een Pluviofiel
https://www.deurbellen.shop/deurbel-gaa ... -gebruiken
https://www.google.com/search?q=deurbel ... ent=safari

Soms gaan ze uit zichzelf af.
Bel uitzetten...

https://www.deurbellen.shop/Hoe-een-deu ... -meterkast
Ook een Pluviofiel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven