Aanbellen in appartementen complex
zondag 17 augustus 2025 om 00:31
Ik woon sinds 3 weken in een appartementen complex in de stad. Best groot gebouw met zo 250 appartementen. Om binnen te komen moet je bij iemand aanbellen met camera. En dan heb je voor de deur nog een eigen deurbel. Nu worden er al 3 nachten op een rij om 00:30/01:30 aangebeld bij mijn deur.
Ik heb nog geen buren gesproken of gezien. Hooguit een paar mensen die via de algemene ingang naar binnen komen begroet.
Ik woon hier alleen en ben een vrouw van 27. Ik voel me hier absoluut niet fijn bij. Ik schrik er wakker van en ben dan te laat bij de deur om bij om in het kijkgaatje te kunnen kijken. Niet dat ik van plan ben om alleen snachts open te doen, maar om een idee te hebben wie dit is.
Ik wou dit gewoon even van me af schrijven en probeer hier nuchter in te blijven staan maar vind het toch best spannend. Hebben jullie adviezen?
Ik heb nog geen buren gesproken of gezien. Hooguit een paar mensen die via de algemene ingang naar binnen komen begroet.
Ik woon hier alleen en ben een vrouw van 27. Ik voel me hier absoluut niet fijn bij. Ik schrik er wakker van en ben dan te laat bij de deur om bij om in het kijkgaatje te kunnen kijken. Niet dat ik van plan ben om alleen snachts open te doen, maar om een idee te hebben wie dit is.
Ik wou dit gewoon even van me af schrijven en probeer hier nuchter in te blijven staan maar vind het toch best spannend. Hebben jullie adviezen?
zondag 17 augustus 2025 om 00:50
zondag 17 augustus 2025 om 01:36
Een paar dagen terug werd er 's nachts bij mij aangebeld. Toen ik uit het raam keek zag ik een man op straat staan. Ik hoorde dat hij ook bij de buren aanbelde. Ik begon opeens te twijfelen of ik mijn deuren wel goed had afgesloten. Deed voorzichtig mijn balkon deur open en hoorde dat mijn buurvrouw de deur voor hem had geopend. Hij vroeg met een smoes om geld. Ik heb de politie gebeld die hem snel heeft opgespoord. Woon dichtbij een opvang, maar echt... 's nachts bij mensen aanbellen om om geld te vragen, ben me echt rot geschrokken.
zondag 17 augustus 2025 om 01:37
Ik woon ook in zo'n complex maar er is echt geen stekker die ik eruit kan halen voor de bel. Geluid kan ik ook alleen maar uitzetten voor de bel van de toegangsdeur.
Een naam op de deur zou ik zeker niet doen.
Kan me voorstellen dat dit best eng is om mee te maken. Ik zou zeker bij andere buren informeren of dat ook bij hun gebeurd op zo'n vreemd tijdstip. Nadeel van zo'n groot complex is dat mensen die er totaal niets te zoeken hebben, met anderen mee naar binnen kunnen lopen.
En doe de deur in ieder geval op het nachtslot.
Kan me voorstellen dat dit best eng is om mee te maken. Ik zou zeker bij andere buren informeren of dat ook bij hun gebeurd op zo'n vreemd tijdstip. Nadeel van zo'n groot complex is dat mensen die er totaal niets te zoeken hebben, met anderen mee naar binnen kunnen lopen.
zondag 17 augustus 2025 om 04:55
DronkenAardbei schreef: ↑17-08-2025 01:37Ik woon ook in zo'n complex maar er is echt geen stekker die ik eruit kan halen voor de bel. Geluid kan ik ook alleen maar uitzetten voor de bel van de toegangsdeur.
Die zit meestal in je meterkast.
Ook een Pluviofiel
zondag 17 augustus 2025 om 08:12
zondag 17 augustus 2025 om 09:16
Want? Op het bellenbord staan je naam en huisnummer... Het is dus niet dat je iets ' prijs' geeft met een naambordje bij je eigen voordeur. Wij hebben de twee achternamen op het bellenbord en bij de deur. Een single vriendin heeft haar achternaam in combi met de achternaam van haar moeder op de bordjes zodat het niet duidelijk is dat er maar 1 persoon woont.
En verder: Er is altijd een manier om het geluid van je bellen uit de zetten. En ik zou even het bestuur van de VvE contacteren met de vraag of hier meer mensen last van hebben en of ze zicht hebben op de 'beller'. In ons gebouw hangen camera's waarvan de beelden door het bestuur bekeken kunnen worden en eventueel geven zij die beelden met de klacht door aan de politie.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
zondag 17 augustus 2025 om 09:30
Bij ons appartementencomplex niet. Misschien bij TO ook niet.OlleGrieze schreef: ↑17-08-2025 09:16Want? Op het bellenbord staan je naam en huisnummer... Het is dus niet dat je iets ' prijs' geeft met een naambordje bij je eigen voordeur. Wij hebben de twee achternamen op het bellenbord en bij de deur. Een single vriendin heeft haar achternaam in combi met de achternaam van haar moeder op de bordjes zodat het niet duidelijk is dat er maar 1 persoon woont.
En verder: Er is altijd een manier om het geluid van je bellen uit de zetten. En ik zou even het bestuur van de VvE contacteren met de vraag of hier meer mensen last van hebben en of ze zicht hebben op de 'beller'. In ons gebouw hangen camera's waarvan de beelden door het bestuur bekeken kunnen worden en eventueel geven zij die beelden met de klacht door aan de politie.
dronkenaardbei wijzigde dit bericht op 17-08-2025 09:32
1.56% gewijzigd
zondag 17 augustus 2025 om 09:32
zondag 17 augustus 2025 om 09:59
En wat is hierbij het advies voor TOGalileogalilei schreef: ↑17-08-2025 01:36Een paar dagen terug werd er 's nachts bij mij aangebeld. Toen ik uit het raam keek zag ik een man op straat staan. Ik hoorde dat hij ook bij de buren aanbelde. Ik begon opeens te twijfelen of ik mijn deuren wel goed had afgesloten. Deed voorzichtig mijn balkon deur open en hoorde dat mijn buurvrouw de deur voor hem had geopend. Hij vroeg met een smoes om geld. Ik heb de politie gebeld die hem snel heeft opgespoord. Woon dichtbij een opvang, maar echt... 's nachts bij mensen aanbellen om om geld te vragen, ben me echt rot geschrokken.
zondag 17 augustus 2025 om 10:12
Nee hoor. Mijn kind wil graag zijn bel uit, maar dat kan niet.OlleGrieze schreef: ↑17-08-2025 09:16Want? Op het bellenbord staan je naam en huisnummer... Het is dus niet dat je iets ' prijs' geeft met een naambordje bij je eigen voordeur. Wij hebben de twee achternamen op het bellenbord en bij de deur. Een single vriendin heeft haar achternaam in combi met de achternaam van haar moeder op de bordjes zodat het niet duidelijk is dat er maar 1 persoon woont.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 17 augustus 2025 om 10:16
Dat je de politie moet bellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 17 augustus 2025 om 10:35
Wel vervelend. Ik zou even gaan kennismaken met je buren en daar informeren.
Ik heb een keer op een avond gehad dat er heel indringend aan mijn appartementsdeur werd gebeld en geklopt. Dat vond ik ook eng. Uiteindelijk werd via de centrale toegangsdeur beneden nogmaals gebeld. Toen via intercom gesproken en de beller(s) vroegen naar mijn niet zo frisse, toenmalige buurman. Gezegd dat die hier op mijn nr. niet woonde en daarmee was de kous af gelukkig.
Ik heb een keer op een avond gehad dat er heel indringend aan mijn appartementsdeur werd gebeld en geklopt. Dat vond ik ook eng. Uiteindelijk werd via de centrale toegangsdeur beneden nogmaals gebeld. Toen via intercom gesproken en de beller(s) vroegen naar mijn niet zo frisse, toenmalige buurman. Gezegd dat die hier op mijn nr. niet woonde en daarmee was de kous af gelukkig.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
zondag 17 augustus 2025 om 10:49
https://www.deurbellen.shop/deurbel-gaa ... -gebruiken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 augustus 2025 om 10:53
https://www.google.com/search?q=deurbel ... ent=safari
Soms gaan ze uit zichzelf af.
Soms gaan ze uit zichzelf af.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 augustus 2025 om 11:10

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in