Schermtijd app, bestaat dit?

21-08-2025 15:12 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kind begint licht tablet verslaafd te worden en ik ben op zoek naar een app die kan helpen de schermtijd te begrenzen. Ik zoek een app die na een bepaalde tijd (bijv. 30 minuten) automatisch blokkeert en dan na een tijdje (bijv. een uur later) weer beschikbaar is. Ik heb me al helemaal suf gegoogled, de halve app store gedownload voor mijn gevoel en ook chatgpt er op los gelaten, maar helaas lijkt dit inmiddels onmogelijk. Iemand enig idee of een dergelijke app toch bestaat?
Parental control. Hebben android en ios beide
Decrypting life one day at the time
Family link gebruikte ik vroeger.

https://families.google/intl/nl_be/familylink/
Wij hadden schermtijd ingesteld op de iPad, waarbij de iPad gewoon uit ging na bepaalde tijd. Maar inmiddels zijn er verschillende apps (waaronder YouTube) die dit op een of andere manier kunnen blokkeren/omzeilen.
Ik ben zelf een digitaal ei, mijn man is echt wel handiger maar die krijgt het ook niet meer voor elkaar! Dus ik lees met interesse mee.
Ik heb Family Link voor mijn kinderen. Daarmee kan je de totale schermtijd en de schermtijd per app mee instellen
Voor zover ik begreep kan je bij family link alleen een totale schermtijd instellen. Bijvoorbeeld "1 uur per dag". Maar niet "maximaal 30 minuten achter elkaar" met een hogere totale daglimiet. Daarbij is het probleem van family link dat het gekoppeld zijn aan een apart kinder emailadres terwijl de tablet waar het om gaat volledig is ingesteld op mijn emailadres. Dat is wel te wijzigen, maar dan heeft mijn kind geen toegang meer tot diverse betaalde apps en is hij zijn voortgang bij bepaalde spellen kwijt (dit kan niet overgezet worden, hebben we al uitgezocht). Family link komt dus te vervallen als optie.
SeeSharp schreef:
21-08-2025 15:53
Parental control. Hebben android en ios beide
En welke app dan? Want als je zoekt op 'parental control' komen er tientallen apps naar boven met 'parental control' in de naam ;)
Leg de tablet weg. Kan zelfs zonder app.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ouderwetse wekker?
Gewoon zeggen: klaar ermee nu.
Wij hebben een deplay tablet voor kind. Maximale schermtijd volledig in te stellen. Bijvoorbeeld: maximaal 3 kijksessies, per kijksessie maximaal 15 minuten, en alleen tussen 10u en 18u.
Google heeft een app Digitaal Welzijn waarmee je voor gekozen apps schermtijd in kunt stellen. Je krijgt 1 minuut voor tijd een melding en gaat de app op zwart/wit. Na die minuut kun je de app niet meer gebruiken tenzij je de timer aanpast 😉
Moiren schreef:
21-08-2025 19:25
Leg de tablet weg. Kan zelfs zonder app.
Nee joh dat is veel te ouderwets. Het moet echt met een app.🙄
Deze apps zullen er vast wel zijn maar ik denk dat je je serieus af moet vragen of het een oplossing gaat zijn. Hier gaat je kind namelijk niks van leren en dat is juist wat zo belangrijk is.

Ga samen om tafel, leg uit dat lekker ontspannen op de tablet prima is maar dat het niet de bedoeling is dat al zijn/haar vrije tijd in beslag neemt. Dat er meer in het leven is dat ook aandacht verdient. Vraag eens naar wat kind zelf redelijk vind? Probeer samen tot een compromis te komen en geef daarbij aan dat je vertrouwen hebt dat hij/zij zich aan de afspraken kan houden. Wanneer dit niet gebeurt en er is gejengel of boosheid dan betekent dat de volgende dag gewoon geen tablet. Lekker een dagje zonder en dan kijken we overmorgen weer of je wel met afspraken om kan gaan.

Zo'n app kan voor extra frustratie zorgen, stel dat hij bijna een level uit heeft maar een minuut voor het einde flikkert de app uit door de begrenzer. Ja, dan zou ik persoonlijk ook boos zijn. En nogmaals, ze leren er helemaal niks van.
Ja. Er is een manier. Jij .. jij bepaalt hoe lang. Je zet een wekkertje en gaat ding af iPad weg. Geen hogere wiskunde
En oeverloos overleggen en oeverloos uitleggen. Het is toch niet zo moeilijk. Te veel op je tablet is niet goed voor je. Daarom mag je maar z aantal op je tablet. Meer is het niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven