Gezondheid alle pijlers

Saxenda, Ozempic, Wegovy - ervaringen gezocht

04-12-2023 10:05 2112 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg een GLI en kom vanaf januari in aanmerking voor vergoeding van afvalmedicatie. Ben bij de huisarts geweest maar die leek er niet zo veel vanaf te weten. Hij heeft wel een recept klaar staan om in januari voor te schrijven: Saxenda. Maar ik kreeg niet het idee dat hij mij daar verder bij gaat begeleiden, of dat hij er veel vertrouwen in had dat het zou gaan werken. Ik moest rekening houden met slechts 5% gewichtsafname, en kon ik niet beter gaan denken aan acceptatie?

Nou ja... niet zo informatief, dus. En ook een tikje frustrerend. Ik volg nu een jaar een GLI maar die dame doet weer verder niets met medicatie. Dus ik mag het allemaal zelf uitzoeken.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen. Saxenda moet je elke dag spuiten. Ozempic en het (hopelijk snel arriverende) Wegovy slechts één keer per week. Dan heb je ook nog MySimba en dat zijn tabletten.

Welke gebruik jij, en wat waren de bijwerkingen, en vooral: werkte het voor jou?
Ja in dijbeen prikken zorgt voor minder bijwerkingen, maar het middel werkt dan ook minder.
Oh laat maar dan :-D wil met zo'n laag mogelijke dosis zoveel mogelijk resultaat.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Nou ja, als ik in mijn dijbeen prik, werkt het middel wel maar heb ik eerder foodnoise

Ik prik 2x in de week en de ene keer 's avonds in mijn buik en de andere keer 's morgens in mijn dijbeen. Anders ben ik die dag intens moe.
BeeDifferent schreef:
22-08-2025 12:35
Wat betalen jullie voor de Byesilor?

Ben benieuwd of die dan ook goedkoper is dan Saxenda
Ik weet niet hoeveel ze kosten eigenlijk want ik krijg het vergoed en kan het nog niet zien bij de zorgverzekeraar. Ik heb wel aan de apotheek gevraagd wat het verschil in prijs was tussen Byesilor en Saxenda en als ik het mij goed herinner was het iets van 5 euro verschil voor een doosje van 5 pennen, het maakte weinig verschil in ieder geval.
BeeDifferent schreef:
22-08-2025 12:35
Wat betalen jullie voor de Byesilor?

Ben benieuwd of die dan ook goedkoper is dan Saxenda
Ik weet niet hoeveel ze kosten eigenlijk want ik krijg het vergoed en kan het nog niet zien bij de zorgverzekeraar. Ik heb wel aan de apotheek gevraagd wat het verschil in prijs was tussen Byesilor en Saxenda en als ik het mij goed herinner was het iets van 5 euro verschil voor een doosje van 5 pennen, het maakte weinig verschil in ieder geval.
Zal ook eens naar lijnzaad kijken.
Idd ook steeds verstopt en die zakjes zijn goor.
De zakjes zijn vies ja, maar de gewone potten macrogol van 500 gram hebben totaal geen smaak. Die bestel ik steeds, wel op recept en wordt niet vergoedt. De zakjes worden wel vergoedt
Vanmorgen ben ik gestart. De eerste dosis 0.25 Ozempic is geplaatst. Dat ging in ieder geval heel makkelijk. Zoals ik al eerder schreef is m'n idee om straks een hogere dosis pen te bestellen (want goedkoper) en dan klikjes te tellen. Echter...die slimmeriken leveren maar vier naalden bij een pen. Ik weet dat er meer zijn die meerdere dosis uit een pen halen. Maar hoe komen jullie aan extra naaldjes?
Ik koop een doos naaldjes bij de apotheek. Kost €23 ongeveer.

Online ook wel te vinden.

Er zijn ook mensen die 2 of 3 keer met hetzelfde naaldje prikken.
Bol.com bv.

https://www.bol.com/nl/nl/p/novofine-na ... gIr1_D_BwE
Ik koop ze ook bij bol. Meerdere keren prikken met 1 naaldje is echt af te raden.
Bij mij zijn de naalden een heel gezeik. Ze leveren met veel moeite. Nu moet voortaan de huisarts ze erbij uitschrijven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven