Kan ik hier problemen mee krijgen?
donderdag 28 augustus 2025 om 07:01
Ik vrees dat ik ontzettend naïef ben geweest.
Via via kreeg ik het WhatsApp nummer van iemand waar je tassen bij kan bestellen. Online was hier ook info over te vinden, maar dan alleen op onofficiële kanalen als reddit. Hier staan alleen positieve ervaringen op en diegene die het aanraadde had dus ook positieve ervaringen. Hij had een mooie catalogus en heb een tas besteld.
Betaald met paypal. De eerste zending kwam niet aan en werd tegengehouden door de uitgaande douane. Dat bevestigde al een vermoeden dat dit niet legaal is. Hij heeft de zending opnieuw gestuurd en met de online tracking zie ik dat hij onderweg is en als het goed is morgen wordt bezorgd.
Nu stuurt hij een bericht dat hij niet meer bij zijn PayPal account kan. Extra bevestiging dat dit niet legaal is. Hij vraagt of ik mijn geld terug kan vragen bij PayPal en als ik dat heb, het geld over wil maken naar een ander account.
Nou is specifiek mijn vraag of ik hier problemen mee kan krijgen. Het risico qua geld lijkt me geheel bij de verzender liggen, want als ik het geld terug krijg en het niet overmaak, dan is hij de sjaak.
Of zie ik iets over het hoofd en kan ik ook mega de sjaak worden?
Het is niet nodig om te zeggen hoe dom dit hele verhaal is, dat heb ik inmiddels ook wel door en ik ga dit never meer doen.
Via via kreeg ik het WhatsApp nummer van iemand waar je tassen bij kan bestellen. Online was hier ook info over te vinden, maar dan alleen op onofficiële kanalen als reddit. Hier staan alleen positieve ervaringen op en diegene die het aanraadde had dus ook positieve ervaringen. Hij had een mooie catalogus en heb een tas besteld.
Betaald met paypal. De eerste zending kwam niet aan en werd tegengehouden door de uitgaande douane. Dat bevestigde al een vermoeden dat dit niet legaal is. Hij heeft de zending opnieuw gestuurd en met de online tracking zie ik dat hij onderweg is en als het goed is morgen wordt bezorgd.
Nu stuurt hij een bericht dat hij niet meer bij zijn PayPal account kan. Extra bevestiging dat dit niet legaal is. Hij vraagt of ik mijn geld terug kan vragen bij PayPal en als ik dat heb, het geld over wil maken naar een ander account.
Nou is specifiek mijn vraag of ik hier problemen mee kan krijgen. Het risico qua geld lijkt me geheel bij de verzender liggen, want als ik het geld terug krijg en het niet overmaak, dan is hij de sjaak.
Of zie ik iets over het hoofd en kan ik ook mega de sjaak worden?
Het is niet nodig om te zeggen hoe dom dit hele verhaal is, dat heb ik inmiddels ook wel door en ik ga dit never meer doen.
vrijdag 29 augustus 2025 om 09:59
vrijdag 29 augustus 2025 om 10:01
https://www.elle.com/nl/mode/shopping/ ... as-merken/
Kijk hier zitten wel hele mooie tassen tussen. En ook niet zo doorsnee waar iedereen al mee loopt (nep of echt).
Kijk hier zitten wel hele mooie tassen tussen. En ook niet zo doorsnee waar iedereen al mee loopt (nep of echt).
vrijdag 29 augustus 2025 om 11:30
Over smaak valt te twisten, maar de klassiekers zoals 2.55, Speedy, Kelly, Bamboo bag etc etc waren voor die tijd erg vernieuwend. Dat zijn tassen uit de jaren 30-50. Het lijken nu misschien niet meer originele tassen, maar dat ligt zeker niet aan het ontwerp.
vrijdag 29 augustus 2025 om 11:49
Ik reageerde op de opmerking dat mensen die het zelf dragen een nepper herkennen. Die hebben geen loep bij zich maar zien mij met een tas die ze zelf met zorg hebben uitgezocht en waarvoor ze veel geld hebben betaald en ze denken vervolgens dat ik ook bij de club hoor.
Het gaat om een tas die mij 60 euro kostte en die ‘echt’ rond de 500 euro kost, dus niet exceptioneel duur. Maar wel te duur voor mij - ik ben oprecht net zo blij met mijn rip off, het is exact dezelfde tas en ik wist niet eens dat het ontwerp gejat was.
vrijdag 29 augustus 2025 om 16:39
Maar merk-status geldt maar voor heel weinig merken. Veel mensen kennen Gucci of Louis Vuitton. Maar heb je een Loewe, een The Row of een Khaite, dan zullen al veel minder mensen die herkennen.
vrijdag 29 augustus 2025 om 16:54
vrijdag 29 augustus 2025 om 17:57
Tas is binnen!
Hij is erg mooi. Echt leer, stevig, heel mooi gemaakt.
Ben totaal geen expert hierin, heb een filmpje gekeken op YouTube om te kijken hoe je kan zien of de tas echt is. Dacht eerst dat hij echt was, want alles was 1 op 1 spot on, maar helemaal aan het eind viel hij toch door de mand want 1 dingetje klopt er niet. Dus nee, hij is niet echt.
Maar wel gewoon een mooie tas, ik ben er dan uiteindelijk toch best blij mee. Hoewel het niet voor herhaling vatbaar is.
Ben totaal geen expert hierin, heb een filmpje gekeken op YouTube om te kijken hoe je kan zien of de tas echt is. Dacht eerst dat hij echt was, want alles was 1 op 1 spot on, maar helemaal aan het eind viel hij toch door de mand want 1 dingetje klopt er niet. Dus nee, hij is niet echt.
Maar wel gewoon een mooie tas, ik ben er dan uiteindelijk toch best blij mee. Hoewel het niet voor herhaling vatbaar is.
vrijdag 29 augustus 2025 om 18:05
Fijn dat hij er is. Is hij nu het geld (en de stress) waard geweest?Karrota schreef: ↑29-08-2025 17:57Tas is binnen!
zaterdag 30 augustus 2025 om 10:46
En ook waarom de tas gemaakt is. Een Noe waar precies 5 flessen champagne in kunnen etc.
To op welk merk moet je tas nu lijken?
zaterdag 30 augustus 2025 om 11:00
Ja ik heb zelf ook geen idee. In een andere post worden klassieke modellen genoemd en ik denk alleen maar, watte?
Maar in een bubbel waar een tas wel status biedt weet iedereen natuurlijk feilloos welke tas je hebt. En op straat dus ook, want dan komen mensen met dezelfde tas naar je toe, daf schrijft iemand hier ook.
Het gaat natuurlijk ook vooral om je eigen gevoel. Als de tas in je hoofd je status verhoogt, dan is het al goed genoeg.
zaterdag 30 augustus 2025 om 16:54
Karrota schreef: ↑29-08-2025 17:57Tas is binnen!
En dus veel te veel betaald. Omdat ze verkocht worden onder de noemer echte tas, uit dezelfde fabriek ben je geneigd veel meer te betalen. Dit is gewoon een verkoper die normaal op AliExpress zijn troep verkoopt maar omdat daar nu steeds meer controle is het via de app doet. Zo zijn er ook veel telegram verkopers. Zelfde tas, goed nagemaakt voor heel veel minder geld.
zaterdag 30 augustus 2025 om 18:33
Vind je het nou echt nodig om nog zo’n sneer te geven? TO geeft aan dat ze nu beseft waarom het verkeerd is, heeft er van geleerd. Ze is blij met de tas die zo te horen helemaal geen ‘AliExpress troep’ is. Zeker van echt dure merken is namaak lang niet altijd troep, er wordt ook gewoon mooie namaak gemaakt. Of het is inderdaad een overproductie, of een afgekeurde batch. Dat is nog steeds fout, maar dat weet TO inmiddels.Nanouk schreef: ↑30-08-2025 16:54En dus veel te veel betaald. Omdat ze verkocht worden onder de noemer echte tas, uit dezelfde fabriek ben je geneigd veel meer te betalen. Dit is gewoon een verkoper die normaal op AliExpress zijn troep verkoopt maar omdat daar nu steeds meer controle is het via de app doet. Zo zijn er ook veel telegram verkopers. Zelfde tas, goed nagemaakt voor heel veel minder geld.
De noodzaak die sommigen hier lijken te voelen om vooral heel hard te benadrukken dat het troep is, snap ik niet zo.
zaterdag 30 augustus 2025 om 19:01
Het kan best wezen dat ik teveel heb betaald, maar het is geen troep en ik zou er in de winkel met plezier ook een hoog bedrag voor hebben betaald. Maar als jij er beter van slaapt als het troep is, prima.Nanouk schreef: ↑30-08-2025 16:54En dus veel te veel betaald. Omdat ze verkocht worden onder de noemer echte tas, uit dezelfde fabriek ben je geneigd veel meer te betalen. Dit is gewoon een verkoper die normaal op AliExpress zijn troep verkoopt maar omdat daar nu steeds meer controle is het via de app doet. Zo zijn er ook veel telegram verkopers. Zelfde tas, goed nagemaakt voor heel veel minder geld.
Een Fendi
zaterdag 30 augustus 2025 om 19:26
Ik vind het toch wel een bijzonder verhaal want naar mijn weten heeft Mango nog nooit een 1 op 1 replica verkocht. Het verschil is altijd best groot geweest en je kan het in 1 oogopslag zien.Claire45 schreef: ↑29-08-2025 11:49Ik reageerde op de opmerking dat mensen die het zelf dragen een nepper herkennen. Die hebben geen loep bij zich maar zien mij met een tas die ze zelf met zorg hebben uitgezocht en waarvoor ze veel geld hebben betaald en ze denken vervolgens dat ik ook bij de club hoor.
Het gaat om een tas die mij 60 euro kostte en die ‘echt’ rond de 500 euro kost, dus niet exceptioneel duur. Maar wel te duur voor mij - ik ben oprecht net zo blij met mijn rip off, het is exact dezelfde tas en ik wist niet eens dat het ontwerp gejat was.
zaterdag 30 augustus 2025 om 21:35
Ik vind het in die zin “troep” omdat ik niet achter de intenties van AliExpress sta. Via die weg worden ook mooie replica’s verkocht en ik vind het bizar dat er verkopers zijn die die dingen nu voor nog meer geld verkopen onder de noemer echt en meteen vanuit de fabriek. Pure oplichting wat mij betreft als je hetzelfde product ook voor veel minder via AliExpress kan aanschaffen.
Maargoed jij bent er blij mee en dat is wat het om gaat toch?!
zaterdag 30 augustus 2025 om 22:17
Het was geen extreem dure tas die ze kopieerden, volgens mij was het een tasje van Jerome Dreyfuss, vrij basic en inderdaad zie je bij nadere beschouwing dat het om een variatie op het thema gaat (Mango zal nooit 1-op-1 kopiëren) maar ik ben inmiddels zo vaak op het tasje aangesproken door vrouwen die helemaal enthousiast werden bij het ‘herkennen’ van deze nepper dat ik toch denk dat Mango iets slims heeft gedaan. Misschien is het slimme dat ze een relatief ‘goedkoop’ (500 euro) merktasje hebben gekopieerd, want bij dat soort relatief kleine bedragen wordt er waarschijnlijk geen rechtszaak aangespannen. Wel bij een tas van 20.000 euro van Dior, niet bij een tasje van 500 euro van Jerome Dreyfuss. Zoiets?
zaterdag 30 augustus 2025 om 22:19
Raar verhaal. Ik geloof er geen klap van.Claire45 schreef: ↑30-08-2025 22:17Het was geen extreem dure tas die ze kopieerden, volgens mij was het een tasje van Jerome Dreyfuss, vrij basic en inderdaad zie je bij nadere beschouwing dat het om een variatie op het thema gaat (Mango zal nooit 1-op-1 kopiëren) maar ik ben inmiddels zo vaak op het tasje aangesproken door vrouwen die helemaal enthousiast werden bij het ‘herkennen’ van deze nepper dat ik toch denk dat Mango iets slims heeft gedaan. Misschien is het slimme dat ze een relatief ‘goedkoop’ (500 euro) merktasje hebben gekopieerd, want bij dat soort relatief kleine bedragen wordt er waarschijnlijk geen rechtszaak aangespannen. Wel bij een tas van 20.000 euro van Dior, niet bij een tasje van 500 euro van Jerome Dreyfuss. Zoiets?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in